Kao što je prošle nedelje i najavljeno, ruski Transaero prestao je sa radom. Da je ovo sasvim izvesno uverili smo se i putem sajta „Flightradar24“ (1, 2) gde smo avione mogli da pratimo na putu do lesora.
Krajem prošle nedelje, došle su i nezvanične informacije da je potencijalni kupac ove kompanije ruski „S7 Airlines“. Kako je Tango Six već pisao, suvlasnik ove kompanije, Vladislav Filev, potpisao je ugovor o kupovini 51% udela u vlasništvu Transaera.
U „Jat Tehnici“, koja je godinama bila zadužena za bazno održavanje aviona ovog ruskog prevoznika – B737 (Classic i NG) i nedavno isporučenog A321-211SL, tvrde da ovakva situacija njima neće ugroziti poslovanje.
– S obzirom da bi lesori povukli svoje letelice, a MRO centri izvršili naplatu potraživanja posredstvom „VTB“ banke, koja inače ima vlasničkog udela od oko 25 % u Transaeru, nije postojala bojazan da će nam kao klijent sa novonastalom situacijom ugroziti poslovanje.
U međuvremenu sa novim razvojem događaja imamo opciju da ipak zadržimo deo letelica u našem MRO centru.
Iako „S7“ grupacija poseduje sopstveni MRO, pitanje je koliko novih linija može da otvori i koliki joj je organizacioni kapacitet, dok sa „Pobedom“ imamo uspostavljen kontakt – kod njih odlazi 10 letelica Transaera.
Važno je da napomenemo da je „Jat Tehnika“ održavala avione „S7“ i da je saradnja bila na zavidnom nivou, tako da ništa nije isključeno ni ubuduće.
Međutim, ukoliko i dođe do negativnog razvoja situacije, neće biti ni prvi ni poslednji put, ipak se radi o stvarima na koje mi ne utičemo, važno je napomenuti da su naši proizvodni kapaciteti puni – kažu u „Jat Tehnici“ za Tango Six.
Kako navode u ovoj kompaniji gubici Transaera veći su od 3,5 milijardi evra, pa je razimljivo da je nakratko sudbina poverioca bila neizvesna.
Tada se špekulisalo da će Aeroflot kupiti svog rivala, ali je ruska Vlada odustala od toga.
Ono što je za sada jedino izvesno je da će ruski nacionalni avio-prevoznik preuzeti sve letove Transaera do 15. decembra.