BEG airport status
Bugarska oporavlja svoje ratno vazduhoplovstvo Floti školsko-borbenih aviona L-39 preti prizemljenje na leto ove godine.

Bugarska oporavlja svoje ratno vazduhoplovstvo

Ratno Vazduhoplovstvo Bugarske obnovilo je operacije dvomotornih jurišnih aviona Suhoj Su-25 ’’Frogfoot’’ i dvomotornih taktičkih transportnih aviona Leonardo C-27J ’’Spartan’’ prizemljenih nedavno zbog krize usled niskog procenta upotrebljivosti koja je dostigla vrhunac u prelaznim mesecima između prošle i ove godine.

Ne ulazeći mnogo u detalje, ministar odbrane Bugarske Krasimir Karakačanov je 10. aprila objavio da su 4 aviona Su-25 operativna i da postoje nastojanja da se izvrši generalni remont 10 jednoseda Su-25K i 4 dvoseda Su-25UBK. Informacija da RV Bugarske ponovo ima operativne Su-25 došla je 4 meseca nakon što su bugarski Frogfuti prestali da lete 14. decembra prošle godine zbog isteka njihovih propisanih međuremontnih resursa.

Obnavljanje operacija bugarskih C-27J je pokazano na prilično vidljiv način, na evropskom kursu za unapređenje taktičke pripreme vojne transportne avijacije. Ova vojna vežba je održana između 16. i 26. aprila i uključivala je letne operacije jednog poljskog transportera C-130E ’’Hercules’’ kao i tri Spartana iz Ratnih vazduhoplovstava Bugarske (ev. broja 072), Rumunije i Litvanije.

Kriza s bugarskim C-27J počela je marta 2017. godine kada je istekao petogodišnji ugovor za tehničku podršku Spartana, vredan 25 miliona evra, sklopljen između bugarskog Ministarstva odbrane i kompanije Leonardo Aircraft a da pri tom nisu osigurana finansijska sredstva za njegovo produženje u budžetu za odbranu 2017. i 2018. godine. Kriza je još više porasla 19. januara ove godine kada je poslednji operativni bugarski C-27J (ev. broja 073) pretrpeo ozbiljan udes za vreme trenažnog leta iz baze Graf Ignjatijevo.

Ovaj udes je praktično prizemljio bugarsku flotu Spartana koja broji tri aviona (ev. brojevi 071, 072 i 073) koji se nalaze u sastavu 16. transportne vazduhoplovne grupe iz vazduhoplovne baze Vraždebna koja se nalazi na severnoj strani Međunarodnog aerodroma Sofija.

Bivajući pod pritiskom da obnovi operativnost Spartana, bugarsko Ministarstvo odbrane je imalo nekoliko krugova intenzivnih pregovora s kompanijom Leonardo kako bi se Ratnom vazduhoplovstvu obezbedio novi sporazum o tehničkoj podršci aviona C-27J. Pregovori su sada završeni i uskoro bi trebali videti potpisivanje novog ugovora vrednog malo iznad 17,5 miliona evra koji bi trebao da obezbedi logistiku Ratnom vazudhoplovstvu za ukupno 500 sati naleta godišnje za tri aviona Spartan.

Sporazum koji bi trebao da bude na snazi do kraja 2021. će takođe pokriti i popravku nedavno oštećenog aviona (nabavka nove elise, inspekciju motora i popravku oštećenja na trupu) kao i opremanje sva tri aviona nedostajućim elementima samozaštitnog sistema.

Bugarsko Ministarstvo odbrane je fokusirano da obnovi operativnost vazduhoplova svog Ratnog vazduhoplovstva i trenutno se radi na finalizaciji tendera generalnog remonta motora AI-25 za tri školsko-borbena aviona L-39 kako bi se izbeglo (ako bi se remont uradio na vreme) prizemljivanje ovog tipa aviona na leto ove godine.

Ranije, Ministarstvo odbrane je u tenderu s jednim ponuđačem, odabralo rusku kompaniju RSK MiG za integralnu logističku podršku 12 jednoseda MiG-29A i tri dvoseda MiG-29UB u periodu od 48 meseci do 2022. godine. Očekuje se da će se ovim ugovorom zaposliti i obezbediti perspektiva remontnom zavodu Avionams iz Plovdiva koji će 15. maja ponovo preći u državno vlasništvo nakon što ga je vlada ponovo kupila za 28,94 miliona leva.

Osnovan 1939. i radeći pod imenom vazduhoplovni remontni zavod TEREM-Georgi Benkoviski sve do 1. jula 2013, Avionams je privatizovan novembra 2008. kada je država prodala 66 procenata akcija za 51,45 miliona leva. Preeostalih 34 posto akcija u Avionamsu je prodato 2012. za 8,9 miliona leva.

Uživajući status centra koji poseduje sertifikate i odobrenja ruske kompanije ’’Milj’’ za održavanje, popravku i remont helikoptera familije Mi-8/17, Avionams je trenutno uključen u generalni remont i produžeka životnog veka 36 helikoptera RV Avganistana i to po ugovoru s NATO agencijom za podršku i nabavku (NSPA).

Pošto je bio upošljen u obnovi bugarskih mlaznih trejnera L-39 ’’Albatros’’, proces za koji je podrška stigla od češke kompanije Aero Vodochody, Avionams je sada fokusiran na obezbeđivanje više posla za domaću vladu.

Obzirom da se nalazi u vazduhoplovnoj bazi Graf Ignjatijevo, Avionams je zavod koji ima veoma ozbiljno iskustvo što se tiče popravki i održavanja različitih vazduhoplova koji su razvijeni još za vreme bivšeg SSSR-a, uključujući helikoptere Mi-8/17 i Mi-24, zatim avione L-29, L-39, MiG-21, MiG-23, MiG-29, Su-22 i Su-25, kao i različitih komponenti i agregata uključujući motore RD-33 i TV3-117, pomoćnog motora AI-9 i glavnih reduktora VR-14 i VR-24.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

мореее… све ми се чини да Бугари опет изводе неку „бугарску политику“ и да ће у догледно време ВВС Бугарске да „улети“ неки западњачки ваздуПлохов (иначе, типујем на Ф-16)!!! поред свих ујдурми са својим 29-ткама, Бугари не одустају од набавке новог истребитеља а како стоје ствар, по неким написима, главни кочничар у преласку на западњачки авиЈон је сам президент Бугарске, Румен Радев, бивши к-дант ВВС и пилот на МиГ-29…изгледа да је Борис про-руски настројен и да брани интересе МиГ-а. колико ће у томе да успе, видећемо јер Бугари као чланица НАТО подлежу којекаквим прописима о стандардизацији…

Odgovori
Vo

Mrgude, analiza ti je na levelu seoskog varalice. Okani se navike da svakom loncu budeš poklopac!

Mr

мишљење је као ду*е, има га свако! ;)

Ni

O kome je ovaj članak. Zvuči univerzalno barem za još jednu državu na brdovtom Balkanu. Očajna ispravnost na granici smisla postojanja. Par ispravnih zastarelih lovaca, i po nekoliko školskih i lba aviona. Za tazliku od njih ova zemlja ima samo jedan An 26 koji može da leti. Na dalje problemi sposobnosti i vlasništva remontnog zavoda . Samo u toj balkanskoj zemlji je pitanje da li je remontni zavod u RV ili u ministarstvu odbrane. Veoma ograničenih kapaciteta je i pomaže uglavnom rusima oko remonta. I na kraju podeljenost uticaja na eventualni opotavak i status politike i struke gde je politika prioritetna. I tako u toj zemlji nastaje neko drugo vqzduhoplovstvo sastavljeno po nekoliko letelica sa zapada pa malo od istočne tehnike sa haotičnom logistikom počev od tehničke dokumentacije preko rezervnih delova do suštine a to je način organizavije održavanja skupocene tehnike. Kao nekada Libijci. Ova zemlja kao učila Libijce avijaciji ali je očigledno da je proces bio suprotan. I sada su tu gde su.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miks na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ljudi, nemojmo stalno imati mentalitet krpljenja. Gazele imaju 50 godina, odradile su svojе, G-4 isto tako. Vreme je da presečemo i pređemo u 21. vek. Pogledajte kokpit Gazele i H-145 i sve će vam se samo otkriti, isto važi i za G-4 i M-346. Mlade pilote sigurno nećemo privući letelicama od 50 godina. VBR-ovi i…

07. Feb 2025.Pogledaj