BEG airport status
Saobraćaj na „Nikoli Tesli“ prema planiranom redu letenja; Zimski štab i operativne službe stalno angažovane Poletno-sletna staza i manevarske površine su u normalnoj funkciji, a uslovi kočenja na pisti redovno se proveravaju / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Saobraćaj na „Nikoli Tesli“ prema planiranom redu letenja; Zimski štab i operativne službe stalno angažovane

Avio-saobraćaj na Aerodromu Nikola Tesla odvija se prema planiranom redu letenja uprkos snegu koji neprestano pada duže od 24 sata, saopšteno je sa „Tesle“.

Kako navode, zimski štab i operativne službe beogradskog aerodroma maksimalno su i u punom kapacitetu angažovane kako bi se saobraćaj odvijao bezbedno i obezbeđeno.

Takođe, poletno-sletna staza i manevarske površine u normalnoj su funkciji, a uslovi kočenja na pisti redovno se proveravaju.

Deluje se brzo i istovremeno na svim potrebnim lokacijama / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

– Zimski štab je u stalnoj koordinaciji sa Kontrolom letenja i priprema izveštaje o stanju na svim površinama više puta dnevno. On je oformljen 1. novembra i raspolaže najmodernijom opremom za čišćenje snega u ovom delu Evrope.

Veličina voznog parka omogućava da deluju brzo i istovremeno na svim potrebnim lokacijama. Poletno-sletna staza dužine 3.400 metara i širine 45 metara u potpunosti se očisti od snega za oko 10 minuta. – objašnjavaju sa Aerodroma.

„Tesla“ ima 6 kamiona za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja aviona / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Novu platformu za odleđivanje i sprečavanje zaleđivanja aviona beogradski aerodrom izgradio je krajem 2016., a u rad pustio početkom 2017. godine.

Kako je tada rečeno sa „Tesle“, izgradnjom platforme proširene su manevarske, parking i saobraćajne površine za 21.000 kvadratnih metara, od čega je oko 16.500 kvadratnih metara predviđeno za kretanje vazduhoplova.

Aerodrom trenutno raspolaže sa 6 kamiona za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja aviona koji u zavisnosti od vremenskih uslova u relativno kratkom vremenskom periodu obavljaju neophodne operacije, ističu sa „Tesle“ i dodaju:

– U uslovima mraza u proseku 5 minuta traje proces odleđivanja i zaštite od zaleđivanja vazduhoplova. U uslovima snežnih padavina taj proces u proseku traje 10 minuta. –

Aerodrom nije bio zatvoren nijednom od 2008. godine / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Osim kontrolne kabine, na platformi postoje i tankovi za skladištenje tečnosti koja se koristi za sprečavanje zaleđivanja i odleđivanja aviona. Sistem je napravljen tako da postoji drenaža pri čemu se tečnost koja se iskoristi skuplja u kolektore i odvozi dalje.

Kako je ranije rečeno,“de-icing“ i „anti-icing“ platforma može da opsluži dve uskotrupne letelice istovremeno ili jedan širokotrupni avion. Treća letelica je u tom trenutku na čekanju dok se peto i šesto vozilo koriste na „push out“ lokacijama kod gejtova.

Prilikom pokretanja platforme sa „Nikole Tesle“ je istaknuto da aerodrom nijednog trenutka nije bio zatvoren još od 2008. godine, a nijedan let otkazan zbog vremenskih uslova u Beogradu još od 2014. godine.

 

Komentari

d

Pa i traktor neće nigdje sa njive pa opet…
ali sam samo pitao Nikad se negdje vani nisam zagledao. nisam ni kod nas. Ovo sad mi je baš upalo u oči.
(možda zato što upravo registrujem auto)

Odgovori
B

Traktor hoće sa njive… koristi se i za prevoz tereta putem a i treba nekud da ode do njive. Postoje i traktori koji se „ganjaju“ po krugu neke firme (pa i aerodroma). Zato ih ima i registrovanih (kao radna mašina) a i neregistrovanih.

R

Vazno da je natpis „AERODROM NIKOLA TESLA“ na cirilici…….!!!

Odgovori
i

Pa to je da gosti iz Rusije , Ukrajine, Belorusije mogu procitati gde su ! :)

М

А да неће бити на кинеском писму?

I

A sto je bitno da je na (i) na latinici/engleskom? Je l’ ce putnici da se pogube od aviona do zgrade terminala kad prolaze kroz most/vozi ih bus, pa je i tu potrebno da bude na engleskom? Nije da svi putokazi u zgradi nisu dvojezicni.

d

Zašto aerodromska vozila (žuta) nisu registrovana tj nemaju tablice? Jel to nešto normalno ili…

Odgovori
5

Не учествују у јавном саобраћају, дакле не излазе из Ерсајда (Airside). Претпостављам да се у том случају не плаћа регистрација и осигурање возила и Аеродром штеди на тим ставкама.

Примјетио сам да на већини аеродорма у свијету возила нису регистрована, или имају интерне (аеродромске) регистарске таблице.

i

Sta ce im tablice, neregistrovano vozilo mogu da vozikam i ja po svom dvoristu. Ta vozila ne napustaju aerodrom te im je registracija nepotrebna.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B3 na: [EKSKLUZIVNO] Kako je pilot USAF-a izbegao četiri Nevine rakete aprila 1999. godine

Ako zanemarimo politiku i ovaj SEAD F-16 ipak ako B-1 leti u tvom dometu i baca MK82 sa pokvarenim vratima na vise meta i vrati se u bazu mozda prelazak u pekare nije lose resenje.

25. May 2018.Pogledaj

dragan na: [EKSKLUZIVNO] Kako je pilot USAF-a izbegao četiri Nevine rakete aprila 1999. godine

Za tenkove ih nije bilo briga? Hehe zato je Dzejmi Sej svako vece izvestavao o desetinama tenkova unistenih od strane avijacije. A kada je krenulo povlacenje ucutali ko mrtva puvala. Pogodili i unistili sta su hteli? Pa nece biti jer su pogodili zgrade. Cak i za ostrascenog hrvata bas si napisao gluposti

25. May 2018.Pogledaj

Strateg na: [EKSKLUZIVNO] Kako je pilot USAF-a izbegao četiri Nevine rakete aprila 1999. godine

Ne sporim ti realnost, ali moram ovo da istaknem. Vazdušni udari NE MOGU da donesu pobedu, već mogu samo da stvore uslove za pobedu. Osim toga, pogledaj desetu epizodu dokumentarne serije "Battleplan".

25. May 2018.Pogledaj

Jason Bourne na: Izgubljena borba za „Ikarus“: Počelo rušenje zgrade prve srpske fabrike aviona

Cek cek, to se pominju Kemoimpex i Neimar visokogradnja. Ova firma Kemoimpex se ranije zvala Agrohim i bavi se trgovinom autogumama i sada su u Nisu prodavci automobila marke Mercedes. Valjalo bi malo procesljati detaljnije cime su se i kako bavili sa izgradnjom stanova na nisavskom keju u samom centru grada. Mutne su se neke…

25. May 2018.Pogledaj

Send this to a friend