Kompanija Vansi erports se u 2017. godini našla među prvih pet aerodromskih operatera na svetu sa mrežom od 35 aerodroma u sedam zemalja na tri kontinenta, stoji u godišnjem izveštaju tog operatera.
U 2018. godini postojećoj mreži aerodroma dodat je i beogradski kao trideset i šesti aerodrom čijim operacijama upravlja Vansi.
Naime, poslednju u nizu koncesija Vansi je dobio za Aerodrom Nikola Tesla kada je u januaru 2018. godine na tenderu izabran kao najbolji ponuđač, a ubrzo zatim i potpisao koncesioni Ugovor sa Vladom Srbije i time dobio “Teslu” na upravljanje u narednih 25 godina. On će kao aerodromski operater zvanično početi sa radom nakon uplate jednokratne koncesione naknade čije se izvršenje očekuje u septembru ove godine.
– Dobijanje koncesije za beogradski aerodrom uspeh je koji beleži korak dalje u Vansijevom širenju van Francuske. Beogradski “Nikola Tesla” biće naš hab za jugoistočnu Evropu, region u kojem do sada nismo imali priliku da budemo operateri. – ističe u izveštaju predsednik Vansi erportsa Nikolas Notbart (Nicolas Notebaert).
Kako stoji u izveštaju, Vansi je tokom 2017. godine zabeležio veliki porast avio-saobraćaja, pre svega u Portugalu, gde je opsluženo preko 50 miliona putnika (7 miliona više u odnosu na 2016. godinu) na 10 aerodroma. Samo u Lisabonu zabeleženo je 4 miliona putnika, dok je na aerodromu Faro opsluženo 8 miliona, a na Portu 10 miliona putnika.
Na Santjagu u Čileu opsluženo je 20 miliona putnika, u Kambodži 8 milona, dok je u Francuskoj na Lionu opsluženo 10 miliona, a na Nantu 5 miliona putnika, pišu u izveštaju i dodaju:
– Ukupno, mreža aerodroma Vansi erportsa sa 12.000 zaposlenih tokom 2017. godine opslužila je skoro 157 miliona putnika (ne računajući Kobe) i povećala stopu saobraćaja na 12.4% u odnosu na prethodnu godinu.
Trenutno 218 avio-kompanija koristi usluge Vansijevih aerodroma, uključujući i 18 novih prevoznika zabeleženih u 2017. godini. Takođe, uvedene su i 272 nove linije, a vrednost investicija u radove za narednih pet godina iznosi 4 milijarde evra. –
Kako ističe Notbart, integracija je bila jedan od Vansijevih prioriteta u 2017. godini:
– Uložili smo mnogo vremena, energije i resursa kako bismo u potpunosti integrisali 10 aerodroma koje smo dobili na upravljanje prethodne godine (2016.) u našu postojeću mrežu, uzimajući u obzir specifičnosti i potrebe svakog od njih.
Naš model poslovanja uključuje tri vrste ekspertize – razvoj saobraćaja, dodatne vazduhoplovne aktivnosti i projektni menadžment. Trenutno, te ekspertize koristimo u procesu integracije aerodroma u Salvadoru, dok je proces integracije aerodroma u Japanu (isključujući nedavno dobijeni Kobe), Dominikanskoj Republic i Liona završen. –
Projekti u 2017. godini
Tokom 2017. godina Vansi je nastavio da razvija i ulaže u svoju mrežu aerodroma. Kako piše u godišnjem izveštaju, nakon dobijanja koncesije za aerodrom u Salvadoru 2017. godine i prenošenja prava na upravljanje početkom 2018. godine, otpočeo je proces njegove integracije u Vansijevu mrežu.
Takođe, nakon dobijanja koncesije za Osaku Itami i Kansai 2016. godine, Vansi kao deo konzorcijuma Kasami erports 2017. dobija na upravljanje i treći aerodrom u Japanu – Kobe.
Kada je reč o unapređenju usluga, na svih šest aerodroma u Dominikanskoj Republici uvedeno je u potpunosti neograničeno i besplatano korišćenje interneta. Kako kažu, ponuda te usluge deo je strategije za sve njihove aerodrome koja putnicima ne omogućava samo brzu i laku konekciju, već i platformu za dalje tehnološke inovacije i poboljšanja na polju aerodromskih usluga.
Takođe, razvoj i širenje aerodromske infrastrukture zabeležen je u septembru 2017. godine kada je postavljen temelj za novi međunarodni terminal na aerodromu u Santjagu. Taj terminal deo je projekta razvoja koji će povećati aerodromske kapacitete na 32 miliona putnika do 2020. godine, ističe Vansi u izveštaju i dodaje:
– Tokom iste godine otvoren je i novi terminal na aerodromu Faro u Portugalu, a započeta je i druga faza razvoja međunarodnog terminala na Pnom Penu u Kambodži.
U oktobru na “Sent Egizperiju” u Lionu otvoren je Terminal 1 veličine 70.000 metara kvadratnih čime je udvostručna veličina samog aerodroma. Otvaranjem terminala omogućno je pokretanje 13 novih linija sa tog aerodroma i obaranje rekorda od 10 miliona putnika. –
Podestimo, krajem aprila ove godine Vansi je najavio dobijanje prava (punog ili delimičnog) na upravljanje još 12 aerodroma u četiri zemlje.
Milers
Čini mi se da VINCI zna posao, nadam se da će to i u Beogradu dokazati, kako god neka im je sa srećom.
Golub
Ne brinem ja za Vansi…
leni
Hab za Srbiju su već osigurali ograničenjem ostalih aerodroma i posljedično tome drugih regija u Srbiji.
Yrraf
Mislim da je za Niš bilo najpametnije da je i on dat Vansiju u paketu sa BG jer ovo ograničenje je kontra-produktivno. Ne ugrožava Niš Beograd, već Prištinu i Skoplje pa se pametnom politikom mogla obezbediti ekspanzija oba aerodroma. Ovako smo zarad par procenata boljeg rezultata na Tesli izgubili šansu za bržu i veću ekspanziju Niša i praktično zaštitili PR i SK.