BEG airport status
Niškom aerodromu dva hektara zemljišta za izgradnju novog kontrolnog tornja; Početak radova tokom naredne godine SMATSA obezbedila 14 miliona evra za izradnju i opremanje tornja / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Niškom aerodromu dva hektara zemljišta za izgradnju novog kontrolnog tornja; Početak radova tokom naredne godine

Veće grada Niša donelo je odluku o izmeni Plana detaljne regulacije aerodroma „Konstantin Veliki“ što će omogućiti da oko dva hektara gradskog zemljišta bude prodato SMATSA-i za izgradnju novog kontrolnog tornja na tom aerodromu, prenosi „B92 portal“.

Kako pišu, sekretar sekretarijata za planiranje i izgradnju Igor Igić rekao je da je SMATSA obezbedila 14 miliona evra za izradnju i opremanje tornja na aerodromu „Konstantin Veliki“ i dodao da Grad obezbeđuje dokumentaciju neophodnu za gradnju, te da se početak radova očekuje tokom naredne godine:

– Već su završeni urbanistički projekat i idejno rešenje novog kontrolnog tornja. Novi kontrolni toranj omogućiće kontrolu letova u Srbiji, Crnoj Gori i u delu Bosne i Hercegovine. On će predstavljati rezervnu varijantu tornju u Beogradu. –

Prema njegovim rečima toranj će biti izgrađen na severnoj strani niškog aerodroma i biće visok 26,5 metara.

Igić je podsetio da je postojeći toranj podignut 1993. godine kao privremeno rešenje i da više ne može da zadovolji potrebe niškog aerodroma kao savremene vazdušne luke, prenosi B92.

Podsetimo, početkom aprila ove godine direktor SMATSA-e Radojica Rovčanin rekao je povodom podizanja novog kontrolnog tornja na „Nikoli Tesli“ da se uporedo radi i na „rezervnoj varijanti kontrole letenja u Nišu“:

– Ako se ovde desi neki kvar, Niš automatski preuzima posao i nastavlja da obavlja kontrolu saobraćaja kao da se ništa nije desilo. Takođe, i dva radara bi trebalo da budu gotova u naredne dve godine. –

Komentari

D

Jel ILS opremanje do tog paketa?

Odgovori
I

Da i vec se radi na postavljanju opreme.

B

Otkud im novac?

2016 su imali 50 miliona duga!

Cudi me da vlada nije intervenisala i zabranila im da se taj toranj gradi. ;-)

Odgovori
N

2014 su imali 50 mil duga.

V

Beli, svakim svojim komentarom pokazuješ količinu neznanja koja je fascinantna,

Pare za Toranj u Nisu daje SMATSA, ne Država Srbija. Kad naučiš te osnovne pojmove i razlike izmeđju pojmova možda te prihvatimo za iole ozbiljnog sagovornika. Za sada si na nivou SNS bota.

B

@Vladimir

Nisam ja ni napisao da je drzava dala novac. Gde si to pročitao?

Ja sam pitao zašto drzava to uopšte dopušta ako je protiv tog aerodroma. Zašto ne utiče na SMATSU?

Molim te ne počinju postove sa diskvalifikaciom drugih osoba. I ja to ne radim!

B

@Vladimir

Znaš li ti ko kontroliše SMATSU i ko ju je osnovao?

V

Ja znam. Ti očito ne znaš.

Ti ne diskvalifikuješ nikog drugog do samog sebe. I to radiš konstantno i veoma uspešno.

N

14 miliona evra za toranj? Jel to realna cifra

Odgovori
V

Samo za Toranj to je prevelika suma. Kad se uzme u obzir koja se oprema ugrađuje, onda i nije velika. A da li je realna to sam Bog zna!

i

Ja sam razumeo da tu ide i oprema, ILS, radari, mozda sve zajedno?

D

Zgrada košta oko 4 miliona evra a oprema koja će biti instalirana 10 miliona.
Predvidjeno je takodje da u slucaju problema moze da bude zamena beogradskoj kontroli.

S

Nisu samo gradjevinski radovi 14 mil kako ti mislis. Pored njih ukljucena je i oprema za konrolu VAP koje drzi SMATSA i sluzice kao backup varjanta u slucaju da ispadne kontrola letenja u BG a ne da nam kao prosli put zatvore vazdusni prostor i letove preusmere na druge kontrole letenja…

Odgovori
B

Neka me netko ispravi, ali oblasne kontrole bas i ne trebaju tornjeve.

Odgovori
D

Kontrolni toranj sluzi aerodromu u Nisu a posadovace i opremu da „uskace“ oblasnoj u slucaju ispada kao backup.

V

Beduin, kao što Djape napisa.

Kaže se Toranj, ali će zgrada biti multipurpose. Tako da će biti i Aerodromska Kontrola Leta i backup Oblasna Kontrola Leta. Izvanredna ideja i preko potrebno SMATSI.

Inače kao deo Eurocontrola, SMATSA ima obavezu da izgradi back up sistem celokupne kontrole leta iznad Srbije i Crne Gore.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj