BEG airport status
Kriza bugarskog vojnog vazduhoplovstva se nastavlja: Piloti lovci jutros odbili da lete zbog nezadovoljstva Bugarski lovci MiG-29 ostavljeni su da lete sa veoma malim resursima.

Kriza bugarskog vojnog vazduhoplovstva se nastavlja: Piloti lovci jutros odbili da lete zbog nezadovoljstva

Bugarski vazduhoplovni magazin Aeropres preneo je danas, pozivajući se na svoje neimenovane izvore, da su jutros u vojnoj vazduhoplovnoj bazi Graf Ignjatijevo otkazani svi letovi a kao glavni razlog navodi se da su piloti masovno prijavljivali psihičku nespremnost za letenje.

Ipak kako je Aeropres doznao, borbeno dežurstvo u sistemu PVO se nastavlja i za sada se neće prekidati.

Tokom današnjeg dana u ovoj avio-bazi koja je opremljena lovcima MiG-29, trebalo je da se izvrše uobičajni trenažni letovi ali je letački sastav prijavio da oseća „nesigurnost u letenju“. Zbog toga su sve aktivnosti koje su za danas planirane otkazane.

Kako je propisanom postojećom regulativom definisano da ako se pilot ne oseća pripremljenim i uverenim u bezbednost izvršavanja postavljenog letačkog zadatka on može da ga ne izvrši tj. da ne leti, što je u Graf Ignjatijevu i bio slučaj tokom današnjeg jutra.

Ovo verovatno neće uticati na sprovođenje misije kontrole vazdušnog prostora u integrisanom sistemu PVO NATO-a koje će se neometano nastaviti bez ikakvih prekida.

Iz Ministarstva odbrane su za televiziju bTV izjavili da su piloti prestali da lete zbog nezadovoljstva situacijom u Ratnom vazduhoplovstvu. Za istu televiziju zamenik ministra odbrane Atanas Zaprjanov izjavio je da je nedostatak poverenja pilota povezan sa nedovoljnom obukom koja je rezultat nedovoljnog naleta.   

U poslednjih nekoliko meseci stanje u bugarskoj lovačkoj avijaciji je još više pogoršano različitim logističkim i tehničkim problemima kao i nedovoljnom aktivnošću državnog vrha da iste brzo i efikasno reši. Trenutno flota lovaca MiG-29 je ostavljena sa mizernim resursima koji dodatno negativno utiču na pilote koji danas lete daleko ispod standarda NATO-a.

Tu su pre svega problemi sa motorima. Prošle nedelje postalo je jasno da 8 od 10 pristiglih motora iz Rusije nije uvedeno u upotrebu zbog problema sa dokumentacijom a u međuvremenu su iz Ministarstva odbrane obećali su da će problem biti brzo rešen.

Izvori Aeropresa navode da su problemi sa motorima RD-33 još dublji. Navodno je jedan motor koji je remontovan u Poljskoj i koji je još bio u garanciji, već imao otkaz sistema za upravljanje mlaznikom.  Otkaz je imao i jedan od dva motora koji su remontovani u Rusiji i koji je bio isporučen na proleće. Motor je imao problema sa curenjima a takođe je još uvek u garanciji.

Osim navedenog u Graf Ignjatijevu nema dovoljno maziva pa će tako biti problem da se 8 motora koji su remontovani u Rusiji, puste u upotrebu jer nema ulja za njihovu rekonzervaciju. Zbog nedostatka maziva tokom maja i juna ove godine umalo nije došlo do prestanka letenja. Tada je ministar odbrane Krasimir Karakačanov obećao rešavanje logističkih problema i povećanje naleta pilota.

Na sajtu Ministarstva odbrane može se videti da je pre nedelju dana raspisana javna nabavka za gorivo i mazivo koje uključuje i isporuku ulja tipa MS-8rk. Rok za dostavljanje ponuda je 22. novembar tekuće godine što znači da je malo verovatno da će postupak biti završen do kraja godine, a naručeni materijal može stići čak i sledeće.

Hronične teškoće sa logistikom lovaca MiG-29 samo su polovina problema. Pre samo mesec dana Narodna skupština je faktički odlučila da proces nabavke novih borbenih aviona ponovo krene iz početka, čime je zamena MiG-ova 29 odložena za dalju budućnost. Ovakva odluka usledila je nakon usvajanja veoma kontraverznog izveštaja privremene parlamentarne grupe koja je imala zadatak da ispita prethodno sprovedenu proceduru izbora novog borbenog aviona.   

Komandant Ratnog vazduhoplovstva Bugarske general-major Canko Stojkov je u nekoliko intervjua koje je dao povodom Dana RV-a 16. oktobra, direktno rekao da je u vazduhopovnim snagama prisutna demotivacija među oficirima pa čak i osećaj uvrede koji se pojavio nakon masovnih političkih komentara procesa izbora novog borbenog aviona.

Komentari

m

Наставите да пратите ову тему. Макар на ФБ страници.

Odgovori
J

Mozda je ovakav potez Bugarskih pilota nameran psiholoski pritisak na vlast da se ubrza proces nabavke novog lovca,a danas je vecini zemalja jako tesko da izdvoji milijardu+ za kupovinu nepune eskadrile,a gde su ostali rodovi vojske? Bugari su progutali zabu,da ne kazem nesto drugo ulaskom u nato i okretanjem ledja Rusiji,a dobili su vrlo malo. Na zalost za zapad oni nisu samo bivsi ruski saveznici vec i potencijalni buduci i zato nikada nece dozvoliti da previse ojacaju,to je ta logika o prirodnim saveznicima,sa svim treba saradjivati,ali cvrsta saradnja da ne kazem pakt je moguc samo sa prirodnim saveznicima. Britanci,Amerikanci,Nemci su prirodni saveznici za Hrvate,Slovence,Fince jel ili pripadaju ili vatikansko katolickom svetu ili anglo-saksonskom percipiranju sveta da ne kazem zapadnom Rimu i potonjoj A.Ugarskoj,ali za Bugare i Crnogorce npr.oni nisu prirodni saveznici za tu vrstu vezivanja,zato ce u tim odnosima uvek biti nezadovoljni zato sto ce dobiti malo,a za to ce morati da se odreknu mnogo.

Odgovori
N

Po toj logici Grci nikad ne mogu biti prirodni saveznici alijanse u kojoj se nalaze?
Ne bih se slozio da je u ovom istorijskom trenutku Bugarima najbolje resenje „prirodni“ savez sa Rusima. Oni ce „prirodno“ kao i uvek biti saveznik svog interesa i tokom njihove istorije, ta „prirodna“ politika se zamislite pokazala kao dobra.

J

Nebo ako uzmemo u obzir ishod prvog i drugog sv.rata pa i drugog balkanskog nisam siguran koliko im se ta logika isplatila,ali slazem se da su „sluge“ svog interesa,samo sto mislim da im sad tj.u zadnjih 20-tak god.i nije bio interes da se previse vezu za zapad. Mislim da su u odnosu na svoju geo-stratesku poziciju oni tek mogli da naplate neutralnost. Grke bi podveo pod izuzetak,i to samo zbog Turske,inace ni za njih nato i eu nije basta iz koje beru cvece,ali zbog Turske razumem.

П

Како добра? Цели двадести век су били превртљивци и подмуклице и из тога су добили шта?

N

@Nebo Dobro rezonujes. Grci ne mogu biti prirodni saveznici NATO.

K

Nije NATO kriv bugarima što su u takvome stanju. Natječaj im nije bio transparentan, opravdano se sumnjalo na pogodovanje i to su sami krivi. A NATO je prirodni saveznik svim europskim zemljama. Rusija je teritorijalno više u aziji iako je slavensko stanovništvo u europi. Ali geopolitički ona više pripada aziji

Ne pricajte netacne stvari za Grke, Grcka je od NATO naplatila sve sto je mogla i jedino je moguce da je Zapadna Nemacka bolje prosla od nje po pitanju pomoci koju je dobila od NATO (Amerike).

Te price o „elementima dugog trajanja“ koji uslovljavaju prirodne saveznike… su veoma vazne, ali danas je jos vazniji NOVAC, bogatstvo… a politicke i ekonomske elite kada nadju zajednicki jezik, a novac je univerzalan, onda nikakvi elementi dugog trajanja i „prirodna saveznistva“ ne vrede. Ide se tamo gde oni kazu.

Prvo Grci su zemlja koja je prvo bila u NATO i to ako se ne varam nesto oko 1950-te, a postala je clanica EU, tek kasnije i to mnogo kasnije oko 1982. Pisem ovo napamet, ali sam poprilicno ubedjen da ne gresim veoma malo, ako uopste gresim da je 30 godina bila razlika.

Grcka je oduvek bila siromasna poljoprivredna zemlja, koja je zahvaljujuci tome sto je bila ISTURENI clan NATO (citaj Americke baze), mogla da debelo profitira od toga sto im je naplacivala enormno za te baze, neprekidno podizuci cenu vode, struje, rente… da ne pricam da su mesta u kojima su se baze nalazile bukvalno cvetala, razvijala se… postajala vesternizovana, otvorenija…
Takodje, Grci su neprekidnim koketiranjem sa socijalizmom bukvalno terali SAD da im daje neverovatno povoljne kredite, da se slucajno ne bi poceli da okrecu vise ka SSSR.
Kako je SSSR krenuo da propada i da bude sve manja i manja pretnja, poceli su da se smanjuju i Grcki aduti za ucenu. Grcka danas nije ni blizu nekog isturenog clana, na zalost i SAD politika se promenila, pa je od nekadasnje raspolozenosti da prave „isturene izloge“ poput Zapadnog Berlina, pocela da pravi „obojene revolucije“, jeftinije je i ucinkovitije po njih.

Samo malo razjasnjenje iz kog perioda potice Grcki dug:
Grcka je npr. u EU primljena iako nije ispunila najveci deo uslova (koji se i nama propisuju) a primljena je pod izgovorm da je „nemerljivo doprinela evropskoj kulturi….“ Medjutim kada su neverovatno povoljne americke kredite i pomoc poceli da zamenjuju evropski krediti, koji su bili daleko manje povoljni po Grke pocinje i rast Grckog duga, sto se pogotovo manifestuje posle uvodjenje eura 2001.

M

RX pa dokle vise !? Odakle crpite tu energiju za poluinformacijama !?

http://money.cnn.com/2017/05/25/news/nato-funding-explained-trump/index.html

Samo pogledajte ko je redovan platisa u NATO imate gore navedeno, zatim pogledajte u istoriji ko je urgirao u njihovom gradjanskom ratu posle II svetskog rata.

„Grcka je oduvek bila siromasna poljoprivredna zemlja“
E stvarno se nisam nasmejao ovoliko, ali zato naplatise baze preko vode i struje :) Ovo cak nisam cuo i od NK, padoh sa stolice zamalo.

@MIG-29

O, boze, ti si naveo TROSKOVE ZA ARMIJU, nisi naveo nikakve pare koje odlaze u NATO… ne koristi engleske sajtove ako ne vladas dovoljno stranim jezikom.

M

Vidite RX ne budite bezobrazni, u ovom konkretnom primeru vi imate problem sa razumevanjem prvo, posle sa matematikom, nakon toga standarno sa uobicajenim procedurama.

„It’s not the first time Trump has suggested other NATO members have a debt to pay.
But NATO does not keep a running tab of what its members spend on defense. Treaty members target spending 2% of economic output on defense — but that is merely a guideline.
NATO members spend money on their own defense. The funds they send to NATO directly account for less than 1% of overall defense spending by members of the alliance“

Lepo pise prevescu vam besplatno : svaka clanica bi trebalo odvojiti 2% GDP na NATO racun direktno.Poznato vam mozda iz vaseg omiljenog komunistickog perioda stare posleratne Jugoslavije mozda !?A onda kako propisu procedure sa vrha NATO piramide ce se tek odbijati nesto sa popustom prilikom kupovine novih proizvoda. Mozda sad nesto vam je jasnije zasto n.p.r. Nemacka uz minimalna opravdanja daje oko 1% !?

„O boze“ …….gde se pali ta vasa lampica vise !?

B

MiG29, tvoje tumacenje izdvajanja je netocno.
Tih 2% ne idu na racun NATOa vec se od drzava clanica zahtjeva da svoj proracun za obranu podignu na 2% BDPa.

Tako da…..nemoj o lampicama.

M

Beduin

Da razumem …..neke mocne drzave ce razvijati nove tehnologije, a slabije drzave ce od njih „prositi“ za iste, dobijati novo samo zato sto su clanice, pa ce kupovati od NATO u zavisnosti od potrebe !

Beduin nije vam NATO stara SFRJ, tamo ipak postoji tata, a to je Amerika, ali polako obracunace oni dobro, videce sa kim tacno posluju.

B

Ja razumjem kako ti nista ne razumjes.
Ajmo iz pocetka.
Smjernica NATOa je 2% BDP za obranu svake drzave.
S tim novcem drzave financijski opsluzuju svoju vojsku.
Ruku na srce, svakojake druge aktivnosti se iz tih 2% financiraju a koje nisu nuzno vojnoobrambene naravi.
E sad, iz tih 2% BDPa se nabavlja i operma i naoruzanje.
Logicno, nabavljat ces ono sto je komaktibilno savezu kojem si se dragovoljno pridruzio.
Ajd mi pojasni sad koji te tu dio buni?
Mislin, jasno ti je kako se i jenea financirala nekim novcem? Novcem gradjana ex-yu, to ti je naravno jasno.

@Beduin

Ne vredi sa njim, lik je specifican (najblaze receno), ne samo da je u pitanju neobrazovana osoba, vec ocigledno i veoma ogranicena i tvrdoglava. Nekada se potpisivao sa SF, pa kada se toliko izlupetao na tom nicku da su i drugi krenuli da ga ismevaju i kada nije mogao ni u jednu diskusiju da upadne ko padobranac, onda je presao na novi nick.

Prica o nekoj taktici i strategiji, rasporedu trupa i njihovom sadejstvu, a nije u stanju da organizuje reci u recenici da bude smislena.

Ispod je meni napisao da su to „spanska slova“ za mene, kada sam mu rekao da je fraza koju je zeleo da upotrebi verovatno „spanska sela“ odgovorio je da je bas hteo da upotrebi izraz „spanska slova“ jer je to neka malo poznata anegdota „iz svetske istorije“… naravno samo njemu znana.

U istoj recenici je upotrebio „BILIONI dolara su potroseni“ – na moju opasku da je koristio anglicizam (bilion) koji u engleskom znaci milijarda, a u srpskom 1000 milijardi, isto kao i u hrvatskom, on pise da je znao to…

M

Vidi Beduin poenta teksta se odnosi na tacno koje odvajanje pitam ja tebe ?
„Treaty members target spending 2% of economic output on defense“
Ajde daj mi tvoj slobodan prevod ovog dole napisanog koje se nadovezuje na ovo prvo citirano
„— but that is merely a guideline“ – voleo bih cuti tvoj prevod !?

A onda mi objadnite sta je hteo Trump izjaviti sa sledecim po vama !?

„NATO members spend money on their own defense. The funds they send to NATO directly account for less than 1% of overall defense spending by members of the alliance“

Gde je onda problem u NATO celokupnoj racunici, ako vi trosite na papiru za „sve i svasta“ 2% na vasu odbranu !? Sta to tacno Trump inace „biznismenu“ nije po volji !?

M

RX
Kao sto rekoh vi imate isti repertoar, ubacite nesto novo barem za promenu – monotono previse.Nema potrebe za gledanje ip adrese, samo da znate to sto pokusavate je povreda privatnosti.Vasa nekultura u komunikaciji sa ljudima koji komentarisu na T6 je ocigledna.Pa vi opet nemate nijedan pametan komentar, svi vasi argumenti su glupost jos od 2013.
A vrlo me podsecate na AR i na DS, sve „moj do mojega“.

Vi me uvek nasmejete, nego hajde da vas pitam : Zasto vas toliko boli istina !?

B

Miže, nema potrebe za ponavljanjem.
Mislim kako sam bio jasan.

B

To sto Trump prica nema veze s NATOm.
Ne bi mu bilo 1.put da baljezga gluposti.
No, ako te bas zanima kako NATO ss financira

https://www.nato.int/cps/ua/natohq/topics_67655.htm

I citaj s razumjevanjem.

@MIG-29

Samo dve reci: „spanska slova“

F

RX (i Nebo)
Manje-vise-tako je.Grci su oduvek bili dobri trgovci i sve su znali unovciti.
A sada je ta i krava prestala da daje mleko…

@MIG-29

zasto koristis stranice na engleskom kad ne znas engleski?

tvoj „prevod“ ovog teksta je totalno ludilo:

„But NATO does not keep a running tab of what its members spend on defense. Treaty members target spending 2% of economic output on defense — but that is merely a guideline.
NATO members spend money on their own defense.“

Lijepo i kristalno jasno pise da je u pitanju samo sugestija (merely a guideline) da clanice odvajaju 2% svoga BDP-a za vojne potrebe i da se ta sredstva koriste za njihovu vlastitu odbranu (their own defence), ali dzaba kad je neko neobrazovan, a k tome jos sujetan i priglup, pa sebi jos dozvoli aroganciju tipa „„O boze“ …….gde se pali ta vasa lampica vise !?“

Al ne treba ni ocekivati vise od nekoga ne razlikuje cifre i brojeve. A posebno patetican detalj je to sto je iznenada kao poceo persirati sugovornike. TRagikomedija.

V

Sta onda nasi piloti treba da rade?

Odgovori
i

Da cute i da trpe a onda kad ih posalju u borbu bez radara i generalno poluispravnom avionu da se zapitaju zasto su cutali! ( ako uspeju da prizeve)

P

Zasto bi se kod nas bunili?
Nece valjda da nas napadnu….

Odgovori
D

Postovani gospodine Bankovicu da li biste bili ljubazni da napisete nesto vise o ponudama aviona za Hrvatsku vojsku,interesuje me vase misljenje o F16 block 70-72 i gripenu E,vasi izvori o cenama istih,poredjenje sa Rafalom i Ruskim su30,su35 i mig 35

Odgovori
P

Mozete to sami da pronadjete , ili vise volite sazvakano…

Ž

Потрудићемо се да напишемо један такав текст.

K

To će biti odlična analiza. I mene zanima vaše mišljenje.

C

Svi ti avioni su dobri ali preskupi za svaku zemlju na balkanu.
Jedan rafale recimo kosta oko 120miliona dolara ali avioni nemaju fiksnu cenu , zavisi koliko se aviona kupuje i naoruzanja itd.
Gripen E koliko znam samo Svajcarska i Brazil su hteli da kupe avion i on ce biti skup .

K

#con air. Nisi u pravu. Radi se o offsetu. Osim toga poljska je kupila za 70mil$/kom block 50, a arapi za isti preko 100mil$/kom. Jedinična cijena je ne bitna u ovakvom poslu.

B

Mislim kako bas i ne razumjete kako off set funkcionira.
U kratkim crtama on funkcionira ovako.
Kazimo da 12 aviona kosta 1 milijardu $.
Drzava kupac ce platiti tu milijardu proizvodjacu tih aviona (ili zemlji od koje kupuje polovne avione)
Ako je dogovoren offset, drzava prodavatelj ce reinvestirati u zemlju kupca dogovoreni % od te milijarde.
Ali, u svakom slucaju, avioni ce biti placeni novcem.

g

Ne moze MiG da se odrzava bez Rusa i tacka.

Odgovori
M

мени ово одбијање пилота Бг РВ да лете по мени, највероватније има неку политичку позадину!? нека се ту голема политика води…та прича о „несигурност у летењу“ и „недовољном обуком“, некако ми не пије воду. па Бугари сваке године имају заједничке вежбе са Американцима, месецима раде ер полисинг са Италијанима…скоро свакодневно су им Мигови у ваздуху и вежбају!
е сад, такво ангажовање узима данак у техници а вероватно је још горе кад бугарски пилоти на делу, тј. уживо виде како изгледа једно право, организовано и опремљено ваздухопловство као што је УСАФ!
у целу ову ситуацију интересантно је што је садашњи председник, некадашњи к-дант РВ и најбољи пилот МиГ-а 29 Румен Радев, левичарског опредељења и нагиње ка Русији а ко што знамо Бугари се определили за Запад и НАТО…и ето ти простора за разне фракције, таборе и поделе… а пилотске међу колегијалне везе јаке…
како год, ово је тихи пуч, да се тако нешто десило за време Тодора Живкова…

Odgovori

Tamo je svinjarija i sa bivsim ministrom odbrane, kojeg terete da je radio protiv Rusa i da je drzao namerno neke ugovore sa RSK MiG da se ne bi ostvarili. On je bio i najglasniji da im Poljaci rade remont. Cak je i RSK MiG optuzivao da su mu nudili mito, ali kasnije je ispalo da nema nikakve dokaze za to.

Sve u svemu izgleda da se 2 struje tuku tamo: jedna proruska i jedna ocigledno NATO i preo EU.

Onaj izbor Gripena je vec ponisten, sada jos samo da uspeju da izboksuju jedan remont MIG-29 i to ce da im isusi sva sredstva u toku 10 godina za nabavku bilo kakvog lovca sa zapada i morace da se okrenu Rusiji ponovo. Ovo je bukvalno doslovno rekao i sadasnji predsednik Radev, koji sam i pored toga sto simpatise Rusiju prema MIG-29 je bio dosta kritican.

Inace ovde je intervju iz 2014 sa njim, covek je bivsi MIG-29 pilot i to veoma iskusan, ko god ima vremena preporucujem da ga procita:

http://www.pan.bg/view_article-41-23259-en-Major-General-Rumen-Radev-We-Fly-Dangerously-Little-We-Urgently-Need-a-New-Type-of-Fighter-Aircraft.html

Radev navodi 3 mita vezana za MIG-29:
1. Da moze da se nosi i da poseduje karakteristike koje su iste ili samo malo slabije od modernih borbenih aviona.

2. Da bi se ovo postiglo potrebna je izuzetno duboka modernizacija koja je izuzetno skupa a i dalje deo problema ne bi bio uopste resen dok bi drugi bili samo delimicno reseni.

3 CENA drzanja MIG-29 u letnom stanju je izuzetno velika, izmedju ostalog zbog malog resursa vecine komponenata! Navodi da bi cena nabavke 16 NOVIH aviona (zapadnih) bila jednaka ceni remonta + modernizacije + odrzvanja bugarskih MIG-29 tokom 10 godina.

On istice i dva dodatna faktora za kupovinu novih zapadnih aviona:
-ustede pri odrzavanju zbog duzeg medjuremontnog ciklusa
-faktor ustede goriva, za koje tvrdi da bi za 10 godina iznosio oko 100 milona $.

M

RX
Sada izgleda Srbija treba imati autoritet u “iskusnog pilota“ MIG-29 !?

Vama izgleda stalno zanimljivo sa vasim starim opsesijama, za vas samo par informacija povodom toga “novo“ :

Swarm maneuvear – poznato vam mozda !? Mozda rec “recoinnaissance gap“ !?

Konfiguracija 1
– Electronic Warfare Suit
– Infrared sensors
– Stealth design

Konfiguracija 2
– Advanced radar
– Infrared sensors
– Missile armaments (2x BVRAAM, 1x SRAAM)
– Stealth design

O evo je vasa “nova“ konfiguracija tek u “debeloj“ pozadini kao konfiguracija 4

-Advanced radar
-Advanced communication package
-BVR Missiles (6x BVRAAM, 2x SRAAM)

I tako onda platimo “debelo“ novo, a ove jeftine konfiguracije 1/2 “izdekorisu zemlju“ sa vasom konfiguracijom 4.Cek onda ce verovatno opet prica “nismo imali najnovije“. Ne daj boze “nismo znali“ to su ipak Amerikanci/Rusi !

i

Jako dobar intervju, mislim da smo u istim cipelama ali Vucic se ipak odlucio za brzo, „jeftino“ predizborno resenje.

@MIG-15 (DEGRADIRAN si, a i pristoji ti NATO reporting name ovog modela)

Veli MIG-15 Fagot:
„Sada izgleda Srbija treba imati autoritet u “iskusnog pilota“ MIG-29 !?“

Srbija treba imati autoritet u iskusnog pilota? Autoritet u iskusnog pilota? Ova recenica ima smisla samo u tvojoj glavi.

I jos nesto. Da si ikada gledao kako Radev polijece i leti bilo bi ti jasno koji si retard ispao stavljajuci ono iskusan pilot pod navodnike. Ali evo, postavicu tilink iako to nicim ne zasluzujes

https://www.youtube.com/watch?v=sWGjdtKv2kk

evo jos malo iz drugih uglova i sa stabilnijom kamerom

https://www.youtube.com/watch?v=xm5z3Qm3N7I

B

Ajd, da konacno rijesimo tu enigmu svrsishodnosti.
Koliki je resurs novopristiglih MIGova i koliki se godisnji nalet moze ocekivati?

Sve ispod 100 sati po pilotu je nedostatno.

Odgovori
M

@RX
интервју са Радевим бије право у центар! посебну “тежину” интервјуа даје баш та чињеница што саговорник итекако барата “материјом” и што овде воле људи да потенцирају, човек је из “струке”! (за разлику од нас фић-фирића што се критички односимо на све типа никад виђено у новијој српској историји!) наравно, овај интервју са Радевим нече се свидети Миговим адвокатима, али човек лепо износи и објашњава сву проблематику. ко оће да чита (са разумевањем) све је човек лепо објаснио и расчланио. ко и даље размишља типа: руски Миг може ово, може оно, руски Миг је нај-БОЉИ авиЈон на свету (…и пише срБски!), џабе му и овај текст од Радева.
друго, Радев је у то време обављао дужност заменика к-данта РВ и био је шеф комисије за одабир новог борбеног авиона…ја не знам да смо ми имали овакву неку комисију за одабир и да је неко уопште питао “струку” какав им апарат треба!? можда је отуд извор незадовољства пилота Бг РВ!?
…а наши пилоти ћуте и ”лете” и ко што горе @ivan1 написа ”Da cute i da trpe a onda kad ih posalju u borbu bez radara i generalno poluispravnom avionu da se zapitaju zasto su cutali! ( ako uspeju da prizeve)”

Odgovori

@Mrgud

ima termin „homo Sovieticus“ – sarkasticni naziv za osobe sa prostora bivseg SSSR-a poznate po konformizmu (strah da se bilo kakva kritika se smatra izdajom), izbegavanju bilo kakvih sukoba sa onima sa visih pozicija, odbacivanju bilo kakave odgovornosti i prepustanju resavanja visim instancama (ima ko o tome brine)… Taj termin opisuje dobrim delom i stanje u nasoj vojsci, ali i u drugim vojskama, pogotovo istocnoevropskim.

Npr. malo poznata cinjenica da je Nemacki Luftvafe posle ujedinjenja GDR i DDR morao bukvalno da desetkuje pilotski sastav MIG-29 i da otpise najveci broj DDR piloja. Jednostavno pokusali su da urade njihovu preobuku u skladu sa zapadnim standardima i piloti nisu bili u stanju da resavaju iole slozenije situacije u koje su stavljali tokom nje, a koje su bile za zapadne pilote svakodnevica—-posedovali su toliko negativnog znanja sa prethodne obuke (sovjetske) – npr. apsolutno nisu bili u stanju da donose odluke samostalno, sto je bitna odlika borbenog pilota, bili su naviknuti da dobijaju INSTRUKCIJE sta, kako, kada da rade sa zemlje (od oficira za navodjenje npr.) i bez njih nisu mogli.

Kod prvih sastanaka sa pilotima MIG-29 DDR, zapadni piloti su bili apsolutno sokirani kada su shvatili da oni bolje poznaju mogucnosti i ogranicenja MIG-29 iako nikada nisu leteli na njemu, najveci broj ga nikada nije ni uzivo video. Jednostavno restrikcije koje su im sistem obuke i zemaljska kontrola nametali su bile tolike da oni nisu smeli (a nisu imali ni zelju) za nekom autonomnoscu ili kreativnoscu.
Kako je neko primetio njih je daleko manje interesovalo da budu uspesni piloti, vec da budu uspesni partijski clanovi.

Bukvalno iste kritike su izneli (sada sam zaboravio) da li indijski ili kineski piloti – mislim indijsk, koji su bili na preobuci u SSSR na pocetku 80-tih. Glavna zamerka ponavljanje dosadnih suvoparnih procedura do iznemoglosti (ko deca u skoli kada ponavljaju tablicu mnozenja), sporost samog kursa, unistavanje bilo kakve kreativnosti, individualnosti, stroga zabrana i najmanjeg modifikovanja ili izlazenja iz vec utvrdjenih procedura…

Ovakav mentalit se najvise odrzao u vojsci, kao instituciji koja sama po sebi neguje subordinaciju i poslusnost i u kojoj je bilo kakva autonomije ili idnividualnost nepozeljna. Inaktivnost JNA tokom desavanja 90-tih, pogotovo onih prilikom raspada zemlje se moze objasniti sindromom „homo Sovieticus“. I dok bi u Juznoj Americi izbilo barem 5 puceva koje bi organizovali majori i potpukovnici, nasi majori i potpukovnici su razmisljali: „Ima ko o tome brine…“, ista prica bila 90-tih, ista prica pred 1999. ista prica od 2000-te, ista prica prilikom svih „nabavki novih aviona“, ista prica i danas sa MiG-29.

M

Mrgud

Vas smatram dosta ozbiljnijim sagovornikom, ali hajde malo da pojasnim moj stav.Nisam „MIG advokat“, vec sam zabrinut kad neko spominje novo, a postoji „tehnoloski jaz“.
Sa Radevim je vrsen intervju u 2014, ali definitivno se odnosi njegovo celokupno misljenje samo oko modernizacije njihove LA.
Medjutim sporno je isto njegovo strucno misljenje u 2014 (verovatno covek nije upitan, a mozda je svestan novih tehnoloskih pretnji, to se ne vidi u prilozenom tekstu), posto tih i poslednjih godina postoje vrlo ozbiljne jeftinije tehnoloske pretnje koje ce biti dostupne svima po mojoj proceni do 2022 godine.
Samim tim je modernizacija cak na F-16V je neadekvatno trosenje miliona.To je konfigiracija 4 iz gore navedenog mog komentara, a ona u nadolazecim godinama ima verovatnocu prezivljavanja 15% ako su prisutne nove jeftine tehnologije.
Posto ovde uglavnom ljudi vide namenu nase LA u sledecoj dekadi za sukobe regionalnog „niskog“ inteziteta, malo je neadekvatno traziti svrhu jurisnika tipa Orla, modernizacija MIG 29 daleko bolje moze posluziti kao tehnoloski demonstrator za razvijanje domacih ubojitih sredstava, ali treba biti svestan sta uzimati, a sta se ne isplati – u prevodu izbegavati.Komplikovana prica, mnogima nerazumljiva, ali sta reci kada niko ne obraca dovoljno paznju na nasa iskustva iz 99′ kada smo se suocili sa primenljivim najnovjim tehnoloskim sredstvima.Tehnoloski jaz je bio po proceni naseg generala 30 godina, analiza je radjena posle ratnih iskustava.

Nisam spomenuo gore konfiguraciju 3, a to je n.p.r. F-35 koji tek ulazi u neka „bogata“ RV, cena je kao sto sami znate previsoka, zar je neophodno ulupati „jedva“ skupljena sredstva na nesto navodno „novo“ tipa F-16 !?
Pa to je tek samo za „jeftino“ zamazivanje ociju sire javnosti, nekim pilotima samo „nova igracka“ koja je u novim taktima samo konfiguracija 4 – noseca platforma za 6x BVRAAM, verujte nista vise, ne pomaze cak podvesni nisanski kontejner, oduvace ga sa neba „jeftina“ leteca platforma za 4,7$ dolara ili „roj“ jeftinih platformi koje ce navoditi raketu (od 2$ dolara) sa preciznoscu 85%.

M

RX

Jeftina provokacija sa vase strane, samo ne shvatate sta nosi buducnost, kao sto rekoh 2022 ce neko vasu ambiciju od 680$ „oduvati“ sa neba, odvojice malo skromniju sumu od n.p.r. 250$ miliona.Prizemljice totalno vasu eskadrilu od n.p.r. 16 aviona, svaki pokusaj upada rezultovace obaranjem vase nosece platforme ili ce zahtevati nove skupe modernizacije.Tehnolsku prazninu nece moci nadoknaditi nijedan avion koji nema mogucnosti „ljudske matice“.

Vama su to definitivno „spanska slova“ na papiru,ali to su projekti koji su trenutno u fazi ozbiljnih testiranja, u njih su vec ulozeni ozbiljni bilioni dolara.Cak se vec testiraju primenljive taktike.

M

@RX
Својевремено беше један документарац о авганистанском рату још док совјети тамо ратоваше. И баш се наводи тај проблем о коме причаш, тада је уочено да совјетски пилоти нису предузимали ништа ван онога што им није било наређено. Тако се дешавало да иако рецимо спазе групу муџахедина у колони, на отвореном једноставно нису реаговали јер то није био њихов циљ тј. задатак!
Такође, сећам се мојих почетака…све је код нас имало онај фамозни префикс „војна тајна“ па чак и јеловник! О неким стварима типа организација, формацијска структура, наоружање ниси смео ни да питаш. Кад оно Janes Defence публикација, огромне плаве књиге које се баве војскама, наоружањем и томе сл. И гле чуда, ја сам из њих више сазнао о нашој (ЈНА, ВЈ, ВСЦГ…) војсци иако сам био ту де јесам. Избројано, пребројано, наведено све у метак што се каже!!!
@МиГ-29
Захваљујем,…али мислим да је баш Радев итекако упућен у саму срж целокупне проблематике и да човек итекако зна о чему прича!
Ове Ваше конфигурације помало ми нису јасне, то су изгледа неки пакети модернизације за МиГ-29, претпостављам? Ја лично, не волим да баратам таквим подацима јер то је за мене нека висока политика, како да кажем то су ствари шта-би-било-кад-би-било, ако ме разумете. По мом скромном мишљењу, нама треба не чистокрвни ловачки авион као што је сад урађено са Мигом 29, него неки вишенаменски ваздухоплов-платформа, који би могао да обавља широк спектар задатака. Моје мишљење у вези наших будућих безбедоносних претњи, бога ми за овакву чистокрвну ЛА, онда се лоше пише! Јер који год авион, који год типа да имамо/узмемо, њихово бројно стање ће бити смешно. Значи на прсте једне руке да се преброје, што је сложићете се, смешна цифра за иоле тзв. водећу силу у региону! Зато боле овакви потези нашег „мудрог“ руководства и бојим се да срљамо у сигурну пропаст тј. дебакл! Оваква „чистокрвна“ ЛА истрошиће нам све ресурсе!!!

M

Bojim se Mrgude slabo ste razumeli, znakovi interpunkcije kod „paketa“ za MIG 29 su nepotrebni.MIG 29 (citati kao MIG-35) kao i F-16 ruku pod ruku samo 4 konfiguracija do 2020 godine.

Vase navedeno „sbbkbb“ vec postoji testira se :
Amerika
https://youtu.be/5NGgHyfPGU0
Necu vam navoditi Rusko posto su neki alergicni ovde na Rusko.
Ima i RX Kina, a Rusija ne demonstrira javno VV opcije, vec samo VZ opcije, softverski se u videu prezentuje mogucnost formacije koju primenjuje „roj“
Vase misljenje vodi u slican ili gori poraz kao 99′, desice se opet isti scenario – „nismo znali“, pa sta radite u vazduhu sa tehnologijom starom min. 30 godina !?
Posto navodite neka ratna iskustva, prilicno realna slika je jednog predavca koji saopstava iskustva iz Ukrajine pitomcima West Pointa u 2017, pogledaj te video pazljivo, oni su se iznenadili koliko se promenila taktika Ruske armije
https://youtu.be/14LMmBsDw-g

Zato ipak malo vere u sta pricamo, upravo sad 2017 !

M

@Mig-29
Па морам да признам, тешко Вас пратим! Сви ти Ваши написи са доста позивања на разноразне изворе са интернета знају да буду конфузни. Ви се позивате на разне, белосветске изворе а ту има свега и свачега. Ја на све то гледам из наше перспективе и надам се да неко моје скромно искуство даје ми довољно кредибилитета да коментаришем ове ствари, управо из те наше перспективе а то је перспектива жабе која гледа из траве како се поткивају коњи, и машта…!
Ови видео клипови су ми познати, одгледани…и ми смо од тога далеко а та даљина може да се мери у светлосним годинама! Ко што се наши елитни пилоти не оглашавају по питању набавке и стања у РВ (или су толки професионалци или и они чекају да оду у пензију па да оплету!?) тако се, на жалост, веровали или не, нико не бави „нашом ’99-том“ а камоли дешавањима у Украјини! Веровали или не, овде има више ентузијаста који се интересују и читају у вези дешавања „из струке“ и савременх тенденција развоја него тамо неки где то треба да раде!
Иначе, поучени искуством из ’99-те, држава је решила да купи нешто…ево до дана данашњег нешто све крпимо, састављамо…да само знате како изгледамо смешно и бедно у очима тих странаца!!! Набавни период се толико отегао да је софтвер на прве компоненте већ застарео и да није компатибилан са компонентама задње испоруке…итеде, итеде… 

M

Pa moze se reci ipak cekaju penziju, malo demoralise, ali nisu svi voljni za edukaciju u to sam prilicno ubedjen, ipak ego preovladava u odnosu na realnu situaciju.
Sad opet vrlo dobro znate ko lomi i sece pored nasih politicara, nasa cini mi se modernizacija je pokrenuta tek posle dobre statistike izvoza namenske proizvodnje.
Nije mi strano, neko digne ruke od vojske ranije, neko kasnije.Ali ipak sami smo krivi, evo obratite paznju na sledece :
https://youtu.be/p1eWmE3draU
Mi i dalje nismo dobro organizovani, pogledajte samo koji su to jeftini senzori u pitanju, „malo algoritma“ upotrebljeno, …..
Ceo projekat bez jednog ozbiljnog vojnog sistema sprovodi Kineski univerzitet (takav sopstveni celokupni projekat na tom nivou ne vredi vise od 2$ miliona), ko ce se svadjati sa nasim „premudrim vojnim cinovima“, vec cuvenom recenicom „dodjem ti“, malo ljudstva u timu za razvoj softvera, nedostatak takticke vizije – dalje ipak ne bih :)

M

е видите, ја мислим да је наша „модернизација“ покренута оног момента кад се испоставило да наше јавно мњење итекако добро реагује на војна питања и да чак и ту може да се намакне неки политички поенчић! шта да се ради, ми смо традиционално одувек били милитаристички настројени. па зар није чудна та експанзија нових пројеката!? погледајте само шта све имамо на новог-старог Орла!!!
ово што Кинези раде (ови дронови из клипа изгледају као нека копија израелског Орбитера) и све је то лепо, али…какви сензори, такав и дрон! један ометач, поклопи цео тај спектар (фреквентни опсег, обично је 2.4 ГХз, опсег ВиФи-ја) и ћао, дронови више немају линк за навођење… а ето, ми смо набавили баш те Орбитере…имали смо проблем због истека „ресурса“ на гуме за лансирање…

M

Mrgude, Mrgude lepo sam vam napisao to radi Kineski univerzitet sa vrlo smesnim sredstvima, pa ne moram vam valjda navoditi Rusku vojnu „pusku“ koja spusta ozbiljnije dronove od ovih.Necu o tome sta sve Rusi u Ukrajini prizemljise bez ostecenja sa „drugim“ sistemima.Ne posustajete, ali ima vise rezima rada koji se ispituju, autonomija leta je daleko veca bez linka za navodjenje, pre prelaska u formaciju za napad prelaze u predefinisani rezim koji moze biti naknadno definisan u prilasku, posle senzori rade korekciju navigacije (nisu svi iste namene u formaciji).Sad me vec svesno ispitujete, a kao niste upuceni :) Shvatite ovo je nadogradnja postojecih saznanja u koriscenju dronova.Zato link da ne trosim reci
http://nationalinterest.org/print/blog/the-buzz/the-f-35s-latest-trick-might-change-warfare-we-know-it-18187

To sto imamo na novom Orlu je nista takticki gledano, ako smem reci mozemo se busati u grudi do njegove prve „ne daj boze“ takticke realne upotrebe, onda ce verujte mi stvarno razocarati.

Ne bih bas bio na strani manipulisanja medija, ima tu osim belog i crnog vrlo dosta sivog.A uvek ima vise onih koji bi da neko drugi ratuje za njih.Teska su ovo vremena…..

@MIG-29

Mozes li molim te da mi objasnis ovaj pasus (citiram): „Vama su to definitivno „spanska slova“ na papiru,ali to su projekti koji su trenutno u fazi ozbiljnih testiranja, u njih su vec ulozeni ozbiljni bilioni dolara.“??

-prvo sta su „spanska slova“ ???? Da li je moguce da ti pises ovakve gluposti u zelji da zvucis pametnije i obrazovanije, mada mnogo pameti i obrazovanja i ne treba da bi neko znao za izraz „spanska sela“ – pretpostavljam da si njega zeleo da upotrebis?

Sa druge strane kada neko upotrebi na srpskom rec BILION to onda znaci da se radi o totalno neobrazovanoj osobi, ne samo na polju poznavanja svog maternjeg jezika, vec i matematike za osnovnu skolu:
Da li znas da se bilion iz engleskog jezika prevodi kao MILIJARDA na srpskom jeziku????

BILION na srpskom jeziku znaci 100 MILIJARDI i pise se sa 12 nula:
1 000 000 000 000 ————-razlikovati od MILIJARDE, koja ima 9 nula: 1 000 000 000

greska u kucanju 1000 umesto 100 –

Jos da ispadnem kriv da sam te pogresno naucio, nikad ne bih oprostio sebi.

M

RX cuo sam ja te „famozne“ odgovore o knjizevnosti odavno, vise od pola nasih „kulturnih“ – citaj osoba sa titulama.Vidi RX u Srpskoj vojci ratuje „seljak“ odavno, isti taj „seljak“ dobio je mnoge bitke sta mislis na osnovu cega !? Nase velike vojskovodje sta su bili !? Ti „kulturni“ gde su u nasoj istoriji zapisani !?

Za tvoju informaciju rec milijarda vuce kod nas korene iz Francuskog jezika !
Znam ja dobro ko ste vi RX ! Spanska slova za razliku od spanskih sela imaju veze sa spijunazom, to je anegdota na jedan period u svetskoj istoriji.

Ali sve ovo sa vase strane vec vidjeno, kada ste priterani u cosak ……..

I da ne zaboravim prijatan dan vam zelim, nadam se imate nesto novo u vasem repertoaru.

M

@MIG-29
проблематика са дроновима постала је врло актуелна код нас од оног случаја са дроном на утакмици Србија – Албанија… и то нам задаје велике главобоље! сва та средства што видите на јутјуб каналима, све то изгледа лепо и ефикасно али пажња, то су промотивни спотови тих фирми! чак и овај линк што сте доставили, кључна реч је „in the future“…
…и на крају откуд ми у причи о дроновима на тему тихог пуча бугарских пилота!? елем, од јуче Бг РВ започиње вежбовне активности са Пољским РВ! на Граф Игнатиево пристигла 3 пољска МиГ-29. у вежбовним активностима учествоваће и италијански Тајфуни! и сад нек ми неко каже дал’ може неко РВ које каже да има такву „проблематику“ као што Бугари кажу да имају, да угости и учествује у таквим „тренировкама“!?

M

Mrgude shvatam ja sta vi kazete, ali kad pricamo o „novom“, to za siru javnost postoji samo u okviru reklamnog spota proizvodjaca.
Zatim neke „mudre glave“ to trebaju prepoznati kao korisno za nadogradnju u sopstvenim taktikama.Nakon toga u Nikincima pola stvari testirano od strucnog osoblja ostaje misterija do dolaska opreme u operativne jedinice.
To celokupno gledano se zove „ne ulazemo u razvoj, deluje zanimljivo, ali nemamo tacnu predstavu o cemu se radi“.
Da ne spominjem nedostatak vizije kod………….

U prici smo oko novog….. posto veliki, premudri, nacitani RX propoveda „strasni sud“.

Pa sta reci za Bugare, pregazise ih vise puta u istoriji raznorazne frakcije, sto rece Kusturica niko nam nije kriv sto pravismo drzave na stazi slonova.Ipak obavestajne sluzbe rade posao u labilnim drzavama

@MiG-29

Tesko da ti mozes svojim pisanijem bilo koga da sateras uza zid, pogotovo sto u dva posta nisi u stanju ni iste teme da se drzis, vec kada se izlupetas na jednoj prelazis na sledecu.

Nisi mi odgovorio na pitanje za SPANSKA SLOVA – podeli tu anegdotu sa nama, molim te.

Ti „kulturni“ za koje se pitas „gde su u nasoj istoriji zapisani“su ti izmedju ostalih: „Rastko Nemanjic -mozda ga znas kao sv Sava, Petar Petrovic Njegos, Prota Mateja Nenadovic, Dositej Obradovic, Vuk Karadzic, Ilija Garasanin, Laza Lazarevic, Jovan Cvijic, Josif Pancic Rudjer Boskovic, Mihajlo Pupin, Nikola Tesla, Ivo Andric…“ cisto da nabrojim poznatije.
Nadam se da sada shvatas velicinu stupidnosti tvoje opaske.

Ne znam otkuda sada tolika tvoja ljubav prema srpskom seljaku??
Tvoja pisanija ne deluju kao da ih je pisao srpski seljak (onaj idealizovan), ti nemas kratku, jezgrovitu i pre svega misao sa poentom.
Tvoja pisanija deluju kao da ih je pisao malogradjanin, a odlika malogradjanstine je pokusaj mimikrije, tacnije oponasanja, imitacije necega sto ne razume. U tvom slucaju se iz svake tvoje recenice vidi se zelja da zvucis i obrazovanije i pametnije nego sto jesi, zato koristis reci i fraze koje ne razumes (poput BILION), cak neretko i izimisljas nepostojece fraze (spanska slova), a u nedostatku elementarnog obrazovanja koristis nekriticki internet – ono sto je najtuznije ne primecujes da postizes sasvim suprotan efekat – ismevanje svoje malogradjanstine.
Pokusavas da ucestvujes u raspravi, a ne znas ni kako rasprava funkcionise, cak nisi u stanju da nadjes validni argumet, cesto i temu promasis – pa saljes na raspravi o vojnoj avijaciji linkove ka analizama uspeha ruske strategije u Ukrajini (u celosti kopnena operacija).

Ili na stanju u bugarskoj floti MiG-29 ti saljes linkove o oruzjima buducnosti dronovima i sl…

Postoji neki redosled stvari, prvo neko nauci da cita pa onda da pise pa se tek onda uhvati pisanja romana. Kod tebe je sve obrnuto – jos pravopis nisi savladao, osnovnu matematiku ne znas, ali si zdravo raspolozen da pokusavas da raspravljas o nekoj strategiji i taktici, o rasporedu trupa i njihovom sadejstvu, a nisi u stanju da rasporedis reci u recenici, kako bi ona smisleno zvucala.

Srpski seljak nije nikada vozio avion niti bio strucnjak za avijaciju. A danas isti taj seljak NE RATUJE. Srbija, za tvoju informaciju nije zemlja seljaka nego GRADJANA vec neko vreme – ali prvo da ti meni savladas pravopis i osnovnu matematiku, posle cemo na nacionalnu istoriju. A to sto je neko seljak i obradjuje zemlju, nije nikakav izgovor da nema barem elementarnu pismenost i neko znanje iz matematike iz osnovne skole.

Dakle, dok ne odgovoris sta su SPANSKA SLOVA nema dalje diskusije.

T

@RX
I’ve seen all of your comments on this site and I have to admit, you’re right in most of your posts.
I’m a foreigner and I try to see things in a more neutral perspective. I’ve seen Serbia and I like Serbia, so I’m not an enemy. But you will judge that, thinking about what I’m saying.
First question. Do you really need the MiG-29? In my opinion, you do not need it.
Why? Simply, because you do not need a fighter. It is useless to you. Let’s say it will be a state of conflict between you and NATO. NATO should do one single and simple thing. To close it’s airspace for you. NATO do not need to send one single plane. Just to close the access.
What kind of plane do you really need? An advanced trainer. Something like TA-50 Golden Eagle, maybe.
Why? To keep your pilots “in hand”. To fly more and to be able to fly in combat.
The MiG-29 is expensive and it has little resource for training your pilots. Would it make any difference in combat? Judge for yourself. I think not.
If the Gripen is too expensive, the korean advanced trainer is more affordable for what you need. To keep your pilots “alive”, alive meaning good trained.

M

Odgovoricu jedino iz razloga zato sto za takvu zmiju kao sto ste vi treba malo vise puta udariti stapom po kamenju kako bi je lakse uocili.

Vidi RX ti si sve ono sto sam i predpostavio.“Vojnik“ koji nije prosao, doziveo obuku od pesadijske do ….., ali zato mudruje i soli pamet o vojnom zanatu.Ima izraz i za vojnika koji samo obuce uniformu i misli da je sposoban vojevati.

Vidi za „kulturne“ si napravio pogresnu podelu, ti si naveo „elitu“ koja je iz oblasti knjizevnosti, nauke.A ovo „kulturni“ znaci nisi emancipovan, platio visoke skole ali slabo i dalje radi logika.Ti koliko vidim koristis izraz „lik“ za mene, ja bih za tebe rekao „kora od banane“ ili mozda „dripac“.

Moja ljubav prema Srpstvu uvek zapocne simbolicno velikim slovom, dok je kod tebe u vecini slucajeva malim ispisano, ali dobro primera dobrih vrlina Srpskog naroda ima mnogo, zato sam i ponosan sto sam Srbin.

Nemoj molim te da se spustas na taj nivo pa upotrebljavas rec pisanije, jer iz tog perioda vuce koren reci milijarda, kad Francuske skole ucinise nesto vise „novopecenoj eliti“, dok Srpski seljak jadan poprimi nove izraze ne pridajuci tome mnogo znacaja.Vidim dosta aludiras na komunizam, mada bese li to Francuska zapocela revoluciju !? Volim Srpskog seljaka, posto on upotrebljava izraz :
„Dodji vamo da te naucim kako se tele veze“.

Spanska slova imaju akcenat, i onda na osnovu tog razmisljanja su njihovi intelektualci napravili novi nacin kodiranja u spijunazi pomocu brojeva.Ne bih mnogo dalje objasnjavao imate malo poznatiju temu sa Spanskim pismima – doba Elizabete.
Sad poredjenje na vas je isto, vi citate informacije od znacaja sta sve moze biti u buducnosti, sadasnjosti ali ne razumete, za vas su to samo „Spanska slova“ u obicnom Spanskom pismu – nista posebno.Predpostavljam niste procitali poreklo fraze „spanska sela“ pa cete videti razliku u mom „karikiranju“ vaseg razmisljanja.

Pa onda kao sto rekoh vi ste obican glumac sa izlizanim repertoarom, opet zakljucujete pogresno.Vi dajete inisuacije u temi oko Bugarskog RV, kako Radev vrlo dobro rasudjuje oko nabavke nove opreme.Naprotiv moj argument je da do 2022 god, to vase „polovno-novo“ sa mogucnoscu dalje modernizacije ne pije vodu.Dizajn F-16, Mig-29,…. ima gomilu nedostataka, jedan od glavnih je RCS posto dolaze stvarcice vece manevarbilnosti, manjeg RCS – jer su izbacili „pilota iz aviona“ i kljucna rec je „swarm maneuver“, takticki ima gomilu prednosti za „napadaca“.

Ma vidi RX ja sam neobrazovan, glup, takticki luzer, zeljan paznje ….ali ti nemas covece komentar na ono sto nosi buducnost, a pricas o pametnom ulaganju, jos dajes sebi pravo da propovedas o zajednickim sredstvima !?

Mislim da je dosta za ovu temu, ne budite naporni, doci ce druge ….a onda verujte mi bice pregrst vremena za vas repertoar, svako dobro…..

@MiG-29

Samo dve reci: „spanska slova“

M

Ne vredi, ja vam vise puta stavim do znanja, a vi opet ponavljate samo dve reci, sta reci od toliko novih informacija sigurno vam nije lako.

Ali ajde da dodamo jos malo, kazete u Ukrajini kopnena operacija sa sve oborenim Ukrajinskim SU-25, MI-24, …..do prizemljenog Americkog drona, obratite paznju prizemljenog ne oborenog.Pa kako vas nije sramota, pa vi koja ste pokondirena tikva ne znate video pogledati, pa jos Americki izvor !?Covek specijalizovan za takve sukobe, a ne kao vi bedno piskaralo.Vi bre smederevcu niste u stanju odrediti resurs, a procenjujete Ruskom proizvodjacu na osnovu internet podataka.

Pisete o kulturi kao neko bedno piskaralo, ne znate demografsku podelu, ali zato na osnovu slaganja klozetskih daski zakljucujete kako gradjanin moze, a seljak ne moze praviti avion.Svaki intelektualac ce vam reci da covek uci dok je ziv, isto tako neko moze uciti ceo zivot ali nece nista nauciti.To je jedina mudrost RX, a ne tamo neke demografske podele.I jos nesto stvarno ne vidim razlog vaseg arlaukanja na jekavici.

Sta sad pojavio se Rumunski pilot sa savetom oko Korejske sklopocije koja je izgleda bolja od Yak-130 ili nekog Kineskog aviona !? Kaze covek skolujte, letite, cekajte vi to ozbiljno pa jos na Engleskom da vam citav svet pozavidi !?

@MiG-29

Samo dve reci: „spanska slova“

T

@MiG-29
Dear sir, I’m not a pilot, nor even close, just an enthusiast amateur. I dared to post here just because I’ve found your blog by chance and I liked it. Sorry if I have bothered anyone, for sure I did not intend to.
All best.

M

@Teddy

Im sorry sir if i meant you in not proper manner.

Doesn’t bother me at all. My opinion is : “If you choose to make a claim of fact or definition, be sure that you choose a debatable fact or definition“.That’s what i try to explain to RX.

I’m sorry that you feel that way

T

@MiG-29
Yes. You’re right. Everything can be a subject of debate. Of course the debate has to be be honest, argumented and animated by good intentions.
I do not want to interfere here with your subjects too much, maybe it would not be very recommended being a foreigner, but I like to post a thing or two sometimes. I’m doing that with all my best intentions.

M

Tedy every reader can put his free opinion, It’s not a problem at all to do that.

You have to do it, do it and don’t hesitate.

@MiG-29

“ “If you choose to make a claim of fact or definition, be sure that you choose a debatable fact or definition““

You mean „Spanish letters“ debatable…
LOL

M

Za cifre u pitanju su milioni da ne bude nesporazuma

Odgovori
b

Ovde se stalno provlaci velika laz o spremnosti zapadnih aviona. Momentalno ih je ispod 50% operativno ko god da ih drzi. Mogu misliti sto ce bugari i rvati da ih odrzavaju.

Odgovori

@b52

50% je nesto cemu ni ne mozemo da se nadamo sa MiG-29:

Pre prvog remontnog ciklusa svi SFRJ MiG-29 u proseku od 1987-1996 beleze nekih 440 letnih casova, sto je jedva preko pola od resursa od 800h resursa po avionu. Da ne spominjem da nam jedan ne leti godinu dana posle poslednjeg remonta, da smo ga kanibalizovali zbog delova… Da nismo leteli zbog piropatrona, akumulatora.

U period od 1986-1990. RV Indije je od 189 motora RD-33 za MiG-29 moralo da otpise 139 motora, sto cini 74%, od toga preko 62% otpisanih motora nije ni stiglo do pola resursa (od propisanih 300 sati)
http://www.leteckemotory.cz/motory/rd-33/

-70% ruske flote MIG-29 nije u stanju da leti zbog KOROZIJE jos 2009. godine:
https://sputniknews.com/russia/20090206120014354/

Upravo izuzetno lose stanje zmajeva MiG-29 koji se nalaze u VKS Rusije je uslovilo da nikakav program modernizacije za ove avione ne bude usvojen (sem onog za SMT, koji je bio neplaniran, vec iznudjen).

-90 MiG-29 je povuceno iz upotrebe uVKS Rusije i nije dobilo dozvolu da leti te 2009.
https://www.thenews.com.pk/archive/print/165752-russian-air-force-withdraws-90-faulty-migs

To je sto se tice starih verzija MIG-29: 9.12, 9.13, 9.51, a ovo je sto se tice nove verzije KUB 9.41/9.47, tzv. aviona 4+ generacije i nejgovog motora:

62% motora RD-33MK je povuceno iz upotrebe u Indiji, inace motori su najnovija generacija problematicnog RD-33 namenjena za MIG-29KUB – avion ima probleme sa FBW, motorima i avionikom, sto je znacilo da je samo 21.3%-47% aviona bilo spremno za obavljanje zadataka.

https://www.defensenews.com/land/2017/08/04/indian-navy-wants-russian-mig-29k-jets-to-be-ruggedized/
kao i
https://www.defensenews.com/naval/2016/08/10/report-india-s-russian-made-mig-29k-fighters-face-problems/

B

Pocesi me da se nasmijem.
PPM olitiga redovno odrzavanje ne smatram ograncavajucim faktorom te zrakolove koji sa na rasporedu za isti ne smatram van stroja.
Stanje u HRZ je sljedece:
Flota MIG21 -80% raspoloziva
Flota PC9 – 100% raspoloziva
Flota Bell 403 – 100% rapoloziva
Flota MI8/117 – 60% raspoloziva
Flota ZLIN – 100% raspoloziva
Flota KIOWA – 100% raspoloziva
Flota CL415 – 100% raspoloziva
Flota AirTractor – 100% raspoloziva

Kad vec o odrzavnju pricas.

Sad usporedi „papirnato“ stanje u sustavu RV Srbije i sve ce ti biti jasno.

g

Na Zeljavi nisu bili raspolozivi 80%…

T

@RX
The Mig-29 being a 4’th+ generation is a „joke“. Not even a good one.
It is a first 4’th, maybe. With all of the first 4th maladies unsolved.
The 29 is on route of dying, the Su-27 cannibalized it.
When Ro retreated it from service, everybody said it is madness, keeping the old „21, instead the „new“, potent, „29. It was not.

@Tedy

I didn’t write anywhere that MiG-29 is 4+ generation. In all basic variants of MiG-29 (9.12A/B, 9.13, 9.51) – it is fighter with obsolete avionics, problematic engine, inadequate radar… so basically except good weight/trust ratio, and very good maneuvering abilities, especially on low speed, near stalling speed MiG-29 is III generation, and isn’t multi-role aircraft.

Bulgaria and Serbia has only those variants I was arguing here an on all previous articles that all those variants and EVEN their modernizations like S, SE, SD, SM, even SMT (that are active) are lacking some of prominent features of 4th generation (some even MIL-STD-1553, but all lack FBW…)

I’ve wrote that MIG-29K and KUB 9.41, and 9.47 are called 4+ generation (by Russian RAC MIG) – but it should be known that even those aircraft are prone to problems with avionics, FBW, airframes and engines RD-33MK, as I’ve mentioned and linked articles that are referring to those problems.

T

@RX
I didn’t say you did. It was regarded an article here asking if the 29 could be 4+ or even 4++. My comments were intented to support you point of view.

@Tedy

Hi, Tedy,
I didn’t see your first post – Yes I agree with you. Right now we are having few problems:
-we have aging fleet of different aircraft, that are all doing just one role mainly: MiG-21, MiG-29, J-22, G-4

-all those aircraft have problem with very short service life, that is in majority of cases extended beyond that one that manufacturer assigned in first place. Also period between overhauling and maintenance is really short. For RD-33 engines only 350 hours, which is 2x shorter than already inadequately short 700 hours for MiG-29.
Service life of all our aircraft are very similar to Soviet standards: 20-25 years or 2500-3000 hours -which mean that we have aging fleet, since everything is produced before 1990.

Our J-22 have very similar service life 25 years or 3000 hours, they flown only around 1500h per aircraft. And most expensive aircraft is that one that doesn’t fly.

-we are not able to do adequate SLEP or something that would be like F-16 MLU for older airframes. We are just selecting airframes in best condition and rest of them sending on junkyard, but in last few years we left out of stock.

-because of this and chronic problems with spare parts and founding our pilots don’t have enough flight hours, and with 30-35 hour per year that have inadequate level of training and combat readiness.

All those jobs that are now doing 3 aircraft could be done much better by ONE modern multi role fighter ( even some MLU F-16 raised on standard similar to F-16C/D block 30 or JAS-39) – but we will not buy those plains, instead we will continue spending money on something obsolete that can not provide adequate training to our pilots.

I’ve already wrote that 2 Romanian F-16 produce 1984. have 9000 flight hours left together after MLU, and all of our fighters (10 MiG-29s) together will have 7000 hours after overhauling. And even with modernization on SM standard our MiGs won’t be match for Romanian F-16s.

MiG-29 is very EXPENSIVE fighter for maintenance, much more expensive then F-16 or JAS-39, and with 10 of them we don’t have any room for saving any money for new aircraft.

Acquisition of obsolete Soviet two engine jets in year 2017. that are between 3th and 4th generation with service life of at best 1000 flight hours (700 + couple of hundreds from last service maintenance) will simply eat majority of money in 10 year period that is equal to price of a western multirole fighter. We will realize this when around 2030. face problem that those MiG-29s are going to junk yard when only option will be to beg Russia again for some new „gift“ that will require overhauling, servicing, modernization…

Odgovori
m

Zašto jedna tako stručno potkovana osoba kao rx troši svoje resurse na ovom forumu,kada bi tako lako mogla ponudi svoje usluge nekom ko bi platio.Ovako ,ubedjuje nas laike kako je mig29 potpuni promašaj.

@mr

Hvala na brizi, ali nemam ja resurs ko sovjetski vazduPLohov pa da se tako olako potrosi.

Z

Bravo.RX.neuzbudujse na ove komentare vikih strucnjaka..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mehaničar na: Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

Ukoliko ne ponove ruske greške, avion sa dobrim potencijalno i šansom za veći uspeh.

04. Oct 2022.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

@Dead1 Imaju ali ne za suzbijanje desetine ii stotine tenkova sa istim. To ni ameri ne bi mogli sa F-15 samo jer bi bili u dometu PVO a tenkova ima jako mnogo!! Mora prvo PVO da se suzbije bar 90%, pa tek onda F-15E ili Su-34 i mnogo mnogo borbenih BPL sa pametnim bombicama i…

03. Oct 2022.Pogledaj

Vaste na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

@zulum Upravu si ,pobrkao sam jedan je oboren a dva pilota su bila posto je dvosed bio ! Bio je i F-16 oboren Kubom i Harier je oboren na njega sam zaboravio !

03. Oct 2022.Pogledaj

Zulum na: [RAT U UKRAJINI] Eskalacija sukoba, Pentagon ocena: „80% ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva ostalo netaknuto“

Imala je SFRJ/RS/RSK potpunu zračnu prevlast od 1991. do 1995. s čak jednom zračnom pobjedom (UH-1 promatrača EZ) i s vrlo slabim rezultatima PZO u RH i BiH: 3 MiG-21 i 1 An-2 (HRZ) 1 An-26 i 2 Mi-8 (ARBiH) 1 Mirage, 1 F-16 i 1 Sea Harrier (NATO) i onda u SRJ 1999. 1…

03. Oct 2022.Pogledaj

Send this to a friend