BEG airport status
LYBE 2002:00 Z 090°03KT 9999 -RASN BKN033 02/00 Q1015 NOSIG=
Saobraćaj na „Nikoli Tesli“ prema planiranom redu letenja; Zimski štab i operativne službe stalno angažovane Poletno-sletna staza i manevarske površine su u normalnoj funkciji, a uslovi kočenja na pisti redovno se proveravaju / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Saobraćaj na „Nikoli Tesli“ prema planiranom redu letenja; Zimski štab i operativne službe stalno angažovane

Avio-saobraćaj na Aerodromu Nikola Tesla odvija se prema planiranom redu letenja uprkos snegu koji neprestano pada duže od 24 sata, saopšteno je sa „Tesle“.

Kako navode, zimski štab i operativne službe beogradskog aerodroma maksimalno su i u punom kapacitetu angažovane kako bi se saobraćaj odvijao bezbedno i obezbeđeno.

Takođe, poletno-sletna staza i manevarske površine u normalnoj su funkciji, a uslovi kočenja na pisti redovno se proveravaju.

Deluje se brzo i istovremeno na svim potrebnim lokacijama / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

– Zimski štab je u stalnoj koordinaciji sa Kontrolom letenja i priprema izveštaje o stanju na svim površinama više puta dnevno. On je oformljen 1. novembra i raspolaže najmodernijom opremom za čišćenje snega u ovom delu Evrope.

Veličina voznog parka omogućava da deluju brzo i istovremeno na svim potrebnim lokacijama. Poletno-sletna staza dužine 3.400 metara i širine 45 metara u potpunosti se očisti od snega za oko 10 minuta. – objašnjavaju sa Aerodroma.

„Tesla“ ima 6 kamiona za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja aviona / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Novu platformu za odleđivanje i sprečavanje zaleđivanja aviona beogradski aerodrom izgradio je krajem 2016., a u rad pustio početkom 2017. godine.

Kako je tada rečeno sa „Tesle“, izgradnjom platforme proširene su manevarske, parking i saobraćajne površine za 21.000 kvadratnih metara, od čega je oko 16.500 kvadratnih metara predviđeno za kretanje vazduhoplova.

Aerodrom trenutno raspolaže sa 6 kamiona za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja aviona koji u zavisnosti od vremenskih uslova u relativno kratkom vremenskom periodu obavljaju neophodne operacije, ističu sa „Tesle“ i dodaju:

– U uslovima mraza u proseku 5 minuta traje proces odleđivanja i zaštite od zaleđivanja vazduhoplova. U uslovima snežnih padavina taj proces u proseku traje 10 minuta. –

Aerodrom nije bio zatvoren nijednom od 2008. godine / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Osim kontrolne kabine, na platformi postoje i tankovi za skladištenje tečnosti koja se koristi za sprečavanje zaleđivanja i odleđivanja aviona. Sistem je napravljen tako da postoji drenaža pri čemu se tečnost koja se iskoristi skuplja u kolektore i odvozi dalje.

Kako je ranije rečeno,“de-icing“ i „anti-icing“ platforma može da opsluži dve uskotrupne letelice istovremeno ili jedan širokotrupni avion. Treća letelica je u tom trenutku na čekanju dok se peto i šesto vozilo koriste na „push out“ lokacijama kod gejtova.

Prilikom pokretanja platforme sa „Nikole Tesle“ je istaknuto da aerodrom nijednog trenutka nije bio zatvoren još od 2008. godine, a nijedan let otkazan zbog vremenskih uslova u Beogradu još od 2014. godine.

 

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

d

Pa i traktor neće nigdje sa njive pa opet…
ali sam samo pitao Nikad se negdje vani nisam zagledao. nisam ni kod nas. Ovo sad mi je baš upalo u oči.
(možda zato što upravo registrujem auto)

Odgovori
B

Traktor hoće sa njive… koristi se i za prevoz tereta putem a i treba nekud da ode do njive. Postoje i traktori koji se „ganjaju“ po krugu neke firme (pa i aerodroma). Zato ih ima i registrovanih (kao radna mašina) a i neregistrovanih.

R

Vazno da je natpis „AERODROM NIKOLA TESLA“ na cirilici…….!!!

Odgovori
i

Pa to je da gosti iz Rusije , Ukrajine, Belorusije mogu procitati gde su ! :)

М

А да неће бити на кинеском писму?

I

A sto je bitno da je na (i) na latinici/engleskom? Je l’ ce putnici da se pogube od aviona do zgrade terminala kad prolaze kroz most/vozi ih bus, pa je i tu potrebno da bude na engleskom? Nije da svi putokazi u zgradi nisu dvojezicni.

d

Zašto aerodromska vozila (žuta) nisu registrovana tj nemaju tablice? Jel to nešto normalno ili…

Odgovori
5

Не учествују у јавном саобраћају, дакле не излазе из Ерсајда (Airside). Претпостављам да се у том случају не плаћа регистрација и осигурање возила и Аеродром штеди на тим ставкама.

Примјетио сам да на већини аеродорма у свијету возила нису регистрована, или имају интерне (аеродромске) регистарске таблице.

i

Sta ce im tablice, neregistrovano vozilo mogu da vozikam i ja po svom dvoristu. Ta vozila ne napustaju aerodrom te im je registracija nepotrebna.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend