BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Mađarska naručila 16 višenamenskih helikoptera H225M Mađarski helikopteri H225M biće naoružani i imaće sistem HForce / Foto: Anthony-Pecchi, Airbus Helicopters

Mađarska naručila 16 višenamenskih helikoptera H225M

Ministarstvo odbrane Mađarske naručilo je 16 višenamenskih helikoptera H225M opremljenih sistemom za upravljanje naoružanjem HForce. Zajedno sa helikopterima, kompanija Erbas će obezbediti obimni paket za obuku i podršku kako bi se osigurao najviši nivo operativne dostupnosti.

– Zahvalan sam za poverenje koje je mađarska vlada stekla prema našoj kompaniji kako bi podržala svoj ambiciozni program modernizacije oružanih snaga “Zrinji 2026“. Naši timovi su bili svedoci profesionalizmu i entuzijazmu mađarskih stručnjaka i pilota čiji je doprinos bio ključan za osiguranje uspeha ovog projekta – rekao je Bruno Even, generalni direktor Erbas Helikoptersa.

– Ovaj novi ugovor potvrđuje H225M kao borbeno dokazanu, višenamensku patformu koju koriste najzahtevniji vojni korisnici širom sveta. Mađarske oružane snage moći će se osloniti na troškovno efikasni tandem helikoptera H145M i H225M koji će im omogućiti da pokriju sve glavne vojne misije, od više namena koje pruža laki helikopter, preko taktičkog transporta, borbenog traganja i spasavanja do izvršavanja lakih borbenih jurišnih zadataka – dodao je Even.

Helikopteri H225M koje je izabrala Mađarska biće opremljeni najsavremenijim komunikacionim mogućnostima i biće korišćeni za transport, borbeno traganje i spasavanje kao i specijalne operacije. Njegova najsavremenija avionika i četvoroosni autopilot, izuzetan dolet i nosivost, u kombinaciji sa prostranom kabinom konstruisanom da može da nosi do 28 vojnika, moćno naoružanje vazduh-zemlja/more kao i sistem za elektronsko ratovanje, omogućava da se helikopterom H225M izvode i najzahtevniji zadaci. Helikopter ima mogućnost upotrebe u svim vremenskim uslovima koje je podržano njegovom usklađenošću sa naočarima za letenje noću (NVG – night vision goggle).

H225 je trenutno u upotrebi širom sveta sa 88 helikoptera koji su do sada isporučeni. Nedavno je flota ovih helikoptera prešla ukupan nalet od 100.000 sati, nakon prve isporuke Ratnom vazduhoplovstvu Francuske 2006. godine. Od tada je 11-tonski H225M dokazao svoju pouzdanost i izdržljivost različitim borbenim okruženjima i kriznim područjima.

Ovim ugovorom, Mađarska postaje deveta država koja je izabrala H225M. Kao član porodice višenamenskih helikoptera Super Puma, ova vojna varijanta je trenutno operativna u Francuskoj, Brazilu, Meksiku, Maleziji, Indoneziji i Tajlandu, a nedavno su ga naručili Kuvajt i Singapur.

Komentari

m

Kazu ne moze to preko noci. Stari izlizani trac. Koliko godina prodjose od 99te do 2018god. Koliko godina prodje od kada dodjose ovi danas na vlast. To nije preko noci vec su prosle godine i godine. A svako pametan zna gde se nalazimo i u kakvom smo okruzenju i kakve probleme imamo i sa kim. Ako je neko bio neobavesten o tome nije trebalo ni da bude na celu drzave. Ako je neko ipak bio obavesten o tim bezbedonosnim problemima prstom nije mrdnuo da se pod hitno ojaca drzava i vojni potencijal drzave. Sve ovo sto se nabavlja mlako i na duge staze. Ljudi prosle su 19godina uzalud i ono sto smo imali otislo je u nepovrat. Kasno je pocelo opremanje vojske a i ovo sto je kao dogovoreno ne cini se dovoljno da se isporuke maksimalno ubrzaju. Zaboravite vise na trac ne moze preko noci. Mnogi dani i noci su prokockani uzalud. Madjarska sta god imala ili nemala u svom arsenalu to je danas jedna veoma ozbiljna drzava koja ima svoje JA, sto mi nemamo. Madjarskoj niko ne preti pa moze na miru da vrsi air policing i polako da obnavlja svoje oruzane snage. Jos 100 godina da prodje i dalje ce govoriti ne moze preko noci. A cerupanje drzave moze preko noci.

Odgovori
R

Koliko se“ kasni“ u školovanju pilota,za predstojeće nabavke vazduhoplovnih sredstava uključujem i dronove?

Odgovori
M

Soper helikopter svaka cast za nabavku i kolicinu! Porediti ga sa Mi-17V5 je suvisno jer svaki ima svoje lose a i dobre strane!
Srbija treba da uzme jos 14 Mi-17 V5 ( slicno kao Indiski 😀) i sa odredjenom kolicinom Mi-35M dobijamo jaku helikoptersku komponentu!
Vojska ce u svom sastavu imati 4 tipa naoruzanih helikoptera PO Gazele ,H145M,Mi-17 i Mi-35M ,nedostaje samo vodjena PO raketa ( domace proizvodnje)

Odgovori
R

Sila nebeska u poređenju,sa našim RV.

Odgovori
P

Fino je kada susjedna država sa kojom nemamo nerazjašnjenih problema obnavlja svoje vazduhoplovstvo onako kako treba – široke ruke, kupujući kompletne eskadrile, lovaca-bombaredera, a sada i lakih i srednjih evropskih helikoptera. Međutim, padanje u trans sa nekakvim nebeskim silama je krajnje pretjerivanje i odraz naše dezorjentisanosti, fascinacije tuđim i holivudskim predstavama o nadmoći zapadne (preskupe) tehnike. Imaće Mađarska tehnološki kvalitetnije ali borbeno ne mnogo bolje vazduhoplovstvo nego mi. Međutim, PVO i KoV su im značajno inferiorne u odnosu na nas (npr. izrazito ravničarska zemlja ima samo jedan aktivan nepotpun tenkovski bataljon). Budu li se ostavrile najavljene nabavke za potrebe našeg RViPVO ni po čemu nećemo zaostajati za komšijama. Vidićemo da li će sve biti po planu a nastupajuća 2019. je ključna jer se u njoj očekuje većina najavljenog.

М

Madjarska je u NATO u verovatno projektuje snage u skadu sa obavezama prema savezu i svojim mogućnostima. Duboko verujem da su dobro procenili koliko im tenkova treba, Šta će im više da se slučajno ne plaše nekog ugrožavanja granica npr. južnih i sile koja im preti. Sve ostale zemlje sa kojima se graniči su njene saveznice pa čak i Ukrajina sa kojom deli iste geostrategijske ciljeve. Zanimljivo je da je i u prošlosti madjarska imala takođe jedan nazovi „paradoks“ u opremanju. Nisu imali lovačko bombardersku avijaciju. Nemaju je ni danas. Čini mi se da imaju dobro odmerenu politiku opremanja RV i preorijentacije sa istočne na zapadnu tehnologiju. Koriste sve sa istoka što se može kvaliteno iskoristiti do maksimuma resursa a opremaju se da kažemo unificiraju svoj tehnološki park u skladu sa NATO standardima. Za razliku od njih imamo primere u svetu pa i u Evropi naročito među arapskim ( iaju para od nafte pa može i rusko i francusko i američko pa i kinesko i ko zna još čije) kao i zemljama trećeg sveta ( nema pas za šta da ih ujede) gde se nabavlja sve što tržište ponudi ( polovno staro novo istočno zapadno dalekoistočno).

M

Ovo je vrlo moćna mašina, koliko mi se čini.
Uz onaj naš novi H145M ide neka muzika iz PC igrica, ali uz ovaj H225M samo hard rock, AC/DC npr. Punokrvni multifunkcionalni helikopter.

Odgovori
d

Interesuje me da li ima EASA sertifikat?
:)

Odgovori
M
P

Mađari široke ruke…
20 H145M plus 16 H225M jednako 36 novih helića koje kupuju od Airbus-a (za razliku od nas mogu se nadati i popustu na količinu :).
A T6 je već pisao i o remontu Mi-24-orki, tako da će biti lepo kroz koju godinu videti ih sve u sadejstvu na nekoj vežbi.

Odgovori
P

Propeler Zviz: Немам ништа лоше да кажем сем велике похвале и за количину и квалитет летелица…ако би упоређивали са Мађарима…ми имамо (*9) Х145М, + (*3) Ми-17В-5 , + (*4) Ми-35М
+ (*3) Х225 један полован?? ако уопште дође до реализације. = 19 хелића,ако се одузму још неизвестан и делимично тачан број који иду МУП-у тај број ће још више пасти,али ми смо и додали 6 половних МиГ-29 у више верзија и намеравамо још само 4 МиГ-29 из БР-је… По мени ове наше набавке су исувише мале када погледамо НАТО чланицу која нема безбедносних ризика,и нас без савеза са великим безбедносним ризицима, са територијалним проблемима попут Српске Републике,Црне Горе (народа), КОСМЕТА (Северно Косово и српске енклаве),стварно сам забринут,треба то много много боље са наше стране.али барем постоје неки благи успорени кораци напред за разлику од претходник власти.

A

@Playma(Srbija)
Vojska se razvija godinama, a ne preko jedne noći. Jednostavno, tako ide i tako mora biti.

P

Aleksa Radojičić: Знамо ми сви како се војска развија ништа спорно,али манимо се тих напредњачких-политичких реченица,нисмо овце види се да иде на кашичицу скоро све компоненте… од половних мигова они се наводно зову нови,а нико не помиње са врха власти и остали потрчци да су ти авиони старији или барем неку годину млађи од оних из СФРЈ,па разне баке и деке поверују да су то ипак нови авиони свеже произведени,ја лично немам ништа против и тих старијих само да их је више од 14 и под обавезно модернизација,јер џаба нама и летно способне летелице а да нису способне да извравају колико толико модерно потенцијално одвраћање. Плус ако се одузму 3 двоседа без радара који су практично бескорисни осим за обуку…ми требамо као бугари већ сада да размишљамо о новом авиону да се наруче први двоседи и у наредном периоду да се докупљују…а да новца нема,то лажу,наравно као што знате,поједине службе безбедности надгледају и овај сајт и прате преписке,и драго ми је што читају критике,и надам се да ће се све наше критике искористити да се поправљају ствари у ВС,А још ми више драго да постоји овако неутралан сајт где се увек нека лоша испричана или лажно-непостојућа реченица исправи до краја,и све честитке за то.

m

ima li naznaka o ceni, sta reci pametan izbor koji je nacinila Madjarska

Odgovori
Ž

Таква информација за сада није објављена.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend