BEG airport status
Novi poslovni rekord Aerodroma Crne Gore – 56 aviona i 11.000 putnika u jednom danu "Istog datuma prošle godine bilo je 13 aviona i 1750 putnika manje" / Foto: Aerodromi Crne Gore

Novi poslovni rekord Aerodroma Crne Gore – 56 aviona i 11.000 putnika u jednom danu

Aerodrom Tivat nastavlja da ruši rekorde. Juče je, kako je saopšteno iz kompanije Aerodromi Crne Gore, bilo opsluženo 56 aviona i 11.313 putnika.

– Istog datuma prošle godine bilo je 13 aviona i 1750 putnika manje, a ti rezultati nam daju sigurnost da će 2019. godina biti još jedna u nizu rekordnih godina Aerodroma Crne Gore.

Na našem novom početku, godišnji promet putnika na oba aerodroma bio je 600 hiljada. Sada je ih je 2 miliona više. 2003. godine imali smo 2 redovne i desetak čarter linija. Sada smo povezani sa 80 destinacija širom Evrope. Svake godine progresivno uspostavljamo nove partnerske odnose sa renomiranim aviokompanijama a samo u posljednje 2 godine otvoreno je 30 novih linija.

Takođe, imovina preduzeća uvećena je preko 4 puta. Zbog svih rezultata, ubrzanog razvoja i uspješne poslovne politike Medjunarodno udruženje aerodroma (ACI) nagradilo je 2007. godine Aerodrom Podgorica priznanjem za najbolji evropski aerodrom kapaciteta do milion putnika.

Zbog vrtoglavog rasta prometa putnika i aviona na Aerodromu Tivat, tokom ljetnje sezone, neophodni su nam bili novi kapaciteti. Uz stručnu i tehničku pomoć Kancelarije programa Ujedinjenih nacija za razvoj, našli smo najbolje riješenje i za samo 4 mjeseca uspjeli da sagradimo Terminal 2, namijenjen putnicima u odlasku. Sada imamo dodatnih 6  check-in šaltera, 2 nove KD linije, odlazeći gejt sa 6 izlaza. Slične kapacitete tokom 2019. godine izgradićemo i na Aerodromu Podgorica kako bi se smanjile gužve i poboljšao komfor.

Jučerašnja gužva / Foto: Aerodromi Crne Gore

Razvoj i napredak države Crne Gore pratila je i naša kompanija. Iz godine u godinu sve više kompanija željelo je da uspostavi linije sa Crnom Gorom. Jedni za drugim pristizali su Austrian Airlines, Adria, AlItalija, Turkish Airlines, Edelweis,RyanAir,Wizzair, LOT, EasyJet, Aeroflot, IsAir i konačno je u aprilu ove godine na Aerodrom Tivat prvi put u istoriji sletio avion Lufthanse.

Dok Crna Gora korača ka Evropskoj Uniji, crnogorski aerodromi od februara 2016. godine imaju status aerodroma Evropske Unije sa aspekta bezbjednosti civilnog vazduhoplovstva. Jedna smo od rijetkih zemalja koja nije članica Unije a ima takav status. Jedna bezbjednosna kontrola je inicijativa u vazduhoplovnoj bezbjednosti koja omogućava da putnici, prtljag i kargo koji su prošli jednu kontrolu u svojim početnim destinacijama obave transfer na svoj vezani let, a da ne moraju opet da se podvrgavaju drugoj kontroli. To obezbjeđuje brzinu i pogodnost putnicima, značajno štedi troškove i olakšava bržu povezanost letova.

Dugo očekivano proširenje završeno u decembru prošle godine / Foto: Vlada Crne Gore
Četvrto mesto po dobiti u Crnoj Gori / Foto: Aerodromi Crne Gore

Prošla godina je bila rekordna po svim osnovama, od finansijskog aspekta, preko povećanja saobraćaja pa sve do širenja kapaciteta. Kada su finansije u pitanju, ukupni prihod iznosio je 37 i po miliona eura, što je 9% više u odnosu na 2017. godinu. Kada su saobraćajni podaci u pitanju, približili smo se cifri od 2 i po miliona opslužnih putnika na oba aerodroma. Uspostavili smo saradnju sa još 8 kompanija, uveli smo 14 novih linija, pa je sada Crna Gora povezana sa 68 destinacija. Ipak, očekujemo da će 2019. godina biti još uspjšenija a rezultati ostvareni u prvih nekoliko mjeseci nam daju optimizam da će to zaista i biti tako. – stoji u saopštenju Aerodroma Crne Gore.

Tango Six se takođe bavio analizom poslovanja ove kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Stižu nam zamjenski Leopardi uskoro, pa ćemo ih malo isprobavati na terenu. Ako ne zadovoljavaju geografiju možemo otkazati narudžbu jer konačni ugovor nije još potpisan koliko je meni poznato. Inače tenk M84 je prastari tenk koliko god on imao futurističku liniju i primjeren kalibar, ali ne može biti okosnica moderne oklopljene konjice.

12. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

12. Apr 2025.Pogledaj

Uglješa na: Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

Nije problem cena, nego dugoročna strategija koja je sada potpuno neizvesna, zato je ta kupovina promašaj. Naoružanje se prilagođava kada su sve činjenice poznate.

12. Apr 2025.Pogledaj

Valjevac na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Hoćeš da kazes da je dama 1972go godište matora?!?! ;)

11. Apr 2025.Pogledaj

Islander na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Nije mi jasna usporedba Leoparda 2A8 i M-84 . Cak i pored vrhunske modernizacije hrvatskih M-84 od Djure Djakovica M-84 je mala beba za Leoparda 2A8 To je ono kada usporedjujes Moskvic i Mercedes !

11. Apr 2025.Pogledaj