BEG airport status
Udruženje COOPANS postalo član „SESAR Joint Undertaking“ inicijative HKZP u okviru COOPANS-a postala član "SESAR Joint Undertaking" / Foto: HKZP

Udruženje COOPANS postalo član „SESAR Joint Undertaking“ inicijative

Nakon nagrade „Jedinstveno evropsko nebo“ koju je Evropska komisija dodelila članicama COOPANS-a, stiže i vest da je ovo udruženje pet evropskih kontrola letenja, među kojima je i „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ (HKZP), primljeno u članstvo „SESAR Joint Undertaking“ (SJU), saopštila je HKZP.

– SESAR Joint Undertaking (SJU) je javno-privatno partnerstvo koje su 2007. osnovali Europska unija i EUROCONTROL s ciljem upravljanja razvojnom fazom SESAR-a, odnosno projekta istraživanja i razvoja u području upravljanja zračnim prometom Jedinstvenog europskog neba (Single European Sky Air Traffic Management Research and Development) i provedbom Glavnog europskog plana upravljanja zračnim prometom (ATM Master Plan) – navode u HKZP.

Objašnjavaju i da SESAR predstavlja tehnološki deo „Jedinstvenog evropskog neba“. Kako ističu, nakon prve faze istraživanja i razvoja koja traje od 2009. do 2016. godine, Evropska komisija pokrenula je drugu fazu pod imenom „SESAR 2020“ koja će trajati od 2017. do 2021. godine. Time će se produžiti rad SJU-a do 2024.

– Širenje članstva u SJU pokazuje rast opredjeljenja sudionika u europskom upravljanju zračnim prometom ka konceptu modernizacije. U narednim tjednima predstavnici novih članova pristupit će ugovoru o članstvu i završiti proces pristupanja koji je započeo u srpnju (jul) 2014. Ukupno 19 članova izabrano je kako bi sudjelovali u programu SESAR 2020.

Dosadašnjim članovima SJU-a, poput Airbusa, Thalesa, Frequentisa, potom pružatelja usluga u zračnoj plovidbi iz Njemačke, Francuske, Španjolske, Velike Britanije i Italije, i drugih, pridružilo se pet novih članova, a među njima i COOPANS, u kojem je i HKZP – rečeno je u hrvatskoj kontroli letenja.

Saopšteno je i da će se u SESAR-u 2020 raditi na boljoj integraciji aerodroma u upravljanju i razvoju dodatnih usluga u vazdušnom saobraćaju, kao i upravljanju celom evropskom mrežom i omogućavanju potrebne infrastrukture.

Sufinansiranje programa u visini od 580 miliona evra obezbediće Evropska unija u okviru svog programa za istraživanja i inovacije „Obzor 2020“.

– Zahvaljujući SESAR-u razvijamo i uvodimo najmoderije postupke i tehnologije za europsko i globalno zrakoplovstvo. Svima je poznato da je vrhunski sustav za upravljanje zračnim prometom ključan za postizanje Jedinstvenog europskog neba i SESAR-ovi projekti su ključni za postizanje tog cilja. Siguran sam da će s novim partnerima SESAR 2020 imati bolje rezultate i voditi naprijed naš ambiciozni program – rekao je Henrik Hololei, generalni direktor Opšte uprave za mobilnost i promet Evropske komisije i predsedavajući Odbora SJU-a, saopštila je HKZP.

Navodi i da bi rezultati ovog programa istraživanja i razvoja trebalo da pokrenu nove industrijske aktivnosti.

– Članstvo u SESAR JU i sudjelovanje u programu SESAR 2020 jedan je od ključnih elemenata naše suradnje s COOPANS partnerima, kao i jedna od strateških odrednica poslovanja u cilju aktivnog sudjelovanja HKZP-a u međunarodnim procesima i razvoju novih tehnologija.

COOPANS je u Europskoj uniji prepoznat kao najbolji primjer suradnje pružatelja usluga u zračnoj plovidbi, koja vodi prema realizaciji ciljeva inicijative Jedinstveno europsko nebo. Članice COOPANS-a već danas surađuju na nekoliko područja, a zajedničkim radom u SESAR-u 2020 dugoročno dodatno jačaju svoju suradnju – istakao je Dragan Bilać, direktor HKZP.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj