BEG airport status
Jutarnji list: Hrvatska od Ukrajine traži zamenu za 4 kupljena MiG-a 21 koji su 2016. proglašeni neupotrebljivim Stajanka svih 12 hrvatskih MiG-ova 21 na aerdromu Pleso 2015. godine.

Jutarnji list: Hrvatska od Ukrajine traži zamenu za 4 kupljena MiG-a 21 koji su 2016. proglašeni neupotrebljivim

Kako piše “Jutarnji list“ Hrvatsko Ratno vazduhoplovstvo je proglasilo četiri svoja borbena aviona MiG-21 koji su 2014. godine kupljeni u Ukrajini, za neispravne i neupotrebljive. Pozivajući se na, kako se navodi, dobro obaveštene izvore u Ministarstvu odbrane, list navodi da ih Hrvatska želi vratiti i traži od ukrajinskog Ministarstva odbrane da ih zameni s četiri ispravna aviona uz garanciju države Ukrajine.

U pitanju su avioni s evidencijskim brojevima 131, 132, 134 i 135 koji su u sklopu obnove eskadrile borbenih aviona, bili među 5 dokupljenih aviona dok je u istom aranžmanu s Ukrajinom, remontovano i 7 postojećih MiG-ova 21. Hrvatski list je nezvanično dobio informaciju i da je prošle nedelje Ministarstvo odbrane uputilo službenu notu ukrajinskom MO u kojoj se predlaže ovakvo rešenje.

Od preostalih 8 21-čeva većina je, kako saznaje Jutarnji, u jako lošem stanju i RV Hrvatske jedva ima avione za obavljanje zadataka dežurstva za potrebe kontrole vazdušnog prostora pod komandom NATO. Kod remontovanih i jednog dokupljenog aviona i dalje postoje problemi kao što je curenje ulja i otkazivanja u radu navigacijskih sistema.

Navodi se da je pitanje remonta pokrenuto za vreme nedavne posete ukrajinskog ministra odbrane  Stepana Poltoraka Zagrebu koji je nakon razgovora s hrvatskim kolegom Damirom Krstičevićem i premijerom Andrejom Plenkovićem rekao da sporazum iz 2014., kako se izrazio, “nije sasvim izvršen“ i da je urađen “na štetu hrvatske strane“.

Jutarnji dalje podseća da je 5 dokupljenih aviona plaćeno 8 miliona evra, da su isporučeni maja 2014. i da su prema ugovoru s ukrajinskom stranom trebali leteti do 2023. ali da su prizemljeni već 2016. godine. Odmah nakon njihovog dolaska u Hrvatsku počeli su problemi jer je utvrđeno da su “prekucani“ brojevi na trupovima aviona, dokumentacija je bila falsifikovana pa je u martu 2016. prestala njihova upotreba a zatim je otvorena velika istraga o njihovoj nabavci.

U toku istrage je utvrđeno da su trupovi aviona koji su prodati Hrvatskoj poreklom iz Bugarske pa je zatražena pomoć od bugarske policije. Bugarske vlasti odgovorile su Hrvatskoj da je reč o trupovima koji su korišćeni do 1998., a 2001. godine bugarska vojska ih je otpisala. Pet godina nakon što su otpisani, trupovi su prodati ukrajinskom zavodu koji ih je kupio zbog rezervnih delova. I dalje je nepoznato kako su se našli u Ukrajini jer je Bugarska zvanično prijavila NATO-u da su oni uništeni.

Prema ugovoru hrvatskog MO i ukrajinskog zavoda svaki remontovani i dokupljeni MiG je morao leteti sledećih 10 godina ili 850 sati ali je utvrđeno sa sporna 4 aviona nemaju te resurse nego da mogu da nalete još samo 100 do 200 sati. Istraga je pokazala da su oni oko 5 godina stariji nego što piše u dokumentaciji a motori su na dva od pet dokupljenih aviona nepoznatog porekla jer se njihovi serijski brojevi ne slažu s onima u dokumentaciji. Dokumentacija ne odgovara ni na ugrađenim krilima za koje je otkriveno da su iz Alžira.

Iako su, kako dalje piše Jutarnji list, Vojna policija i USKOK u istrazi utvrdili sve kriminalne radnje, a to je potvrđeno i ovim hrvatskim zahtevom za zamenu aviona, protiv nikoga od odgovornih za taj deo posla nije pokrenuta istraga. U ovom trenutku je u toku sudski postupak protiv bivšeg člana tehničke komisije Ministarstva odbrane, penzionisanog majora Ivana Čovića, i Ivice Josipovića, vlasnika firme “Aeropartner“ i zastupnika ukrajinske kompanije Ukrspeceksport za Hrvatsku i BiH koji je posredovao u ugovaranju posla remonta MiG-ova. Čović je optužen da je od Josipovića zatražio i dobio mito od 10.000 evra kako bi Ukrajincima osigurao posao u Hrvatskoj.

Sporna je i nabavka rezervnih delova za remontovane avione koja je paralelno ugovorena s avionima. Na veliku količinu delova Ministarstvo odbrane je potrošio 1,56 miliona evra a popis potrebnih delova se podudarao sa stanjem skladišta ukrajinskog zavoda u Odesi. Prema tvrdnjama pojedinih vojnih stručnjaka, tada je kupljena i veća količina nepotrebnih delova.

Ali to očigledno nije bilo dovoljno jer je hrvatski zavod ZTC ovih dana pokrenuo novu nabavku velike količine rezervnih delova koji, prema nezvaničnim informacijama vrede 2,6 miliona evra a zahtev za ponudom je upućen i Ukrajini. Sagovornici Jutarnjeg tvrde da se naručuju delovi koji ne bi bili potrebni sledećih 10 godina da je remont MiG-ova urađen kako treba.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

La

Ovo je primjer da sa Ukrajincima ne treba imati nikakav posao. Bio sam par puta tamo i zemlja je za izbjegavanje (osim lijepih djevojaka :) ). Korupcija na svakom koraku ,konfuzija sistema i nepostojanje pravne drzave. Zao mi je sto je sve ovako lose po komsije ispalo.

Odgovori
Ro

Država neodrživa.

iv

Ukrajina je jedna propala drzava u svakom pogledu i ako nemozete nekoga podmazati da vam neko pokloni tamo nesto vredno za sitne pare nemojte ni pokusavati bilo sta raditi sa njima. Rusi su isto prica za sebe ali su neuporedivo bolji za ovakve trgovine, pogotovo ako trguju dve drzave direktno.
Ta cetiri u sekundarne sirovine i gubitak ce biti manji za par hiljad evra i to je to. Steta je sto su se ta sredstav mogla uloziti u nesto pametnije.

Odgovori
iv

A sa druge strane u odbranu Ukrajinaca, MiG -21 je odavno prestao da se proizvodi, novih delova nema previse, krila stopostotno ne. Nedavno sam citao clanak o odrzavanju pakistanskih MIraza III. Ista pesma, Pakistan je kupio na primer od Libije stare Miraze samo zbog njihovih krila, na drugim mestima nesto drugo zbog necega drugog, na kraju kada se uradi remont taj aparat je mesavina raznih trupova krila i svega. Ali to kod njih nije problem radi se zvanicno i avioni posle takvog remonta se smatraju ispravnim. E sad sta je pisalo u ugovoru izmedju HR i UKR ja nisam citao, sta je neko hteo a sta predpostavljo je valjda druga prica. Vrlo moguce da su avioni ustvari ispravni i da je to vise politicka zavrzlama.

Gj

Hrvatska nosi svoj dio odgovornosti.. dok ne ocisti korupciju i privredni kriminal u vojsci bolje da ne nabavlja nove avijone.. sve države Balkana inaju velike probleme da korupcijom jer korupcija unistava temelje državnosti.. nema milosti.. min kazna 20 Godina kao za droge

Be

E sad, da sam ja jedan od punudjaca koji bi prodao avione Hrvatskoj, zapitao bi se kako sustav koji nije kadar zastititi svoje interese moze zastititi moj IP???

Katastrofa

I ne smatram ovaj posao Ukrajinskim fijaskom vec Hrvatskom sramotom.

Odgovori
Mr

Sramota i veleizdaja

De

Neko se tu i iz HRZ na prijemu aviona lepo omastio. Neko iz HRZ je trebao leteti i testirati te avione još u Ukrajni pre dolaska u Hrvatsku, dalje neko je trebao i proći kroz svu papirologiju utvrditi faktičko stanje – da li se dokumentacija slaže sa samom letelicom. Mislim tako se obično posao ugovara i radi letelicu ispitaš i proveriš dok je još u remontnom zavodu pa je onda dopremaš kući. Kako se kaže batina ima dva kraja!E onim drugim krajem treba nekog iz HRZ tući najstrašnije. Po meni to je za jedan veoma veoma dug boravak u odgovarajućoj kaznenoj ustanovi.

Mr

Ne zaboravimo i to sto su pustili da propadne eskadrila mil mi24 koja se mogla koristiti za BSO ili prenamjenuti ga za obranu obale npr. Torprdima i sl.

Kr

Avioni su testirani u Ukrajini. Nije pilot taj koji treba provjeriti serijske brojeve. Ali netko je trebao. Iako me čudi da pilot nije uočio curenje ulja. Samo da se više riješimo MiGova i mi8/171.

Be

Dejane D
Mirnije bi spavao da je netko pinku pospremio u svoj dzep.
Ali nije.
Ovo ti je odraz sposobnosti sustava i ljudi koji u njemu rade.

De

@ Krunoslav
Znam Krunoslave da su delimično letelice testirane tamo. Išao je Selak da ih testira pa se žalio da mu nisu dozvoljavali testiranje u svim režimima, što bi odmah na početku trebalo biti sumnjivo. Dalje pokušana je ugradnja instrumenata koji nisu predviđeni za ovaj tip letelice pa čak ni za ugranju na nju uopšte. Dokupljeni avioni su po ideji bili jemenski koji su došli u Ukrajnu na remont te zbog neplaćanja istog su ostali u remontnom zavodu. Dobilo se šta? LEGO kocke (Trup Bugarska – daljom proverom otpisani iz njihovog RV, Krila Alžir te rezervoari SSSR), prekucani serijski brojevi motora i trupa bez prateće dokumentacije za motore. Kud ćeš crnje!

@ Beduin
Nemojte mi reći da je u HRZ na prijem otišla gomila idiota, neznalica itd. Ako je tada najbolji opitni pilot išao da ih leti-testira (Selak), ako se tada žalio na njih, neko iz HRZ zadužen za papirologiju, i finansije je trebao na tu priču da reaguje, zašto nije za sada je nepoznato. Kod nas (mislim na celu bivšu SFRJ) je obično razlog tome mito i korupcija. Bilo je i nekog suđenja zbog tog remonta u Ukrajini, ali nisam ispratio priču do kraja.

Be

Ti sta preslaguju papire…. Nerado se mjesaju u svoj posao.

Vo

Problema nije bilo dok su akteri gajili nadu u svoj dio kolača. Ujdurma se je otela kontroli po spoznaji da su neki muljatori prošli puno bolje, a neki da su zakinuti. Drugim riječima lupež okrao lupeža. Tupi i glupi narod plaća ceh.

Odgovori
Ku

Posle ove odluke niko u Srbiji nema pravo da kaze da da je nabavka Mig -29 pogresan potez! RH sa ovim pokusava da spasi svoje ratno zrakoplovstvo do dolaska novih Jas-39 ili polovnih F-16!

Odgovori
mi

o čemu ti pričaš?
hrvatskih 8 migova uredno lete
četi su prizemljena zbog papirologije, ali ispravna
ako dođe do frke, poletiće
za dve godine im ionako stižu novi avioni

a srpski migovi?
za dve godine joše neće ni da polete, a u međuvremenu, hmhm, koliko aviona danas može da poleti u ispravnom stanju?

Me

Evo link sa specijaliziranog portala:
https://www.defender.hr/naslovnica-izdvojeno/operativna-raspolozivost-borbenih-zrakoplova-mig-21-cak-75/

A ovo s JUTARNJEG… nemojte. NJihovi članci su političke prirode, a ne stručne.

Be

Medo, 8 od 12 je 75%

Ž

То што је у једном дану летело 75 процената ХРЗ Миг-ова 21 не значи ништа.

Имате ли податак колика је исправност била на годишњем нивоу, рецимо за 2017?

Е

misko:
Haha katastrofalan komentar,koliko vi pojedinci zavidite da je to samo čovek da vam se smeje…i nemoj da upoređuješ avijaciju,ako imaš zdravu pamet,znaćeš da je Hrvatska daleko inferiornija. A to da li će vam stići novi ili polovni avioni i kadaa,to je stvar spekulacije,i to da li će biti novi,već biće polovni modernizovani…A o ispravnosti vaših Mig-21 to je pravo pitanje za diskutovanje…Tako da ne lupaj ko Maksim. :)))

Be

Maestro,
nisam covjek koji se bavi mjerenjem, ja se radje vozim u autobusu sa Svedjankama.

No, apsolutno si u krivu.
Kada usporedis ukupan broj operativnih letjelica sposobnih za let u datom trenutku sad i obavljanje namjenjenih im zadaca, Hrvatska je daleko superiornija.
Od samog broja lovackih aviona, trenaznih aviona i helikoptera, nema usporedbe.

Me

@Beduin

8 od 12 je 2/3 tj. 66,6%.
75 % iz članka se odnosi na 6 u letnom stanju u odnosu na ukupnih 8, tj. 6/8 .

@ Živojin Banković
75 % je bilo u promatranom trenutku, što je indikativno.
Kolika je bila godišnja, prosječna ili neka druga dugotrajnija statistika, ne znam, ali bi bilo korisno i to znati.

De

Medo,

Letjelo je 6 od 8 „ispravnih“ MiG-ova. To je 75%.

Sto su Hrvati ocekivali? Platis skoro nista pa dobijes skoro nista!

De

Misko.
Nema novih aviona u sljedece dvije godine.

Hrvatska je trebala napraviti odluku krajem prosle godine (30 Novembar 2017) a to se nije dogodilo.

A nakon sto se napravi odluka, treba se i potpisati ugovor!

U prosojeku treba 3 godine da se novi a i polovni Zapadni avioni uvedu u upotrebu nakon potpisa ugovora.

Naprimjer Rumunjska je potpisala ugovor za polovne F-16A/B u 2013-e a avioni su uvedeni 2016-e.

Znaci cak da Hrvati potpisu ugovo r 2017-e, tek ce biti avioni uvedeni 2020-e.

Fl

Beduin,
8 od 12 je 66,7 %.
75 % je 9 od 12.

Ž

Medo s mora

Оперативност авиона је релативна ствар, једне недеље можете имати 6, друге 8, треће 5 авиона итд.

Најважнији податак је годишња исправност а не дневна или месечна.

Be

Relativno gledajuci, u pravu si Zivojine.
Apsolutno gledajuci, nisi.
Jedino mjerodavno je ovo sad. Bas sada.
Kad na kraju godine podvuces crtu i mjerio KPI….. Onda ces dijeliti promaknuca, povisice, malo odojcica i tako to.

Sala mala.
Naravno kako je pojedini tjedan ili mjesec nedovoljno vremena kako bi se donjela ocjena ucinkovitosti sustava.

Ž

Да, сем процента оперативности односно доступности авиона добро је видети и налет пилота као и колико часова је потрошено на одржавање. Па онда колико све то кошта. Има наравно још ту параметара које треба сагледати.

go

Istragom utvrditi i da li je i PeroZ ugrabio deo kolaca ili je onolika ostrascenost i gorljivost na T6 bila volonterska!

Odgovori
BB

hahahaha

Ba

Ha ha, i meni je čuveni PeroZ pao na pamet, kada sam pročitao ovu vest.

In

Misko ne brini nasi Migovi jos kako mogu da lete .👍

Odgovori
Ma

Pa ti avioni imaju i hepatitis i sidu 100%

Odgovori
Fi

Ma HDZ-ovski spin. Neki od zmajeva je su stariji, ali činjenica jest – Nakon remonta u Ukrajini letjelo se i leti puno više nego nakon remonta u Rumunjskoj. Sad je ovo akcija ministra da probudi premijera i predsjednicu da se ne odlaže odabir novog aviona.

Odgovori
Me

Ovo je jedan od načina Krstičevića da pogura (opet) Izraelce.

Ig

Informacije se prenose iz Jutarnjeg lista od novinara koji se upleo u političke igre dvije stranke.
Najbolje govori činjenica da se istraga vodi cca 2 godine a protiv nikoga od odgovornih za taj dio posla nije pokrenuta istraga. Sada vlast nema izlaza, nego moli Ukrajinu da im zamjeni avione, inače će netko pitati što avione drže dvije godine u skladištu. Da je pola od navedenog u članku od ovoga točno pola ekipe bi već bilo bar bar u pritvoru (HR je imala prisutnu svoju ekipu cijelo vrijeme prilikom remonta, a naš najbolji pilot je osobno preuzimao avion po avion po standardnoj proceduri).
Kako avion 133 iz tog paketa dokupljenih može letjeti?
Pa prije deset dana je snimljeno 6 aviona u zraku isti dan na različitim mjestima (od 8).
Stanje nije bajno i HR trebaju novi avioni , ali je daleko od katastrofe koju opisuje ekipa koja je forsirala remont u Rumunjskoj.

Odgovori
De

133 je vjerovatno iz drugog porijekla. Ukrajinski zavod je kupovao avione MiG-21 iz par drugcijih zemalja – zasada je potvrdeno da su kupili bivse Bugarske I Alzirske MiG-ove.

Ako se mozete sijecati Yemen nije hitjeo prihvatiti avione MiG-21 Ukrajine zbog problema.

Trebali su Hrvati vec prije 10 godina naruciti JAS-39 ili F-16. A sad je problem sto broj starijih F-16 sa malo satova se smanjijo zato sto je 10 godina proslo a neki broj aviona sa manje satova se prodao Jordanu, Pakistanu, Chile-u i Rumuniji.

B

Da nema nas Srba ovo bi bio posao stoleca na Balkanu. Ukrajinci Hrvatima uvalili neispravne bugarske trupove koje su oni sakrili od NATO. Srecom uskoro stizu blokovi 20, pa ce situacija biti malo bolja. Sitacija sa nasim migovima mozda je samo malo bolja, ali mi zato budzasto rasprodajemo svoje naoruzanje po svetu, tacnije najvise „izvozimo“ u Ukrajinu i Afriku, i usput si dignemo koje skladiste municije u vazduh.
To se desi kad se primimo na price kako ce nam zapad doneti pare, pravdu i nezavisnost. Ili Rusi, isto samo gore…
Mnogo to verovatno nece razumeti, ali na jugu Srbije to se kaze: Tovari magare dok je u blato.

Odgovori
Fi

To bi ti želio da HRZ dobije Block 20? Razočarat ćeš se. ;-)

Vi

O kakvim ti blokovima 20 pričaš?! :-)

De

Block 20 je F-16A/B MLU.

Hrvati nisu dobili ponude za F-16A/B Block 20, samo za Izraelske F-16C/D-30, Grcke F-16C/D-30 i nove Americke F-16C/D (mislim Block 70).

Broj Block 20 na prodaji je minimalan za sada a vjerovatno ce se veliki broj pretvoriti u staro zeljezo kad ih zamijene F-35 u 2020-ima.

Ne znam koliko Amerika ima starih Block 10/-15 u AMARG – neki broj je vec rasprodan a sad se mnogo pretvaraju u QF-16A/B drone od kad je ispaljen zadnji QF-4 Phantom.

Ž

MLU се може извести и на старијим Блоковима, не само на Блоку 20.

B

Nisu to moje zelje vec puka realnost. Rumunija ima ubedljivo najveci vojni budzet i plan nabavke vojne opreme u regionu, ne racunajuci naravno Grcku, plus daleko znacajniju poziciju za NATO, pa im nisu dali nista bolje od bloka 20 MLU.

@Dead1
F16ica ima koliko hoces u svim verzijama, napravljeno ih je vise od 4500, ima puno cak i 10/15, a da ne pricamo o bloku 20, a nas su ovde napravili i usitnili bas da bi nam uvaljivali svoje krseve. Inace, izraelska ponuda je bila mesovita, ponudjeni su i blokovi 20 i 30. Jedino sto ne odlucujete vi, kao ni mi. Ameri da vam daju da kupite nove Gripene dok oni imaju gomilu polovnih 16-tica, ni u ludilu…

Zi

Rumunski avioni su bili Block 15 koji su proizvedeni 1983-84.

De

B, Israel nikad nije koristio Block 20. Njihovi F-16A/B su svi Block 10 koji su modernizirani ali ne do puni ACE standard.

Block 10 avioni su svi prastari – zadnji su proizvedeni 1980-e. Glavnina Evropskih F-16A/B su bili Block 10 prije nego sto su modernizirani na MLU standard.

Glavnina Evropskih F-16A/B (Belgija, Danska, Norveska, Nizozemska) ce tek biti povuceni oko 2023-25-e. Norveskja je vec kazala da ce njihovi u staro zeljezo ( https://www.defensenews.com/air/2017/01/27/as-f-35-comes-online-norway-to-scrap-f-16-fleet/ )

Portugal vise nema rezervnih aviona nakon sto su prodali 9 svojih Rumunjskoj (a 3 dodatnih su bivsi Americki).

To znaci ili bivsi Israelski Block 10 ili bivsi Americki Block 10/15. Ali Amerikanci nisu ponudili Hrvatskoj polovne F-16A/B ili cak C/D. Nema ni ponuda od Nizozemske itd – oni su ili rasprodali stare F-16A/B ili ih stavljaju u muzeje ili ih rasklapuju.

———

Sto se tice polovnih F-16C/D svega postoji ovo na prodaji:

Izrael – F-16C/D-30.
Grcka – F-16C/D-30. – Hrvatska je odbila Grcku ponudu
Amerika – F-16C/D-25. Nisu ponudeni Hrvatskoj. Block 30-52 se svi jos koriste.

A Amerikanci su odlucili da pretvore veliki broj F-16A/B u QF-16 drone.

——-

Stoga u period 2018-2023 ne postoji veliki izvor polovnih F-16A/B ili C/D.

Ma

CUdno je da Grcka ponuda odpadne, s obzirom da su avioni sigurno mnogo manje koristeni i daleko bolje ocuvani nego pustinjske verzije? Razumem da su i jedni i drugi stari kao biblija, ali mi nije jasno zbog cega su Grcki losiji? Skuplja ponuda ili sta vec?

om

Grčki zrakoplovi jesu mnogo manje izraubani to je istina,ali nisam baš siguran da su najbolje održavani. Očito je da Grčka nije ponudila ništa više od samh zrakoplova i to ih je najvjerojatnije isključilo,jer rečeno je da je ovaj posao za nas mora imati dodatne vrijednosti.

Lj

Komsije pamet u glavu.
Manite se polovnjaka od Jevreja ili Grka,novo je novo.
Strpite se malo,bice vesti i o nasem poslu „decenije“ i proneverenim milionima eura (180-230 mil.),vi kukate za sicu.

Odgovori
da

Ja ne vidim ovde odgovornost verovatno vecine ljudi iz HRZ.
U takvim medjudrzavnim poslovima niko nije toliko dokon da proverava svaki serijski broj na svakoj komponenti,nego se radi sa najvisim pomirenjem. Pa da li neko od svih prisutnih na ovom forumu proverava komponente na svom npr. automobile kada ga kupi. Ja ne. Ali ako krene da se kvari odmah onda u detalje ulazim.

Jednostavno izgleda da je ukrajinski partner ozbiljno prevario MO Hrvatske I to je to. Ni na kraj pameti sigurno nikom nije bilo da ce Ukrajinci ovakvu glupost da naprave.

Odgovori
Be

Kako bi se kazalo, nerado se mjesaju u svoj posao.

Fp

T6, nije Vam Jutarnji list baš pouzdan izvor, njihovo izveštavanje je više nalik izveštavanju Informera. Kada oni pišu tekstove da je letos gorelo hrvatsko primorje u obliku 4 slova C (pa još ispali polupismeni jer su to ocila a ne slova) i naravno požare podmetali Srbi. Mislim da Vam je sve jasno koliko su pouzdani.

Odgovori
Ž

Украјинци демантовали да су добили писмо о рекламацији:

Украинская „Укрспецэкспорт“ заявила, что не получали претензий от Хорватии из-за качества ремонта МиГ-21

https://www.aex.ru/news/2018/2/7/180957/

Dr

“На сегодняшний день никакой официальной претензии или рекламации министерства обороны Республики Хорватия у ГК „Укрспецэкспорт“ нет. И мы вынуждены констатировать тот факт, что появление неправдивой информации обусловлено только недобросовестной конкуренцией со стороны России.
Pogledajte, lako se rusko razume, šta su Ukrajninci izjavili ko je kriv: Nedobronamerna konkurencija iz Rusije.

Odgovori
Ba

Idioti

Vl

Ha, počinje igra gluvih telefona između Hrvatske i Ukrajne…

ni

neko je tu smanuo debelu lovu nazalost tako nam je kako nam je bitno je da se omaste politicari a za vazduhoplovstvo ako sta ostane

Odgovori
Ja

Pazi da nece, vec su se uplasili i debelo napunili gace. Ima Ukraina debelih unutrasnjih problema i svaki poslic gleda da uradi trange-frange samo da prezivi. Navukli su ih zapadnjaci na tanak led da se posvadjaju sa susedom i to kakvim od koga su pametnim postupcima mogli lepo da zive. Sada ce biti debelo kaznjeni svojim umiranjem jer nece moci ni da zive normalno a jos kako da otplacuju novcane kredite koje su uzimali da bi ratovali.
Koliko znam ruske fabrike su prestale da izdaju/produzuju licence za rad na avionima i sada sta se radi van Rusije je sve polu ilegalno.

Odgovori
Jo

Ljudi sta se cudite? Uz svo postovanje zdravog razuma,da li ocekujete da neko na svojih 7 aviona dokupi jos 5,a onda remontuje svih 12 i sve to i hrpu rezervnih delova plati,koliko bese nekih 20 mil.i da dobije avijaciju?! Pa pristojan remont 12 tenkova kosta vise. Secam se natpisa u nasim medijima „nekim“ koji su na sva zvona hvalili ovaj aranzman,kao Hrvati za male pare resili LA,a nas ce Rusi da zavrnu,kako da ne.
Mogli smo i mi da za ovih 6+4 29-tki platimo 10×2 rd33 i neko pritezanje,zatezanje 25,30 mil.i kao da „dobro prodjemo“. Ne ide to tako,ako hoces pristojan avion,sa dobrim radarom,korektnim resursom,i nekom raketom koja gadja dalje od onog njegovog GS30 za to treba izdvijiti,otprilike 185 mil.pa mislite sta hocete.
Uzgred,da dodam,koliko su danas mediji realni i nezavisni. Citam bas juce u jednom pise Hrvatska razmatra kupovinu POLOVNIH f16 iz 83′ a Srbija kupila ZASTARELE migove iz 89′. E sad mig zastareo a sest god.starija efica polovna? A razlika u karakterizaciji opisnih prideva polovan i zastareo je u srpskom jeziku velika. Zato i imam potrebu da po ko zna koji put pohvalim t6 na objektivnosti i profesionalizmu,imate i jedno i drugo,za razliku od mnogih.
A kome ja do miga21 za vikend kod nas u Nisu je auto-pijaca moze da se nadje,cak i mig23/25 pa i 27 kao redak primerak,zalutao iz Indije,e sas da li leti…

Odgovori
B

@Joca
Te F-16ice iz ’83, kao sto ih je npr. nabavila Rumunija imaju u sebi jos 3500 casova leta, a neki i vise, dok nasi migovi iz ’91 mogu da lete jos 700 sati ili 10god. i cao.

Ze

@joca krivosi citao.f-16 i daje 83.boljije od miga93,a stosetice nasih f16 iznenadices se stace doci,daleko bolji avioni od m29.kada dodu avioni onda komentiraj staje bolj ok.pozdrav

Kr

Mediji su katastrofa. Teško je naći zdravu analizu. T6 je odličan. Rijetko viđena kvaliteta. U rh je takve kvalitete obris ali rjeđe pišu i nema mogućnost komentara.

De

@Јоца
Пре коментарисања која је летелица боља требало би да схватите доктрине земаља које их праве.
Америчка је квалитет у односу на квантитет
Руска је обрнута Квантитет у односу на квалитет
Прво је потребно видети опште стање половне летелице, пре свега квалитет змаја исте, јер је мање више све остало на на летелици замењиво. Даље видети да ли са преосталим ресурсом има уопште смисла улагати у модернизацију исте и до ког нивоа је доводити узимајући у обзир потребе РВ. Модернизација пре свега зависи од расположивих средстава и воље земље произвођача да вам стави неку технологију на располагање. Ако би наши рецимо одлучили да преузму све из СМТ стандарда за МиГ 29 осим допуне горива у ваздуху (обзиром на величину наше територије то нам заиста не треба) добио се прилично солидан авион 4 генерације (не и најмодернији) или 4+ генерације у зависности пре свега од одабраног радара, (Жук МЕ који је уграђиван у СМТ верзије, те верзије истог радара МАЕ, АМЕ или УЕ који би га довео чак на 4++ јер је он први АЕСА радар, са наравно великим знаком питања да ли би се било која од поменутих верзија сем МЕ могла уклопити у архитектуру електронских система летелице) те поред тога рецимо ХОТАС система управљања летелицом и ватром и система наоружања (одабир одговарајућих према радару) ракета. То би опет представљало квантни скок у односу на постојеће стање, и имало би смисла уколико би следила каснија набавка нових летелица, из сличне или исте фамилије летелица јер би прелаз на новију технологију био безболнији.
У датом тренутку ми не можемо рећи чије су летелице боље или модерније из простог разлога што Хрватска исте није још увек купила, а наше још увек нису модернизоване, нити се зна ниво њихове модернизације.
Оно што са сигурношћу знамо је да су западни мотори квалитетнији, да им је значајно дужи век трајања, и да имају значајно већи међуремонтни циклус. Тaко да за животни век змаја рецимо један Ф16 промени максимално до 2 мотора а Миг 29 их промени неколико

Jo

Dejane slazem se,samo Zuk ame se tek kao prvi ruski aesa radar ispituje za mig35,njegovo ugradjivanje u 29-tku nema sanse,stariji zuk da. Od svih 29-tki zuk ame mogu da dobiju samo egipatskih 50+ m/m2

Vu

ovo je prilika da učinimo hrvatima, da im prodamo sve naše 21 kečeve što stoje na Batajnici, taman mogu da iskoriste delove da poprave to curenje ulja bla bla, ionako su garantovano u boljem stanju nego ti njihovi što navodno lete… pozdrav

Odgovori
Pr

Ne boj se, ne bi ih uzeli ni da im poklonimo : )
Ljubav i dalje preleće granice, ali odbija da sleti… ko zna možda jednog dana ostane i bez goriva!

So

Po meni kriv MORH koji se uopste upustio u ovaj posao! Za ovo treba neko debelo da odgovara jer su ocigledno veliki propusti napravljeni tokom prijema letelica! Videcemo kako cemo mi da prođemo!

Odgovori
Mr

Tko je jamio jamio je! Nazalost idemo dalje i nadajmo se najboljem u buducnosti…. Gripen il f16v😀

Pe

E moji Živojine koga ste Vi našli citirati kao izvor vijesti za Hrvatske 21-ice! Žabeca i kako neki sarkastično vole napisati – yutarnji. Žabec i EBA se ne vole i ne podnose još od 2003. godine kad je dotični svojim „letačkim vratolomijama prizemljio“ polovinu tadašnjeg školskog dijela eskadrile (1 od 2).

http://arhiva.nacional.hr/clanak/15684/novinar-jutarnjeg-lista-riganjem-unistio-netom-obnovljeni-mig-21

Za razliku od njega, tadašnja MO gospođa Ž.A. sa I.I. je odradila let u trajanju od oko 45 minuta iznad velikog dijela Hrvatske ponekad i pri više od 5G, dok dotični nije izdržao ni 3G. Do dana današnjeg on im to nije oprostio. Kulminacija svega je medijsko praćenje i pljuvanje po posljednjem remontu.

Dotični je i dalje Persona Non Grata na vojnom dijelu aerodroma MZLZDRFT, a pogotovo u i kod EBA.

Dotični već neko vrijeme predstavlja glavnog „glasnogovornika“ zastupnika gubitničke rumunjske firme na natječaju, gospodu oca Đ.S. i od nedavno sina J.S., vlasnike jedne male firmice. Ako već nekoga treba citirati to su onda obris i I.T. Oni sa defendera i E.Š. u posljednje su vrijeme također postali omraženi, pogotovo zbog svojih neskrivenih, favorizirajućih i reklamnih napisa o Gripenu, a protiv svih verzija F-16.

Tko je prije 2 godine „potkurio“ priču o MLRS i „balističkim raketama“ na koju su se „navukli“ Vaš sadašnji predsjednik i uz sadašnjeg Vašeg MO, moj omiljeni „lik“ vojni analitičar Lazo Lažnjanski? Isti taj Žabec! A gdje su sada ti sustavi i rakete? Nema ih! Oni su tamo gdje su i bili, u njegovoj bujnoj mašti, kao i „lažni remont“ 21-ica.

Kako sada posljednjih 3 – 4 godine EBA sa 8 aviona naleti u prosjeku više sati godišnje nego u razdoblju 2003 – 2012 sa 12 komada? Kako to da je u tih par godina obučeno dvostruko više mladih pilota i pilota instruktora nego u dvostruko duljem prethodnom razdoblju? O tome dotični nikada nije i ne želi pisati, jer upravo ti podaci i argumenti pobijaju SVE njegove dosadašnje navode i upise.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drazo1 na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

gola je laz da Slovenija placa air policing .ne placaju ni Balticke zemlje i ne znam zasto se to stalno ponavlja

03. Dec 2024.Pogledaj

KK na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Goran Da li je Pula jos sposobna da radi s lovackom avijacijom? Bas gledam mapu, Zadar je idealan jer je sredisnje rasporedjen, a citao sam i da se planira obnova podzemne avio vojne baze u Splitu (Cetina). Ne znam koliko je velika i koliko aviona moze primiti, a ni i koliko je zapustena. U svakom…

03. Dec 2024.Pogledaj

Sima Kosmos iz dalekog svemira na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Nego zna li neko koliko može jednu državu koštati iznajmljivanje tuđeg vazduhoplovstva za kontrolu vazdušnog prostora? Ima li kakav stručnjak da nam kaže kako to funkcioniše, od čega zavisi, da li se plaća kešom ili u naturi, i koliko uopšte košta? I ima li negde u svetu neki primer da je neko iznajmio tuđe avione…

03. Dec 2024.Pogledaj

Milki na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Brtuala Kakve veze ima civilni zračni promet sa NATO-om ? Lima o čemu ti pričaš ?

03. Dec 2024.Pogledaj

dado na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Konstatacija u ovoj ili onoj rečeničnoj formi da će do početne operativne sposobnosti hrvatske eskadrile naoružane Rafalima dežurstvo preuzeti mađari i Talijani (n x objavljeno na T6 i u tekstu i komentarima) se vuče od potpisivanja (Hr) ugovora za Rafale tako da ne vjerujem da je tu u pitanju neinformiranost, Hr piloti što u Fr…

03. Dec 2024.Pogledaj