BEG airport status
Inovacije u Erbasu: Izvršeno probno testiranje A350-1000 na hladnom vremenu; Uvode se 3D crteži u proces proizvodnje A320 Sva tri A350-1000 test aviona (MSN059, MSN071 i MSN065) nalaze se u procesu sertifikacije / Foto: Airbus

Inovacije u Erbasu: Izvršeno probno testiranje A350-1000 na hladnom vremenu; Uvode se 3D crteži u proces proizvodnje A320

Probno testiranje na hladnom vremenu izvršeno je na novom A350-1000 MSN071 test avionu u Ikaluitu u Kanadi.

Kako kažu iz Erbasa, tokom probnog testiranja letelica je pet dana bila izložena proverama na dnevnim temperaturama koje iznose između -28° i -32°C, a koje su se tokom noći spuštale i do -37°C.

– Tokom testova na zemlji i testova pri letu, demonstrirane su u potpunosti zadovoljavajuće i uspešne performanse A350 XWB porodice. Ubrzo nakon povratka sa testova, avion je krenuo u La Paz u Boliviji, kako bi bila demonstrirana i njegova sposobnost za poletanje i sletanje na aerodrome koji se nalaze na velikim nadmorskim visinama. – objašnjavaju iz te kompanije.

Test avioni biće podvrgnuti ekstremnim uslovima koji nisu česti u svakodnevnim saobraćanjima / Foto: Airbus

U Erbasu kažu da će sva tri A350-1000 test aviona (MSN059, MSN071 i MSN065) nalaze se u procesu sertifikacije pri čemu će biti testirani u ekstremnim uslovima i simuliranim krajnostima koje su retke u svakodnevnim operacijama.

Digitalizacija A320 dizajna

Erbas navodi da se inovacije uvode i u proces dizajna letelica A320 porodice.

– Sada se procesi dizajna i proizvodnje odvijaju prema poslednjoj reči tehnologije. Projekat „Single-AisleEnd-to-End 3D“ koji je trenutno u toku, uskoro će potisnuti korišćenje 2D crteža iz procesa dizajna i proizvodnje letelica u okviru A320 programa. – kažu iz Erbasa i dodaju:

– Prelazak sa 2D crteža na 3D će omogućiti lakše i značajnije prilagođavanje, posebno kabina, te povećati fleksibilnost u pogledu izmena u proizvodnji ili zahteva kupaca. S obzirom na to da su prikazani u tri dimenzije, delove i sisteme će biti mnogo lakše vizuelizovati. –

Prelazak sa 2D crteža na 3D povećaće fleksibilnost u pogledu izmena u proizvodnji ili zahteva kupaca / Foto: Airbus

Kako objašnjavaju, u početku će projekat biti fokusiran na „cabin-to-cabin i cabin-to-fuselage“ interfejs. „Cabin-to-cabin“ interfejs podrazumeva stavke poput sedišta, kuhinje, toaleta i prostora za odlaganje prtljaga, a „cabin-to-fuselage“ interfejs vazdušne, vodene i električne instalacije i strukture.

– Radnici u fabrikama će tokom ove godine ići na obuku o korišćenju tableta koji koriste 3D tehnologiju. Kada tokom 2019. projekat bude u potpunosti razvijen sve zainteresovane strane u oblasti dizajna, proizvodnje i kvaliteta, kao i kupci, imaće priliku da, kada su u pitanju integracija kabina i integracije kabine sa trupom aviona, pristupe jednoj zajedničkoj 3D referenci za A320 porodicu. – navode u Erbasu i dodaju:

– Ovaj projekat obećava niže troškove, kraće vreme između pokretanja i okončanja procesa proizvodnje, lakše praćenje proizvodnje, kao interaktivni protok podataka i manje dupliranja. –

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Čini mi se da je tad uništeno skladište goriva.Baš je bilo gadno,dosta jakih lančanih eksplozija.

17. Mar 2025.Pogledaj

ivan na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Jasno ko dan! Mislim ne znam šta nije jasno ali čovek nije moglo bolje i jednostavnije od ovog da objasni šta se desilo

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Fantastican tekst imenjace! Drago mi je sto se neke zanimljivosti iz tog rada izlaze na videlo, iako tek nakon 26 godina posle tih desavanja. Kao zanimljivost i predlog za neki novi clanak mogu predloziti da pisete o bugarskom radaru mecka na staroj planini, siguran sam da znate o cemu govorim.

17. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li uz svu sposobost naših posada PVO neko stvarno veruje da bi Amerikanci dozvolili da jedan KC-135, ili B-52 avion od gotovo 50 metara da bude u poziciji da primi pogodak. Brzine na kojima izvode pretakanje su između 250 i 300 čvorova. Minimalno za A-10 ...220 - 230 čvorova. Daleko su oni bili za…

17. Mar 2025.Pogledaj