BEG airport status
Prvi izveštaj upotrebe ruskog Mi-8 iz Niša: Sačuvana površina od nekoliko desetina hektara šume Spasena od uništenja imovina, objekti i kuće na području sa oko hiljadu stanovnika / Foto: SRHC

Prvi izveštaj upotrebe ruskog Mi-8 iz Niša: Sačuvana površina od nekoliko desetina hektara šume

Na osnovu informacije iz štaba Rukovodstva sektora za vanredne situacije ruski Mi-8 krenuo je 6. avgusta na jug Srbije u rejon Bosilegrada, gde je lokalizovao šumske požare u blizini naselja Gornja Ljubata, saopšteno je iz Srpsko-Ruskog humanitarnog centra (SRHC).

Kako navode, helikopter je tokom zadatka bio u vazduhu tri sata, a vodozahvat iz Lisinskog jezera ukupne zapremine oko osam tona bio je izvršen tri puta:

– Sačuvana je površina od nekoliko desetina hektara šume, spasena od uništenja imovina, objekti i kuće na području sa oko hiljadu stanovnika. Predstavnik SRHC-a (prevodilac) sve vreme je obezbeđivao rad posade. –

Helikopter tokom zadatka bio u vazduhu tri sata / Foto: SRHC

Prema rečima komandanta posade Vladimira Seriševa, Mi-8 je najpogodniji za takav teren:

– Teren je planinski, nepristupačan, gorele su velike površine, morali smo da radimo sa malih visina. Verujem da će korišćenje ovog helikoptera smanjiti rizik od nastanka novih požara i da će biti efikasno sredstvo u borbi protiv njih. –

„Korišćenje helikoptera smanjiće rizik od nastanka novih požara“ / Foto: SRHC

Ruski helikopter sleteo je u Niš 2. avgusta, a narednog dana izvršen je tehnički pregled i rešen niz organizacijskih pitanja. U SRHC-u je zatim održan radni sastanak ruskih i srpskih pilota u prisustvu predstavnika SVS-a (načelnik Uprave za vanredne situacije u Nišu Srđan Mitrović), rukovodstva i pripadnika Centra, navode iz SRHC-a i dodaju:

– Centar je potvrdio svoju spremnost da se priključi operacijama sa svojim snagama i tehnikom, i stavi svoje ljudstvo na raspolaganje u slučaju potrebe. –

Ruski piloti sa srpskim kolegama sproveli izviđanje terena u okolini Svrljiga / Foto: SRHC

Nekoliko dana kasnije, 5. avgusta, ruski piloti su sa srpskim kolegama sproveli izviđanje terena u okolini Svrljiga, ali je doneta odluka da se Mi-8 ne koristi tamo zbog manjih razmera požara i mogućnosti da se vatra ugasi sa zemlje, kažu iz Centra.

Kako je Tango Six preneo, helikopter Mi-8 poslat je iz Rusije 2. avgusta na zahtev vlade Republike Srbije. Prema navodima ruskog Ministarstva za vanredne situacije helikopter, opremljen sistemom za gašenje požara i dizalicom za spasavanje, biće stacioniran i stalno dežuran na aerodromu NišNjegovo dežuranje od 15. jula do 31. avgusta koštaće 66.000 evra, dok će se troškovi po satu letenja radi eventualnog angažovanja (koje je već počelo) naplatiti dodatno.

Kako izgleda tehnika gašenja požara helikopterom Mi-8 snimljena iz interesantnog ugla može se videti na sledećem video-snimku:

 





Komentari

J

Sve je to lepo,tj i nije bas kad nesto Gori al zar mi nemamo nase Mi-8 ili Policijske Bel-212 za gasenje pozara a ne 66.000 eures za Ruski Mi-8 a najgore svoju nam u muzeju 2 kom Ka-28 ! Gde je tu logika😂🤣

Odgovori
N

Jovane, valjda ti je jasno da ovaj Mi-8 nije došao samo zbog gašenja požara već da bi reklamirao Rusku federaciju u očima građana Srbije. Nisu Rusi otvorili taj centar u Nišu zbog toga što nas mnogo vole već zbog svojih interesa.

P

Tako je Jovane, a mogli bi i onu Karavelu da adaptiramo u firefighting masinu!

l

Zaboravi na te muzejske primerke, nase 8ice su skoro gotove, a ovo novo sto imamo nema opremu za gasenje pozara neznam da li belovi gase ili samo izvidjaju.
Mi imamo problema sa sumskim pozarima, treba neko od struke pri ministarstvu da se javi i da obrazlozi zasto i sta treba uzeti.
Ovako sve sto se prica i radi pada u vodu takoreci

на тим Ка-28 је давно истекао сваки ресурс. Последњи пут су летели 2000-те године. Не знам зашто се то уопште сматра као перспективно средство…

N

3 x AB 212 ima MUP R Srbije i ima vedra od 1200 lit, i gase svake godine požare po Srbiji a i po C.G. (doduše ne ove jer imaju sad nato letelice)

r

66k je odlicna cena za zemlju koja nema novca ili ne zeli da nabavi helikoptere, a od opetativnih kapaciteta ove klase za gasenje pozara ima samo dva Mi-8T u Nisu. Mi-8MT salonac koliko znam ne nosi vedro neka me neko ispravi, a 17V-5 znamo vec da ne gase i zasto.

Odgovori
S

Naša zemlja ovog trena ima 7 dromadera za gašenje požara ( a može i više da ih se osposobi).
Svaki nosi od 2000-2500 litara vode ili sredstva za gašenje požara.
Na žalost državna firma ih poseduje, a državni organi odlučuju o svemu.
PS: Ima ih još u privatnom vlasništvu….

Нешто не видим да су се нато земље понудиле да на пошаљу помоћ, а да нису руси ту питам се шта би радили.

Odgovori
N

Ovaj snimak je više reklama jer se ne isplati ni za jednu državu da helikopteri gase požar neposredno uz puteve, jer tu može da priđe svaki kamion za gašenje. Helikopteri se koriste i pozivaju za nepristupačne predele i kad treba spasavati kuće i ljude. Samo tako je isplativo.

Odgovori
v

Gospodo,
helikopteri su isplativi kada su vodozahvati u blizini linije pozara,na udaljenosti do 3-5km.Razlog je evidentan,ucestalost bacanja vode ima najveci efekat,u praksi.krug od trenutka uzimanja do bacanja i sledeceg uzimanja vode treba da bude do 5-6 minuta.U slucaju da vodozahvata nema u neposrednoj blizini,postavljaju se montazni bazeni kapaciteta 20 i 30 tona vode.Nasi momci iz SVS-a poseduju takva dva bazena.Jedan je koriscen prosle nedelje prilikom gasenja pozara na obroncima Suvobora i Maljena,kada su dva AB-212 bila angazovana.
Kada se sve dobro organizuje jedan helikopter za sat vremena rada u reonu pozara moze da izbaci i do 20t vode ali napominjem jedan helic nema efekta,minimum 2-4 u lancu.
U Srbiji kanaderi nemaju funkciju jer nema recnih tokova gde bi punili vodu,tj. vi cete reci Dunav,Sava,Zaovinsko jezero i dr.,ali ti tokovi su puni panjeva,stabala i drugih opasnih predmeta (smeca) sto bi dovelo do katastrofa prilikom udara.Zato Berijev 2012.god. nije ni mogao da puni vodu na tokovima osim na aerodromu Nis.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

@Nebojsa Navodi u vezi sa taksama na INI su netacni. Iznosite pogresne podatke a sve to o cemu pricate je lako proverljivo. Pozdrav za Alena.

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

E da, kad bi bilo minimum volje... Bojim se da ste u pravu oko nedostatka vizije. Ne slažem se da je Banja Luka u povoljnijem položaju: 1. Sarajevo je daleko veći grad, sa daleko većom dijasporom, brojem turista, poslovnjaka, posebno iz arapskog svijeta... Bitno više potencijalnih putnika gravitira Sarajevu nego Banja Luci. 2. Tuzla je…

16. Aug 2017.Pogledaj

dembelan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Da kad bi bilo minimuma volje da se tako nešto uradi. Aerodrom Mahovljani su žrtva političkog sljepila i to će tako ostati. Ljudi koji su u menadzmentu nemaju apsolutno nikakvu viziju. A Banja Luka je u daleko povoljnijem položaju nego i Sarajevo i Tuzla. Mnogo više ljudi gravitira oko Banja Luke. Mnogo više je bolje…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Ma ne, naravno da ne, bože mili. Ali ova linija povezuje dva velika srpska etnosa. Samim time ona jest etnička linija, egzistencijalno bitna za Republiku Srpsku, te etnička obveza za Republiku Srbiju. Jednako kao što bi to morala biti i linija Zagreb-Mostar. Pritome većina putnika jesu Srbi (poslovnjaci, studenti, radnici, znanastvenici, sportaši, novinari, estrada, obrazovni…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Hvala puno Mladjo. Još nisam ni zagrebao problem BNX. No, kada se jednom odlučim napisati članak o tome bojim se da neću smjeti ne samo doći na taj aerodrom nego ni proći kroz Republiku Srpsku. :-) Ma da, Banja Luka ignorira Banja Luku, to ste dobro rekli, ali to i piše u tekstu. Jasno sam…

16. Aug 2017.Pogledaj