BEG airport status
Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana Prvi let sa kapetanom Vesnom Aleksić najavljen za sutra / Foto: Air Serbia

Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana

Vesna Aleksić postala je prva žena na poziciji kapetana u istoriji srpske nacionalne avio-kompanije, saopštila je Er Srbija (Air Serbia).

– Tridesetšestogodišnja pilotkinja pridružila se avio-kompaniji na poziciji kapetana na uskotrupnim avionima A319 i A320, ostvarivši svoj san iz detinjstva. Svoj prvi let na poziciji kapetana Er Srbije obaviće na letu JU826, u utorak, 27. decembra, od Beograda do Bejruta. – kažu u kompaniji.

Aleksić je svoju letačku karijeru počela 1999. godine na Akademiji u Vršcu, gde je stekla iskustvo na avionima Cesna 172, Cesna 310 i Pajper PA-34 Seneka. Nakon diplomiranja prešla je u Monetengro erlajns (Montenegro Airlines), gde je radila kao kopilot na avionu Foker 100, od 2007. do 2012. godine. Postala je kopilot na avionima A320 u floti Viz era (Wizz Air) 2012. godine, pre nego što je i napredovala na poziciju kapetana 2014. godine. Za to vreme živela je u Skoplju. Ima preko 5.000 sati naleta, sa više od 2.200 samostalnih sati na uskotrupnim „Airbus“ avionima, navode u Er Srbiji.

– Svetom avijacije fascinirana sam još od svog ranog detinjstva i uvek sam znala da ću postati pilot.Moj otac je bio vazduhoplovni inženjer, veoma je voleo avione i radio je za JAT, pa je njegov entuzijazam prešao i na mene. Proteklih 17 godina bilo je ispunjeno izazovima, ali i veoma korisno i izuzetno sam srećna što sam se pridružila Er Srbiji. Privilegija je biti prva žena na poziciji kapetana u Er Srbiji i nadam se da će to inspirisati više žena da potraže svoje mesto u civilnom vazduhoplovstvu. – izjavila je Vesna Aleksić navodeći da joj je jedno od nezaboravnih iskustava bio prvi noćni let iznad Beograda.

Aleksić je rođena u Beogradu, udata je i ima jedno dete.

– Naša kompanija poštuje rodnu ravnopravnost u svim aspektima svog poslovanja, uključujući i članove letačkih posada i izuzetno nam je zadovoljstvo da se našem timu pridružila prva žena na poziciji kapetana. Tokom godina postavljali smo standarde i unosili važne promene u mnogim oblastima i ponosni smo što smo deo ove nove prekretnice u istoriji ženske avijacije u Srbiji. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

mt

Свака част. Било је крајње време.

Odgovori
Ra

Svaka cast iskusnoj Vesni Aleksic u pilotiranju. Sada prvom Kapetanu A320 u istoriji Er Srbije. Siguran sam da je cela Vasa kompanija veoma po nosna na Vas. Zaista velicanstveno. Jos jedna tajna jeste u Vama. Imate ime i prezime u svetu cuvene Vesne stjuardese i pilota akrobate Aleksica. Oboje upisanih u anale civilne avijacije. Vi ste dolaskom u Er Srbiju vec se pridruzili istoriji. Na mojim putovanjima za Sydney, mozda budem imao cast da letim jednom od Erbasa Er Srbije na delu leta do Abu Dhabi pod vasom komandom. To bi obogatilo moja putovanja avionima u zadnjih pedeset godina. Veoma mi je drago sto ste preuzeli komande Kapetana u vreme Daneta Kondica. Radili smo u istoj kompaniji, Qantas Airways – u. Spostovanjem,
Rodney Marinkovic
Home of Qantasville II. Kraljevo + Sydney

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj