BEG airport status
CAE: Nove prilike u avio-industriji; Tokom narednih 10 godina potrebno više od 200 hiljada pilota Potreba za unapređenjem 180.000 kopilota / Foto: Er Srbija

CAE: Nove prilike u avio-industriji; Tokom narednih 10 godina potrebno više od 200 hiljada pilota

Izveštaj i uvid u buduće dugoročne potrebe komercijalne avio-industrije za pilotskim osobljem „Airline Pilot Demand Outlook“ prezentovala je kompanija za trening i obuku pilota CAE na ovogodišnjem Buržeu u Parizu.

Kako navode iz te kompanije, Outlook predstavlja desetogodišnji izveštaj baziran na ključnim varijablama i trendovima, a odnosi se na potrebe za pilotskim osobljem širom sveta.
 
 

Foto: CAE

– Izveštaj definiše globalne zahteve za 255.000 pilota u narednih deset godina, čime će se potpomoći rast industrije komercijalnog vazdušnog saobraćaja i olakšati buduća penzionisanja. Takođe, izveštaj navodi i potrebu za unapređivanjem 180.000 kopilota u kapetane, što je najveći broj do sada zabeležen. – objašnjavaju iz kompanije.

Foto: CAE

Dokument daje uvid u brojčane analize po regionima i detaljne procene potreba avio-industrije kada su u pitanju obuke, kažu iz CAE i dodaju:

– Avio-industriji će svakodnevno biti potrebno po 70 novih „type rate“ sertifikovanih pilota u narednih deset godina u skladu sa globalnom tražnjom. Ta rekordna tražnja uticaće na izmene trenutnih kanala regrutacije pilota, kao i na dosadašnje razvojne porograme. –

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Sa

„User be warned…“
U posljednjih 25 godina radno trziste za pilote nikada nije bilo gore, Terms and Conditions su stalno padali a uslovi za ulazak konstantno rasli… Bilo je tu par „svjetlijih“ godina sa vremena na vrijeme, ali generalni trend je bio opadajuci. Ruku na srce, posljednjih par godina konacno je pocelo da ide na ruku i nama pilotima i ovaj put bi to moglo biti zaista na zdravim osnovama, ali ko zna… Da ne „davim“ poenta je da je ovakvih „bombasticnih“ tekstova kroz cio ovaj period bilo na pretek i jos se ni jedan nije obistinio.
Ovome se evo nadam, naravno uz zdravu dozu obazrivosti…

Odgovori
Vl

Ovde je potrebno jedno razjašnjenje.
Glavni minus u broju pilota u ovim analizama se odnosi na pilote sa iskustvom. Sa type rating-om. Ne odnosi se na pilote početnike ili na pilote koji nemaju komercijalni type rating.
Razlog ovome je interes kompanija da zarade na školovanju pilota za type rating. Dok se ne reši način finansiranja školovanja mladih pilota ovaj problem će biti sveprisutan i s vremena na vreme će neko iz ovog ili onog razloga pisati o tome.
Za razliku od nekadašnjeg ulaganja kompanija u svoje mlade pilote danas imamo situaciju da kompanije gledaju mlade pilote kao izvor zarade. I to izvor zarade pre no što i sednu u cockpit aviona.

Odgovori
Do

Deluje mi da ce pikoti uskoro biti kao vozaci tranvaja :/

Odgovori
Sa

Zar si mogao da pomislis da vec nisu?

https://pbs.twimg.com/media/Ctsclk0UIAAJ1Vj.jpg

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jole7 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Krije se to koliku je štetu Iran naneo Izraelu. I to da su gađali civilne ciljeve je čista propaganda. Amerikanci su insistirali da se što pre okonča, ali ne zato što vole mir

08. Jul 2025.Pogledaj

Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Haval Zorane na detaljnoj alalizi! Apsolutno se slaem da je ovo bila samo runda #1 raskrinkavanja Irana. Pauza je bila neophodna vise za Izrael nego za Iran zbog velicine i kapaciteta svega neophodnog. Da nisu morali da pauziraju, sigurno bi nastavili jer su jako daleko od cilja.

08. Jul 2025.Pogledaj

Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Vlado, da je Izrael bio sposoban da vodi operaciju dalje, apsolutno bi nastavio. Nema logike da pauziraju kada im ide tako dobro. Nema nikakve logike da se ostavi iranski raketni potencial ako moze da se unisti. Stali su jer su morali. Ne aboravite koliko kosta svaka raketa presretac navedena gore, i ne zaboravite da se…

08. Jul 2025.Pogledaj

radovanovic na: General stao na čelo makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje: Počelo ubrzano rešavanje starih problema

Pa i kod nas nije ništa bolje, u trenutku kada je upitno na koji način ćemo remontovati Mi-17 a svi znamo zbog čega a čiji remont se bliži mi nemamo niti jedan avion koji bi gasio požare već to rade helikopterske jedinice čiji je sat leta astronomski i kojima to nije osnovna namena, milion puta…

08. Jul 2025.Pogledaj

iba na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

koliko samo da kažem hvala na vašem trudu i ljudskosti da podelite vaše znanje sa svima, hvala i tangu za ovakvu otvorenost. Ovi dogadjaji su bili predodredjeni okolnostima, bilo je junaka koji su hteli da zaustave sukob. Sve više ide ka opciji 1) Iran pravi svoju atomku i ceo bliski istok ode u pepeo 2)…

08. Jul 2025.Pogledaj