BEG airport status
Nestabilno kod-šer partnerstvo Etihad ervejza i Erberlina – sud odobrio letove do 8. novembra Sud privremeno odobrio nastavak 29 kod-šer linija Etihada i Erberlina u Evropi, ka SAD i UAE / Foto: Ainonline

Nestabilno kod-šer partnerstvo Etihad ervejza i Erberlina – sud odobrio letove do 8. novembra

Administrativni sud u Braunšvajgu doneo je odluku kojom se kompaniji Etihad ervejz (Etihad Airways) omogućava privremeni nastavak svih kod-šer letova sa avio-prevoznikom Erberlin (Airberlin) ka destinacijama u Evropi, SAD i Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE), saopšteno je iz Etihada.

„Privremeni nalog“, koji važi do 8. novembra, pruža mogućnost obema stranama da reše sporna pitanja tokom konsultacija vlada UAE i Savezne Republike Nemačke.

Etihad ervejz i Erberlin će nastaviti da obavljaju sve letove i nastala situacija se ni na koji način neće odraziti na postojeće planove putovanja, kažu u kompaniji i dodaju da su podneli zahtev za „privremeni nalog“ suda kako bi on omogućio da se zaštite interesi 8.000 zaposlenih nemačkog avio-prevoznika i kako bi očuvao poverenje putnika koji su rezervisali više od 82.000 letova.

Kompanija je, kako navode, bila primorana da pokrene ovaj pravni postupak jer nemačko Savezno Ministarstvo saobraćaja i digitalne infrastrukture ovoj avio-kompaniji nije bilo odobrilo kod-šer na letovima koje obavlja Erberlin tokom zimskog reda letenja za 2015/2016.

– Nemogućnost nemačke Vlade da pravovremeno odobri kod-šer letove bi nanelo ozbiljnu, možda nepopravljivu, štetu Erberlinu, drugoj po veličini nemačkoj avio-kompaniji u kojoj Etihad ervejz ima udeo od 29,2 %.

Kod-šer letovi o kojima je reč, uključujući i letove ka našem čvorištu u Abu Dabiju, bili su među 65 letova koje je nemačka Uprava civilnog vazduhoplovstva (LBA) prvobitno odobrila, što je bio jedan od glavnih razloga zašto smo investirali u Erberlin – izjavio je predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, Džejms Hogan.

226080_225802_airBerlin_Etihad_P1118457_730 (1)
Od 2012. kod-šer partnerstvo Etihad ervejza i Erberlina koristilo više od 2 miliona putnika / Foto: FVW

Od 2012. godine, LBA i nemačko Ministarstvo saobraćaja dali su odobrenje za sedam redovnih letova Etihad ervejza, uključujući i sve kod-šer letove sa avio-kompanijom Erberlin, na osnovu Sporazuma o vazdušnom saobraćaju koji su potpisali UAE i Nemačka u martu 1994. godine i na osnovu Sporazumnog zapisnika i Revidiranog rasporeda linija koji je potpisan u junu 2000. godine, poručuju iz Etihada.

– Od 2012. godine, naše kod-šer partnerstvo je omogućilo da više od dva miliona putnika ostvari konekcije u okviru mreža linija obeju avio-kompanija i omogućilo je avio-kompaniji Erberlin zaradu od 252 miliona evra.

Etihad ervejz je predao 1.365.487 putnika avio-kompaniji Erberlin, dok je Erberlin povezao 645.157 putnika sa letovima koje obavlja Etihad ervejz – objasnio je Hogan.

Iz kompanije navode da je spor nastao u avgustu 2014. godine zbog jednostrane promene mišljenja nemačkog Ministarstva saobraćaja u vezi sa odredbama koje regulišu kod-šer letove ovih bilateralnih ugovora.

– Pored štete koja bi bila naneta avio-kompaniji Erberlin, povlačenje odobrenja za kod-šer letove na 29 linija bi u velikoj meri smanjilo izbor putnika u Nemačkoj i u drugim zemljama i znatno ugrozilo njihove planove, naročito u vreme Božića i Nove godine.

Više od 82.000 putovanja je rezervisano na ovim letovima tokom narednih šest meseci.

Društvena i ekonomska šteta za Nemačku bi bila još veća. Iznenadnim onemogućavanjem uspostavljenih i legitimnih kod-šer letova, Vlada bi ugrozila radna mesta 8.000 ljudi koje erberlin direktno zapošljava i mnogih drugih radih mesta kod dobavljača i poslovnih partnera ove avio-kompanije na destinacijama koje bi ovim bile pogođene – rekao je Hogan i dodao da će nemačke ekonomske veze sa mnogim zemljama, takođe, pretrpeti znatnu štetu ukoliko Etihad ervejz bude primoran da prekine kod-šer ugovore sa Erberlinom.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj