Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] Srpski startap Poleti Aerospace predstavio projekat svog kompozitnog dvoseda: „Exterra će biti najbrži LSA avion na svetu, proizveden u Srbiji“

10. okt 2022

[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022

[NAJAVA] SEGA 2022 – Nova konferencija u Beogradu posvećena sektoru regionalne i globalne generalne avijacije

29. jul 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatski MUP izabrao: Kupuje 2 višenamenska helikoptera Bel za traganje i spasavanje

14. jun 2022

[NAJAVA] Aero-reli na aerodromu Trstenik povodom 110 godine srpske avijacije

14. jun 2022

Godišnja konferencija Federacije žena pilota Evrope održana u Srbiji

10. jun 2022
IFIS 2016: Izložba aviona za kalibražu na Batajnici
Nešto drugačiji TT zbor na Batajnici / Foto: Ivan Bukvić

IFIS 2016: Izložba aviona za kalibražu na Batajnici

Treći dan „IFIS 2016″ u Beogradu i izložba aviona za kalibražu na aerodromu Batajnica među učesnicima su okarakterisani kao najzanimljiviji formalni deo simpozijuma.

Kao što je i najavljeno, na beogradskom vojnom aerodromu mogli su se videti američki „Challenger“, francuski „ATR“, italijanski „Piaggio“, češka „Cessna“, nemački i srpski „Beechcraft“, dok je engleska letelica za nemenu kalibraže izostala.

Više od dva sata učesnicima seminara posade ovih letelica, kao i njihovi nadređeni bili su na raspolaganju za formalni i neformalni razgovor, pitanja ali demonstraciju softverskog sistema kalibraže iz vazduha. Inspektori i piloti najčešće su komentarisali komfor u letelicama, performanse aviona, njihovu opremljenosti, a mogle su se čuti i diskusije u vezi sa praktičnim radom prilikom kalibraže.

Tango Six je razgovarao sa predstavnicima svih delegacija čiji su avioni bili izloženi. Intervjue, izgled unutrašnjosti kabina svakog od izloženih letelica, kao i sisteme za kalibražu u njima moći ćete da vidite u narednim danima.

ATR u "Rudolf" šemi / Foto: Ivan Bukvić
ATR u „Rudolf“ šemi / Foto: Ivan Bukvić
Challenger / Foto: Ivan Bukvić
Challenger nosi jedinstvenu „N“ registraciju zbog jedinstvene misije / Foto: Ivan Bukvić
Još jedna egzotična upotreba za italijanski dizajn / Foto: Ivan Bukvić
Još jedna egzotična upotreba za italijanski dizajn / Foto: Ivan Bukvić
Kingari
Nemački avion za kalibražu navigacionih sredstava / Foto: Ivan Bukvić
OK-CAA
Prednja kancelarija jedne od letelica / Foto: Ivan Bukvić

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Iv

Do kada traje ova izlozba? Jeli vec gotova?

Odgovori
fe

TANGO SIX. Ovo je novi portal, za mene. Lepo je uredjen i svidja mi se. Nekada davno, kada sam bio mladi elektroinzenjer zapoceo sam karijeru kao gl. u JNA. Radio sam devet godina u tadasnjem RV i PVO, na poslovima osvajanja remonta elektroopreme. Interesuje me od kada se za civilnu avijaciju koristi termin „generalna“?

Odgovori
AT

Evo informativno da osvezite znanje:
„U najvećem broju pod generalna avijacija podrazumijevaju se manji avioni. Ipak, u tu kategoriju spadaju svi ne vojni letovi i letovi izvan redovnog prometa. To mogu biti od rekreativnog leta paraglidera do neredovitog cargo-leta nekog širokotrupnog aviona. Tu spadaju poslovni, privatni, školski, protivpožarni letovi, jedriličarstvo, padobranstvo paragliding, zaprašivanje, policijske patrole, kontrola cestovnog prometa … Među najpoznatije proizvođače manjih aviona spadaju: Cessna, Cirrus Design, Diamond, Mooney, Piper, itd.
Sve popularnije postaju ultralake letjelice kao i letjelice kućne izrade za rekreativno letenje.“

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs