Poslednji B777-200 iz flote Emirata (Emirates Airlines) zvanično je izašao iz upotrebe – svoj poslednji let imao je 14. jula na ruti Dubai-Arizona preko Bostona. Ovaj avion bio je jedan od najstarijih u floti Emirata.
U upotrebu je ušao 1996. godine i do sada je prešao oko 60 miliona kilometara – što je, poređenja radi, 80 puta duži put od odlaska na Mesec i nazad.
U narednom periodu Emirati planiraju da iz upotrebe povuku još 10 svojih aviona. Tokom 2014. godine to je učinjeno sa njih 7, a za 2015. godinu je najavljeno povlačenje još 10 letelica, među kojima je 8 A340-500.
Ovakvo agresivno povlačenje vazduhoplova iz flote ne čudi ukoliko se u obzir uzme činjenica da je prosečna starost Emiratovih aviona 75 meseci, tj. 6 godina i 3 meseca. Poslednji B777-200 kao i njegova 2 prethodnika daleko su premašili ovu normu.
Posle povlačenja poslednjeg B777-200, u floti je ostalo 143 aviona B777 drugih serija. Zanimljivo je da su Emirati jedina kompanija na svetu koja je u svojoj floti imala sve varijante ovog tipa Boingovog (Boeing) aviona.
Na tržištu, takođe, prednjače i po broju Erbasovih (Airbus) A380. Sa 64 u upotrebi i 76 poručenih, ova zalivska komanija se smatra najvećim korisnikom evropskog dabl-dekera. Prvi A380 kupljen je 2008. godine, a čelni ljudi Emirata su već počeli da najvaljuju da bi za 2-3 godine i on mogao da se nađe van njihove upotrebe.
Izlazak iz flote Emirata, međutim, ne znači i kraj životnog veka ovih aviona. Prema prvim najavama koje su stigle iz Erbasa, A380 će biti vraćeni proizvođaču, a zatim će se prodavati, najverovatnije, azijskim „low-cost“ kompanijama.
Vladimir
To je njihova poslovna politika, ali ima još po nešto. Imaju manjak posada, fale im piloti. Tako da svaka medalja ima dva lica.