BEG airport status
Etihad ervejz: Otpuštanje radnika biće odmereno i transparentno – tražimo način da održimo poslovni model Smanjenje radnika kao prilagođavanje tržištu

Etihad ervejz: Otpuštanje radnika biće odmereno i transparentno – tražimo način da održimo poslovni model

Kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) saopštila je da će zbog „sve konkurentnijeg ambijenta” na tržištu smanjiti broj radnih mesta, ne navodeći međutim konkretan broj.

U saopštenju nacionalnog avio-prevoznika Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) piše da otpuštanje predstavlja „odmereno smanjenje broja zaposlenih u pojedinim delovima poslovanja“ te kompanije i da će smanjenje broja radnih mesta biti sprovedeno na „pravedan, strukturisan i transparentan način“. Strane i domaće agencije prenose  i da je portparol Etihada, Updeš Kapur, odbio da navede detalje.

O ovome je prvo pisao „Bloomberg“, zatim je vest objavio „Associated Press“. Domaći mediji preneli su informacije dovodeći ih u vezu sa Er Srbijom (Air Serbia) čiji je Etihad vlasnik 49%. U svojoj zvaničnoj izjavi, međutim, bliskoistočni prevoznik ni na koji način ne pominje Er Srbiju niti druge partnerske kompanije – članice Etihad ervejz partners (Etihad Airwasy Partners).

U Etihadu navode da „traže načine da ostanu konkrentni i ostvare svoju viziju uprkos velikoj konkurenciji na tržištu i slabostima globalne ekonomije“.

– To podrazumeva stalne organizacione promene  i restruktuiranje različitih delova našeg poslovanja u cilju smanjenja troškova  i pobojšanja produktivnosti i prihoda. –  navode u Etihadu i dodaju da će im ovakve mere  omogućiti „da zaštite svoj poslovni model i investiraju u budući rast i napredak“.

Ova vest dolazi svega nekoliko dana nakon saopštenja bliskoistočnog prevoznika da je Lufthanza potpisala kod-šer sporazum sa Etihad ervejzom i sklopila ugovor o „wet“ lizingu sa Er Berlinom.

„Bloomberg“: Otpuštanje već počelo

Iako se o ovoj temi već neko vreme govori, najnovija pisanja o smanjenju broja zaposlenih u Etihadu pokrenuo je „Bloomberg“.

Pozivajući se na neimenovane izvore bliske avio-prevozniku UAE, „Bloomberg“ piše da su otpuštanja počela pre par nedelja i da će njima biti obuhvaćeno između 1.000 i 3.000 radnika:

– Nekoliko desetina ljudi je već napustilo informaciono-tehnološko odeljenje, a otpuštanje se planira i u odseku za ljudske resurse i odseku za prodaju. Politikom smanjenja broja zaposlenih biće obuhvaćeno i kabinsko i zemaljsko osoblje.

Kompanija je dosegla broj od 20.292 zaposlena čime je gotovo utrostručila broj radnika u proteklih osam godina. Istovremeno je rasla i flota – sa 42 na 122 aviona. Ukoliko se u obzir uzmu i dobavljači i zaposleni u inostranstvu, kompanija ima ukupno 26.769 radnika. –

etihad

Navodi se i da su krizom pogođene sve bliskoistočne avio-kompanije zbog pada cene nafte, pa je restruktuiranje unutar njihovog poslovnog modela način da se prilagode tržištu nakon višegodišnje ekspanzije, piše „Bloomberg“. Neto dobit bliskoistočnih kompanija pašće sa 900 miliona dolara, koliko se očekuje u 2016. godini, na 300 miliona dolara u 2017. godini, procenila je IATA u svom godišnjem izveštaju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

mt

„Navodi se i da su krizom pogođene sve bliskoistočne avio-kompanije zbog pada cene nafte“
Ови су у кризи кад цена нафте ПАДНЕ?! Па на којим основама су те заливске компаније постављене? О чему се ту ради? Да ли они зарађују од основне делатности, или служе неком другом циљу?

Odgovori
LD

Na osnovu subvencija od prirodnog resursa.
Emirates all-wide body flota, 142 A380-800 u floti/narudžbi, 150 777X u narudžbi.
To sve mogu iz vlastitih prihoda ?

ib

Etihad i ostale kompanije arapskih, naftom bogatih država, kupuju avionsko gorivo u svojim državama po najnižim cijenama na svijetu, a kada gorivo kupuju u inostranstvu (povratni let), razliku u cijeni im subvencionira država. Pošto su državni prihodi od nafte pali zbog niske cijene, novca za subvencije ima manje. Štednja.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj