BEG airport status
PRVE FOTOGRAFIJE: Najveći serijski avion na svetu sleteo na Aerodrom Nikola Tesla

PRVE FOTOGRAFIJE: Najveći serijski avion na svetu sleteo na Aerodrom Nikola Tesla

BEOGRAD – Najveći serijski avion na svetu Antonov 124 Ruslan sleteo je pre pola sata na Aerodrom Nikola Tesla.

 
 
DSFX8285
 
DSFX8286
 
DSFX8287
 
10937788_10152686937621032_1687317400_n
 
10945114_10152686933546032_1554050702_n
 
10947509_10152686937581032_754410313_n
 
10939443_10153030780973826_1681002336_o
 
 
FOTO: Dragan Trifunović
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

vl

Malo mi je cudno to sto je bas sleteo avion firme Antonov.Mozda nasi resili da prave neku kargo kompaniju.Verovatno gresim ali ipak je avion od biroa,a ne od neke avio kompanije.

Odgovori
Ac

Malo je cudno da ne znas da postoji Antonov Airlines – http://www.antonov.com/services/antonov-airlines

vl

E hvala nisam znao.

Ol

Doneli tenkove za ukrajinu…iste one koje su utovarali u Pragu :D hahahahah

Odgovori
Pl

U Pragu je bio „Mrija“ …

Pl

U Pragu je bio "Mrija" …

ID

Da naravno. Jedan srednji tenk kao M84 je težak 42 tone. Baš bi trebalo mnogo tura da se prevezu. A, i ostavio je SSSR u Ukrajini mnogo tenkova.

Bilo bi mnogo dobro da imamo snimak poletanja ove zveri sa aerodroma ako je moguće :-)

Odgovori
Go

Bolje ne ovo je tako bucno da bi ga culi u Kragujevac kako je bucan… Imao sma priliku da sjednem u njega jednom recju grdosija. Avion koji moze mnogo da prihvati tovara sto nemoze niti jedan za sada na svijetu… Strasan !!!

le

to jeste njihova (od antonova) cargo kompanije, imas na avionu broj telefona pa rezervisi avion ako ti treba.

Odgovori
Е

До појаве Ербас А380-800F је био највећи серијски произведен теретни ваздухоплов.

Odgovori
An

Erbas A380-800F nažalost nikad nije napravljen. Projekat je počeo, u Engleskoj je čak isprojektovana i napravljena cela izlazna ivica krila. Na kraju je sve isečeno. Radi se o kargo verziji putničkog aviona koja je trebala da ima ojačano krilo.

ip

mora oruzije da se vozi za Ukrajinu…mi smo na ex SSSR standardu kao i oni…..a biznis je biznis

Odgovori
Da

A sta je doneo, ili sta ce da odnese? :)

Odgovori
Р

Дарко нешто је сигурно донео, и хвала им. А да однесе сигурно нема шта.

Ni

Ovo je lep prizor za svakog ljubitelja vazduhoplovstva ali nije nista novo. U maju 2006. na aerodrom Beograd su sletela 2 Ruslana za transport trkackih automobila trke gumball

Odgovori
mt

Заправо, тад су слетела три.

Ni

Zapravo 3, ima negde fotka gde su poredjana sva 3 aviona na B platformi.

Mi

Imam ja neke privatne fotografije sa platforme…tada sam još radio na AB pa sam mogao da švrljam..

kr

Najveci serijski avion je Airbus A-380 zar ne?

Odgovori
Ko

Svaka operacija pogotovo one sa ekstremnim elementima su za izuzetnu paznju.
Meni licno je ovo pozitivan dogadjaj jer pokazuje da smo u nekim mogucnostima
da se prikljucimo napredno-pozitivnim poduhvatima.
Polozaj avio – luke je povoljan a i drugi kapaciteti su pozitivni kud ces bolje.
Ako sve prebacimo na nesto drugo nije opravdano

Odgovori
Bu

Bio pre sat vremena,ali nas je obezbedjenje udaljilo od ograde,koja gleda na gate.Kazu specijalan let, ne smemo ga ni posmatrati,iako je udaljen pododsta.

Odgovori

Kojim povodom?

Odgovori
Ni

na flight radaru kaze da je doleteo iz Glazgova

jo

Kako bre – serijski avion ? Koliko se zna, postoji SAMO taj jedan primerak. Drugi nikada nisu napravljeni zbog cene i otsustva potražnje.

Odgovori
vl

Ajoj,ti mislis na na na AN-225.I uzgred,ima samo jedan primerak AN-225.I za jos neke,ovo cudoviste je vece od AN-225.Ima negde slika na netu kako ukrcavaju A-380 u njega.I ameri zovu Ruse i Ukrajince da im voze Space Shutle-ove

12

Jomare, pomesao si An-225 Mrija i An-124 Ruslan.

р

компанија чије име стоји на репу јесте украјинска компанија.
Баш се питам, шта ли вози, кажу ми моји Пољаци да је 225-ица била код њих по тенкове.
Да се нисмо и ми придружили?

Odgovori
Go

Pa zar nije An.-225 naj veći.

Odgovori
ja

najveci cargo avion je AN224 , A 90tih su bila 3 komada kada su nosili akumulatore

Odgovori
Ac

Kako bre lupetate ovako? An-224 ima _jedan_ jedini, pravljen je da bi nosio sovjetski spejs satl "Buran". Jos jedan je zapocet sa gradnjom, ali je ostao nezavrsen. Sve moze da se proveri na Google, Wikipediji ili gde vec. Lepo pise "najveci SERIJSKI avion" na svetu, zato sto se pravio na proizvodnoj liniji i nije napravljen samo jedan. Citajte malo, ucite nesto ako vas vec interesuje vazduhoplovstvo.

Dj

Bravo majstore,drgo mi je neko normalan da napise kometar. Nacitah se gluposti da ne mogu da verujem? A najbolji su ovi koji znaju da je neki dil u pitanju i da se nesto tajno i cudno desava?

Jo

Strucnjace,avion koji si opisao je An-225, An-224 ne postoji!

Ac

Lapsus sta da radim, iznervirao me ovaj sa tri Mryie u Beogradu

Gr

Koliko je poznato, 225ica je trebalo da budu tri – jedna za Burana, druga za Baikala i treca za Pticku – tri planirana ruska orbitera, tako da bi bio serijski avion onda – tri komada su ipak serija, mala ali opet serija. E sad sto je SSSR propao kao i projekat Antonov AN225 – to je neka duga tema. Sve u svemu, jedinstven avion.

Ma

Hmmm… ,zavisi kom kriterijumu ga smatrate najvećim? :) Ajmo malo da pogledamo ostale:

Ako gledamo "veličinu" u smislu dimenzija, po dužini mu dođe tek šesti iza C-5, 777-300, A340-600, 747-8 i A380 (po pojavi 777x će pasti)…. Ako mu gledamo MTOW (maksimalnu težinu prilikom poletanja) onda dođe treći iza A380 i 747-8F. Ako gledamo raspon krila e onda je tek drugi iza A380.

Ono po čemu je rekorder mežu sereijskim avionaima je po težini i gabaritu tereta koji može da ponese….

Međutim najčešće te trivijalnosti nisu preterano bitne obzirom da je pitanje kada se maksimumi koriste u praksi. Ono po čemu je An-124 jedinstven je upravo po dimenzijama tereta koji može da ponese. Njegove teret je retko težak koliko je "obiman" i upravo ga zbog toga i angažuju. Po tim kriterijumima bi jedino C-5 mogao nekako da mu se približi međutim čisto sumnjam da ćemo njega ikada videti u civilnoj upotrebi…

Odgovori
Mi

znači ovaj došao po oružje koje će otići u državu zastave koju nosi… :(
sve nahuj!!!

Odgovori
je

e kako se zamarate nepotrebno. bolje vam je da razmisljate o svojim malim brigama. upravo smo ocistili I oprali avion. da, veliki je. I ko se to vozio,leteo u cargo avionu ha ha ha.malo sutra. avion je bio uzasno prljav, pun blata,peska ,izmeta stocnog -kamiljeg ko to zna. zasto odmah ciljate na oruje. mozda prevozi traktore a mozda nepotreban srpski teret iz srca srbije.

Odgovori
Pe

An-225 Mriya je bio od 08.11. do 11.11.2013. godine u Zagrebu na Plesu kada je hitno prevozio novi Končarov transformator težak 140 tona namjenjen hidrocentrali za Filipine.

Zanimljivo je bilo to da se glavni pilot zrakoplova također preziva Antonov (često prezime u Ukrajini) odnosno punim imenom Dmitro Antonov.

Odgovori
Vl

Antonov 124 ''Ruslan'' , koji je u srijedu veče sletio u Beograd, u Keniju je prevezao naoružanje i opremu, koju je lani prodalo crnogorsko Ministarstvo odbrane.
Riječ je naoružanju i senzorima, skinutim sa topovnjače “Rade Končar, koje je za 2,45 miliona dolara kupila srpska državna kompanija za promet naoružanja i vojne opreme “Yugoimport SDPR” iz Beograda, posredstvom firme “SimoN-PS” iz Herceg Novog.

Odgovori
Ra

Ukrcao je i NORU (haubica 155 mm).

VO

Malo je poznato da Kenija u svom naoruzanju ima radar S-600 kao i mi (radar je Britanske proizvodnje, a Kenija je bila njihova kolonija) Pre dve godine neke nase firme (privatne i drzavne) su dobile posao da modernizuju radar S-600 za Keniju. Ove godine je uradjen probni primerak koji treba da ide za Keniju na testiranje da bi se odlucili da li zele i ostale da urade. Radar je uradjen gotovo kompletno nov. jedino je antena ostala stara. Pre par meseci organizovana je i interna promocija ovog projekta u nasoj zemlji.
E sad svi se vi pitate kakve to veze ima sa ovim avionom. Mislim da su dosli po taj radar…

Odgovori
Mi

Ustanici u Novorusiji pronalaze na veliko nasu opremu, slemove i municiju ostavljenu od strane Ukrajinaca u Debaljcevu. Toliko od teorija o "radarima, haubicama i kamilama". Najprostiji odgovor je obicno i najtacniji.
https://www.youtube.com/watch?v=St1EELlsorA

Odgovori
Sl

Tri komada su sletela 2006. za Gumball…

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=24243964924

Vide se sva tri na ovoj slici:
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=24244529924

Odgovori
Al

Poštovana gospodo!
Vaši komentari su me "primorali" da se oglasim po prvi put na ovom portalu. Moram da priznam da komentari imaju nemerljiv značaj za sve zainteresovane za ovu oblast, jer se u njima sazna i ono što nijedna knjiga ne može da sadrži… Zato da skratim pa da krenemo na činjenice: zvanično Antonov – 124 "Ruslan" se prvi put pojavio na Aerodromu Beograd u leto 1990. godine. Bio sam u to vreme zaposlen u AB-u kao omladinac i to na utovaru i istovaru aviona. Tada je to bio prestižan i izvrsno plaćen posao (imali smo veće plate od letačkog osoblja Jat-a) ali smo i rintali za medalju. Elem, jednog dana su odabrali ekipu za neki "poseban" posao u kojoj sam se našao i ja, ali nam nije bilo rečeno o čemu se radi. Kada je "zver" bila na sletanju, ukapirali smo otprilike o čemu se radi. Bilo je tada nekih komentara o nekom kargo avionu ali ništa sigurno i zvanično. Prilikom sletanja aviona, sve je zaustavljeno na aerodromu. Meni lično je uvek bilo zadovoljstvo da gledam poletanje ili sletanje DC-10, ali ovo… Bili smo zgranuti. Na jednom od "C" fingera je bio MD-11 koji je izgledao kao igračka naspram Ruslana. Avion je bio poslat na "Bravo" stajanku koju je celu zauzeo a kada smo dobili dozvolu da mu priđemo napravili smo tri kruga oko aviona da ga sagledamo u punoj veličini. E, onda staneš pored njega a on počne da diže nos i da se spušta prednjim delom ka zemlji. Onda lepo počne da otvara trodelnu kapiju koja je u stvari most za ulaz a četvrti deo je prag za lakši prilaz. Unutra je bila kompaktna celina od gusto i uredno naslaganih kutija. Posle smo videli i šta ćemo da istovaramo. U pitanju su bili video -rekorderi, model "JVC" 15-21. Neću ih zaboraviti dok sam živ! Bilo je ukupno 56 tona! Iza njih je bio neki manji tovar, odvojen od mase i isto uredno prekriven mrežom i osiguran. Takođe civilne stvari… Kad su otvorili zadnju rampu na avionu počelo je gadno da duva, jer je promaja bila žešća. A mi k'o deca, zijamo i samo se smejemo.Radili smo ceo dan i napunili celih 250 kolica za istovar prtljaga! To je podatak koji sam proverio kasnije sa drugarom koji je radio u carinskom magacinu. Avion je letela ukrajinska posada, krenuli su iz Tokija sa nešto malo stvari, drugo sletanje je bilo u Singapuru gde su nakrcali avion skroz, usput su stali u Dubajiu gde su iskrcali pola tereta a onda su se zaputili za Beograd. Rutu puta nam je pokazao lično član posade (navigator) na obilasku aviona. Na spratu su sve prostorije za 12 članova posade (sobe za odmor, kupatila, toaleti, kuhinja…). Još uvek se sećam pogleda sa pilotskog mesta na aerodromskog "keca" koji su tada vozili supervajzeri. Izgledao je kao kutija šibica…. Snimala je to i ekipa RTS-a, bila je priča i na dnevniku o tom čudu… A rintali smo bogami 12 sati bez prekida da ga istovarimo. Vozači sa traktorom i prikolicama bukvalno uđu u avion i naprave mali polukrug, mi otkačimo prikolice i udri…
Svega je bilo te godine. A onda smo pukli, onako otmeno…
I dalje se rastačemo…

Odgovori
Kr

Hvala na ovoj lepoj prici. Stvarno neverovatno uzivo. Mada nisam video veci avion od IL-76, An-124 je mnogo veci od njega. Ne mogu ni da zamislim kako izgleda uzivo. :)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ilija B. na: Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

pitanje koje sebi postavljam je zašto srpsko vazduhoplovstvo nije odlučilo da se preseli na aerodrom Nikola Tesla od Batajnice, Nikola Tesla je mnogo moderniji i ispunjava očekivanja aerodroma u odnosu na Batajnicu

11. Nov 2024.Pogledaj

Lotpy na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Mene zanima koliki je ukupnan broj ovih helikoptera u VIP verzijama koje su dobile jedinice MUP i VS ?

11. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

@Boki Pa sami Rusi su izjavili da ce u razvoju Su-75 koristiti tehnologiju koji im je dostupna, a koja je osvojena tokom razvoja Su-57. Sto je i logicno, jer zasto osvajati nesto sto vec imaju. Eno i ruski teski dron Okhotnik dobio je bocni radar od Su-57. I naravno da se ne radi o lego…

11. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

@Omnia Da, samo sto se kupovinom Rafala ne kupuje tehnologija. To jeste tehnoloski skok s obzirom da vasi piloti prelaze sa MiG-21 na Rafal, ili mi sa MiG-29 na Rafala za koju godinu. Ali toga nema mnogo vajde s obzirom da nije rec o transferu tehnologije. Jedino stoji da ce piloti leteti na aparatima koje…

11. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

@Mislav Netacno. Ako je tako kao sto tvrdite, sta cemo sa Apacima koji nemaju glavcinu iznad rotora. Pored toga, Kajove u americkoj vojsci zamenili su H-145 ili po americki Lakota, koje Amerikanci rade po licenci.

11. Nov 2024.Pogledaj