BEG airport status
Novi izveštaji: Etihad ponovo iznosi svoje argumente protiv Amerikanaca Etihad dokazuje svoj doprinos američkoj ekonomiji

Novi izveštaji: Etihad ponovo iznosi svoje argumente protiv Amerikanaca

Open sky drama se nastavlja. U protekle dve nedelje Etahad ervejz (Etihad Airways) je u javnost izneo tri studije na štetu američkih kompanija. U prvoj se tvrdilo da je američka trojka uz saglasnost vlasti i sudova dobile olakšiće i time izbegla bankrot. Dva najnovija istraživanja na sličan način ukazuju na nepravilnosti u radu američkih avio-prevoznika, ali ujedno ističu i da su optužbe koje su ranije bile upućene na račun Etihada neopravdane.

U izveštaju američke konsultantske firme, Edžvort Ekonomiks (Edgeworth Economics), navodi se da kompanije Delta er lajns (Delta Air Lines), Amerikan erlajns (American Airlines) i Junajted erlajns (United Airlines) nisu bile u pravu kada su tvrdile da usluge koje su Etihad ervejz i druge zalivske avio-kompanije uvele u SAD smanjile konkurenciju i mogućnost izbora za potrošače.

– Američke avio-kompanije i njihovi evropski partneri povećale su broj putnika za 223.000 samo na indijskom potkontinentu od 2009. godine. Takođe, broj premium putnika povećan je za 27% (33.000 putnika), iako je njihov tržišni udeo smanjen za 12,5 procentna poena. Cene Etihad ervejza na tim linijama su konkurentne, nasuprot tvrdnjama da zalivski avio-prevoznici „nanose štetu“ ovim avio-kompanijama. Konkurencija podstiče potražnju. – stoji u izveštaju.

U tom kontekstu navodi se da rast kompanije Etihad ervejz nije „prekomeran“ kao što tvrde tri američka avio-prevoznika nego da je taj rast rezultat povećane potražnje za uslugama avio-prevoza.

Edžvort je zaključio da raniji izveštaj Kompas Leksekona ne uspeva da dokaže da su zalivske aviokompanije zapravo nanele štetu američkim,:

– Izveštaj tretira tvrdnje američkih avio-kompanija da Etihad ervejz i druge zalivske aviokompanije primaju subvencije kao prihvaćenu činjenicu, iako ovo još ni SAD nisu utvrdile jer su njihova ispitivanja i dalje u toku. Takođe, sporna je i tvrdnja da Velika trojka može da „poseduje“ saobraćaj na postojećim linijama, dok zalivske avio-kompanije mogu da se nadmeću za saobraćaj samo ako mogu da dokažu da su ga „stimulisale“. –

Ovakve rezultate kompanija Etihad ervejz komentariše kao nedoslednost u radu američkih kompanija:

– Američka politika otvorenog neba je bila veoma uspešna za američke avioprevoznike, a i omogućila je aviokompanijama kao što je Etihad ervejz da putnike koji inače ne bi mogli da putuju, povežu sa SAD. To je primoralo Veliku trojku i njihove globalne partnere, koji kontrolišu preko 50% globalnog saobraćaja, da budu konkurentniji. Prema tome, zabrinjavajuće je to što sada ti isti avioprevoznici žele da ponište Sporazum o otvorenom nebu i značajne pogodnosti koje on ima za konkurenciju i klijente.

Etihad doprinosi privredi SAD-a

US Economic Contribution infographic v2 - high res
Posredni i neposredni doprinos Etihada američkoj ekonomiji

U najnovijem istraživanje koje je Etihad objvio navodi se da će kompanija ove godine doprineti sa 2,9 milijardi dolara ekonomiji SAD-a i „podržati“ 23.400 radnih mesta. Kako se procenjuje, taj broj bi do 2020. godine mogao da se udvostruči.

U 2014. godini Etihad ervejz je prevzao 182.000 putnika sa američkim aviokompanijama Amerikan erlajns, Junajted erlajns, Delta er lajns i Džet Blu (JetBlue). Procenjuje se da će ovaj broj porasti za 65% na oko 300.000 u 2015. godini, posle prošlogodišnjeg uvođenja novih linija za Los Anđeles, San Francisko i Dalas Fort Vort.

– Od 2004. godine, kada je objavio planove da kupi pet aviona Boing 777-300ER, Etihad ervejz je predstavio ili naručio skoro 120 letelica Boing u vrednosti od 36,5 milijardi dolara po cenovniku, uključujući preko 70 aviona B787 Drimlajner i 25 aviona B777x nove generacije. Ova avio-kompanija je odabrala dobavljače iz SAD i za ostalu opremu, od enterijera kabina do sistema za zabavu na letu. – naglašavaju iz Etihada.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj