BEG airport status
Aleksandar Radić: Plašim se da ćemo do poletanja MiG-ova iz Rusije ostati bez dežurne pare "MiG-ovi dolaze" / Foto: Neda Mojsilović, Tango Six

Aleksandar Radić: Plašim se da ćemo do poletanja MiG-ova iz Rusije ostati bez dežurne pare

U intervjuu za „Novi Magazin“ vojni analitičar Aleksandar Radić pored opštih vojnih tema i analiza rada Ministarstva odbrane i njegovog ministra osvrnuo se i na temu dolaska polovnih MiG-ova 29 iz Rusije.

Na pitanje kada se konačno mogu videti u Srbiji Radić je odgovorio:

– Moskva kaže da će stići što znači – stići će, savladane su sve birokratske prepreke i verujem da će u oktobru MiG-ovi da stignu. I da će to možda koincidirati sa pozivom koji je ministar Aleksandar Vulin uputio ruskom ministru Šojguu da dođe na obeležavanje oslobađanja Beograda 20. oktobra. Ne bi bilo iznenađenje da tada vidimo avione, ali proći će još mnogo vremena dok počnu da lete, biće samo prebačeni, a tek iza toga idu radovi na njima i plašim se da će biti jedan vremenski period kada će se ostati bez aviona za dežurstvo u sistemu protivvazdušne odbrane. Ali mislim da će Ministarstvo to rješavati kao dosad – nastojaće da to ne bude objavljeno. –

Poslednji zvanični komentari o lovačkoj avijaciji i dolasku MiG-ova od strane RV i PVO mogli su se pročitati u intervjuu komandanta 204. vazduhoplovne brigade magazinu „Odbrana“. Ministar odbrane je više puta izjavljivao da MiG-ovi dolaze do kraja godine što je kao prekid spekulisanja o ranijim propagandnim termina došlo kao izjava ruskog zvaničnika.





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ne

Pa dno smo dotakli po pitanju lovacke avijacije.Nikad nije bilo gore nego sad,bar u mirnodopsko vreme.U proteklom periodu kada 29ke nisu bile u resursu imali smo dovoljan broj Mig 21bis.Kada su bile u resursu a bilo je problema sa gumama,akumulatorima i slicno takodje je bilo Mig 21bis da uskoce,doduse u malom broju.Sada kada resursi isticu ili su vec istekli 29kama vise prakticno nema sta da uskoci.Ostala su 1-2 Mig 21um dvoseda sa mogucnoscu nosenja R60 i to je to.Cim dodje do nekog kvara ili potrebe za povremenim pregledom dezurstvo nece postojati.Trenazu ne treba ni pominjati.Jedino je utesno sto kada se ovako dotakne dno vise nema nazad,ili ce se tavoriti na dnu ili cemo krenuti napred.Nadam se da ce dolazak 29ki iz Rusije bar pokrenuti proces odlepljivanja sa dna

Odgovori
fr

Sve ovo se znalo od početka , svi osim vas su tvrdili i tvrdimo i dlje , problemi tek počimaju kad avioni dođu , remont , djelovi kojih više tako reći i nema za olako nać logistika sve u vezi posla sa rusijom. Ja sam od početka tvrdija da ti avioni nikad , nikad svi skupa neće bit u zraku i stojim iza toga i danas! Druga stvar osudili ste sebe ne na modernizaciju ili silu kako piše većina već na ljutu borbu da bi imali 2 do 3 najviše u zraku i ispravna i to na narednih 20 godina jel se avioni nekupuju tek tako svakih 5, 10 godina ! Rusi su u teškim problemima svima kojima su prodali mig29 isporučit djelove i logistiku. O modernizaciji koju ste opisivali u 2 koraka nema smisla više pričat!

Ž

Делова више нема а Руси себи ремонтују МиГ-ове 29? Неће бити…

St

Zasto ne remontujemo nekoliko Mig21bis jednoseda barem kao prelazno resenje?

Odgovori
Jo

Nema bas nikakvog smisla remontovati 21,stari su 50+ plus godina i oni ne mogu da budu ni prelazno resenje,njihov remont bi bio magla na ocima o kao postojanju lovacke avijacije. 29-tke su u stvari to prelazno resenje,sto uz dobar remont svakako mogu da budu narednih desetak,petnestak godina. Bilo bi dobro da se ne odustaje od varijante sa Belorusima.

Ne

Imali smo problem sa remontom poslednjeg Mig 21UM,trajao je pet godina!Tako da bi prica sa Bisevima bila daleko od prelaznog resenja.29ke su vec prelazno resenje.Sa njima ne bi trebalo da bude takvih problema i remont bi trebalo da traje neko razumno vreme kao i prosli put.Nije mi samo jasno zasto se ne krene odmah u radove na ova nasa postojeca tri koja su de fakto zavrsila karijeru zbog motora.Tu nema sta da se ceka januar,februra ili mart da ispadnu skroz.Nadam se samo da ce bar cetvrti 102 leteti jos neku godinu

Vu

Zato sto im je istekao zivotni vek, poslednji Mig-21bis je prizemljen jos pre dve godine. Staro je to.

Iv

nismo sposobni za remont jednosedih 21-ca,Moma nema licencu za tako nesto a i vise nema uslova za njihov remont

Pa

@joca
najmladji mig-21bis koje imamo su proizvedeni 1986 I spadaju medju najmladje mig-21 u svetu. odakle vam podatak da su stari 50 godina?

Ma

Pa kako sad da se ne može remontirati 21-ica (niti UM) kad je 1991. sva oprema, baš sva, komplet, iz Zmaja „uspješno premještena“ u Momu? Nije moguće! Čak, tako kažu, bilo je opreme i za 29-ku.

Eto jednog članka iz lista Narodna armija, niti godinu dana nakon tih događaja, koji opisuje te događaje:
https://www.mycity-military.com/imgs4/184753_115086377_hhh036.jpg

Idu i avioni, 21-ce, 23-ke… sve se „premješta“:
https://www.mycity-military.com/imgs2/2705_170686401_mig-23.jpg
https://www.mycity-military.com/imgs3/139754_127153476_mig.jpg

Re

Ne remontujemo Mig 21 bis zato sto to niko nigde na svetu vise ne radi, tako da ne postoji mugucnost za tako nesto. Na stranu sto su im resursi istekli i sto Rusi kao proizvodjac ne bi dozvolili tako nesto.

Jo

Pavle nisam siguran da je najmladja 21-ca 86-to godiste,nisam siguran da se 86-te mig21 uopste i proizvodio,nikako ne tvrdim,nisam siguran,ali mislim da nije tako. Izvinjavam se ako gresim,mozda je isporucen 86-te,eventualno. Bilo kako bilo mig21 je odsluzio svoje ipak je to druga generacija i nema smisla uzimati je u obzir cak ni kao prelazno resenje.

Ne

1991 je bila pre 26 godina.Za to vreme je odradjen remont na vecem broju 21ica.Delova vise nema,vec sam rekao da se remont poslednjeg dvoseda rastegao na 5 godina.U medjuvremenu je istekao zivotni vek od 30 godina na verziji Bis.Moma je iz nekog razloga u situaciji samo na dvosedima da odradi produzenje veka,za Bis se Rusi pitaju.Bis je jednostavno odavno odsluzio svoje i remontovati ga sada je veliki problem,a da ne govorim o odrzavanju narednih 10 godina.Pa meni je nabavka i remont 29ki starih skoro 30 godina onako na ivici,posebno kada zamislim da ti avioni treba da lete i da budu stari 40 i vise godina pri kraju planirane upotrebe a mi pricamo o 21icama

12

@Pavle
Mislio je na sam tip aviona, koji je u upotrebi vec vise od 50 godina. A i realno, sta mozes sa avionim starim 30+ godina?

Pa

@svima koji meni ‘odgovaraju’…
Ne znam bas, Rumuni lete na modernizovanim(starijim od nasih) mig-21, Indija je letela najjace ikad varijante mig-21 kakve bi svako rado video i kod nas, imate i intervju indijskog generala RV, lepo covek kaze sirovu istinu o mig21….
ta nesigurnost potice od neobavestenosti ocito.
avion iz iste epohe, F-5 se i dalje modernizuje i leti uspesno sirom sveta, ali mi smo ipak ‘najpopametni’ vidim….

Go

Bravo Pavle, mi hocemo da idemo korak sa svetom a para nema ni za staro i svi gledaju u nebo a nigde oblacka a da nepricamo o Migovima.

Da se ja pitam odvajanje za vojsku bi bilo 2% BNP uz reorganizaciju na profesionalnu vojsku sa potrebnim kadrovima a sve ostalo napolje i eto para za vojsku.

Ali kako to uciniti kad ni sam ministar nije sluzio vojsku i ne zna koja grana je rodna a koja se kroji sa proleca.

Mi

21-ce vise nema ko da remontuje. Rusi jednostavno nece to da rade, Ukrajinci su odradili remont Hrvatima i upropastili im avione, Rumuni sa Izraelcima vise nemaju delove ( Rumuni menjaju Lansere F-16cama).
Mozda moze da se od Rumunije ili Indije kupi nekoliko modernizovanih 21-ca, ali je to prosto bacanje para.
Deco, od 29-ki verovatno nece biti nista, salili smo se. Nece smeti Vucic da ih uzme, obesice ga u Briselu zbog njih. Jednostavno, kraj, pukli smo…

Pa

Glodarska filozofija izgleda vlada ovim prostorima, i nakovanj bi pokvarili…e

fr

Zato što je kasno za to , to ste tribali napravit kad i mi da vam se ovo ne dogodi a ne se rugat i godinama pričat lete im 3 aviona a na proslavi dana pobjede 9 aviona mig bilo je u zraku , i prije toga par mjeseci imate video 2 videa jedna formacija nad Zadrom , druga nad Zagrebom u isto vrijeme isti sat opet 9 , uz to neće nam se dogodit ovo što vas čeka , uz to najveći broj sati naleta od kad imamo zračne snage smo već godinama za redom ostvarili i najbitnije stvorili nove pilote! E tome je služija remont a ne da nas oni brane jel je njhovo vrijeme prošlo!

Jo

Jesam li dobro razumeo tok događaja od kraja prošle godine:
avioni su u Rusiji , oni ih ne remontuju niti modernizuju jer , pretpostavljam , treba platiti .
„Mi“ svako malo pominjmo dolazak VAZDUPLOHOVA iz Rusije , svako malo neko pominje Momu u priči remont-modernizacija a sad ispada da niti se šta radilo u Rusiji niti mi to možemo valjano da odradimo.

Ovo pišem bez zajedljivosti ali sa gorčinom i tugom.Molim da mi bilo ko nešto odgovori o vome ali sa stava struke šta je moguće uraditi u ovom „čaprazdivanu“ iumanjiti štetu ili je čak i sprečiti?

Odgovori
fr

Radilo se u Rusiji , poskidali su sve djelove koji su malo moderniji jel nemaju ni oni i to te ne provociram nego govorim istinu , ići će jedan po jedan na remont kod vas , svake godine 1 ipo avion biće remontiran o modernizaciji 1 ili 2 nema ni rječi niti je ikad bilo! Znači remont ih stavlja u stanje i verziju tih koje imate a dva čak treba modernizirat da bi bili kao vaši! E to ti je istina pa ti sad zapamti ovo i sitićeš se da sam pisa istinu!

Ž

Какви су то “делови који су мало модернији“?

Па српски 9.12Б сада имају део опреме који је модернији него код руских. Нпр. навигација као и вишенаменски доњи показивач.

На донираним руским авионима ће се вероватно изменити комуникација, идентификација и комуникација односно извршиће се унификација са српским авионима.

mi

Da nisu nasi „naucnici“ odugovlacili, hoce-nece, kako kazu EU i USA, nema ovo nema ono, da se na vreme pocelo sa realizacijom ugovora koji je mogao da se potpise jos pre dve godine, do kraja 2017 bi mogli vec da se remontuju nekoliko lovaca. A vec sledece godine da se krene sa modernizacijom. Ali to ne moze da se radi sa onima koji gledaju svoj licni interes i koji zive od izbora do izbora. Njima je preci evroatlantski put bez kraja od sopstvene „drzave“.

Odgovori
Bo

Plasim se ja da cemo mi ostati bez migova iz Rusije uposte. Zapad pritiska da im ne damo diplomatski status u Nisu, a Rusi rastezu isporuku dok ne potpisemo. Pairoloski problemi transfera su, koliko vidim, samo prica za nas.

Odgovori
da

Tekst je tu da skrene pažnju na stanje. Sve je to blago u odnosu kakva je trenutno slika i prilika našeg LA. Ne živi se od obećanja, a sat je odavno otkucao 5 do 12. Ako Srbija nije ustanju da cuva svoje nebo radice to neko drugi, ali za velike pare. U svakom slicaju za odgovor o sudbini nase lovacke avijacije nece biti potrebne godine kao do sada, u pitanju su meseci

Odgovori
Mr

…баш као и наше шумске пожаре које гасе други а ми лепо плаћамо…на крају крајева имали смо ми и Ратну морнарицу па је и она тихо отпловила без халабуке и помпе, на реду је РВ…а у пешадији фале чизме…

Dr

Bice sve ok.
Lagano samo.

Odgovori
OZ

Lagano,lagano…do potpunog gasenja….Prijatelju pa mi lagano,lagano vec 25 godina i jos to OK nema na vidiku.

Dr

@Ozzna
Prijatelju dragi sve je to tacno . Ali niko nije radio 30godina nista i niko zivi ih nije kritikovao niti je smeo. Sada ako se makar 1mm pomerimo odmah kritike.
Ljudi pojedini ne shvataju da Rv i Pvo nosi ogroman novac ,koji Srbija kao siromasna zemlja nema. Niti ce ikada imati za ozbiljnu eskadrilu novih aparata. Nikada!
Zato ako krpimo ,krpimo jer nemamo. I krpimo da makar nesto imamo.
Voleo bih i ja i svi postovani citaoci ovog portala da umesto juga,punta i golfa vozimo porsche,bentley ,ferrari. Ali to je prosto nemoguce ! Zelje su jedno a realnost nas uvek osvesti i probudi.
Drzava je tu da razmislja o odbrani . Dopustimo im da rade,kako god,makar se nesto pomerilo.
Veliki pozdrav.

Ne

Kritika je bilo u tih 30 godina,cak i 90tih a 2000tih su neki od celnih ljudi RV i PVO i javno izlazili sa kritikama o postojecem stanju a tada je stanje ipak bilo dosta bolje nego sada kada se cuti ili cak ponavljaju besmislene fraze o borbenoj gotovosti.Tada je stanje bilo bolje ne zato sto je tadasnja vlast nesto radila vec zato sto je tada bilo proslo samo 15tak godina od nasledjivanja tehnike i resursa bivse JNA.Ne vidim sta se sada promenilo sem na gore.Na uslovno bolje mogli bi pomenuti nabavku dva nova Mi 17 i najave za 29ke i H145.Kazem uslovno zato sto te nabavke ne moraju nista da znace.I bivsa vlast je krenula u realizaciju projekta Lasta pa ti avioni i dan danas skoro nicemu ne sluze a posebno ne tada zamisljenoj ulozi.Ne bi me zacudilo da isto tako i te 29ke i H145 za neku godinu kupe prasinu po aerodromima kao sto je sada slucaj sa Lastama,pa i onom Senekom

OZ

Ne znam o kakvim mm govoris druze. Sta se to pomerilo sada . Ajd, ruku na srce sto receNebojsa dva helikoptera i najave… To je mm pomeranje u nabavci tehnike. A ljudstvo, obuka , tehnicari, inzenjeri… Tu smo se pomakli ali u minus.
Pozdrav…milimetarski

ra

Па ми ловце немамо већ неко време тако да ово што прича Радић о сакривању ситуације о стању ЛА од стране министарства траје већ поприлично,сетите се сви када сте последњи пут видели неки Миг на небу ја се искрено несећам
а онај недавни чланак у новинама о најмоћнијем Српском ловцу је баш управо то скривање правог стања ЛА

Odgovori
Б

Деветке и кечеви редовно лете

Pa

Čuo dobro poznati zvuk, 29 u poletanju pre nekoliko dana. Stanje je kakvo jeste, ali ja se politikom ne bavim.

OZ

Skrivaju skrivaju i to debelo. Sasvim je izvesno da jedno ( doduse kratko vreme ) nismo imali dezurnu paru pa su zadatak preuzele RJ ( sto je totalni idiotizam i neznanje ).

Odgovori
ra

Па Радић је лепо рекао да се боји да ћемо остати без ловачке паре до полетања Руских мигова,е сад ако стигну до краја године а у њихов ремонт се крене идуће онда да кажемо да ћемо имати ловце у дежурству а шта ће бити ако се у ремонт крене одмах и он потраје до половине 2018 или дуже а у међувремену истекну ресурси на овим нашим који лете у реону аеродрома као и 21це јер се тренутно само одржава тренажа пилота о неким озбиљнијим вежбама нема ни говора зато сам и рекао у претходном коментару да се несећам када сам задњи пут видео пар авиона у заједничком лету а држати у ловачкој пари авионе као што су Миг-21UM i 29UB је по мени знак да се одавно прикрива недостатак правог ловачког авиона услед истека ресурса

Bi

Nema potrebe da se plasis Radicu, tako je!

Odgovori
Ne

Nasim 29kama resursi zmaja isticu vec pocetkom godine a s obzirom da motori imaju manji resurs oni su vec van stroja i vrlo je verovatno da im nece menjati motore sem na 102 koji je u resursu zmaja jos neku godinu.Ako bi se gledalo PS pa mi prakticno normalnu dezurnu paru nemamo duzi niz godina.Ako se imati jedan ili dva aviona trenutno u dezurstvu i to jos dvoseda ili avioni razlicitog tipa zove „obavljanje dezurstva“ onda smo mi u teskoj zabludi.Sto je jos gore mimo toga nema nista dugo.A gde su letelice za obavljanje obuke i preobuke,gde su letelice za odrzavanje trenaze.I taj jedan ili dva aviona u „dezurstvu“ imaju tendenciju da dodje do kvara,da imaju potrebu za redovnim pregledima.Sta onda?Da mi je neko pre 20 godina rekao sta ce 2017 biti nasa LA i „dezurna para“ ne bih mu verovao a pripadnici RV JNA 80tih bi mislili da je taj neko lud.O prekrsajnim i krivicnim sankcijma da ne govorim

mi

@Dragan BG Ako ovako nastavimo nikada vise avion necemo videti. Od 2012 do danas prodje vec 5god. Imali su dosta vremena da razmisljaju sta ce i kako ce. Koliko puta je g. Rogozin dolazio za dzabe. Lepo im je covek „nacrtao“ sta bi trebalo da se uradi. I on i Putin su rekli da za nas nema nikakvih ogranicenja sto se tice oruzja. E sad sto mi imamo tajne ugovore sa nato paktom to je druga prica. Gde je neko pogazio ustav i dalje glumata da smo neutralni, a nismo. Punih 5godina vuku Rusiju za nos, a sa druge strane nato je bukvalno sve dobio na tacni. Drugo niko da pita gde su te pare otisle pa smo ostali goli i bosi. Niko nema hrabrosti da pokrene to pitanje i da se „uzeto“ narocito posle 2000godine vrati gde mu je mesto. Sve drugo je besmisleno. Vidi se iz kosmosa kako drzava vodi brigu o bezbednosti zbog tolike brige tu smo gde smo. Svi oni ne mogu da spavaju od brige.

Odgovori
б

Наша ловачка авијација је најскупљи аеро клуб у држави.

Odgovori
ra

А полако добија и одлике музеја јер има више авиона у статичком него у летачком делу :-)

dv

bolje da napravimo sami nove avione sta ce nam ti migovi 29 krsevi

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yrraf na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Mene više zanima koliko će se dušebrižnika javiti da kuka EU kako treba da sankcioniše Hrvatsku jer pravi nelojalnu konkurenciju drugim avio prevoznicima upumpavanjem novca u nacionalnu avio kompaniju. Čisto da vidimo koliko su dosledni. :) Inače ja lično ovo podržavam, zato što male države poput naših bez nacionalnog prevoznika postaju crna rupa za avio…

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba. Ti nemas pojma o temi o kojoj pises! Ruski LEO biznis je prdn'o u cabar samo na TV ne izvestavaju o tome...

30. Nov 2022.Pogledaj

dr djura na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Ok sve je to super obnavljaju ljudi flotu i bravo za to. A sad me zanima koliko će likova ovde sad da priča o prostacima sa Balkana jel nisu objavili ni koliko aviona a kamoli uslove ugovora i cenu koju će platit. A tek što nema javnog tendera nego se još troše zajedničke pare čitaj…

30. Nov 2022.Pogledaj

Pavle na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

Ivan Ako si im rekao za svemirski program. Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba.

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> znam samo da je kupovina ovih helikoptera od strane R. Srpske idiotizam teski. Tamo 90% stanovnistva smatra da je to odlicna kupovina!

30. Nov 2022.Pogledaj