BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Prva runda dobijena: Aerodrom „Konstantin Veliki“ za sada ipak ne prelazi u državno vlasništvo Sudbina niškog aerodorma neće biti odlučena kako je najavljeno 10. aprila / Foto: Neda Mojsilović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Prva runda dobijena: Aerodrom „Konstantin Veliki“ za sada ipak ne prelazi u državno vlasništvo

Kako izveštavaju portal Građanin i Južne vesti, sednica Skupštine grada Niša na kojoj je trebalo da se odlučuje o „preuzimanju“ aerodroma „Konstantin Veliki“ od strane države, odnosno da se potvrdi već donesena odluka na osnovu najavljene preporuke Vlade Srbije a po inicijativi Ministarstva saobraćaja, odložena je do daljnjeg:

– Sednica Skupštine grada je odložena samo zato što je Aleksandar Vučić izrazio želju da se lično obrati Nišlijama o prenosu vlasništva aerodroma. Kada će to biti, ja zaista ne znam jer to zavisi od obaveza i rasporeda predsednika. O mojoj smeni su glasine širili zlonamerni ljudi. – izjavio je poverenik SNS-a za Niš Zvezdan Milovanović.

Milovanović je za Građanin takođe izjavio da je inicijativa ministarke Mihajlović bila „ishitrena“:

– Mi iz gradskog budžeta ne možemo sami da finansiramo razvoj aerodroma, to je jasno. Odluka Gradskog veća i Zorane Mihajlović je bila ishitreno izrečena i zato se dogodilo šta se dogodilo. Po internetu su se proširile te vesti koje nisu tačne i u njih ne bi trebalo verovati. –

Tango Six je pre dva dana analizirao genezu problema sa niškim aerodromom, preneli smo i argumentaciju ministarke Mihajlović, dok je Koalicija za decentralizaciju iz Niša otkrila da prvobitni navodni razlog potrebe za „preuzimanjem“ (nepoštovanje ugovora sa Ministarstvom odbrane) nije validan.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

De

Početak kraja

Odgovori
vo

Iz Vasih usta u Bozije usi. Svanulo bi nam kada bi ova teroristicka vlast (prema svojim gradjanima) bila u zatvoru (sa svojim bratom i ostalima).
Bojim se da ce to ici samo uz prolivanje krvi.

Go

Mislim da je za aerodrom Nis, u ovoj situaciji, svejedno ko mu je titular. Mozda je cak bolje da to bude drzava. Ako ostane, kojim cudom, u vlasnistvu grada bice pod snaznim pritiskom drzave koja ce ga staviti u nemogucu situaciju borbe za opstanak. Bilo bi interesantno kada bi uz promenu vlasnistva menadzment ostao u slicnom sastavu. Ne znam da li su u zavadi.

Odgovori
B

Nije bolje da bude drzava, jer drzava radi u interesu koncesionara.

De

Poztovani, da li ste vi prespavali poslednjih nekoliko meseci? Pa sam predsednik I „premijer“ su rekli da daju aerodrom N. Tesla u koncesiju jer drzava nezna da upravlja istim. Kako mislite da bi upravljala Konstantinom?

Go

Da ne bude zabune, ne bih podrzao ideju prebacivanja vlasnistva sa grada Nisa na drzavu Srbiju pre nego je ista bacila oko na aerodrom ali kada je vec doslo do toga mora se znati da „ne moze sut sa rogatim“. Aerodrom uz opstrukciju drzavnog aparata ne moze da radi kako treba. Kako, zasto i kakva nam je vlast mozemo da raspredamo i slozimo se ali to ne menja stvar. „Drzava“ je i do sada upravljala aerodromom u formi grada Nisa. To je isto „drzava“. Aerodromi u Srbiji su usli u koncesiju NT jer se koncesionar stiti da ga drzava Srbija ne prevari i po predaji beogradskog naglo pocne da ulaze u Nis. Ili ga cak da u koncesiju cime bi im napravili konkurenciju i ugrozili poslovanje. Mislim da je to dosta logicno. Do milion putnika u narednih 10 godina mi se cini dosta realnim ogranicenjem koje ne bi trebalo da omete Nis u razvoju. Da li ce nametnuti potpuno novo rukovodstvo i da li ce oni uspeti da se nose sa poslom – videcemo. A jeste, sumnjamo.

Vl

Znači pogrešili su!

Nije nama važno ko je pogrešio, već da se makar za kratko zaustavila ova glupost od preuzimanja Aerodroma.

Odgovori
Al

Ne bih rekao. Nisam baš tako isčitao. Nakako više čitam da se čeka da predsjednik Vučić „objasni“ situaciju.

vo

Bravo Nislije. Na ulicu, svi na ulicu.

De

Odlaže se sednica, čeka se dolazak Vučića, čeka se dolazak pedesetak i više autobusa članova SNS na kontramitingu. I onda Vučić izađe i kaže evo koliko ljudi podržava našu ideju a par stotina je protiv. A autobusi dođu iz Lebana, Prokuplja, Pirota, Kruševca…

Vl

Alene,

Slažem se sa tobom. Ono je bio moj sarkazam na stav da se odlaže. Ovo je bio trapav i glup pokušaj preuzimanja. Sada će se bolje pripremiti, pritisnuti i preuzeti. Nemaju prostor za manevar. Moraju da ga preuzmu i onemoguće u daljem razvoju.

Go

Slažem se da vlast nema previše manevarskog prostora ako misle ispoštovati koncesioni ugovor (što nagađam da je glavni problem u celoj priči). Daleko od toga da je nešto dobijeno. Ili će, kao što je rečeno gore, veliki vođa napraviti kontramiting sa putujućim cirkusom i sendvičarima, ili će smeniti rukovodstvo aerodroma i postaviti nekog ko će slušati šta mu se priča. U oba slučaja, nije realno da sadašnje „odmetnuto“ rukovodstvo ostane na čelu.

Jedina nada je da Nišlije ne posustanu, omasove protest, izvižde predsednika SNS-a kad im se obrati, a ostatak srbije se polako priključi, dok se nesposobni i bahati ne smene.

Nažalost, nemam previše vere u taj scenario i plašim se da će niški aerodrom, kao nagradu za uspeh u prethodnih par godina, biti zauzdan, a partijski poslušnici dovedeni na njegovo čelo.

Tako da, umesto snova o jeftinim LCC letovima koji će doći i u Beograd, verovatno cene karata neće biti ni blizu cena karata koje su dostupne u EU, a ni Niš neće biti neka ozbiljna alternativa za one koji žive u Beogradu ili severnije.

Vl

Golube,

Dokaz o komercijalnom poslovanju ili bolje reći „nekomercijalnom“ poslovanju Aerodroma Niš je pao na analizama i odbačen je od strane Države. Priznala je Država da je Aerodrom poslovao Komercijalno.

Dokaz o vlasništvu i neispunjenom dugu je takođe pao na analizama i on je odbačen od strane Države. Priznala je Država da nema osnova priča o dugu i vlasništvu.

Ostaje jako sužen prostor za manevar Države i taj manevar moze da istera na čistac stvarne razloge za pokretanje ove otimačine. Da li će se desiti, ne znam!

Najavljeno je da Aviokompanije koje lete za Niš neće sedeti skrštenih ruku i čekati milost Božiju. Imaju važeće ugovore do 2022 koji se moraju ispoštovati ili slede veoma skupi penali.

Da

Aerodrom treba da bude drzavni.
Samo ona moze upravljati njime na pravi nacin. Lokalna uprava nema mogucnosti to da uradi.

Odgovori
B

Ako treba da bude drzavni, zasto su vec jedan njihov dali pod koncesiju jer nisu mogli uspesno da upravljaju njime??

Vi

Za razliku od Austrije, Francuske, Njemačke, Rumunjske, Hrvatske, Mađarske, Poljske i drugih zemalja gdje lokalne vlast zna i može upravljati aerodromima!

Dj

Ne, treba da bude lokalni/regionalni. Kad mogu to najbogatiji gradovi i regioni u EU moze to i najsiromasniji, prezaduženi Niš!

Be

Villim…
55% udjela u svim ostalim aerodrumima ima Drzava u Hrvata

Mi

Znaci, lokalni SNS nema pojma, BgH2O, drzavni SNS bi to bolje? Koja je razlika, SNS tamo, SNS na lokalu?
Lokalni SNS je podigao aerodrom na 330.000 putnika u 2017.-toj, I gle cuda, posle date koncesije za „Nikolu Teslu“ to nevalja?
Ako drzava ima dobre namere moze da „Konstantina“ ostavi lokalnoj upravi a nastavi da pomaze njegov razvoj u granicama svojih mogucnosti. Valjda je prirodno da drzava pomaze uspesnu domacu firmu u vlasnistvu lokalne zajednice kako bi ona bila jos uspesnija?
Ili, mozda ipak nije?
Ok, nek nas vrli predsednik dovuce svoje botove I sendvicare iz Lebana, Stajkovca, Bele Palanke I ko zna kojih jos rustikalnih mesta, docekace ga gladni radnici Niskih propalih fabrika, prevareni rezervisti izgubljenih ratova za koje se zdusno zalagao dok nije „preumio“, od kojih se svih ovih godina skriva. Ljudi bi bas da popricaju sa njim, nemaju para za put do Beograda, jeftinije je da im predsednik dodje. Pozdrav iz Nisa.

С

@ Beduin
Мислим да ниси разумео човека. И локална власт у Хрватској је Хрватска власт. Мислим да је човек хтео рећи да нема потребе да централна власт контролише локалне аеродроме. Верујем да аеродром на Брачу или у Дубровнику не контролише влада у Загребу. Што је свакако боље за локалну заједницу.
@David
Кад држава зна управљати аеродромом, што је онда дала највећи аеродром у Србији у концесију?

Dj

@Slobodane, da bolje je, pod uslovom da lokalna zajednica nije u velikoj buli i da ima novca za njegov razvoj.
U avio biznisu kao i u svakom biznisu, sve je u novcu!

Mi

Mislim da bi „Solomonsko riješenje“ bilo da ako već Niš „sam ne može da upravlja“, raspodjela vlasništva 51-49% u korist grada Niša!?

Odgovori
Dj

@Milers, za siromasne srpske gradove to je pravo resenje. Ne mogu sami. Ili regionalno/javno ili regionalno/privatno partnerstvi.

La

Nemojte pricati unapred…pitanje je da li NISH moze da podnese sve troskove koji su realni i da vrate dugove…

Odgovori
Ka

Ma ljudi o cemu vi pricate, aerodrom je bio oduvek vojni i ostace, a grad samo nekoliko zadnji godina koristi deo aerodroma i nikada nece preci ceo u vlasnistvo ni grada ni drzave dok ne ukinu vojsku!

Odgovori
Mi

Kapetane, ovde je reč ko će da bude vlasnik preduzeća Aerodrom „Konstantin Veliki“, a ne ko će da bude vlasnik aerodroma kao objekta u celini. Uostalom, ako je vojska (država) vlasnik aerodroma, zašto nije posle 99te obnovila razorenu pistu, nego je to radila Norveška (članica istog onog NATO-a, koji je pistu i uništio), a sa ciljem da se obnovi civilni saobraćaj.

Jo

A zasto ne ide na koncesiju? Vlasnik (grad Nis) moze da radi sa svojom imovinom sta god zeli. Vlada je rekla da ne ume da upravlja ANT-om pa ga zato daje u koncesiju,eto besplatne ideje vlasniku Konstantina sta da radi. Niko mu to pravo ne moze oduzeti.

Odgovori
Mi

Ovde nije reč o aerodromu, više polemika opozicije i jednog dela javnosti koji pravi od aerodroma političku priču, nažalost! Naravno da država nije u stanju da bude idealan poslodavac, međutim sasvim je jasno da nije bilo pomoći države taj aerodrom bi bio i dalje bez civilnih letova. Da nije država napravila Air Serbiu, Nikola Tesla nebi bio interesantan za koncesiju i aerodorm nebi imao tolike profite u poslednjih par godina. To su činjenice, a to su bile političke odluke.
Država treba da pomogne Niškom aerodromu i dalje a to nije teško pošto su manje investicije u pitanju koje lokalna uprava ne može da izvede i ne treba. Nikola Tesla je sasvim nešto drugo. Treba još dosta vremena da bi se došlo u neko buduće vreme na milion putnika u Nišu.Tako da nema sukoba interesa sa koncesionarom. Isto tako treba imati u vidu da država treba i u druge aerodrome u Srbiji da ulaže i osposobi saobracaj, što sigurno posle utiče na dalji rast Niškog aerodroma. Za Srbiju je idealno da pored Tesle ima još dva do tri funkcionalna manja aerodroma sa stabilnim rastom i malim profitom. I to ne može bez države za sad, pošto lokanlne uprave nemaju sredstva za tako jedan razvoj.
Lokalne uprave nažalost još ne rade dobro u većini gradova gde imaju dosta prostora za unapređenje svojih obaveza prema građanima.

Odgovori
Mi

Naravno da treba , pa uzece ga naśa drzava Srbija neće Turska,ako ga ne budu dali odakle gradu da ga finansira i dalje renovira, ne pravite se ludi ljudi, grad Nis nema tih para

Odgovori
Ku

postoje krediti, takođe postoje i sredstva iz fondova EU, pitanje je samo zašto to neko opstruiše…mada je u suštini sve jasno.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jordan na: Ukrajina korak bliže ka dobijanju i nabavci švedskih borbenih aviona JAS-39 Gripen

@Vaste Indija: poslao sam linkove za stručne analize, link na blog koji si postavio ne radi. Iran: Tokom rata 2025, Izrael je bombardovao aerodrom Mashhad i uništio 2 vazdušna tankera. Ono što je poenta je da je morao da uđe 1400 km u dubinu iranske teritorije i da se vrati, a da pri tome 2-3…

01. Jun 2026.Pogledaj

Miloš77 na: Ukrajina korak bliže ka dobijanju i nabavci švedskih borbenih aviona JAS-39 Gripen

@Pajo Ja u potpunosti razumem tvoj stav, ali mislim da si izostavio jedan veliki deo. Reći cu samo ovako, pa ako prodje prodje: - Ja se takodje ne slazem sa velikim delom Putinove politike i sto se Ukrajne tiče, mada se sa nekim delovima iste slažem, jer ne smatram invaziju Ukrajne nepisprovociranom. Generalno ne podrzavam…

01. Jun 2026.Pogledaj

Nenad N. na: [POSLEDNJA VEST] Udes helikoptera Helikopterske jedinice MUP-a: Tvrđe sletanje Gazele nakon tehničkog kvara, posada nepovređena

@Vlad I ja hocu da znam brojeve za loto, pa opet nema propisa i zakona koji kazu da moram da ih znam. Ako cemo da budemo legaliati, budimo. Da li te zanima i da li im pucaju gume na kolima? Ili da ioak budemo malo normalni.

01. Jun 2026.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Ukrajina korak bliže ka dobijanju i nabavci švedskih borbenih aviona JAS-39 Gripen

@Vaste Dugo sam ziveo u Rusiji. i plan Rusa jeste bio povratak cele Belorusije i Ukrajine pod vlast Moskve. U tom slucaju Putin ne bi morao da se ilegalno izabire u novi mandat (u Rusiji postoji ogranicenje 2 puta zaredom) vec bi kao Milosevic isao na "federalnog" predsednika., nekog novog Gorbaceva. Sve su to srusili…

01. Jun 2026.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Ukrajina korak bliže ka dobijanju i nabavci švedskih borbenih aviona JAS-39 Gripen

@Milos77 Postoje karte okupacije Ukrajine i najvise je Rusija okupirala u martu 2022, celo podrucje oko Kijeva, celu harkovsku oblast, cak su bili u gradu Harkov, gdesu bile borbe, te okupirali grad Herson i celu to stranu reke Dnjepar. Danas je broj km2 okupacije Ukrajine neuporedivo manji nego 2022.Rusi su vojno izbaceni iz veceg dela…

01. Jun 2026.Pogledaj