BEG airport status
Prikazan prvi M-346 za Poljsku Prvi M-346 za Poljsku nosi evidencijski broj 7701 / Foto: Leonardo

Prikazan prvi M-346 za Poljsku

Proces modernizacije poljske vojne avijacije biće nastavljen ove godine isporukom novih modernih školsko-borbenih aviona. U ponedeljak 6. juna u Varezeu, Italija, u pogonima korporacije Leonardo (do skora je firma nosila ime Finmeccanica) predstavljen je prvi M-346 ’’Master’’ namenjen ratnom vazduhoplovstvu Poljske.

Zvanično je saopšteno da se ovaj primerak M-346 još uvek nalazi na ispitivanjima i to po posebnim specifikacijama naručioca a otkriveno je da je u pitanju opitovanje kočionog padobrana koji je danas retkost na zapadnim avionima. Prva dva aviona biće isporučena krajem ove godine a ostalih 6 do novembra 2017.

Ugovor vredan 280 miliona evra za isporuku 8 naprednih trenažera M-346 potpisan je krajem februara 2014. godine, a prethodno je na samom kraju 2013. ovaj tip izabran za novi poljski školsko-borbeni avion koji će zameniti odavno zastarele domaće TS-11 ’’Iskra’’. Potom je Alenia Aermacchi početkom februara 2014. poslala avion na ispitivanja u Poljsku, u 41. taktičku bazu Deblin gde je ocenjeno da avion zadovoljava postavljene zahteve programa AJT (Advanced Jet Trainer).

original_M346_PL_04_g
Predstavljanje poljskog M-346 u Varezeu / Foto: Leonardo

U konkurenciji sa firmom Alenia Aermacchi bila je još kompanija BAe Systems sa avionom Hawk T2 čija je opcija koštala 420 miliona evra i američka kompanija Lockheed Martin koja je za 430 miliona evra ponudila južnokorejski avion T-50 ’’Golden Eagle’’. Ranije se sa tendera povukao češki proizvođač Aero Vodochody sa avionom L-159 iz, kako je saopšteno, nejasnih uslova takmičenja.

Ugovor koji je potpisan sa Italijanima ne podrazumeva isporuku samo aviona već i dva simulatora (od kojih je jedan tzv. full mission), simulator izbacivih sedišta, troškovi obuke koja će se provesti u Poljskoj (u mestu baziranja aviona, aerodrom Deblin) kao i paket logističke podrške. Poljaci će na M-346 obučavati svoje buduće pilote višenamenskih borbenih aviona F-16 a imaju i plan da osnuju manji trenažni centar u kome će se obučavati i strani piloti.

Poljska će postati četvrti korisnik M-346, pored nje avione su nabavili Italija (isporučeno 9, naručeno još 9 aviona), Singapur (isporučeno 12 aviona) i Izrael kome je pre nekoliko dana isporučen poslednji od 30 ugovorenih aviona.

M-346 je najozbiljniji kandidat za popunu inventara još nekoliko zemalja od kojih treba istaći UAE a tu je i ’’posao veka’’ tj. program T-X u kome će biti izabran novi trenažni avion RV SAD koje ima potrebu za velikim  brojem aviona koji bi zamenili vremešne T-38 ’’Tallon II’’.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Du

S jedne strane bolnice se dave u dugovima a s druge sve više se zadužava stanovništvo.Sve će to narod pozlatiti.

Odgovori
Mi

Ovo je velika sramota za Poljsku.
Pored živog PZL-a koji je proizvodio i supersonične avione da ostane da kupe italijansku verziju ruskog aviona i to po prilično žestokoj ceni je baš to. Sramota.

Inače zna se zašto je Aero odustao, oni bez Amerikanaca ne mogu ni hangar da otvore pošto je sva oprema njihova.
Naravno da trener za Amerikance neće biti ovaj avion zato što oni znaju da im Jakovljev neće leteti ma koliko se zvao Alenia sad

Odgovori
Fl

Tako je.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

16. Mar 2025.Pogledaj
16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj