BEG airport status
Mihajlović: Koncesija „Tesle“ neće kočiti rad preduzeća „Aerodromi Srbije“; Plan za razvoj „Morave“ i dalje postoji Nastavlja se razvoj malih aerodroma / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Mihajlović: Koncesija „Tesle“ neće kočiti rad preduzeća „Aerodromi Srbije“; Plan za razvoj „Morave“ i dalje postoji

Tokom današnjeg obilaska SMATSA-e i „Nikole Tesle“, ministarka Zorana Mihajlović govorila je o dosadašnjem radu Ministarstva i drugih vazduhoplovnih institucija na unapređivanju vazdušnog saobraćaja u Srbiji.

Tom prilikom, bilo je reči i o preduzeću koje je osnovano sa namerom da pomogne u razvoju malih aerodroma i njihove infrastrukture. Na pitanje Tango Sixa o tome kako će nakon davanja „Tesle“ pod koncesiju funkcionisati preduzeće „Aerodromi Srbije“ čije je sedište trebalo da bude na beogradskom aerodromu Mihajlovićeva je objasnila:

– Ono kao preduzeće svakako opstaje. U pitanju su mali aerodromi. Bilo je nekoliko pitanja o tome da li to znači, sada kada smo u procesu davanja pod koncesiju „Nikole Tesle“, da će doći do zastoja u radu drugih aerodroma. Naprotiv, to neće značiti nikakav zastoj.

Mi gradimo kontrolni toranj u Nišu. Niš je za tri godine obeležio 330.000 prevezenih putnika. Niš i Ponikve su u vlasništvu lokalnih samouprava i nastavlja se njihov razvoj i ulaganje i nama svakako treba neki rezervni aerodrom.

Kraljevo još uvek nismo priveli onoj nameni kojoj smo želeli da privedemo i nadam se da ćemo to uraditi jer je Kraljevo geostrateški na fantastičnom mestu i odličan je za kargo saobraćaj. Prema tome, mi ćemo nastaviti ne samo kroz „Aerodrome Srbije“ dalji razvoj ostalih malih aerodroma. –

Takođe, na pitanje naše redakcije o tome ko se od ponuđača nalazi kao drugorangirani na listi za koncesiju „Nikole Tesle“, ministarka Mihajlović rekla je da se proces nalazi trenutno u periodu žalbi, te da je bolje sačekati da se on okonča pre davanja konkretnijih informacija.

Podsetimo, nakon odluke na sednici Vlade Srbije 30. januara 2016. godine, preduzeće „Aerodromi Srbije“ osnovano je 2. februara iste godine.

Tim povodom, iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rečeno je da će prvi zadatak novog preduzeća biti uspostavljanje civilnog vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Morava Kraljevo, a osnovni zadaci upravljanje, razvoj i održavanje aerodromske infrastrukture Srbije.

Komentari

A

Pronadjite mi koji jos glavni aerodrom u svetu koriste low cost kompanije osim Beograda.Zar ne koriste low cost aerodromi oko vecih gradova primer.Minhenu pripada aerodrom Memingen,Parizu Bowe,Amsterdamu Ajndhoven,Londonu Luton.Zasto je problem u Srbiji da rade i jos dva aerodroma Morava kod Kraljeva koja ceka ne znam sta vise vec 7 godina pa i Ponikve.U cemu je problem?Koliko puta do sada obecanja je davala Mihajilovicka pogotovu za aerodrom morava.Sta misle da ne bi dobro radio.Kraljevo grad centralne Srbije koji moze izuzetno dobro da radi obzirom da su tu i Cacak,Kragujevac,Kopaonik Vrnjacka Banja pa i ceo Sandzak.U cemu je vas problem gospodo iz Vlade.Pogledajte aerodrom Morava i Bowe koji pripada Parizu a udaljen je 1.30 min od Pariza.Zgrada morave je 10 puta lepsa od prijemne zgrade u Parizu.Sta hocete vise i do kada sve da se svodi ns Beograd.Low cost je iskljucivo namenjen za okolne gradove a ne za glavne medjunarodne kao sto to krsi Beograd.Da me ne razumete pogresno.Nista nemam protiv Beograda ali imam protiv jer se krse ovde glavna nacela.Saberite se u glavi malo bolje i dozvolite da drugi gradovi zive u Srbiji.

Odgovori
V

Aleksa,
Slazem se da se i Morava i još koji aerodrom u Srbiji mora dovesti u upotrebu, ali jedna ispravka.

Od glavnih aerodroma u svetu teže je naći neki sa koga LCC ne leti nego sa koga leti.

LCC lete sa Madrida, Frankfurta, Brisela, Kopenhagena, Šarl de Gola, Rima, Atine, Budimpešte, Beča, Bukurešta, Sofije, Praga, Berlina, London Getvika, Osla i tako dalje i tako bliže.

R

Tuzla je pocela sa LLC!
https://www.lyonaeroports.com/en/en/flight-and-destinations/stopover-destinations
;-) 60 km radius od Cacka za Miami,Toronto, Vancouver, Montreal…
https://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm

R

Jel ce biti letova za Aerodom Orli Francuska sa HOP ailines?

Odgovori
z

Hoce gospodjo Ronhill. Pocinju od 25. juna i bice linije za Beograd (3x dnevno – u 0815, 1244 i 2018), Nis (1x dnevno – u 0822) i Kraljevo (4x dnevno – u 0800, 0900, 1000 i 1201). Tako da taman kad Vam se deca raspuste, a verovatno stanujete tu blizu Orlija pa ne morate da se „cimate“ do Charles De Gaule-a, moci cete do destinacije u Srbiji po izboru u vreme koje vam odgovara i to jednim od prvih letova. Cena ce verovatno biti od 49E-122E u jednom pravcu, najverovatnije oko 119E u tom periodu posto pocinje vec jaka sezona. Cene su bez prtljaga naravno, izgleda da ce naplacivati po torbi 35E.

Vasa sreca da ste naisli na pravi sajt (o avijaciji je, jel tako? pa koje je bolje mesto da se sazna ono sto vas interesuje o ceni karte i novim linijama koje krecu iz komsijskog aerodroma) na kome mozete dobiti blagovremene i pre svega personalizovane informacije o vasoj licnoj problematici.

Srecan Vam put i javite nam kakvo je bilo iskustvo.

B

👏

V

Interesantan intervju i još interesantnije izjave.

Izdvojiću samo jednu.
Zbog čega se ne objavi rang lista potencijalnih Koncesionara? Svi su tvrdili da će ceo proces biti javan i bez skrivenih detalja.

Odgovori
D

“Takođe, na pitanje naše redakcije o tome ko se od ponuđača nalazi kao drugorangirani na listi za koncesiju „Nikole Tesle“, ministarka Mihajlović rekla je da se proces nalazi trenutno u periodu žalbi, te da je bolje sačekati da se on okonča pre davanja konkretnijih informacija.”

V

Djape,
Da li si naivan ili nameran?
Zbog čega je rang lista tajna? Javni konkurs, javne ponude, tajni rezultat. Interesantno!

D

Čuo sam jasan odgovor na vaše pitanje. Po iseku žalbenog roka očekujem rang listu sa ponudama. Nadam se da će T6 sledeći put podsetiti ministarku na javno dato obećanje. Meni je interesantnije da vas kao velikog protivnika koncesije interesuje lista ponudjača, da niste imali skrivenog favorita?

V

Djape,
Pošto ne znaš Zakon o upravnom postupku i Zakon o Koncesiji bespotrebno je da ti objašnjavam.
Možeš otvoreno ili prikriveno da provociraš ili „spuštaš“ no to ide tebi na čast.
Mene interesuje lista jer imam pravo po Zakonu, kao i svaki građanin Srbije, da znam listu. Nemam ni skrivenog, ni otvorenog.

D

Mislite da mene ne zanima? Malo strpljenja Vladimire.

V

Djape,
Strpljenje pominješ? A Koncesija kasni pi pola i traje kao Ivkova Slava? Premijerka pred Novu Godinu izjavi da će sve biti javno i dostupno?
Da je sve kako treba ili po njihovoj zamisli objavili bi oni svaki detalj, ne bi mogli živi da ostanemo od propagande. Iskakali bi i iz veš mašine i iz frižidera.

Da bi se poveo postupak žalbe po rang listi, lista mora biti javno objavljena. Zakon Djape, zakon!

D

Naravno, zakon pre svega. Ako su prologiranja predvidjena, gde se onda krši zakon?
“Упутством за понуђаче за Фазу 2 предвиђено је да Јавно тело задржава право да продужи рокове за спровођење појединих радњи и рокове за доношење одлука Јавног тела. “
Po isteku žalbenog roka očekujem listu ponadjača sa ponudama, nestrpljivo, verujte.

V

Djape,
Prolongiranja predviđena? Ako je bilo šala, onda ok. Ali ako si ozbiljno mislio onda vidi ovako.

Produžiti rokove nije isto kao što je neobjavljivanje rang liste.
Da bi se žalilo na rang listu, ona mora da se formira i javno objavi.
U više navrata su „prolongirali“ objavu rang liste da bi na kraju rang lista ostala tajna i dan danas.

Da nije tužno, bilo bi smešno.

D

Ok, utvrdili smo da nije bilo nikakvog protiv zakonskog „kašnjenja“ jer su odlaganja regulisana Uputstvom za ponudjače. „Rang lista je ostala tajna i dan danas“. Ovo „dan danas“ mi deluje kao da je odluka bila pre godinu dana a ne pre sedam dana. Strpljenja, pivo i kokice Vladimire.

V

OK, ustvrdili smo da te ne interesuje postupak objave rang liste ponuđača, po Zakonu o Koncesiji.
Tebi sedam dana nije ništa? Srpsko tumačenje propisa. To što treba da bude objavljeno odmah po završteku prijema i obrade ponuda da okačimo mačku o rep?
Imamo izjavu ko je najbolji ponuđač, nemamo rang listu. Čekamo da se završi žalbeni postupak na listu koja nije objavljena.
Previse i za pivo i kokice. Jedini koje nestrpljiv ovde je onaj ko ima razlog da skriva istinu. A to nisam ja.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

poručnik DATA USS Enteprise na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

mali jubilej, program je u problemu, jer se menja kompletan sistem razmišljanja u vojskama, čemu ovakav avion, kada je moguće razviti HALE UCAV sisteme stelt karakteristika sa mlaznim motorom , umesto aviona imate udarnu grupu UCAV sistema, po-vezanih veštačkom inteligencijom, koji lete na visi-nama iznad visina dejstva PVO........... vreme je za borbene dronove, a ne…

17. Jun 2018.Pogledaj

Sandam na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

Za inženjera, sve dok proizvodnja traje posao na razvoju nije završen. Uvijek ima nešto što bi se trebalo dotjerati, ispaviti, prepraviti... To što su Ameri skloni da objave "listu šta bi trebalo popraviti" ne znači odmah da je jedan projekat katastrofa. U tome je snaga njihovog inženjerstva. Timski rad ne trpi prekomjernu tajnovitost jer svako…

17. Jun 2018.Pogledaj

D Czar na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Beograd privlači egzotične linije, ali ne i glavne prijevoznike Europe

Ne znam ako je plan za EU-light moguc, mozda za buduce clanice EU, Srbija, Bosna, Makedonija, Kosovo, Albania, Crna Gora itd... EU nece useti nove clanice prije 2028, tako da je sve moguce to toga. Sto se tice Air Serbije, nisam siguran kako ce ona prezivjeti sad kad Vinci Grupa uzem controlu nad aerodrom Beograd.…

16. Jun 2018.Pogledaj

Perica na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

Ma ko je morao i kupuje npr. Norveska..svi ostali tehnoloski partneri projekta koji su se nadali da ce biti bitni kooperanti u proizvodnji. Za sada tu se samo Izrael dobro okoristio a ostalima mrvice sa stola. Na kraju krajeva ne mogu da se otmem utisku da su planeri imali na umu da ce protivnici ‘zapadnih…

15. Jun 2018.Pogledaj

Perica na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

Pa avion je jos uvijek nedovrsen...pa valjda je osnovna stvar da mu rade svi oruzni sistemi...kako se nabodinu tekstu posle skoro 20 godina razvoja njemu ne radi top...Mornarica jos planira da se oslanja na super hornet..a f35c ako bude... Puno softvera, dosta procesora, ‘puno lampica’ pa to dobro radi samo u ‘video igrici’...sto je sistem…

15. Jun 2018.Pogledaj

Send this to a friend