BEG airport status
Novi pokušaj prodaje Adria ervejza Novi kupac bi Adria ervejz mogao da kupi za 1 evro / Foto: Wikimedia

Novi pokušaj prodaje Adria ervejza

Slovenački nacionalni avio-prevoznik, Adria ervejz (Adria Airways) dobiće novog vlasnika. Prodaje se ukupno 91,58% deonica kompanije, od čega je 69,87 % u neposrednom vlasništvu države, a ostalo njenih fondova, prenela je „Al Jazeera“.

Novi poziv potencijalnim investitorima objavljen je u sredu.

„Al Jazeera“ navodi da se u pozivu na prijavu i slanje svoje ponude, koji je u ime Slovenskog državnog holdinga objavila konsultantska firma KPMG, navodi da je reč o dobroj prilici za kupovinu firme koja ima globalni domet i prepoznatljiv brend.

Sledeće nedelje će biti održana Skupština, na kojoj će država ponovo uložiti novac u društvo, a onda će ga navodno prodati nemačkom fondu iz Bavarske, izvešteno je na RTV Slovenije, prenosi „SEEbiz“.

Nezvanično se spekuliše da je to nemački fond „4K Invest“ iz Minhena.

Prema planu avio-kompanija će dobiti najmanje pet miliona evra –  tri će dati država, dva novi kupac, koji bi onda Adriju kupio za jedan evro.

– Takvu pomoć u Briselu neće smatrati ilegalnom, jer bi bila u skladu sa tržišnim uslovima – tj. osim države sa najmanje 20 % ili više učestvuje kupac, kaže Igor Štemberger, koji je ujedno i predstavnik nemačkog kupca – piše „SEEbiz“.

Adria_Airways_Airbus_A320_KvW
Moguća promena poslovnog modela Adria ervejza / Foto: Wikimedia

Dobijeni novac će biti utrošen za restrukturiranje Adrije, što verovatno znači promenu poslovnog modela, navodi „SEEbiz“.

Prema navodima, prošlogodišnji gubitak iznosio je između 5 i 7 miliona evra. Sa druge strane dolaze kontradiktorne informacije da je kompanija uprkos poteškoćama, između ostalog i zbog zaduženosti prema bankama, prošle godine imala 900.000 evra dobiti.

„Al Jazeera“ prenosi da je Adria prošle godine na 30 redovnih linija u Evropi i čarterskim prevozima imala 1,1 milion putnika, uz jaku tržišnu poziciju u jugoistočnoj i srednjoj Evropi.

Na listu državnih kompanija koje treba prodati stavljena je 2013. godine, ali su se pokušaji da nađe strateškog kupca završili neuspešno.

Za prethodni pokušaj prodaje međunarodnim tenderom u augustu 2012. godine, kada se prodavalo 74,87 % deonica Adria ervejza, nije bilo očekivanog interesovanja, pa je postupak bio prekinut.

Podsećamo da je krajem novembra prošle godine uspešno izvršena prodaja slovenačkom MRO-a. Isplatom prodajne cene i prenosom 100% deonica kompanije Adria Airways Tehnika“ prodata je kompaniji Linetech Holding iz Poljske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj