BEG airport status
Prestanak rada Transaera nema posledice po „Jat Tehniku“ Transaerovi avioni otišli kod lizora / Foto: Dušan Atlagić

Prestanak rada Transaera nema posledice po „Jat Tehniku“

Kao što je prošle nedelje i najavljeno, ruski Transaero prestao je sa radom. Da je ovo sasvim izvesno uverili smo se i putem sajta „Flightradar24“ (12) gde smo avione mogli da pratimo na putu do lesora.

Krajem prošle nedelje, došle su i nezvanične informacije da je potencijalni kupac ove kompanije ruski „S7 Airlines“. Kako je Tango Six već pisao, suvlasnik ove kompanije, Vladislav Filev, potpisao je ugovor o kupovini 51% udela u vlasništvu Transaera. 

U „Jat Tehnici“, koja je godinama bila zadužena za bazno održavanje aviona ovog ruskog prevoznika – B737 (Classic i NG) i nedavno isporučenog A321-211SL, tvrde da ovakva situacija njima neće ugroziti poslovanje.

– S obzirom da bi lesori povukli svoje letelice, a MRO centri izvršili naplatu potraživanja posredstvom „VTB“ banke, koja inače ima vlasničkog udela od oko 25 % u Transaeru, nije postojala bojazan da će nam kao klijent sa novonastalom situacijom ugroziti poslovanje.

U međuvremenu sa novim razvojem događaja imamo opciju da ipak zadržimo deo letelica u našem MRO centru.

Iako „S7“ grupacija poseduje sopstveni MRO, pitanje je koliko novih linija može da otvori i koliki joj je organizacioni kapacitet, dok sa „Pobedom“ imamo uspostavljen kontakt – kod njih odlazi 10 letelica Transaera.

Važno je da napomenemo da je „Jat Tehnika“ održavala avione „S7“  i da je saradnja bila na zavidnom nivou, tako da ništa nije isključeno ni ubuduće.

Međutim, ukoliko i dođe do negativnog razvoja situacije, neće biti ni prvi ni poslednji put, ipak se radi o stvarima na koje mi ne utičemo, važno je napomenuti da su naši proizvodni kapaciteti puni – kažu u „Jat Tehnici“ za Tango Six.

Kako navode u ovoj kompaniji gubici Transaera veći su od 3,5 milijardi evra, pa je razimljivo da je nakratko sudbina poverioca bila neizvesna.

Tada se špekulisalo da će Aeroflot kupiti svog rivala, ali je ruska Vlada odustala od toga.

Ono što je za sada jedino izvesno je da će ruski nacionalni avio-prevoznik preuzeti sve letove Transaera do 15. decembra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj