BEG airport status
Investitor odustao od otvaranja aerodroma u Trebinju – pre dva dana završetak izgradnje najavljen za april 2017. Najavljen i otkazan još jedan rok za otvaranje aerodroma na Zubcima / Foto: Moja Hercegovina

Investitor odustao od otvaranja aerodroma u Trebinju – pre dva dana završetak izgradnje najavljen za april 2017.

Trebinje bi, prema planu biznismena i vlasnika kompanije „Svislajon“ Rodoljuba Draškovića, naredne godine u ovo doba trebalo da dobije aerodrom na Zubcima. Radnici su već počeli da izvode radove na rasčišćavanju terena za izgradnju aerodroma na lokalitetu Dubrave, najavila je „Moja Hercegovina“ početkom nedelje. Međutim, već posle dva dana stižu vesti da je Drašković ipak odustao od ovog projekta jer ne postoji politički konsenzus u vezi sa njim, prenosi „Glas Srpske“

– Ovaj aerodrom ću izgraditi za godinu dana. Naredne godine u ovo doba, ako ništa drugo, na tu pistu sletiće moj avion – izjavio je Drašković pre svega nekoliko dana, piše „Moja Hercegovina“.

Kompanija „Svislajon“ ranije je saopštila je da će aerodrom pored piste dužine 1.800 metara imati i sve potrebne tehničke sadržaje: kontrolni toranj, pristanišne platforme za stacioniranje aviona, upravnu zgradu, meteorološku službu, hangar sportske i opšte avijacije, pristupne saobraćajnice.

Novac za ovu investiciju, kazao je Drašković, već je obezbedio iz prošlogodišnjeg profita, pa ne planira da aerodrom bude u kombinaciji privatnog i javnog vlasništva, piše „Moja Hercegovina“.

Gradnja aerodroma prvobitno je zamišljena u sklopu projekta „Grad sunca“, ali, kako je Drašković nedavno objasnio u emisiji „Sedmi dan“ na Herceg Televiziji, zbog nepovoljnog terena za gradnju, a uz konsultovanje sa stručnjacima iz Beograda, odlučio je da lokaciju ipak premesti na Zubce.

„Moja Hercegovina“ navodi da je Skupština Grada Trebinja donela na poslednjem zasedanju odluku da proda 200.000 m2 gradskog građevinskog zemljišta na lokaciji Dubrave – Zubci vlasniku koncerna „Svislajon“ Rodoljubu Draškoviću za izgradnju aerodroma.

Iako su na početku zasedanja odbornici SNSD-a, DNS-a i jedini odbornik NDP-a napustili skupštinsku salu, odluka o prodaji je ipak doneta, a lokalna opozicija je najavila da će pokušati da poništi sve što je odlučeno na toj skupštini.

Iz „Svislajona“ zbog toga odustaju od takve ideje i poručuju da žele politički konsenzus jer im je cilj da budu nosioci privrednog razvoja cele Hercegovine, a ne samo Trebinja, piše „Glas Srpske“.

– Zbog toga tražimo korektnu i stručnu saradnju sa organima RS i grada Trebinja. Ta saradnja podrazumeva da se na jasnim zakonskim osnovama i na političkom konsenzusu definišu investicioni projekti za razvoj kako grada Trebinja, tako i Hercegovine – naveo je Drašković.

„Glas Srpske“ piše da je gradonačelnik Trebinja Slavko Vučurević izjavio da je očekivao odustajanje koncerna „Svislajon“.

– Izgubili smo ozbiljnog investitora. Za takvu Draškovićevu odluku krivac je SNSD i politika i ponašanje te partije. Drašković me je pozvao i rekao da se povlači iz projekta, jer ne želi da remeti planove Vlade RS o gradnji aerodroma – rekao je Vučurević i poručio da grad nikom neće dati besplatno lokaciju, bio to Drašković ili Vlada RS.

aerodrom_trebinje_radovi_mh_1
O izgradnji aerodroma priča se već deset godina / Foto: Moja Hercegovina

Ideja o izgradnji aerodroma u Trebinju aktuelna je oko deset godina, piše Radio Slobodna Evropa navodeći da je aerodromska pista trebalo da bude izgrađena pre šest godina. 

– U idućoj godini ćemo početi da gradimo pistu. Ja razumijem da je moguće da je završimo do kraja iduće godine kako bismo nastavili sa elektronskom opremom i ostalim što je potrebno da se taj aerodrom stavi u funkciju. Mi ne odustajemo od tog kapitalnog objekta –  najavio je još 2009. godine predsednik Republike Srpske, Milorad Dodik, prenosi radio Slobodna Evropa.

Početkom 2014. godine Javno preduzeće „Aerodrom Trebinje“ je zatvoreno i ispisano iz sudskog registra. Iako se određeno vreme nije znalo šta će biti sa zaposlenim, ostali su na svojim radnim mestima u sklopu firme „Aerodromi RS“.

Za pet godina, koliko je postojalo, preduzeće „Aerodrom Trebinje“ potrošilo je oko 500 hiljada evra budžetskog novca, a za to vreme urađeni su samo master plan i idejno rešenje, preneo je portal B92.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Iskreno vjerujem da ova vijest spada u kategoriju APRILILLLLIIII

Odgovori
BB

I ja sam mislio, ali izgleda da je prava vijest. Radi se o privatnom kapitalu. Ali ono što nije posebno naglašeno ovdje, to će biti aerodrom za male i poslovne avione, tako da to nije pandan ranije najavljivanom aerodromu u Trebinju. Mada je meni žao što to nije napravljeno dolje u polju (ako su samo mali avioni u pitanju) ali ako već gradi u Zupcima, onda će sigurno ga tako praviti da se može proširiti nekad na „pravi“ aerodrom.
Iskreno mislim da je baš to ono što treba Trebinju, jer od malog aerodroma (pista u suštini) će prije doći do iaplativosti nego od velikog.
inače, pozadina svega ovoga je izgradnja turističkog naselja nadomak Trebinja

Sa

Trebinju sve treba samo aerodrom ne treba!
Oni lopovi sa Dodikom na celu su pokrali XXX hiljada maraka u to ime i samo za to im je trebala ta prica, a nas neuki narod nasijeda ama bas na svakakve gluposti, pa eto i na to.
S obzirom da je privatni kapital u pitanju, ma neka pravi sta god ko hoce. Bolje i aerodrom u travu i korov da izraste nego jos jednu crkvu da naprave odakle ce naravno opet lagati, trovati i tokraddati onaj narod sto nema gdje ni za hljeba da zaradi. Trebinje je opstina u kojoj malo sto dobroga ima i narod se bori za golu egzistenciju i tom narodu aerodrom sigurno ne treba. Mostar koji je 3 puta veci po broju stanovnika od Trebinja (samo gradsko jezgro od citave Trebinjske opstine) ima aerodrom koji ne radi, i da nema onih turista u Medjugorju i nasih „bajnih“ politicara, ni jedan avion tamo ne bi sletio… Elem, svasta bih ruzno rekao da novac poreznih obveznika u to trace kao do sada, ali ovako… na volju im…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj