BEG airport status
Kriza u Montenegro erlajnsu – odlazak pilota, poslovanje sa gubitkom, kontrola inspekcije za privredni kriminal Montenegro erlajns posluje sa gubitkom od 57 miliona evra /Foto: Wikimedia

Kriza u Montenegro erlajnsu – odlazak pilota, poslovanje sa gubitkom, kontrola inspekcije za privredni kriminal

Poslednjih nedelja crnogorski mediji – „Vijesti“ i „Dan“ su u više navrata pisali o problemima u kompaniji Montenegro erlajns (Motenegro Airlines) – poslovanju sa gubitkom, odlasku pilota.

Predsednik Sindikata pilota kompanije, Ljubiša Mihajlović, je u intervjuu za „Dan“ izjavio da je pet pilota napustilo kompaniju.

Za njihov odlazak Mihajlović je okrivio menadžment Montenegra jer nije ispunio dogovor.

– Pošto su dva renomirana kapetana napustila kompaniju prije ljeta, u junu smo razgovarali sa predsjednicom odbora direktora, Daliborkom Pejović, kako bismo zaustavili dalji odlazak i dogovorili se da se kapetanima povećaju letačke naknade između nula i 900 eura jer primamo mnogo manje nego kapetani u drugim kompanijama.

Ona je bila oduševljena našom idejom i ponuđenim rješenjem i kazala da dogovor treba samo da potvrdi odbor direktora.

Sedmicu dana kasnije dogovor je pao u vodu, a pogazio ga je direktno izvršni direktor, Živko Banjević – objasnio je Mihajlović.

On je naveo da je od osnivanja Montenegro erlajnsa 1994. godine 50 do 60 pilota napustilo kompaniju i da su u njoj piloti najmanje plaćeni, kada je reč o Fokerima i Embraerima.

Fokker_F100_of_Montenegro_Airlines_at_Paris_CDG_Airport_(4542833650)_(3)
Plata pilota u Montenegro erlajnsu između 2 i 4,5 hiljade evra / Foto: Wikimedia

– Gorući problem je bio da se zaustavi odliv pilota, jer je logično da idu tamo gdje im je bolje. MA odškoluje pilote i oni odu – rekao je Mihajlović.

Prema navodima „Dana“ plata pilota u Montenegro erlajnsku je nešto viša od 2 hiljade evra, dok u letnjim mesecima može da iznosi oko 4,5 hiljade evra.

Za isto angažovanje u turskoj kompaniji Bora džet (Borajat), u koju je najveći broj crnogroskih piltora i prešao da radi, mesečna primanja iznose oko 10.000 evra, prenosi „Dan“.

Poslovanje MA

Montenegro erlajns je u prošloj godini poslovao sa gubitkom od 9,5 miliona evra, što je rekordan minus kada je reč o ovoj kompaniji.

U prvih šest meseci ove godine minus je 6,5 miliona, a sa minusom od 41 miliona sa kraja 2013. godine, ukupan gubitak preduzeća je 57 miliona evra, piše crnogorski „Dan“.

Kako navode, pre nekoliko nedelja inspektori za privredni kriminal počeli su da proveravaju izveštaje ove kompanije za prošlu godinu.

Ranije je, zbog finansijskih izvještaja iz 2013. godine, tužilaštvu podneta prijava protiv tadašnjeg predsednika odbora direktora Montenegro erlajnsa, Zorana Đurišića. Tužilaštvo je, međutim, prijavu odbilo.

Kompanija je poslednjih nedelja kritikovana i zbog visina mesečnih primanja zaposlenih. Kako se navodi u crnogorskim medijima, one nisu usklađene sa odredbam Vlade Crne Gore o visini plata u javnom sektoru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

iv

S obzirom da je firmu preotela DPS kadrovska vrteska nije cudo da je gubitak 20 miliona evra. U firmu su dovedeni : konobari , kuvari , vodoinstalateri …Ali sve partijski agitatori

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj