BEG airport status
Vansi: „Nikola Tesla“ će biti naš hab za jugoistočnu Evropu; U 2017. godini opslužili smo više od 150 miliona putnika Tokom 2017. godine integracija jedan od Vansijevih prioriteta / Foto: Vinci Airports

Vansi: „Nikola Tesla“ će biti naš hab za jugoistočnu Evropu; U 2017. godini opslužili smo više od 150 miliona putnika

Kompanija Vansi erports se u 2017. godini našla među prvih pet aerodromskih operatera na svetu sa mrežom od 35 aerodroma u sedam zemalja na tri kontinenta, stoji u godišnjem izveštaju tog operatera.

U 2018. godini postojećoj mreži aerodroma dodat je i beogradski kao trideset i šesti aerodrom čijim operacijama upravlja Vansi.

Naime, poslednju u nizu koncesija Vansi je dobio za Aerodrom Nikola Tesla kada je u januaru 2018. godine na tenderu izabran kao najbolji ponuđač, a ubrzo zatim i potpisao koncesioni Ugovor sa Vladom Srbije i time dobio “Teslu” na upravljanje u narednih 25 godina. On će kao aerodromski operater zvanično početi sa radom nakon uplate jednokratne koncesione naknade čije se izvršenje očekuje u septembru ove godine.

– Dobijanje koncesije za beogradski aerodrom uspeh je koji beleži korak dalje u Vansijevom širenju van Francuske. Beogradski “Nikola Tesla” biće naš hab za jugoistočnu Evropu, region u kojem do sada nismo imali priliku da budemo operateri. – ističe u izveštaju predsednik Vansi erportsa Nikolas Notbart (Nicolas Notebaert).

 

Kako stoji u izveštaju, Vansi je tokom 2017. godine zabeležio veliki porast avio-saobraćaja, pre svega u Portugalu, gde je opsluženo preko 50 miliona putnika (7 miliona više u odnosu na 2016. godinu) na 10 aerodroma. Samo u Lisabonu zabeleženo je 4 miliona putnika, dok je na aerodromu Faro opsluženo 8 miliona, a na Portu 10 miliona putnika.

Na Santjagu u Čileu opsluženo je 20 miliona putnika, u Kambodži 8 milona, dok je u Francuskoj na Lionu opsluženo 10 miliona, a na Nantu 5 miliona putnika, pišu u izveštaju i dodaju:

– Ukupno, mreža aerodroma Vansi erportsa sa 12.000 zaposlenih tokom 2017. godine opslužila je skoro 157 miliona putnika (ne računajući Kobe) i povećala stopu saobraćaja na 12.4% u odnosu na prethodnu godinu.

Trenutno 218 avio-kompanija koristi usluge Vansijevih aerodroma, uključujući i 18 novih prevoznika zabeleženih u 2017. godini. Takođe, uvedene su i 272 nove linije, a vrednost investicija u radove za narednih pet godina iznosi 4 milijarde evra. –

Kako ističe Notbart, integracija je bila jedan od Vansijevih prioriteta u 2017. godini:

– Uložili smo mnogo vremena, energije i resursa kako bismo u potpunosti integrisali 10 aerodroma koje smo dobili na upravljanje prethodne godine (2016.) u našu postojeću mrežu, uzimajući u obzir specifičnosti i potrebe svakog od njih.

Naš model poslovanja uključuje tri vrste ekspertize – razvoj saobraćaja, dodatne vazduhoplovne aktivnosti i projektni menadžment. Trenutno, te ekspertize koristimo u procesu integracije aerodroma u Salvadoru, dok je proces integracije aerodroma u Japanu (isključujući nedavno dobijeni Kobe), Dominikanskoj Republic i Liona završen. –

Projekti u 2017. godini

Tokom 2017. godina Vansi je nastavio da razvija i ulaže u svoju mrežu aerodroma. Kako piše u godišnjem izveštaju, nakon dobijanja koncesije za aerodrom u Salvadoru 2017. godine i prenošenja prava na upravljanje početkom 2018. godine, otpočeo je proces njegove integracije u Vansijevu mrežu.

Takođe, nakon dobijanja koncesije za Osaku Itami i Kansai 2016. godine, Vansi kao deo konzorcijuma Kasami erports 2017. dobija na upravljanje i treći aerodrom u Japanu – Kobe.

Kada je reč o unapređenju usluga, na svih šest aerodroma u Dominikanskoj Republici uvedeno je u potpunosti neograničeno i besplatano korišćenje interneta. Kako kažu, ponuda te usluge deo je strategije za sve njihove aerodrome koja putnicima ne omogućava samo brzu i laku konekciju, već i platformu za dalje tehnološke inovacije i poboljšanja na polju aerodromskih usluga.

Takođe, razvoj i širenje aerodromske infrastrukture zabeležen je u septembru 2017. godine kada je postavljen temelj za novi međunarodni terminal na aerodromu u Santjagu. Taj terminal deo je projekta razvoja koji će povećati aerodromske kapacitete na 32 miliona putnika do 2020. godine, ističe Vansi u izveštaju i dodaje:

– Tokom iste godine otvoren je i novi terminal na aerodromu Faro u Portugalu, a započeta je i druga faza razvoja međunarodnog terminala na Pnom Penu u Kambodži.

U oktobru na “Sent Egizperiju” u Lionu otvoren je Terminal 1 veličine 70.000 metara kvadratnih čime je udvostručna veličina samog aerodroma. Otvaranjem terminala omogućno je pokretanje 13 novih linija sa tog aerodroma i obaranje rekorda od 10 miliona putnika. –

Podestimo, krajem aprila ove godine Vansi je najavio dobijanje prava (punog ili delimičnog) na upravljanje još 12 aerodroma u četiri zemlje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mi

Čini mi se da VINCI zna posao, nadam se da će to i u Beogradu dokazati, kako god neka im je sa srećom.

Odgovori
Go

Ne brinem ja za Vansi…

le

Hab za Srbiju su već osigurali ograničenjem ostalih aerodroma i posljedično tome drugih regija u Srbiji.

Odgovori
Yr

Mislim da je za Niš bilo najpametnije da je i on dat Vansiju u paketu sa BG jer ovo ograničenje je kontra-produktivno. Ne ugrožava Niš Beograd, već Prištinu i Skoplje pa se pametnom politikom mogla obezbediti ekspanzija oba aerodroma. Ovako smo zarad par procenata boljeg rezultata na Tesli izgubili šansu za bržu i veću ekspanziju Niša i praktično zaštitili PR i SK.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

Kojih malih dronova? FPV? Mislite da NASAMS ili Avenger može nešto protiv istih?Pa da ima odgovora na FPV dronove ne bi se rat ovako vodio i to uz asistenciju najjačih sila sveta.

18. Feb 2025.Pogledaj
18. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Ako Rusi u 2025 ne pocnu da dobijaju Su-57 sa AL-51F1, onda nece ni Alžir. Sve u svoje vreme.

18. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Pajo Niko ne spori ogromne gubitke na obe trane. Spominjem potvrdjene gubitke zapadnog naoruzanja jer neki misle da je daleko manje dostavljeno nego sto je vec i unisteno. Tu kolosalnu pomoc u naoruzanju zbog kojeg se uvaj rat tako razvukao nazivaju mrvicama a u realnosti su na hiljade komada doniranog oklopa vec izgublili. Da ne…

18. Feb 2025.Pogledaj