BEG airport status
Tango Six u Parizu: Naše treće uzastopno izveštavanje sa Buržea – spremni na najveći broj premijera do sada Prošle godine bili smo prvi medij iz Srbije koji je ušao u CS300. Ove godine? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tango Six u Parizu: Naše treće uzastopno izveštavanje sa Buržea – spremni na najveći broj premijera do sada

Aerodrom Le Burže (Le Bourget) od ponedeljka postaje centar globalne avio-industrije – 52. izdanje najvećeg skupa i izložbe civilne i vojne avijacije održaće se od 19. do 25. juna. Prva četiri dana biće rezervisana za poslovne posetioce i medije dok će preostala tri biti otvorena za širu javnost.

Kao i 2013, pa zatim 2015. Tango Six će uz podršku kompanije Sky Partner biti na licu mesta, donećemo vam ekskluzivan pristup, vesti i dešavanja sa jedine nedelje koja je bitna u globalnom avio-biznisu. Ove godine očekuje se izlaganje preko 2,500 kompanija koje će obići oko 150.000 poslovnih posetilaca.

Svake dve godine na Buržeu izloženo je preko 150 letelica a mesecima pred početak spekuliše se o premijerama koje će biti izložene na statici i letačkom delu programa koji traje svih sedam dana.

Van konkurencije svakako će biti premijera američkog borbenog aviona Lockheed Martin F-35A “Lighting II“ kome će ovo biti prvi Burže. Pojavljivanje aviona 5. generacije nije bilo planirano ali će na ovogodišnjem Buržeu fabrički pilot Lockheed Martina ipak izvesti letački program.

Od civila svoje premijere imaće nekoliko novih letelica.

 
Imaćemo priliku da vidimo Micubiši RJ, Erbasove NEO i 350-1000 letelice, Boingov 787-10 i 737MAX dok će Embraer dovesti svoj najveći avion E195-E2. Iako je datumski rano da se pojave novi ruski i kineski aduti,  sa sigurnošću možemo reći da će ovo biti najuzbudljiviji Burže za putničku avijaciju do sada.

Srbija? Nema je (ponovo)

Na žalost ni ove godine ni jedna kompanija iz Srbije zvanično neće izlagati na Buržeu. Što ne znači da zbog blizine Francuske neće biti privatnih poseta profesionalaca iz industrije. Državnih i vojnih delegacija iz Srbije takođe neće biti ove godine (za razliku od njihovog redovnog ranijeg prisustva) zbog naloga države da se privremeno obustave posete Francuskoj.

Saobraćajna gužva unutar sajamskog prostora / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Premijere

Prvo međunarodno predstavljanje imaće transportni avion An-132D koji je u suštini modernizovani An-32 razvijen je u saradnji sa saudijskom firmom Taqnia. Pogonjen je turboelisnim motorima Pratt & Whitney Canada PW150A, Honeywell je obezbedio avioniku a avion poseduje i druge sisteme zapadne proizvodnje. Prvi let obavljen je u martu ove godine a saudijska Taqnia planira početak proizvodnje 2020. godine.

Na statičkom delu izložbe prvo prikazivanje na Buržeu imaće austrijski turboelisni trenažni avion Diamnod DART-450 koji je namenjen kako civilnom tako i vojnom tržištu.

Još jedno prvo predstavljanje na Buržeu imaće i brazilski vojni transportni avion Embraer KC-390 koji će nakon prvog statičkog prikaza na prošlogodišnjem Farnoborou ovoga puta leteti. Razvoj ovog transportera i tankera napreduje a sertifikacija i početna operativna sposobnost za Ratno Vazduhoplovstvo Brazila je planirana za kraj ove godine.

Japanski mornarički patrolni avion Kawasaki P-1 takođe će imati prvo prikazivanje na Buržeu i planira se njegov letački program. Prethodno je ova letelica bila prisutna na britanskom RIAT-u 2016. Japan nastoji, da za svoju jedinstvenu konstrukciju koja je pogonjena sa 4 domaća turboventilatorska motora IHI F7, pronađe izvozne korisnike.

Svoju međunarodnu premijeru u Parizu, gde će nastupiti u letačkom delu, imaće i turski turboelisni trenažni avion TAI Hurkus koji je evropsku sertifikaciju dobio prošle godine. TAI trenutno razviija napredni trenažer Hurkus-B i laki borbeni Hurkus-C koji treba da se isporuči turskim vazduhoplovnim snagama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mr

Ех животе, животићу…Ле Бурже, Фарнбороу и Даксфорд, може и МАКС и нема даље! Мека и Медина за сваког љубитеља ваздухопловства, право ходочашће…елем, невезано за наше политичко бојкотовање Француске, али непојављивање на такве ваздухопловне спектакле за државу која се хвали дугогодишњом традицијом ваздухопловства је стварно неозбиљно. Штета што господи из СДПР-а није пружена шанса да презентују своја достигнућа и производе и да чујемо мишљења других експерата у вези њихових производа…

пс. леп провод екипи Т6 на Ле Буржеу.

Odgovori
Jo

Zanima me bas kako ce se pokazati novi Ukrajinski AN,firma jeste njihova ali mislim da do sada nisu proizveli ni jednu letelicu bez ruske pomoci,videcemo nasta ce da lici.Citao sam dosta o Brazilskom kc390 mislim da je jedan os najboljih transportnih aviona na svetu,u najmanju ruku ravan sa 27j spartan,ako ne i bolji,mozda pravi izbor kada se jednog dana odlucimo za kupovinu novog transportera,a moracemo kad tad,jer pitanje je koliko ovi an26 koje imamo mogu jos da lete.

Dr

Misljenja sam da nije trebalo Ici u Francusku oni to nece osetiti ali ce neki drugi primetiti odsustvo Srbije…. zapitajte se zasto je Srbija kupila Helihoptere od Nemaca iz Donawörtha a ne iz Francuske , iako je to danas manje vise ista firma… ali ipak nekada bole politicki potezi vise nego direktne svadje …. hajde da se kladimo da Motori koji budu ugradjivani u H-145M nece biti Francuski !!
Pozdrav drustvu !!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nije sve do pilota. Neka raketa ima realan domet od 120km i brzinu od 2 maha, neka raketa domet od 160km i brzinu od 4 maha...

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dusan AESA radar na F-16 ili Rafalu je svakako savremeniji, medjutim Su-30 je mnogo veci avion, sa dosta vecim poprecnim presekom "nosa" i tako nadomescuje tehnicku prednost manjih aesa radara, ima veci domet. Pored toga Su-30 ima i rakete veceg dometa koje mogu da isprate radar.

14. May 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Fascinantna je ekstaza oko navodnog rušenja Rafala, a muk na navodno rušenje Mig-29 i Su-30 istih onih koji su bili grlati zagovornici nabavke Suhoja za RV VS. Principijelnost samo takva.

14. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@dupe To naravno nije istina. I AESA i PESA su elektronski digitalni radari, ali sve i da jeste, ne menja cinjenicu da SU35/57 sa Irbis radarom i R37M raketom ima domet od 400km, sto je duplo vise od zapadnih konkurenata.

14. May 2025.Pogledaj

Mečka na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@ Mate Ako je u pitanju izbor aviona, nisu pogrešili ni Hrvatska ni Srbija. Rafal je odlična platforma. Jedino što bi tu moglo komentarisati je cena i uslovi nabavke koju kupci Rafala plaćaju. Da li je skupo, jeftino ili je cena realna. U slučaju ovog konkretnog Pakistansko-Indijskog sukoba pitanje kako je upotrebljavan Rafal, koja mu…

14. May 2025.Pogledaj