BEG airport status
Godinu dana od udesa Galeba G-4 kod Šapca; Osnovana fondacija „Dejan Pandurović“ – pomoć porodicama nastradalih i povređenih pilota Kolege poginulih pilota formirali fondaciju u njihovu čast / Foto: Fondacija "Dejan Pandurović"

Godinu dana od udesa Galeba G-4 kod Šapca; Osnovana fondacija „Dejan Pandurović“ – pomoć porodicama nastradalih i povređenih pilota

Danas se navršava tačno godinu dana od kako se vojni avion Super galeb G-4 srušio na području sela Slatina kod Šapca tokom izvođenjа redovne borbene letаčke obuke.

U udesu su tada stradala dva pilota – potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande RV i PVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade.

Nakon udesa, prijatelji i kolege pokojnih pilota osnovali su „Fondaciju Dejan Pandurović“ uz saglasnost porodice Pandurović.

Kako navode u svom osnivačkom aktu, fondacija definiše nekoliko ciljeva: 

– Negovanje sećanja na lik i delo pilota kapetana avijacije Vojske Srbije Dejana Pandurovića;
– Pružanje pomoći i podrške članovima njegove uže i šire porodice i članovima porodica poginulih ili teško povređenih pilota, letača i ostalih pripadnika Vojske Srbije u vazduhoplovnim i drugim nesrećama, u skladu sa mogućnostima;
– Podizanje nivoa bezbednosne kulture u svim segmentima sistema bezbednosti letenja, kao i promocija prediktivnih i proaktivnih mera za unapređenje bezbednosti letenja u srpskom vazduhoplovstvu;
– Ostvarivanje saradnje sa obrazovnim institucijama u zemlji i inostranstvu na svim nivoima obrazovanja;
– Promovisanje pozitivnih vrednosti i sportskog duha kod dece i omladine;
– Promovisanje amaterskog sporta;
– Ostvarivanje saradnje sa drugim organima i organizacijama u zemlji i inostranstvu sličnog interesovanja kao Fondacija.

Fondacija će raditi na unapređenju svesti o bezbednosti letenja u srpskom vazduhoplovstvu / Foto: Fondacija „Dejan Pandurović“

Takođe, oni ističu i nekoliko različitih aktivnosti kroz koje fondacija planira da ostvaruje svoje ciljeve:

– Prikupljanjem donacija, novčanih i drugih sredstava;
– Obeležavanjem godišnjice od vazduhoplovnog udesa pilota kapetana avijacije Vojske Srbije Dejana Pandurovića na prikladan način u skladu sa odlukom Upravnog odbora;
– Organizacijom aktivnosti “Memorijal Dejan Pandurović “;
– Organizacijom seminara iz oblasti bezbednosti letenja;
– Objavljivanjem knjiga i drugih publikacija sa temama koje se odnose na negovanje tradicije srpskog vazduhoplovstva, u skladu sa pozitivnim vrednostima koje promoviše Fondacija;
–  Saradnjom sa naučnim institucijama, univerzitetima i školama u zemlji i inostranstvu;
– Saradnjom sa stručnim udruženjima i drugim organizacijama u zemlji i inostranstvu koje se bave sličnom delatnošću kao Fondacija.

Potpukovnik Nenаd Đure Ćulibrk rođen je 30. avgusta 1968. godine u Virovitici. Obаvljаo je dužnost referentа u Odseku zа vаzduhoplovnu podršku Odeljenjа zа operаtivne poslove Komаnde RV i PVO. Nа službi u Vojsci Srbije je od 20. jula 1991.godine. Tokom vojničke kаrijere obаvljаo je niz dužnosti i više putа je nаgrаđivаn i pohvаljivаn. Potpukovnik Ćulibrk bio je nаstаvnik i instruktor letenjа, nosilаc je Zlаtnog letаčkog znаkа. Ćulibrk je bio oženjen i imа dvoje dece, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Dejan Pandurović, kapetan avijacije srpskog ratnog vazduhoplovstva, rođen je 15. aprila 1978. godine u Vrbasu. Septembra 1993. godine upisuje Vojnu gimnaziju u Beogradu koju uspešno pohađa kao učenik 5. vazduhoplovnog odeljenja 23. klase. Nakon selektivnog letenja na avionu Utva 75 1997. godine, postaje student 54. klase Vojne akademije u Beogradu na smeru avijacija. Kao diplomirani oficir, usmerenja – pilot aviona, 2001. godine stupa na prvu dužnost u 239. lbae u Podgorici. Nakon završenog kursa nastavnika letenja prekomandovan je na aerodrom Kovin u 251. lbae gde školuje mnoge generacije mlađih pilota. U „Kurjacima sa Ušća“ dobija zvanje starijeg nastavnika letenja na avionu Super Galeb G-4.

Poznato je i da se Pandurović jednom katapultirao –  u padu vojnog aviona 24. oktobra 2000. godine. Tada je bio kadet na obuci i leteo je sa majorom Asimom Pandžićem u naselju Rakića Kuće kod Podgorice, kada je Super Galebu G4 otkazao motor.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Po

Slava svim poginulim letacima i vitezovoma neba!
Kada smo vec kod Galeba, kakvo je danas realno stanje, ne uzimajuci u obzir price o famoznoj modernizaciji? Lete li uopste?
Pozdrav

Odgovori
Zi

Da lete, u resursu je 9 aviona.

Po

Hvala na odgovoru!
Iskreno, mislio sam da ih je manje preostalo. Onda pored tih 9 verovatno postoje i primerci koji su trenutno u remontu.
Pozdrav.

bo

Da li su zvanicno saopsteni rezultati istrage o urocima pada ovog aviona i pogibiji dva pilota?

Odgovori
Zi

Nije bilo takvog saopstenja.

Br

Nedavno smo mogli pročitati u štampi da je ranije bilo ispravno 1-2 aviona „Orao“, da ih je sada 7 ispravno i lete, a da se uskoro očekuje svih 12 aviona.
Ako sada lete 9 aviona „SuperGaleb G-4″da li se može očekivati da se taj broj poveća, bilo bi lepo da imamo takodje ispravno 12 aviona G-4 u stroju.
To bi značilo 12+12, ukupno 24 aviona plus 10 „Migova-29“ i 6 novouvedenih školskih aviona „Lasta“.
Takodje najavljeno je uvodjenje u upotrebu još 8 novih aviona „Lasta“. To bi činilo priličan broj ispravnih letelica!!!

Odgovori
Zi

Nije tacno da je ranije bilo aktivno samo 1-2 aviona Orao. Taj broj se u protekloj deceniji kretao od 4-7. Tesko da cemo uskoro imati 12 Orlova u resursu. Broj G-4 moze da poraste za 1-2. Racunajte na to da ce ranije remontovanim avionima isticati resursi.

Ig

Kada je se desila ova nesreća tvrdio sam da nikada neće objaviti „zvanični“ izveštaj. Tako je uvek.
I dalje postavljam pitanje o broju palih aviona posle remonta i zataškavanju nalaza.

Odgovori
BB

Da, uvijek su avioni ispravni, piloti obučeni… izvještaji (ako ih ima) hvalospjevi, umjesto da se izoluje problem.
Sve u svemu, ako ne možemo da ustanovimo zbog čega se nešto desilo, to je uvod u novi incident.

BB

Nisam se nadao da ću biti ptica zloslutnica…
Saučešće nastradalim pilotima.

Bez iskrene analize zbog čega se to dešava (ovaj današnji incident skoro identičan) nema napretka…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj