BEG airport status
Statistika i dalje na strani putnika: 2016. godina druga najbezbednija po avio-nesrećama Piloti i teroristi i dalje najopasniji po putnike. Statistički, komercijalni vazdušni transport ipak najbezbedniji

Statistika i dalje na strani putnika: 2016. godina druga najbezbednija po avio-nesrećama

I pored dve suštinski i medijski tragične nesreće pred kraj 2016. godine (gubitka fudbalskog kluba u Kolumbiji i hora vojske Ruske Federacije iznad Crnog Mora) ona će u istoriji komercijalnog vazdušnog transporta sa 19 fatalnih udesa i ukupno 325 žrtava biti druga najbezbednija od kada se vode podaci o nesrećama (po broju fatalnih nesreća i ukupnom broju žrtava).

Uprkos dve pomenute nesreće i dva teroristička napada (jedne nesreće i jednog incidenta), 2016. godina bila je veoma bezbedna kada se uporedi sa prethodnih 50 prema podacima koje redovno obrađuje holandski sajt Aviation Safety Network.

U godini za nama dogodilo se 19 fatalnih nesreća sa ukupno 325 žrtava. Ovo čini 2016. drugom najbezbednijom godinom, kako po broju fatalnih nesreća tako i po ukupnom broju poginulih saopštio je ASN. Radi poređenja, 2015. godine bilo je 16 fatalnih nesreća dok je 2013. izgubljeno 265 života.

Većina nesreća bili su redovni putnički letovi – njih 11.

ASN obrađuje nesreće i incidente civilnih komercijalnih letova pa je udes aviona ruskog ratnog vazduhoplovstva iznad Crnog mora ostao van prošlogodišnjih brojki i statistika.

Verovatnoća da preživite je i dalje izuzetno velika

Ako se uzme u obzir da se globalni redovni putnički saobraćaj godišnje može predstaviti i kroz cifru od oko 35 miliona letova, statističko preklapanje onih sa fatalnim ishodom daje rezultat od jednog leta na svakih 3,200,000. Ovu statistiku za potrebe ličnog mira i subjektivnog osećaja bezbednosti možete dalje filtrirati sa prosečnim brojem letova koje obavite tokom godine i dobićete brojke koje (statistički) i dalje dokazuju da je letenje najbezbedniji način putovanja.

Najveća tragedija u redovnom putničkom saobraćaju dogodila se 28. novembra kada se avion Avro RJ85 kompanije LaMia srušio nedaleko od Medejina u Kolumbiji sa 71 žrtvom. Po svemu sudeći u pitanju je bila greška pilota, takozvani „ljudski faktor“.

„Samo“ dve nesreće prošle godine bile su uzrokovane terorizmom. Istraga o udesu EgyptAir Erbasa A320 u maju i dalje zvanično traje ali su istražitelji potvrdili da su pronađeni tragovi eksploziva. Pre toga, u februaru, posada aviona Daalo Airlinesa kojom je rukovodio kapetan Vladimir Vodopivec (poreklom iz Srbije) spasla je 60 ljudi svojom izvanrednom reakcijom. Šansu da spasu dan dobili su isključivo zbog kašnjenja u poletanju koje je vremenski  poremetilo detoniranje bombe sa tajmerom.

Trendovi

Kada pričamo o trendovima, podaci ASN-a (Eksel tabela) za poslednjih pet godina pokazuju ozbiljno smanjenje fatalnih nesreća koje se dešavaju u najizazovnijim fazama leta, poletanju i sletanju. Podaci za ovaj vremenski opseg najpovoljniji su u poslednjih 45 godina – jedna od tri fatalne nesreće dogodila se tokom prilaza i finala (neposrednog sletanja). Sa druge strane, nesreće tokom krstarenja i u fazi snižavanja povećale su se za 45% u poslednjih 5 godina. Kumulativno, to je najveći broj u poslednjih 50 godina.

 

asn_infographic_2016
Zanimljive statistike nesreća po fazama leta

 

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

a treba imati i sreće.

Evo jedne istinite priče. Upoznao sam holanđanina koji je na jednom putovanju čak dva puta padao sa avionom, i ostao živ… Jednom je bilo na liniji iz Holandije do Turske (ne znam koji aerodrom ali će bolji znalci znati gdje se to dogodilo), avion je imao havarijsko slijetanje gdje je bilo povrijeđenih putnika. Junak ove priče nije bio povrijeđen. Otišao je nekim poslom (vjetroenergija) u Irak. Nakon 20-30 dana vraća se, polijeće iz Turske i u Holandiji opet ima pad pri slijetanju, ovaj put je bilo i poginulih putnika. Junak ove priče je slomio ruku i tri rebra. Tu su se našle i TV ekipe koje snimaju na licu mjesta gradonačelnika koji je takođe došao. Ovaj naš junak se savija od bolova ali koristi priliku da prezentuje neki projekat gradonačelniku…

Čovjek se zove Robert de Kneht. Pitao sam sve koji ga poznaju i svi su mi potvrdili da je bila istina…

Ovo sam mogao napisati čak i u komentarima Alenovog zadnjeg teksta…

Odgovori
V

A možete li od srpskog Centra za istraživanje nesreća da dobijete ikakvu statistiku za period 2013. – 2016. godina na osnovu istraga koje su uradili?

Odgovori

Mislim da nedostaje podatak o padu ruskog vazduhoplova u Crno more, 25. decembra 2016.godine, koji je odneo 92 žrtve.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pedja na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Alene, Pre svega cestitke na tekstu i na novo izgradjenom terminalu. Ocigledno je da je sa estetske strane novi terminal veliki korak napred ali dok sam citao vas tekst ja sam stekao utisak da sto se funkcionalnosti tice taj korak i nije toliko veliki, cak sta vise mozda je negde i korak unazad. Napravili ste…

29. Mar 2017.Pogledaj

Zeljko na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Zašto Air Serbia A330 jučer na novoj zgradi ZAG nije pristao na avio most?

29. Mar 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Ma to sa migovima je puno pretjerana priča: 1. Sve je to stvar procedura koje dogovaraju MORH i ZAIC. Nije Zagreb jedini aerodrom koji ima ratno zrakoplovstvo paralelno na istim pistama. Ako to može Frankfurt, sa velikim brojem ratnih aviona, onda to svakako može i Zagreb sa tih par migova. 2. To se neće dešavati…

29. Mar 2017.Pogledaj

Gomi na: [POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane „99% odlučilo“ da će Orao biti modernizovan pre G-4

@SF ja postujem sta gospodin Peruni pise u svojim komentarima o avionu JL9, zato sam dosta procitao o istom aparatu i mogu reci da mi se svidja kad je u pitanju avion/cena, ali nisam siguran da postoji volja za nabavku istog i ja to postujem. Jednostavno nisam strucan da donosim ovako kompleksne odluke, bogu hvala,…

29. Mar 2017.Pogledaj

Maxim na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Trebalo bi biti brže ako MIG-ovi ne presjeku put busevima :-) Slažem se da je malo prerano za neke ozbiljnije analize, ali ce biti zanimljivo pratiti razvoj aerodroma i CA. Naime siguran sam da koncesionar ima velika ocekivanja, a pitanje je da li ce CA moci pratiti te ambicije ili ce biti lagano istiskivana. U…

29. Mar 2017.Pogledaj