BEG airport status
LYBE 1820:30 Z VRB°02KT 9999 -TSRA SCT033CB 18/18 Q1016 RETSRA BECMG NSW SCT040=
Ekspoze: Koncesija „Nikole Tesle“ gotovo izvesna – početna vrednost na tenderu 310 miliona evra Ekspoze bez planova za „Ponikve“; „Jat Tehnika“ među najznačajnijim budućim privatizacijama / Foto: Marko Todorović, Telegraf.rs

Ekspoze: Koncesija „Nikole Tesle“ gotovo izvesna – početna vrednost na tenderu 310 miliona evra

U ekspozeu koji su poslanici Srbije dobili pre početka sednice Skupštine Srbije za izbor nove Vlade, posebni deo namenjen je kako nacionalnom avio-prevozniku, „Er Srbiji“, tako i aerodromima u zemlji. Sumirajući uglavnom planove koji su izlagani i ranijih meseci, mandatar Aleksandar Vučić izostavio je Ponikve – vazdušnu luku o kojoj smo od ministarke saobraćaja, Zorane Mihajlović, mogli da čujemo da će do kraja godine biti osposobljena za avio-saobraćaj.

– Ministri pred izbore najavljuju razne projekte, najavljuju puteve i aerodrome ali ne navode odakle će se to finansirati – izjavio je mandatar za sastav nove Vlade, Aleksandar Vučić, prilikom čitanja svog ekspozea.

Vučić je izneo planove o budućoj privatizaciji aerodroma „Nikola Tesla“.

– Nešto što je imalo ukupnu vrednost od 50 miliona evra zahvaljujući Er Srbiji danas za koncesioni ugovor na 25 godina sa „upfront“ plaćanjem, sa kojim ćemo izaći na tender, ima početnu vrednost od 310 miliona evra, plus „concession fee“ – koncesionarsku taksu koju će plaćati 10, 11 ili 12 miliona evra na godišnjem nivou svih 25 godina – objasnio je Vučić.

Prema njegovim rečima „Vlada je najbliža da se odluči za koncesioni model upravljanja“.

– To će aerodromu Beograd obezbediti investicije od najmanje 700 miliona evra i, razume se, dodatni priliv u budžet Republike Srbije – objasnio je Vučić.

On je dodao da veruje da će „posao oko aerodroma biti završen do sredine 2017. godine“.

– Do sredine 2017. godine Vlada Republike Srbije će nastojati da uvede pravnog partnere na Aerodrom „Nikola Tesla“, koji bi ušao u dugororočni ugovorni aranžman na bazi učinka, gde bi privatni partner, u skladu sa dugoročnom strategijom razvoja, bio odgovoran za projekte, finansiranje, proširenje kapaciteta, upravljanje i održavanje aerodroma – piše u ekspozeu mandatara za sastav nove Vlade.

U njemu se navode i planovi za aerodrome „Morava“ i „Konstantin Veliki“:

– Plan za aerodrom u Nišu jeste da se opremi ILS CAT III sistem za sletanje u uslovima smanjenje vidljivosti, da se proširi platforma putničkog terminala i izgradi novi toranj, a za aerodrom „Morava“ predviđena je rekonstrukcija (produženje i proširenje) piste, opremanje piste sistemom svetlosnog obeležavanja uređajem za sletanje u uslovima smanjene vidljivosti i izgradnja taksi-staze za vezu piste sa ptničkim terminalom – navodi se u ekspozeu mandatara Vučića.

„Bolje je da Sava centar ode privatniku“

Govoreći o javno-privatnim partnerstvima mandatar za sastav nove Vlade naveo je da su za kupovinu „Sava centra“ zainteresovane 2 privatne kompanije i jedna državna.

– Naravno da ćemo gledati koja je najbolja, ali više volimo da ne prebacujemo dug iz jedne državne firme u drugu, već da to završi u privatnom sektoru, po princimu 51% Gradu Beogradu, 49% privatniku uz minimalna ulaganja od 20 miliona evra – izjavio je Vučić.

Prethodnih nedelja mediji su preneli navode v.d. direktora beogradskog aerodroma, Saše Vlaisavljevića, na osnovu kojih se nedvosmisleno zaključuje da „Nikola Tesla“ već sad ima jasne planove za buduća ulaganja u „Sava centar“, iako se istovremeno sa tim vrše procene vrednosti beogradske vazdušne luke čime se ona priprema za prodaju.

„Jat tehnika“ na listi 18 značajnih privatizacija

Govoreći o budućem planu za privatizaciju 73 preduzeća, mandatar Vučić naveo je da se njih 18 vode kao „veće i značajnije“. Među njima su se našle „Jat tehnika“ i aerodrom „Nikola Tesla“.

U delu posvećenom „reformi velikih državnih sistema“, avio-kompanija „Er Srbija“ pominje se kao „pozitivna reforma“ jednog takvog sistema.

Navodi se da „kompanija beleži konstantni rast broja putnika“, kao i da je u toku 2015. godine kompanija prevezla 2,5 miliona putnika – 11% više nego 2014. godine.

– Er Srbija je 2015. godinu završila sa 3,9 miliona evra profita, što je 44% više nego u 2014.  – piše u ekspozeu.

Navodi se da Er Srbija zapošljava oko 2500 ljudi, od čega je samo uvođenje leta za Njujork obezbedilo dodatnih 120 radnih mesta za članove kabinske posade i 33 pilota.

Mandatar za sastav nove Vlade naveo je i da je ova kompanija jedna od tri najbezbednije i najsigurnije u Evropi, kao i da otvaranje radnih mesta u sektoru vazdušnog saobraćaja nije ograničeno samo na „Er Srbiju“, već i na prateće usluge, kao i da sve to Srbiju pretvara u čvorište avio-saobraćaja za ceo region.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

N

I tako cemo da zakoljemo zlatnu koku zbog necije provizije. E u kakvoj zemlji zivimo.

Odgovori
n

Prodaja aerodroma: Grci imaju dobru izreku. Prodao kravu, da bi kupio mleko……

Odgovori

Mudro zbore

b

Nikad drzava nije znala/mogla upravljat.
Zato je socijalizam i propao.

Odgovori
a

Ne pominje se novi terminal? Da li ce novi vlasnici biti u obavezi da izgrade novi terminal ili ne?

Odgovori
S

Sta bi ovi mogli drugo da urade,vec da prodaju nesto sto je drugi napravio.

Odgovori
D

Slazem se sa Vama, nazalost mi balkanci nismo uspjeli sacuvati niti odrzati ono sto su nasi predci sagradili. Zalosno…. zalosno…

D

Postovani,

Vec izvjesan period slijedim Vas sajt i jako mi se dopada. Inace kod nas u Makedoniji su prodali oba medzunarodna aerodroma, i bar ovako iz moje laicke perspektive izgleda dobro. Znaci zadovoljni su svi. Sto se tice aerodroma u Beogradu… nisam siguran da je to pravilna odluka, jer ovaj aerodrom je jako frekventan i uspjesan. Tako da mislim da je to pegresna odluka Vase vlade. A iskreno nikad mi nije bilo jasno zasto su se aerodromi i prodavali ali…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Aleksandar Bg, Da li bi pojasnili molim Vas kako je to JAT jajario sa letovima preko ZAG za USA? Avione nije kupila Srbija. Avione je kupila SFRJ. Takođe ih je za vreme zajedničke Države, SFRj i otplaćivala. Nakon raspada Države postalo je jedno sasvim nesvakidašnje stanje, ali ni ono nije ni nalik tome što ste…

18. Jun 2019.Pogledaj

Pavle na: Moguća nabavka 8 aviona F-16 koštala bi Bugarsku oko 1,673 milijardе dolara

https://www.mycity-military.com/PVO-i-sistemi-VOJ/PARS-9K31-Strela-1-SA-9-Gaskin_16.html#p1113391 Dakle poslednji put, iz pera saborca, o marsevskom polozaju lansera, o lansiranju itd. Rx, postedi me nadalje, nekom si zanimljiv cinjenicno.

18. Jun 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Alene, svaki lep plan, jako često pati od prvog susreta sa realnošću. Sve prilike koje ste gore naveli zaista postoje. Ono što niste naveli je da drugi igrači neće to tek tako posmatrati. Ono što se kod Adrie dešava je svođenje na pravu meru, ali drastično ubrzano čudnim odlukama slovenačkih vlasti i 4K menadžmenta. Stvarno…

18. Jun 2019.Pogledaj

Aleksandar Bg na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Tačno je sve što ste izneli o poslovanju Adrie u SFRJ, ali treba dodati i to da je JAT jajarisao tako što je iz Beograda leteo u SAD preko Zagreba. Avionima koje je Srbija kupila na kredit i sama isti otplaćivala.

18. Jun 2019.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [FOTO REPORTAŽA] Nove fotografije srpskog H145M, šta do sada znamo o novim Erbasovim helikopterima?

Medo s mora Prihvaceno! Sta je danas RAL? Prosiren Nemacki RLM standard iz 2. sv. rata. Rusi danas imaju vrlo interesantne maskirne seme I jako dobar spektar boja za vazduhoplove. Pozdrav.

18. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend