BEG airport status
Udes A320 kompanije „Egypt Air“: Nađeni delovi aviona; Zvaničnici sumnjaju da je reč o terorizmu Delovi aviona nađeni na grčkom ostrvu Karpatos, istočno od Kipra/ Foto: Wikimedia

Udes A320 kompanije „Egypt Air“: Nađeni delovi aviona; Zvaničnici sumnjaju da je reč o terorizmu

Avion A320 kompanije „Egypt Air“ na liniji Pariz-Kairo noćas je nestao sa radara iznad Sredozemnog mora 20 minuta pre sletanja. Svetski mediji već prenose spekulacije o uzroku nesreće pri čemu se pominju i teroristiki napad i eventualno preuzimanje aviona s obzirom na to da piloti nisu prijavili nikakve probleme grčkoj kontroli letenja, a da je avion naglo propao sa visine od 11.000 na 2.700 metara praveći, pri tom, dva oštra zaokreta.

U avionu se nalazilo 56 putnika i 10 članova posade, a prema poslednjim informacijama delovi aviona nađeni su na grčkom ostrvu Karpatos, koje se nalazi istočno od Krita, preneo je Reuters.

Kako se navodi, reč je o plastičnim delovima bele i crvene boje.

Grčki ministar odbrane naveo je da je avion napravio „dva oštra zaokreta“ pre nego što je nestao sa radara.

Kako prenose svetski mediji, avion je naglo propao sa visine od 11.000 metara na 2.700 metara.

reuters
Još uvek nerazjašnjeni poniranje i nagli zaokreti aviona/ Ilustracija: Reuters

Govoreći o uzroku nesreće, predsednik Francuske, Fransoa Oland, izjavio je da „nije isključena nijedna mogućnost“.

Egipatski ministar za vazdušni saobraćaj naveo je u svom obraćanju medijima da je još uvek rano da se kao potencijalni uzroci udesa odbace terorizam i tehnička neispravnost letelice, ali da je pre reč o napadu nego neispravnosti aviona, prenela je britanska agencija.

Satnica leta

– 23:09 – A320 egipatske kompanije „Egypt Air“ poleteo je iz Pariza – broj leta MS804.

– 2:24 avion je ušao u vazdušni prostor Grčke

– 2:48 kontola letenja Grčke komunicira sa pilotom – navodi da je pilot bio „dobro raspoložen i da se zahvalio kontrolorima“

– 3.27 kontrola u više navrata pokušavala da stupi u kontakt sa posadom aviona, ali nije uspela

– 3.29 avion se približava izlasku iz vazdušnog prostora Grčke

– 3:39:40 avion nestaje sa radara, grčko vojno vazduhoplovstvo kreće u potragu aviona, ali ga ne nalazi

– 3.45 počinje akcija traganja i spasavanje (SAR)

U istrazi pomažu i troje francuskih istražitelja i jedn inženjer kompanije Erbasa (Airbus) koji su rano jutros stigli u Kairo.

Inače, kompanija Erbas među prvima se oglasila nakon pada aviona A320 kompanije „Egypt Air“.

– U skladu sa ICAO aneksom 13, kompanija Erbas je spremna da pruži punu tehničku podršku Francuskoj istražnoj agenciji za avionski saobraćaj – BEA – kao i vlastima zaduženim za istragu -saopštio je evropski proizvođač aviona.

On je izneo i tehničke detalje u vezi sa avionom kompanije „Egypt Air“.

– Letelica registrovana pod nazivom SU-GCC ,o kojoj je reč, nosila je serijski broj proizvođača 2088 i isporučena je kompaniji Egiptair iz linije za proizvodnju u novembru 2003. godine. Ova letelica imala je oko 48,000 sati letenja iza sebe. Posedovala je IAE motore. U ovom trenutku nije dostupno više činjenica ili informacija – rečeno je u Erbasu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj