BEG airport status
Er Srbija: Avion iz Turske kasnio zbog tehničkog kvara ali i mogućeg prekoračenja dozvoljenog radnog vremena posade Kvar, regulativa i izvinjenje / Foto: Dragan Trifunović

Er Srbija: Avion iz Turske kasnio zbog tehničkog kvara ali i mogućeg prekoračenja dozvoljenog radnog vremena posade

Domaći mediji preneli su jutros vest da se Er Srbijin (Air Serbia) A319 nakon jučerašnjeg poletanja sa aerodroma u Istanbulu ubrzo prizemljio zbog kvara, kao i da je po odlaganju leta, sledećeg jutra poletanje ponovo bilo bezuspešno.

– Juče su se putnici ukrcali u 15 časova i sedeli u avionu 3 sata. Prenoćili su u hotelu i jutros opet isto – kvar. Današnji let je imao oznaku Ju 5532 sto su neki protumačili kao 553 drugi pokušaj – preneo je dnevni list Kurir.

Ilustrujući događaj list je naveo da se kod pojedinih putnika javila „frustracija, nervoza, pa i strah“.

– Jedni su besno udarali inventar aviona, drugi vikali na zemaljsko osoblje a treći jedva dočekali da dotaknu zemlju i izjavili da u taj avion ulaze samo mrtvi, javio nam je čitalac Kurira koji se našao na licu mesta – preneo je ovaj list.

Nacionalna avio-kompanija se povodom ovog incidenta danas oglasila dužim saopštenjem u kojem pojašnjava da je do odlaganja i otkazivanja letova došlo usled tehničkog kvara ali i mogućeg prekoračenja maksimalno dozvoljenog radnog vremena posade:

– Er Srbijin let JU553, obavljen avionom registarske oznake YU-APB, na liniji od Istanbula do Beograda, doživeo je veće kašnjenje juče usled negativne indikacije indikatora temperature goriva.

Tim linijskog održavanja na aerodromu u Istanbulu ustanovio je nakon pregleda da je letelici moguće otkloniti kvar ali je posada do tog trenutka prešla zakonom dozvoljeno maksimalno radno vreme.

Nakon toga svi putnici su se iskrcali iz aviona i svima je obezbeđena večera i smeštaj u hotelu preko noći.

Putnici su prebačeni jutro posle do aerodroma ali je letelica iskusila daljnje tehničke probleme. Putnici su iskrcani i posluženo im je osveženje na aerodromu.

Svi putnici su potom ponovo bukirani na let JU553 danas popodne koji će biti obavljen drugom letelicom tipa A319.

U međuvremenu, avionu A319 (YU-APB) je nakon dodatnih provera linijskog održavanja odobren povratak u Beograd i on se danas vratio.

Bezbednost i usklađenost sa regulativom koja se tiče bezbednosti letenja naši su prioriteti broj jedan i kao avio-kompanija izvinjavamo se našim gostima na neprijatnostima.- stoji u saopštenju Er Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ro

Nema leta bez Kurira. Savest putovanja avionima! U junu treba da poletim iz Sidneja za Beograd. Dali eksperti iz Kurira mogu da usavetuju kako sada da se bude mirno pred bilo koji let. Bilo odakle!. Nocna mora. Hvala Kuriru na njegovom tekstu. Izgleda opet ce delegije da morima plove. Nije lako umiritise posle istraznog pisanja. Ipak valjda cu nekako stici do Srbije. A ako i ne stignem, Boze moj. Kurir zna. Pozdrav prolecnoj Otadzbini i svima koji lete. Bilo gde✈+ Rodney buduci putnik iz daleke zemlje. Sydney.

Odgovori
Mi

Da nije bilo clanka u kuriru nas bi vratili u taj isti avion koji je pokusao da poleti dva puta i dva puta vracen zbog kvara. Sedeli smo satima u avionu i na aerodromu pa u hoteli u nisu uspeli da poprave avion!!! Onda su hteli da nas vrate u isti posle sat vremena popravke , jer su navodno konacno ustanovili kvar … Da li biste se vi vratili u takav avion sa vasim porodicama. Da kurir nije objavio pricu mi ne bi dobili mesta na novom letu i drugom avionu pa bismo mozda zavrsili u nekoj stravicnoj naslovnoj strani. Svaka cast pilotu sto nije hteo da poleti uprkos pritiscima turske tehnicke sluzbe koja je govorila da sa tim kvarom moze da poleti slobodno. Bezbednost je bila na nivou u Er Srbiji a sve ostalo ravno nuli , neljubaznost i totalna neroganizovanost zaposlenih

Aj

Mikice evo pre 3 dana kolega krenuo u Houston sa A380 i desilo se obustavljanje poletanja (take-off reject) i to veoma blizu sigurne granice za obustavljanje. Ceo avion smrdeo na zapaljenu gumu, upropastio kocnice i naravno, nazad na terminal. A licno imam mnogo dogodovstina na letovima kako u Evropi tako i u Americi, al da ne davim sad!
Ono sto zelim da kazem, BOLJE TAKO! nemojte praviti pritisak i dramu zato sto ste prenocili u hotelu o trosku Er Srbije. Ovakvi pritisci teraju aviokompanije da izbegnu odlaganja a kroz istoriju smo svedoci da se to manifestovalo kobno. Vidim da i vi prepoznajete brigu Er Srbije i kapetana za bezbednost i to treba pohvaliti, e sad sto se nekada desava da ti se smuci putovanje, to je visa sila u danas masovnom avio prevozu.
Pozdrav

12

Hm, taj YU-APB je star 11 godina. Jel su ovakvi slucajevi moguci za toliko stare avione ili je ovo pojedinacni slucaj?

Odgovori
Mi

Meni je neko rekao (mislim premijer) kada se osnivala Air Srbija, da ce svi avioni biti novi. Ocigledno sam ja to pogresno razumeo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj