BEG airport status
RV i PVO Bugarske nalazi se u veoma lošem stanju, problemi sa neispravnom tehnikom, zastarelom infrastrukturom i mnogobrojnim udesima U neispravnom stanju nalazi se čak 80 procenata tehnike.

RV i PVO Bugarske nalazi se u veoma lošem stanju, problemi sa neispravnom tehnikom, zastarelom infrastrukturom i mnogobrojnim udesima

Ministarski savet Bugarske usvojio je 24. aprila ‘’Izveštaj o stanju odbrane i oružanih snaga Republike Bugarske’’ a njegove najzanimljivije detalje vezane za bugarsko RV i PVO preneo je istog dana vazduhoplovni portal Aeropres.

Izveštaj pokazuje da je stanje u ovom vidu bugarskih oružanih snaga veoma loše, postoje veliki problemi sa neispravnom tehnikom, zastarelom infrastrukturom a prošla godina bila je obeležena mnogobrojnim udesima.

U izveštaju se navodi da je u 2018. godini bilo 36 udesa vojnih vazduhoplova od kojih jedna katastrofa i tri ozbiljne nesreće. Broj incidenata je isti kao u 2017. godini ali se napominje da su u 2018. oni bili ozbiljniji i da je došlo do gubitka ljudskih života kao i vazduhoplovne tehnike. Osim katastrofe helikoptera Mi-17 kojom prilikom su poginula dva člana posade, u prethodnoj godini dogodio se ozbiljan udes aviona C-27J Spartan a posada helikoptera Cougar imala je prinudno sletanje nakon što je zakačen dalekovod. Prema izveštaju, 41 procenat udesa prouzrokovali su problemi sa tehnikom, u 23 procenata je krivac ljudski faktor a za ostalih 36 procenata nije navedeno šta je uzrok.

Posebno je obraćena pažnja na situaciju u jedinicama Radiotehničke vojske (sistem VOJiN) za koju se kaže da je uspela da obezbedi radarsku pokrivenost teritorije države ali u uslovima niza objektivnih ograničenja koji su nastali zbog nezadovoljavajućeg stanja radarskih kompleksa glavne komponente sistema za osmatranje vazdušnog prostora koji funkcioniše sa delimičnim kvarovima i ozbiljno smanjenim osnovnim tehničkim parametrima.

Teško stanje Radiotehničke vojske je, kako prenosi Aeropres, navedeno i u izveštaju za 2017. godinu a utvrđeno je i da je realizacija projekta nabavke novih trodimenzinalnih radara od najveće važnosti. Tokom 2018. godine su za ovaj projekat razrađene tehničke specifikacije, sprovedeno je istraživanje tržišta i ažurirane su finansijske projekcije.

Prema izveštaju, Ratno vazduhoplovstvo ispunilo je 84 procenata planiranog naleta ali je u uslovima povećane borbene gotovosti avijacije taj procenat bio samo 68 procenata dok je u uslovima razmeštanja snaga povećane borbene gotovosti ostvareno 73 posto naleta. Ovo su podaci za kompletno RV u kojoj je i borbena komponenta a smatra se da je tamo situacija najteža kada je u pitanju broj sati naleta.

U neispravnom stanju nalazi se čak 80 procenata vazduhoplovne tehnike a naročito je naglašeno da su sa Poljskom nastali sporovi oko ugovora za remont šest motora RD-33 za lovce MiG-29. Poljskoj strani su podnete dve tužbe za garancije remonta a ona je poslala obaveštenje da uočeni nedostaci ne podležu garanciji remonta i da je potrebno da bugarska strana treba da plati troškove popravke oštećenja. Rešavanje ovih problema biće glavna tema predstojeće posete bugarske radne grupe Varšavi.

Što se tiče održanih vežbi, u izveštaj se kaže da je u odnosu na 2017. došlo do smanjenja učešća vazduhoplovnih snaga na međunarodnim vežbama a kao glavni razlog navodi se nepostojanje kompatibilnosti postojeće infrastrukture vojnih aerodroma sa zahtevima savezničkih država, što RV Bugarske čini manje poželjnim domaćinom planiranih međunarodnih vežbi i obuke. Poslednjih godina je u odnosu na prethodni period na teritoriji Bugarske došlo do značajnog smanjenja vežbi, nekada je godišnje bilo dve, tri pa i više ozbiljnih vazduhoplovnih vežbi.

Istaknuto je da Bugarska ne koristi u potpunosti program NATO-a SAC (Strategic Airlift Capability) u kome se zajednički koriste strategijski transportni avioni C-17. Bugarska godišnje plaća 65 sati naleta a prošle godine iskoristila je samo 45 sati uz još 6,5 sati za obuku i trenažu.,

Ono što je takođe zanimljivo je popunjenost jedinica bugarske vojske ljudstvom, u izveštaju nisu dati podaci za RV i PVO već samo uopšte za oružane snage. Navedeno je da je krajem 2018. u vojsci bilo 5675 slobodnih radnih mesta a na kraju 2017. 5694.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Nekad je Bugarska imala jaču avijaciju od SFRJ , a evo našta ih je sveo NATO.Bolji život gradjana zamenjen je uništenjem vojske to se dogodilo i ostalim istočno-evropskim državama osim Poljske koja je američki Ttojanski konj .

Odgovori
Jo

Слажем се са тобом. А треба додати да Бугарска није била суочена ни са сецесионозмом, ни са агресијом. Наравно Пољска јесте Тројански коњ, зато ју је и заобишла пљачкашка приватизација, али да ли ће и нешто много горе у будућности видећемо. Што се Бугара тиче, заиста ми није јасно зашто заобилазе Русе код ремонта руске технике, наравно НАТО их блокира, али ако их већ трпи због коришћења руских авиона, не верујем да би им упутили ко зна какав прекор због обичног ремонта. Иначе по мени је Бугарска војно мртва, када им истекну ресурсу за ово што имају, једноставно неће имати средства да и пола од тога замене западном техником. Чуди ме што им Амери као Арбанасима не уделе неки половни хелић бар!?

Pe

Poštovani, od izuzetnog značaja je da u ophođenju i dijalogu vodimo računa o tome kako oslovljavamo (nazivamo) pojedine narode. Arbanas i Albanac NIJE isto. Bez namere da držim predavanje i očitavam bilo kome bilo kakve lekcije iz istorije. Koga ova tema interesuje, može sam pronaći izvore i literaturu na ovu temu.

Al

Treba napomenuti da je po korupciji i funkcionalnosti institucija Bugarska u losijem stanju i od Srbije. EU je unela milijarde u tu zemlju, koje su magicno nestale….tako da ne mozemo kriviti ni EU ni NATO za takve stvari(koliko god ih ja licno ne voleo). Dodatno Bugarska nije igrac strategijskog znacaja kao Grcka ili Rumuniju, jos se nalazi odma’ do Turske koja ima najvecu vojsku u Evropi odnosno NATO-u izvan SAD, tako da SAD nemaju motiva da nesto dodatno ulazu u vojsku Bugarske jer je sve vec pokriveno geo-strateski(barem deklarativno). Znaci da je na njima da se sami od svog novca koliko-toliko obezbede.
Jos cudnija je stvar sto Bugarska izvozi preko milijardu dolara vojne opreme godisnje pa bi po prirodi stvari trebala imati barem funkcionalnu, ako ne najnoviju opremu u snagama bezbednosti……sta je zakljucak?
Da hoce mogli bi imati ozbiljnu vojsku, ali nece i sami su krivi!
Lokalni politicari preko medija uvek krivicu za svoju nespsobnost prebacuju na neke strane sile, koje nekad stvarno jesu krive, ali u 90% slucajeva nisu.

А

@Al-41F1 То је прича слична са „Све земље које Амери поравнали процветале“. А у ствари оне су биле јаке и пре тога(Немачка, Јапан…).
Е тако и Бугари остају Бугари са или без НАТО и ЕУ као што си приметио.
Мене брине што и Србија извози доста опреме а војска пролази слично.

De

Nista cudno. Ovo se dogada u skoro svim Evropskim zemljama, a narocito u istocnoj Evropi. Pogledaj samo u kakvom su losem stanju Njemacke obrambene snage a to je broj 1 ekonomska sila u Evropi.

Evropljani misle da je rat stvar proslosti I zato ne ulazu u vojsku. Njih nije brige sto NATO zahtjeva 2% GDP ili sto su odnosi s Rusima losiji ili sto Kina siri krila ili sto je situacija na Bliskom Istoku sve nestabilnija.

Cak mnogo povecanja u vojnim proracunima su u biti promjene kako se racunaju stvari poput mirovine.

Naprimjer Hrvatska je povecala vojni proracun zato sto sada racunaju mirovine kao dio tog proracuna.

https://obris.org/hrvatska/nato-i-obrambena-izdvajanja-rh-na-prvu-loptu-i-trajnu-stetu/

Jo

Поштовани Петре, у делу Србије одакле ја потичем, назив Арбанас је уобичајан за људе албанске националности и не представља увреду за разлику од назива Шиптар или Арнаут, који се могу сматрати неким обликом вербалног ниподаштавања. Уз то Арбанаси су народ са простора данашње Албаније, тачније њеног пре свега северног дела, затим Црне Горе и Метохије, или Дукађиније како је они зову, представљају гро ппопулације од које је касније формирана албанска нација, тачније популације подељене између њихова два највећа племена: Геге и Тоске.
Елем, када сам својевремено радио семинарски рад на правима из предмета „Историја права“, а на тему „Развој права на Балкану до 20. века и прелаз са обичајног на позитивно право“, приликом обрађивања у тексту територије данашње Албаније, употребљавао сам искључиво термин Арбанаси! Наравно, то се није свидело професору, који је желео да ми поништи рад. Но, да скратим. Завршимо он и ја на крају код декана и ја тамо поновим оно што сам му рекао и у лице: Да ли ви професоре у било ком спису, старијем од друге половине 19. века, без обзира да ли се ради о српским, бугарским, грчким, или западноевропским списима можете наћи на једном, пазите не на два, само на једном месту, да негде уместо Арбанаси или Албанаси, Арбанази стоји Албанци и да уместо Арбанасиа, Албанасиа, стоји Албанија? Одговор је био НЕ! Моје наредно питање је било: Како да обрађујем историјско раздобље, ако не употребљавам историјски термин? У сваком случају семинарски је ипак прошао.
Драги Петре, по правилима историје као науке, било који назив који се у одређеном периоду користио као званични за један народ, дакле ЗВАНИЧНИ, не колоквијални,се не може сматрати увредљивим.
Да ли је увредљиво када уместо Србија и Срби, кажете Сербија и Серби, или чак Серви? Да ли је назив Венди за србе у рано-немачкој литератури увредљив? Да ли је увредљиво када Германе, Дојчере или Алемане, називамо Немци, иако корен ток назива лежи у старословенској речи „нем“ што је тада значило: онај кога не разумем? Стари Словени су Немцима у периоду раног средњег века називали све народе који су говорили другим језиком.

Знам да сам скроз скренуо са тебе, ипак надам се да ћете разумети да сам морао да одговорим. Надам се да ће коментар (одговор) бити објављен. Хвала

Al

@Apok
Dobro nije samo to u pitanju. Prioritetno je bilo obrazovanje posle rata u tim istim zemljama kao sto znate i sami i volja da se promene, a na sve to pravilno upravljanje kompanijama i konstanta modernizacija(kao i danasnja Kina). Banalan primer, Golf se 80ih sklapao pomocu robota(imate snimke proizvodnje), dok su se britanska kola raspadala sama od sebe, a nisu bili sravnjeni u ratu kao nemci. I ko je na kraju „pobedio“. Jedni su svojom sujetom ostali bez industrije, drugi su defacto najjaci na svetu? Nemacka je gigant od 80mil ljudi, Japan 120, al evo Juzna Koreja izdvaja skoro 6% BDP-a na R&D, maleni Izrael preko 5% odatle im tehnologija, a ne od stranih para koje defitivno jesu pomogle, ali i mi smo ih dobili u svoje vreme pa nista(kao i Bugarska sada).
Ovde se u gubitaske firme kao JAT tj. AS ulazu drzavnih desetine miliona godisnje koje nikad niko nece videti nazad, a odbrana od koje i ima neke koristi je stavljena na poslednje mesto vec 20 godina….Niko se ne buni na silne subvencije stranim firmama, a 180 miliona za RV je docekano sa najostrijim kritikama(ovde ne, ali medju ne-entuzijastima da i to poprilicno)
PRosto pogresni prioriteti, nedostatak perspektive i zdrave tacke gledista.
Sto kod nas, sto u Bugarskoj pa skoro u celoj istocnoj Evropi….ok jesmo mi bombardovani i sve to, ali majku mu vise je privrede i vojske stradalo od strane nasih ruku, nego od tih bombi….
I onda rezultati budu takvi kakvi jesu. I za kraj, nas covek po prirodi nikad nece priznati da je napravio gresku zato se stvari tesko i isprave. Bivsi ministar odbrane Sutanovac koji je makaskrirao vojne kapacitete SRbije dodje u emisiju i umesto profesionalne vojske, napravi placenu vojsku, sa uslovima vojnog roka i opremom samo brojcano smanjenom ima obraza da se hvali kako ga je pohlavio neki magazin strani sto je uradio i to citiram „najbolju profesionalizaciju vojske“….I onda se covek zapita sta je resenje? Hocemo li ikad biti ozbiljna drzava po bilo kojim parametrima? Daleko od toga da smo katasrtofalni, nismo, ali nismo ni na 10% svojih kapaciteta realno

ve

Petre podji na Kosovu i Albancima objasni da Srbi nisu Skije.Arbanasi ili Arnauti jesu nazivi za Albanca.Marko Miljanov je pisao Zivot i obicaji Arbanasa a ne Zivot i obicaji Albanaca.Arnaut je naziv koji potice od naziva Arni i Uto sto su imena dva plemena koja su Vizantinci doselili sa Kavkaza prvo na Siciliju pa onda na prostor juga danasnje Albanije.Albanci inace sebe zovu Siptar.Bas je cudno da su Ameri donirali do sada oko 50 helikoptera bas Albaniji a nista ni Cg ni Bugarskoj niti Makedoniji koja je sledeca u NATO-u.

Pe

Poštovani Joco, Dositej Obradović je pisao na tu temu (ko je ko, i ko kako sebe doživljava u nacionalnom smislu u tim krajevima). Nisam hteo da kažem da je ovakav ili onakav naziv uvredljiv za bilo koga, već nedovoljno tačan (možda se nisam dovoljno dobro izrazio). Hvala na prijatnom dijalogu.

da

Meni je veoma interesantna ova veza između bugatske avijacije i Arbanasa.

Pe

Poštovani Damirko, veza itekako postoji! Kao što su srbi šopi naučeni da postanu bugari, tako su i arbanasi postali albanci. O tome možete da saznate proučavajući vladavinu kralja Milana Obrenovića i rat sa bugarima. I poguban uticaj carske Rusije na nas srbe u to vreme.

da

Poštovani Petre, nije problem u istoriji i vašem stavu i mišljenju, već se radi o tome da je ideja veoma jednostavna: na T6 glavna tema je avijacija i obično naslov i sadržaj članka daju osnovni ton diskusiji. Zato bih vas zamolio da nama koji volimo avijaciju nju i prepustite, a vama želim uspešne diskusije na nekim relevantnijim forumima.

BB

Paradoksalno, ali možda je za Bugarsku bolje da ima slabiju avijaciju, slabije će biti napadana u slučaju sokoba Rusije i Nato…

Inače radio malo u Bugarskoj, oni nisu imali rat ali tranzicija ih je zgazila gore nego ratom zahvaćena područja.

Odgovori
Br

Sumljam da bi bugari i leteli na ruse. Imaj u vidu da u WW2 nisu ucestvovali u barbarosi

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj