BEG airport status
LYBE 1519:30 Z 110°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
Stavati i SDPR u Beogradu potpisali ugovor o razvoju i proizvodnji „novog jednomotornog aviona“ Još jedan projekat za impresivnu gamu grafičkih umetničkih impresija kompanije iz Amerike

Stavati i SDPR u Beogradu potpisali ugovor o razvoju i proizvodnji „novog jednomotornog aviona“

Kako je saopštio Stavati Erospejs (Stavatti Aerospace), zapravo njen direktor Kris Beskar (Chris Beskar), kompanija iz Amerike i Jugoimport SDPR potpisali su ugovor o razvoju i proizvodnji „novog jednomotornog aviona“.

Kako se dalje navodi u saopštenju, planirano je da se letelica proizvodi u fabrici aviona UTVA i „izvozi na međunarodna tržišta“.
 
 
 

Potpisivanje ugovora u prostorijama SDPR-a / Foto: Stavatti Aerospace

Ugovor je, porčuje preduzetnik iz Amerike, prvi dodatak „Dogovoru o strateškom partnerstvu i dugoročnoj poslovno-tehničkoj saradnji“ koji je postignut 19. aprila ove godine o čemu je Tango Six već pisao.

Najava saradnje dve kompanije dešava se samo četiri meseca nakon preuzimanja fabrike aviona u Pančevu od strane SDPR-a i želje ove državne firme da uposli Utvu.

Ovo je druga informacija o potencijalnim novim projektima razvoja letelica u poslednja dva meseca. Stavati/SDPR projekat prethodio je neplaniranom izlasku u javnost (zahvaljujući našem portalu) odvojenog projekta Ministarstva odbrane koji smo krstili kao „Novčić“.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Ujedinise se maketni i graficki sistemi

Odgovori
B

@Miki

Ako smo zlonamerni, mozemo tako reci. Ali videce mo!

Ja bih pre rekao da su se ujedinili proizvodjac aviona (Jugoimport/UTVA) i projektant/konstruktor aviona (Stavatti).

Pogledaj malo na webstranicu Stavattia. Oni imaju naprimer izprojektovan avion „Machete“ SM-27, 28, itd.
Samo je treba napraviti, testirati i usavrsiti u jednoj fabrici. Oni su izprojektovali svaki pojedini deo strukture aviona SM-27, znaju u milimetar koliko svaki od tih delova treba da bude velik i tezak, znaju koji motor hoce da ugrade i koliko je taj motor tezak, itd.

Imaju software koje koriste veliki proizvodjaci aviona sa kojim sve mogu u detalj izplanirati, pa cak i do neke mere aerodinamiku i radarsku vidljivost.

Machete je planirana kao zamena za A-10. Strukturalno je koncipirana tako da moze dugo da prezivi iznad bojista i da nosi dovoljno ubojnog tereta za to. Oni racunaju da ce Machete moci nositi 4 tone tereta.

N

Predlog zajednicke firme – Narodna tehnika:-) ( s tim sto je nt proizvodila dobre makete)

B

@Miki

Na ovoj slici se vidi Goran Memon, covek iz EdePro, koji na sajmovima informise o proizvodima EdePro. On sedi desno od Lijakovica koji se pozdravlja sa Beskarom.

E sad ako ti mislis da je taj Goran Memon koji je iz EdePro i u razvoju Alasa koji su Emirati narucili, neozbiljna osoba koja se bavi samo nekim maketama i grafickim sistemima onda nema sta vise da komentarisem.

m

Ne znam sta je pozadina te saradnje ali sam vrlo sumnjicav oko toga. Nikako se ne slaze americka politika prema nama sa tom saradnjom. Verovatno je opet nesto na nasu stetu. Voleo bih da g. Zivojin B. kaze nesto o modernizovanom lovcu mig31bm.

Odgovori
А

У кафани склапају међународни поссаао???

Шта је са авионима СОВА , модернизација – Утва 66, Крагуј…..

Ова управа Југоимпорта је чудна ?

Odgovori
N

@Аки
Još je partija na vlasti, neće biti ozbiljnosti u namenskoj dok se većinski ne privatizuje.
Ovaj Stavati izgleda ne zna s kakvima su se uhvatili u kolo.

A

Kakva bre privatizacija, pa ovo rade da bi privatizovali Zlatnu koku!

Ne doazi u obzir da se privatizuje jer sve najjače Odbrambene kompanije u svetu su u vasništvu DRŽAVE !

O ovaj sa jarećom bradicom, je baš šik?

B

@Nikola

Kad vec diskutujemo oko namenske industrije, juce smo saznali da su ti „neozbiljni ljudi – Yugoimport“ potpisali ugovor sa jednom indijskom kompanijom u vrednosti od 2,7 miliardi EUR za sledecih 10 godina. Znaci oko 270 miliona EUR godisnje.
Osim toga ti „neozbiljni ljudi – Zastava Oruzje“ su potpisali ugovor od 64 miliona EUR sa jednom drzavom sa bliskog istoka.

Kako ti pises o Yugoimportu tako tvoji istomisljenici ist pisu o Stavattiu. Kazu „nasla krpa zakrpu“, posto Stavatti jos ni jedan avion nije napravio.

N

@Beli
Zastava je posebno poznata po visokoj ozbiljnosti, fabrika koja posluje pozitivno, a ne vraća dugove, kvalitet izrade očajan, kupci im vraćaju robu, još uvek proizvode oružje na nivou II svetskog rata,nemaju ni jedan ozbiljan proizvod u ponudi…

B

@Aki

Ispod ove slike gore pise „potpisivanje ugovora u prostorijama SDPR-a“.

Znaci nije kafana! :-)

E

@Beli
„Kad vec diskutujemo oko namenske industrije, juce smo saznali da su ti „neozbiljni ljudi – Yugoimport“ potpisali ugovor sa jednom indijskom kompanijom u vrednosti od 2,7 miliardi EUR za sledecih 10 godina. Znaci oko 270 miliona EUR godisnje.“

Lose si shvatio tekst, Indijci imaju ugovor za 2,7 milijardi sa svojom drzavom i treba im pomoc oko razvoja nove muncije. Oni inace imaju mnogo vece kapacitet od nasih PPU i Krusika . Vrednost naseg posla je par miliona,nazalost mi samo prodajemo pamet. Velike sile ne daju licence ako ne kupe i veliku kolicinu oruzja uz to i obicno stavljaju velika ogranicenja u ugovore. Zbog toga kupuju kod nas jeftino i bez ikakvih ogranicenja

B

@Ekonomista

Nisam ja ni pisao da ce Yugoimport dobiti cash od 2,7 miliarde. Pisao sam da je ugovor toliko vredan.

A odkud tebi cifra od nekoliko miliona za nas?

U tekstu na B92 pise:
„Indijska kompanija Anil Ambani grupa sklopila je strateško partnerstvo sa srpskim Jugoimport SDPR-om vredan 2,7 milijardi evra u narednih deset godina.“

Zali se onima u B92 da su pogresno napisali. Oni su inace bas provladini! :-)

E

@Beli
Ne znam tacan iznos, ali znam da je 270 miliona godisnje samo za Indiju tehnicki nije izvodljivo. Prosle godine ukupni prihodi PPU i Krusika zajedno su bili malo preko 120 miliona evra tj manje od polovine trazenog iznosa. PPU ima vec dve godine unapred ugovorenu prodaju za Ameriku nema uopste prostora za Indijce, a Krusik verovatno moze nesto za njih

O

@Beli, izvini ali mnogo spinujes, al baaas mnogo. Sad su neke milijarde, a kad se pokaze da nije „e pa ne znam, b92 reko, a oni nisu provladini“ Necu dalje da ulazim, ali mi rezonovanje deluje kao nekog ko je placen da komentarise ovde i da reaguje na svaku mogucu kritiku zSDRpovaca, pa jos pokusava da ispadne inteligentan.

B

@Oslo

Nisam ja potpisivao ugovor da znam tačno kolika je cifra. Kao i svi drugi ovde ja dobijsm informacije preko medija kao B92, Blic, rts, tango six, itd.
Ovo oko provladini ili slično sam napisao zato što tu vrlo dobru vest o Yugoimportu prenosi portal koji inače ima negativan stav prema vladi i drzavnim firmama.
Sa tim sam hteo samo da kazem, kad već b92 prenosi takve informacije onda će valjda biti istina.

Inače zuvim u Austriji i to spinovanje, potplaćivanje ili slično ne pije vodu!

B

Koji ce to biti jednomotorni avion?

Svi od Stavattia koncipirani avioni su jednomotorni!

– Machete SM-27 je jednomotorni turboprop – Stavatti je vec najavio da ce se taj avion najverovatnije proizvoditi u UTVi za Filipine, ako pobede na konkursu.

– Machete SM-28 je jednomotorni mlaznjak koncepta koji treba da zameni A-10

– Machete SM-47 Super Machete je jednomotorni mlaznjak koncipiran kao lovac sa krilima kao kod ruskog demonstratora „Berkut“

– Stavatti Javellin je jednomotorni mlazni avion kao predlog za novi americki trenazer T-X. Javellin vec postoji ali Stavatti hoce taj avion da redizajnira. Vec postoji virtualno.

– „Novcic“ kako ga je Tango Six opisao je jednomotorni turboprop avion na kojem radi VTI.

– Nesto skroz novo?

Ja sam optimistican da ce se nesto raditi. Voleo bih samo znati sta ce to biti i samo se nadam da nece biti „Novcic“. Sve drugo bi bilo super!

Odgovori
D

@Beli na stranu to sto si strucnjak za politiku , biznis i vojnu avijaciju , kompanijsko poslovanje… ali ako SM – 28 zameni A-10 treba vas proglasiti oficijalnim magom avijacije majke Srbije , zaposliti vas u Jugoimportu sa ostalim magovima i sami da odaberete platu . pozz

v

Bilo bi dobro da krene ovaj projekat Javellin i SM 28 da se iz te proizvodnje obezbjedi zamjena za G4 i Orlove po jedno 15-tak aviona za RV Srbije bila bi puna kapa.Kad bi se otklonile slabosti na Lasti eto rijesenog problema do lovacke avijacije.

B

@Drago

Upamti ovo šta si napisao. Za 3-4 godine ću te posetiti!

B

@Drago

Jos mi je nesto palo na pamet posle ovoga sta si napisao:

Zamena A-10 ne znaci da ce taj avion imati 100% iste karakteristike. A-10 je dosta veci avion i komplikovanjiji i skuplji je za odrzavanju.

Amerikanci su procenili da A-10 za vazdusnu podrsku vise nudi nego sto je potrebno a to vise nepotrebno se placa.
Zato se sve vise i prelazi na COIN avione manje velicinie, koji nisu komplikovani za odrzavanje i u svemu tome su dosta jeftiniji.

Stavatti Machette SM-27 i 28 kako je zamisljena se svrstava negde izmedju A-10 i poznatih lakih COIN-aviona.
SM-27 i 28 po procenama trebao bi da bude dosta mocniji avion nego AT-6, A-29, itd. a u isto vreme dosta jeftiniji i jednostavniji za odrzavanje nego A-10.

D

Voleo bih da mi jedan strucnjak vezan za vazduhoplovstvo obrazlozi ili da argumente po cemu bi ovaj posao i projekat bio dobar po nas? Po meni projekat je apsolutni promasaj samo iz razloga sto je letelica sa pilotima. Danas se ulazu pare u bezpilotne letelice jer to je buducnost, a ne ova glupost
Koja moze i strelom da se skinem. Ma dajte ljudi uozbiljite se malo. Sta je gospodo sa Strsljenom? E to je projekat mnogo mocniji od ovog. Mislim da se ovde forsira jedna firma i da politika igra kljucnu ulogu kako unutrasnja tako i spoljna, al to je za neku drugu temu.

Odgovori
S

Dragane

I ja sam pobornik bespilotnih letelica, ali i u tom domenu ima problem posto svi vec uveliko razvijaju “kontramere“.

Lacross/Onyx serija – nisko orbitni izvidjacki sateliti mogu se ometati prilikom njihovog navodjenja bespilotnih letelica (Sentinel R1, Reaper, …)

Stavatti SM-27T kao noseca platforma moze posluziti za bespilotnu letelicu takodje, nema tu neki veliki problem, izbacis modul za pilota, ubacis korisne “stvarcice“ – zadrzis nosivost, imas vrlo jeftin CPFH, razvijes autonomni algoritam za unapred predefinisani let, …..

Kao “Coin“ avion ima stvarno vrlo dobre karakteristike, samo je malo cena problematicna.Uglavnom moze se reci zanimljiv projekat, iz navedene saradnje stvarno moze ispasti nesto dobro.

Tehnicka saradnja nikad nije donela nesto lose ako se postuju odredjeni standardi.

Treba samo napraviti nesto za nase uslove i doktrine RV Srbije.Mora se razmisljati malo o formaciji koja na vecim visinama moze parirati u protivelektronskoj borbi, brzoj razmeni podataka sa letelicama, ranog uocavanja mogucih vazdusnih pretnji.

Т

Слажем се да су првазиђене пилотиране платформе за COIN задатке првенствено када постоји оправдана опасност од контрадејства, зато и треба потражити по музејима Ј-21 и сл. и од њих да направимо корисне зујалице које врло добро лете а притом оператери имају довољно борбеног искуства са истим и уместо пилота дода се још УБС и електронике. Што се тиче ометања није проблем да се један АН-26 среди као С4I2 и матица за навођење…

X

@SF

Da li si ti svestan da firma Stavati nije proizvela ni jedan jedini avion pa ni taj SM27T, tako da ovo sto navodis: „Kao “Coin“ avion ima stvarno vrlo dobre karakteristike, samo je malo cena problematicna.“ je gomila nagadjanja, da ne upotrebim tezu rec…

Ovaj poslednji pasus ne vredi ni komentarisati, mozda ti avioni postoje u igricama u Vazduhoplovstvu (vise nije RV) Srbije ne postoje, niti postoje kadrovi koji bi njima leteli ili ih odrzavali.

B

@Xanogala

Svesni smo svi da oni nisu proizveli ni jedan avion.

Oni su Start-Up koji sa interesantnim idejama i konceptima hoce da udju u proizvodnju aviona.
Upravo zbog toga su i potpisali ugovor sa Yugoimportom, koji ima kapacitete u UTVI a nema koncepte koji bi na medjunarodnom trzistu bili konkurentni.
Hajde daj im i ti sansu da bar pokusaju nesto da naprave i javi se za 3-4 godine kada budes siguran da od toga nece biti nista.
Dali ce te biti sramota za ovo sto si pisao ako se proizvede prototip ili cak proda neka kolicina u inostranstvo?
Verovatno nece nego ces naci neki drugi izgovor…

S

Xanogala

Voleo bih da razumem Vasu neobavestenost, Stavatti je prilicno transparentan (nosivost, motor, moduli, avionika, …), samo treba malo ispregledati predlozeno.Cak navode i “moguce“ cene projekta, razvrstane u 3 verzije.

http://www.stavatti.com/aircraft/sm-27/

Sta je tu Vama sporno ? Ako kojim slucajem nesto nije kao u predlozenoj specifikaciji onda se to definise stavkom ugovora.To je sasvim normalno

Postoje kadrovi koji mogu leteti i odrzavati, samo odredjenoj “Gospodi“ u VS treba malo objasniti i zavrnuti slavinu :

– Izmeniti zakon RS
– Profesionalna vojska jedna strana sa svojim starim sistemom skolovanja…
– Civilna lica pri vojsci razvrstati u privatne firme koja ce jedino na osnovu rezultata dobijati ugovore na odredjeno vreme sa vojskom (najvise 2 god.)
– Rezervni sastav odrzavati kroz 3 mesecni program (samo 1/2 dana za vikend (maksimum 8h sa jednim placenim “obilnim“ kvalitetnim obrokom) ljude zadrzavati, ne koristiti ih kao “besplatne robove“ za letargicnost regularne vojske.
– Posto se naprave zakonske promene, naplacivati profesionalizovane kurseve koji ce osposobljavati civilna lica pri Vojsci ili obezbedjivati nove profesionalne vojnike koji nisu regrutovani “regularnom“ selekcijom.Pa cemo videti koliko su te ustanove sposobne za mirnodopske uslove (koliko nude kvalitetan program koji moze olaksati gradjanu Srbije svakodnevni zivot), tehnicke izazove danasnjice.
– Nakon toga takve kadrove angazovati najvise u Vojnim odmaralastima, namenskim kampovima/organizacijama (zadovoljavati potrebe individualaca koji iz hobija imaju strast prema vojnom naouruzanju i tehnologijama), tehnickim institucijama,……

Tako ce se vise puniti vojni budzet, manje prazniti, mnogo manje zavisti od drzavne kase.

Cisto sumnjam nakon toga imace ovakvih izjava tipa : Nema na cemu se obucavati, nema kadrova (idu na bolje placene poslove), kuknjave kako drzavni budzet ne odvaja dovoljna sredstva,
Probudite se malo, ovo danas je “rupa bez dna“. Privatnik u Srbiji ne moze dovoljno proizvesti, zaraditi za godinu dana, koliko drzavna uprava potrosi u jednom mesecu.

OS nikad nisu prvo pojele i popile sve stanovnistvu koje brane, posto onda stanovnistvo pobegne sa tog podrucja gde ih brane takve razuzdane OS.

Ja stvarno ne razumem ljude koji bez argumenata pokusavaju nesto reci tako sto samo “popljuju“ receno.To nije diskusija vec “sarlatansko“ dobacivanje iz mase.Malo vise konkretnih primera i argumenata pa mozemo zakljuciti Vase “dubokumne“ misli.

@bELI
Ili ne znas sta znaci „startup“ ili ne znas da ova kompanija postoji vise od 20 godina i da za to vreme nije napravila ni jedan jedini avion… ali dobro, vecitim optimistima nista ne smeta

B

@RX

javi se za 3-4 godine pa onda pljuj koliko hoces, ali daj ljudima sansu. Ako 100% znas da nece biti nista onda nemoj ni da citas ni da komentarises clenke u kojima nesto pise o Stavattiu.

Ja mislim da si ipak ti taj koji ne zna sta znaci startup! Definicija je da se radi o „kompaniji koja ima novu/inovativnu ideju i koja planira da brzo raste“! Dali je ta kompanija prijavila firmu pre 20 godina ili pre par dana uopste nije bitno!

I

Samo treba pogledati sajt doticne firme i fotografiju coveka koji je potpisao ovaj “dokument“ i sve ce biti jasno.

Odgovori
B

@IL

A šta će biti jasno?

Procenjujete ozbiljnost kroz izgled jedne osobe?!

Sad mi je sve jasno oko vas, gos. IL

I

@ Beli:

Da, sudim o svemu ovome po izgledu, posto nikakvih drugih informacija sem nekoliko 3d modela i jedne fotke nemamo. Sudim o ozbiljnosti firme po onim gejmerskim dizajnima na njenom sajtu (kanari+twin boom repovi+identicna konstrukcija krila i trupa za mlaznu i klipnu varijantu aviona kod SM-27/8 i berkut-like/X-wing like SM-48). Sudim o ljudskim resursima te firme po ovom kosijaneru sto izgleda kao da je najbolji u Counteru u svojoj igraonici. Sudim po ozbiljnosti citave price po cinjenici da se ovaj nas kelner i njihov gejmer rukuju preko stola u nekom nasem bircuzu. To su cinjenice, a ti slobodno nastavi da botujes za ovaj cirkus za neupucene.

B

@IL

Nisi razumeo: oni su usli u posao sa Yugoimportom da bi to sta imaju izradjeno u 3D modelima da proizvode.

Ovo uopste nisu gejmerski dizajni, za mene sve ovo izgleda izvodljivo. Pa jel Berkut nije leteo?
Ljudske resurse donosi Yugoimport sa UTVOM a ne Stavatti.

Uradices gresku ako ljude procenujes po njihovom izgledu!

„Kelner i Gejmer“ reci za ljude je bezukusno i pokazuje samo tvoju primitivnost.

Sta ti to znaci „botujes“? Nisam razumeo!?

O

@beli
El Berkut nije leteo? Koliko ti imas godina? 12?

J

Uzimajuci u obzir kosmo sta smo,gde smo,nemamo sta da izgubimo,mozda ovi nisu neka prvorazredna kompanija,ali valjda niko nije ocekivao da mozemo da sklopimo ugovor sa nekom jacom,ako od ovog ispadne neki g5 super,a mogao bi,zasto da ne,ako ne bude nista,ne gubimo mnogo toga

Odgovori
B

Ipak se radi o avionu za civilno trziste Amerike! :-(

…citao juce na Tanjugu i B92 izjavu Yugoimporta.

Nadaj mo se da je to samo pocetak i da se radi o SM-26, civilnom manjem bratu „Machete“ a ne nekoj novoj „Sovi“ i da ce od njega nastati i vojna varijanta.

Odgovori
B

A ja maštam da bude sova koju ću nekad moći privatno da kupim (ali da bude dobrih karakteristika i normalnr cijene). A vojni avion ne namjeravam da kupujem ;-)

Molio bih te za link na vijest

m

Da bi amerikanci poceli sa nama da prave borbene avione potrebno je da im se zavucemo da ne kazem gde. A i kada bi to uradili oni bi i dalje morali da razmisljaju da li da krenu u taj projekat sa nama. Ili da se americka politika preokrene za 360step. prema nama i svetu i bude dobronamerna. Ali to je zasad ravno 0. Pa prema tome o proizvodnji lovaca sa njima pa jos za nase potrebe su gluposti. Na to vise ne treba trositi reci.

Odgovori
F

Koliko skeptika za nesto sto je na samom pocetku!Dajte da vidimo sta ce biti (ili ne niti) od ovoga za dve-tri godine,pa cemo imati sta da komentarisemo.Da ne baksuziramo unapred, ,,pre ruke,, klikeraski receno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend