BEG airport status
LYBE 2007:30 Z 140°08KT CAVOK 29/15 Q1019 NOSIG=
Dan avijacije: Na Batajnici otkrivena tabla sa novim nazivom aerodroma; komandant 204. vbr: godišnje odškolujemo 5 do 10 novih pilota, MiG-21 ostaje u upotrebi do 2025. godine Ideja o preimenovanju aerodroma rodila se 2012, a od 6. juna ove godine odlukom načelnika Generalštaba dosadašnji naziv vojnog aerodroma ''Batajnica promenjen je u Vojni aerodrom ''Pukovnik-pilot Milenko Pavlović'' / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Dan avijacije: Na Batajnici otkrivena tabla sa novim nazivom aerodroma; komandant 204. vbr: godišnje odškolujemo 5 do 10 novih pilota, MiG-21 ostaje u upotrebi do 2025. godine

Jedna od svečanosti obeležavanja Dana roda avijacije održana je danas u vazduhoplovnoj bazi u Batajnici otkrivanjem table sa novim imenom aerodroma “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“. Događaju su između ostalih prisustvovali članovi porodice Milenka Pavlovića, ministar odbrane Aleksandar Vulin i komandant 204. vazduhoplovne brigade (vbr) brigadni general Željko Bilić. Takođe, povodom Dana roda avijacije general Bilić je jutros gostovao u Jutarnjem programu Beogradske hronike Radio-televizije Srbije kojom prilikom je govorio o stanju u srpskoj vojnoj avijaciji.

Kako je Tango Six prvi javio, na osnovu odluke načelnika Generalštaba Vojske Srbije o određivanju naziva vojnih kompleksa, od 6. juna 2019. godine, dosadašnji naziv vojnog aerodroma “Batajnica promenjen je u Vojni aerodrom “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“.

Stariji sin Milenka Pavlovića, Srđan i general Bilić otkrivaju ploču sa novim imenom aerodroma u Batajnici / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

U ime porodice Pavlović, prisutnima se na kapiji vojnog aerodroma u Batajnici obratio sin Milenka Pavlovića Nemanja Pavlović koji je istakao da je sa tog aerodroma njegov otac poleteo ne na običan borbeni zadatak, već u istoriju, legendu i priču.

– Poleteo je da štiti nejač, rodni kraj, rodnu grudu, krenuo je u boj sa onima koji ne znaju za istoriju, ni korene, ni za slavu, čast, ponos ni za ljudsko dostojanstvo. To nije bio let u smrt, jer je tvoje junaštvo besmrtno. Sve ove godine, brat i ja sa majkom i bakom, negovali smo sećanje na lik i delo našeg oca. Njegovo herojstvo i podvig će nas uvek voditi kroz život. Danas, dvadeset godina kasnije, na veliki pravoslavni praznik Svetog Iliju, mi kao porodica, zajedno sa vama, stojimo na istom aerodromu koji nosi njegovo ime. Nama, kao porodici, velika je čast, da najveći vojni aerodrom u zemlji nosi ime našeg oca. Nadamo se da će njegovo ime i podvig motivisati sve mlade ljude – naglasio je Nemanja Pavlović, zahvaljujući svima koji su doprineli tom jedinstvenom spomeniku a najviše pilotima u penziji i ratnim drugovima pukovnika Pavlovića, Ministarstvu odbrane, komandi RV i PVO, 204. vazduhopovnoj brigadi, gradu Valjevu, opštini Osečina i predsedniku države koji je ovu inicijativu podržao i sproveo u delo.

Komandant 204. vazduhoplovne brigade general Željko Bilić je, govoreći o ideji da se naš najveći vojni aerodrom nazove po pukovniku Pavloviću, podsetio da se ideja o preimenovanju vojnog aerodroma Batajnica rodila tokom 2012. godine, na stogodišnjicu postojanja ratnog vazduhoplovstva.

– I evo sedam godina nakon toga, u godini kada obeležavamo 20 godina od NATO agresije na SRJ, prisećajući se svih žrtava i svih onih koji su dali svoje živote, mi sa ponosom otkrivamo ploču sa imenom jednog od naših najboljih pilota, našeg heroja Milenka Pavlovića. Odabir novog imena aerodroma Batajnica nije bilo nimalo lako, s obzirom da je herojska i ponosna Srbija iznedrila veliki broj vazduhoplovaca koji su rame uz rame sa našim Pavlovićem konkurisali za ovu čast – poručio je general Bilić.

Komandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Željko Bilić je zajedno sa pilotom helikoptera Mi-17 kapetanom Nenadom Janičićem povodom Dana roda avijacije jutros gostovao na Radio-televiziji Srbije. Njih dvojica govorili su o istoriji našeg vojnog vazduhoplovstva, današnjoj proslavi kao i o tome u kakvoj se trenutno situaciji nalazi RV i PVO Vojske Srbije.

Na pitanje o tome sa kakvom flotom Srbija trenutno raspolaže general Bilić je pre svega istakao lovačku avijaciju koja sada raspolaže eskadrilom lovaca sačinjenu od 6 aviona MiG-29 koje je donirala Rusija, 4 remontovana aviona istog tipa koji su bili ranije u naoružanju i 4 aviona koji su kupljeni u Belorusiji i koji se trenutno tamo nalaze na remontu. Prema rečima prvog čoveka 204. vbr izvršena je modernizacija Orlova i ponovo imamo eskadrilu lovačko-bombarderske avijacije i očekujemo modernizaciju školsko-borbenog aviona G-4 Super Galeb, izvršili smo prijem 6 Lasti a u toku je prijem još 8. Takođe je rekao da su MiG-ovi 21 još uvek u funkciji i da će to biti do 2025. godine.

Mora se, kako je rekao Bilić, spomenuti nova flota, kupljena su dva helikoptera Mi-17V-5 a do kraja godine očekujemo isporuku još tri, ugovorena je i nabavka najsavremenijih helikoptera u svojoj klasi, helikoptera H145M i to 9 komada od kojih pet za vojsku i 4 za MUP, i do kraja godine treba da stignu “leteće tvrđave“ ili “leteći tenkovi“ helikopteri Mi-35. Istaknuta je obnova infrastrukture nakon 1999. godine kao i da se trenutno u vazduhoplovnim bazama rade hangari i montažni objekti (aerodromi Morava i Niš, montažni objekat za dežurnu jedinicu) a modernizovan je i helidrom na VMA.

Kapetan Janičić koji leti na helikopteru Mi-17 istakao je da kada je reč o helikopterima nije samo ulagano u nabavku nove tehnike već i u kadar tj. u njihovu obuku. Dopunjujući kolegu Janičića oko teme preobuke pilota i tehničkog sastava na nove vazduhoplove, general Bilić je dodao da u teoretskom delu pripadnici RV prvo idu na kurseve ruskog i engleskog jezika na Vojnoj akademiji što je naravno bio slučaj i sa onima koji su sada u Nemačkoj na obuci za helikoptere H145M kao i onima u Ruskoj Federaciji koji se trenutno obučavaju na helikopterima Mi-35 i Mi-17.

Kada je reč o vojnoj saradnji, pre svega sa Rusijom, komandant 204. vbr rekao je da su u toku velike pripreme za realizaciju vežbe “Slovenski štit“, u septembru se ide u Rusku Federaciju a vežba se u oktobru nastavlja kod nas na aerodromu Batajnica. Takođe će ove godine u Rusiji biti realizovana i vežba BARS (Bratstvo avijatičara Rusije i Srbije).

Na pitanja o tome kakvo je interesovanje mladih u Srbiji za vojno vazduhoplovstvo, kakav je standard pilota i kakvo je stanje što se tiče obuke, Bilić je rekao da se godišnje iškoluje 5 do 10 novih pilota, da državni vrh radi na poboljšanju životnog standarda i stambenog zbrinjavanja. U narednom periodu pojaviće se potreba za većim brojem mladih ljudi koji će konkurisati za prijem u RV i PVO pošto će narednih godina doći do prirodnog odliva kadra koji odlazi u penziju.

Komentari

B

Bravo!
Lijepe vijesti, samo radite.

Odgovori
A

Iskreno mi je drago za ime, dobru stvar su uradili.
Nego zna li se hoce li UM izdrzati do 2025? Matoro je to dosta. Bis-ovi su manje leteli, ali odose u penziju jer, koliko je meni poznato, nismo usvojili remont za tu klasu Miga 21.

Odgovori
A

Izvršena je modernizacija Orlova? Šta je to podrazumevalo? Koliko je aviona modernizovano, koliko je to koštalo i koji im je životni vek? Zašto je naše RV tajanstveno kao da je neko hladnoratovsko doba?

Odgovori
N

Znaci od Belorusije su kupljeni???

Odgovori
D

Znaci ona 2-3 MiG-21UM ce koristiti jos barem 6 godina?!?

Ili ce remontirati one krseve koje trule vani u Batanjici vec mnogo godina? Ne bi me cudilo zato sto je Srpska vlada kazala da ce vratiti tenk T-55 natrag u sluzbu a dobijaju cak dodatnih zastarjelih BRDM-2 . Kupuju nove Malyutke. Pocinje se ponovo proizvoditi top M56 (top koji je mjesavina Americkog M2 I lNjemackog LeFH18 is Drugog Svijetskog Rata)

Sto sljedece – vratiti pusku M48 i avion Breguet 19 natrag u proizvodnju?

Ili da li se Srbija zeli takmiciti as Sjevrnoj Korejom kao najstaro modnija vojska na svijetu?!?

Odgovori
A

@Dead1
Jedan sigurno, za ostalr mislim da su penzionisani. Ako baratam dobrim informacijama, to je najmlađi UM model koji je dobila JNA 85/86. Svi jednosedi nemaju više resursa u sebi, a mi imamo licencu jedino da produžimo resurse dvosedima, što smo i uradili za 3 MiG-21UM. Tako da vaša tvrdnja nema nikakvog osnova.

T-55 koliko sam razumeo se ne vraćaju u aktivnu službu, već be biti remontovani i konzervirani u rezervi.
Modernizovani BRDM-2 definitivno nije zastareo i može se još koristiti u izviđačkim zadacima još nekih 10-15 godina pre zamene.
Ako mislite na ove nove Maljutke, možda da pogledate šta okolne zemlje imaju od tenkova u upotrebi. Modernizovana Maljutka itekako može da izađe sa tim starim i novim potencijalnim tenkovima. U prevodu, jeftino i praktično rešenje.
Nisam čuo za M56, ali definitivno lepa vest. VTI je odradio dobru modernizaciju, zbog čega ovaj top i dalje ima mesta na modernom ratištu.
Što da ne, modernizovani M48 kao nova snajperska puška, a Breguet 19 kao moderna BPL.

Umesto što se pozivate na Severnu Koreju, pogledajte ovaj Balkan gde se KoV većine zemalja nije pomerio od 1989. god. Ovde imamo pravi vojni muzej na otvorenom. Tako da recikliranje starih borbenih sistema i njihova modernizacija imaju daleko više logike, nego nabavka novih sistema u malim količinama koje ne bi mogli da efikasno održavamo na duže staze.

B

@Dead1

Predpostavljam da pod „Nove maljutke“ mislite na 2T5? Predlažem vam da negdje pogledate snimak gađanja ovom raketom- informativan je. Osim veće brzine od stare maljutke, i dometom od 5km- ovo čudo prođe koz metar homogenog oklopa (RHA) bez ikakvih problema. Potvrđeno na testiranjima. Spike ER „buši“ veoma dobrih 70 cm, sa kilometar manjim dometom.

Pri tome ne kažem da je ovo bolje sredstvo, nikako- kažem da je u planu inicijalne popune planirano da se uzme preko hiljadu komada. To će nas koštati kao da smo od Izraela kupili stotinjak „Spajkova“ u nekoj srednjoj verziji. Modernizacija i konzerviranje u stratešku rezervu stotinjak tenkova T-55 će nas koštati kao dva nova „Leoparda“ sa nešto municije i komplementarnom mirisnom jelkicom na retrovizoru, jer se radovi planiraju u sklopu modernizacije aktivnih tenkova prvog poziva, imamo zavod osposobljen za apsolutno sve na ovom tenku, kao i ogromne zalihe ubojnih sredstava i rezervnih djelova za isti. Rezerva za pod takvim uslovima itekako ima smisla.

E sada- ovo za BDRM-2M mi je posebno interesantno. Jasno Vam je da laka izviđačka oklopna vozila imaju svoju jasnu namjenu u vidu navođenja ariljerije, prvog kontakta i definisanja linije neprijatelja? Zbog toga ih zapadne armije i koriste masovno. U tom smislu bih Vas zamolio da mi kažete koje je to zapadno sredstvo trenutno u upotrebi u ovoj klasi savremenije od ovoga šta smo dobili i zašto? Evo- uzmite neku moćnu evropsku armiju- Francuze, Njemačku, Holandiju- bilo koga, cijena nije bitna. Koje bolje sredstvo koriste?

F

@ Dead1

Svaka čast na komentaru. Čeka se samo povratak Crvenih Beretki pa da opet krenemo na Tokijo. Ima da pokažemo šonjama iz NATO pakta šta sve može modernizovani BRDM-2 pošto oni nemaju ništa slično a ni UCAV…

@ Aleksa Radojčić

Pogledali smo Balkan i videli da su svi u NATO-u osim Srbije. Takođe smo videli ’90-ih kako su se pokazali MiG-29, MiG-21, T-55, Maljutke, BRDM-2…

m

@falkon Pa Rumuni su koliko znam u nato savezu i prilicno su velika zemlja i jos na prvoj liniji vatre prema Rusiji i koji tenk imaju-modernizovani T55,koji im je do skora a i ubuduce nekoliko godina lovacki avion-MIG21,a 99. videsmo NATO kako kopneno „pregazi“ srpsku vojsku na Kosovu,nisu smeli do Kumanova ni da privire sa svojim snagama nego gurase albance do samog kraja.O Crvenim beretkama se moze svasta reci,ali takvu jedinicu nije imao niko na ovim prostorima niti ce skoro…

A

@Banja Luka
Znam da smo imali prepiske na ovu temu i neka oproste medijatori posto nije striktno „vazduhoplovno“, elem:
Koji su izgledi da mi te T-55 tako sredjene prodamo na trzistu?
Znam da i najstariji komad tehnike nekako nadje svoje mesto ako bas zatreba, samo toliku gvozdjuriju koristiti u ulogama podrske pesadije bas i nema smisla, ako ne mora, zar ne?

Drugo, ako sam dobro upratio, odustalo se od fantasticnog AS standarda zbog cene, pa se ide na novi, ne tako „sveoubuhvatan“ paket, Ili sam nesto prevideo? Hoce li imati „hunter-killer“ kapacitete, kako vole na zapadu da kazu kao najmodernija verzija T-72(nisanski sistemi i SUV koji to podrzava)? Sta se od novih granata planira, posto ove koje trenutno posedujemo su bile zastarele i kad su bile nove.

Trece, koliki su izgledi da mi nabavimo 50ak T-90MS(i nije toliko skup ako cemo realno), a da nam rezervu cine M-84ke i T-72(ukupno i vise nego respektabilno i dovoljno za bilo koji konflikt), a da T-55 prodamo ili poklonimo nekome kome treba, posto me ne moze niko ubediti da nama nesto znace.

Za 2T5 se slazem, kude ljudi koji nisu upuceni sta je to zapravo, a svakako se razvija napredno domace resenje.

A

@Falcon
Transporter ko transporter. Svakako je bolji od Pinca ili Tamica, a besplatan je. Koji je razlog da se ne uzme? Niko se nije „zaletao“ na NATO, niti je Srbija ikoga napala niti presla svoju drzavnu granicu ’99. Cemu tolika cinicnost stvarno ne razumem?
Nije ova nasa drzava sjajna da odmah da se razumemo, ali konkretno neke odluke su dobre i u skladu sa mogucnostima.
Niti cemo potrositi 2% BDP-a na beskorisnih 8 aviona kao Bugarska, niti cemo biti gladni da imamo ogromnu „armiju“ kao Severna Koreja, niti mozemo da izdvojimo 1.3% BDP-a, a da nam vojni budzet bude opet preko 3 milijarde kao Finska(to bih ja licno najvise voleo). Tu smo gde smo. Tehnika je jos i najmanji problem vojske verujte mi. Ozbiljnim zemljama NATO ne treba ;)

A

@Falcon
Vidim i ja taj NATO, al džaba im kada ni jedna od ovih balkanskih članica ne može ni 10 dana rata da izgura iz mnogobrojnih razloga. S obzirom da nikom od velikih ili malih igrača ne odgovara rat na Balkanu, pitanje neutralnosti ili članstva Srbijd u NATO paktu nije visoko na listi prioriteta.
Samo u vašim očima su to beskorisni sistemi…

P

Falcon
Iz tvog komenrara se vidi da apsolutno nista ne znas o cemu uporno kuckas ili pokusavas kao onaj dozivljeni rx. Ipak, mozes kao pomenuti da I dalje mastas o kojecemu kojekuda I da zasmejavas ovde. Jos kad bi znao da rasklopis ijedno vatreno oruzje onako nacitano…

M

@Falcon,
Poljska, Slovačka i Bugarska su u NATO odavno, jel tako?! Jedni imaju poveći vojni budžeti, dok drugi znatno slabije ali verovatno veće od Srbije (pretpostavljam, nisam zagledao). I jedni i drugi i treći godinama ulažu pare u održavanje i osposobljavanje mnoge sovjetske opreme uključujući Mig-29. Dakle vi mislite da ste pametniji da ocenjijete sposobnosti te opreme od svih njih i mnogih drugih analitičara i eksperata u svetu. Što je najgore, još uvek kao primer iznosite NE-fer sukob te sovjetske opreme u lošem tehničkom stanju i malim brojevima u poredjenjubsa neprijateljem protiv koliko zemalja NATO članica?! u orkestrovanom napadu zajedni i sa AWAKSima!! i satelitima!!. Stvarno detinjaste zaključke izvlačite i ti i još par nekih što komentarišu ovde.

Jedna stvar je da vam se sovjetska,ruska ili zapadna oprema svidja ili ne svidja, ali drugo je kad poredite tu opremu koja nikad nije bila testirana u fer fajtu. David sa rukom u gipsu i bez naočara izgubio od Golijata spremnog za olimpijadu i sad je David bofl jer ništa nije obirio 99te. Da li imate neku fer situaciju za primer možda?

..Analiza prva liga!…Na mesto..Jedan!

D

milko Rumuni koriste TR-85 zxato sto kao ostatak istocne Evrope nisu ulagali skoro nista u odbranu od pada komunizma.

A strateska situacija Ruminije se puno pogorsala od doba Varsavskog Pakta. Otisli su sa trece linije protiv NATO do prve linije protiv Rusa.

Tu su potrebne milijarde a treba mijenjati skoro sve – borbene avione, PVO, citavu mornaricu, sve tenkove I druga oklopna vozila, komandne sisteme, mnogo pijesadijske opreme

Tih milijardi nema pa kupuje nesto malo „nove“ opreme – stare F-16AM/BM, HIMARS, Patriot I neke jadne modernizacije fregata (koje I dalje nemaju raketno oruzje I u biti su OPV).

Ove je problem u citavoj istocnoj Evropi – toliko je malo ulozeno izmedu 1991 I 2019 da je sada ogroman problem da obnove svoje vojske.

Sto se tice T-55 pogledaj sto se desava u Yemenu, Iraku I Siriji – cak moderni tenkovi poput Leopard 2A4 ili M1A2 se muce protiv modernih protiv-tenkovskih raketa a kamo li stariji T-62, T-72 I modernizirani M60. Kako ce ici T-55 u toj situaciji?

A BRDM je cak Sirijska vojska izbacila I dala policiji I paravojnim jedinicama ili su ostali u skladistima.

https://spioenkop.blogspot.com/2018/09/hide-and-peek-syrias-brdm-2s.html

D

Zacuduje me da ljudi misle da je odrzavanje T-55 pametna ideja. Pa ovo nije 1967! Taj tenk je bio vec totalno zastarjeo 1970-ih. A sada je 2019-a.

Tu se prica kao da se tehnologija I ratna tehnika zavrsila razvijati kad su prvi Jugoslovenski T-55 usli u sluzbu 1964!

Ajmo se sijetiti da ni Srpski (a ni Hrvatski) M84 nisu vise moderni tenkovi I zahtjevaju ogromne modernizacije (ni M84A4 ni M84AS su uvedeni u nekim vecim brojevima I glavnina tenkova su I dalje starije varijante koliko ja razumijem).

Banja Luka,
Francuska I Hollandijske vojske su u glavnom opremljene za „kolonijalne“ ratove poput Mali I Afghanistan. Francuska ima svega 2 „teske“ brigade za konvencionalno ratovanje. Oba dvije drzave se oslanjaju na laku pijesadiju I helikoptere.

Ako samo gledamo izvidacku I osmatracku opremu, onda ove drzave ulazu u:

1. Bespilotne letjelice.
2. Lagana vozila poput Fennek koje nude puno vise sposobnosti I zastite za posadu nego BRDM-2 koji je tehnologija 1950-ih.

BRDM-2 nije nikad bio neko odlicno vozilo na prvom mijestu.

A

@Dead1
ja licno glasam da se otarasimo 55ica…Vreme onakvih „medju-drzavnih“ vojno-politickih sukoba sa pocetka 90ih je davno proslo.
21 ce biti tu da upotpuni dezurnu paru, jer ocigledno kad krene ta famozna „modernizacija“, postoji rizik da se ostane bez dovoljno 29ki na kratko vreme i onda penzija.
BRDM-2 je neuporedivo bolji od Pinca, Tamova i sl. kojima su se prevozili vojnici po gudurama ’98 i ’99, a svakako su dzabe. Ljudi ih potpuno pogresno porede i ne ocekuje se nesto sjajno od tih tockasa niti su to neke brojke, nego eto kad su vec dali, sto da ih ne uzmemo zar ne?
Drugo je da mi sad kupujemo neke kolicine, to bi stvarno bilo glupo

B

@Dead1

„…
2. Lagana vozila poput Fennek koje nude puno vise sposobnosti I zastite za posadu nego BRDM-2 koji je tehnologija 1950-ih.
BRDM-2 nije nikad bio neko odlicno vozilo na prvom mijestu.“

Vidite, zato sam Vas i pitao za primjer- jer vidim da „niste na svom terenu“- griješite u odnosu na ovu temu.

1. Rekli ste „Fennek“? Ok- prvo Fennek je puno, puno teži od BDRM-2M, ok? Nešto širi sigurno. Znam da Vam na fotkama izgleda kao nekakav lagani cool džip- ali kad stanete pored njega vidite da je to velilo oklopno izviđačko vozilo, iste namjene kao i BDRM-2M- ništa lagano, a pogotovo „laganije“ nego na BRDM-u na njemu nema.

2. Bespilotne letjelice su ok. I naša vojska ulaže ozbiljne napore i sredstva za adekvatno opremanje izviđačkim i borbenim bespilotnim letjelicama, o čemu je već pisano ovdje, ali…vozila ovog tipa su nezamjenjiva prilikom forsiranja teritorije. Razumijem zašto Vam to nije jasno, pa neću da davim o zahtjevima KOV-a, ali vjerujte da je to tako, a vjeruju i Njemci, Holanđani, Turci i slične velike armije- pa se tako pomenuti Fennek ekspaltiše u NJemačkoj u broju od oko 300-njak komada, Holandiji, mislim preko 400, u Turskoj isto preko 300 komada…Sve te države takođe posjeduju najsavremenije bespilotne letjelice- ipak- potrebno im je oklopno izviđačko vozilo u ovoj klasi.

3. Fennek ne nudi niti više sposobnosti niti zaštite od novih BDRM-ova koje smo dobili.

3.1 Ova vozila imaju balističku zaštitu samo do kalibra 7,62×39, ali se u Avganistanu dešavalo da su probijana i vatrom iz pješadijskog naoružanja. BDRM-ovi iz donacije su sertifikovani na 12,6mm i zbog toga imaju one odvratne pločetine koje izgledaju kao da ih je drogirani zeko uklapao sjekirom i „Oho“ ljepilom. Ali ih ima. Oba vozila je moguće dodatno oklopiti, ali problem je u tome što Fennek i ovako neoklopljen teži 10 tona (BRDM malo manje od 7), a ima primarni pogon samo na zadnje točkove (Da li ste znali ovo? Radi se o selektivnom 4×4 pogonu- za vozilo minimalne mase 10 tona).

3.2 Ovo sa pogonom nas dovodi do prohodnosti vozila. Selektivni 4×4 na Fenneku i prohodnost BRDM-a jednostavno ne mogu da se porede. Što se tiče savlađivanja terena budite apsolutno sigurni da ova „tehnika iz pedesetih“ jede za doručak ovaj moderni zapadni izviđač. Dakle- u ovoj kategoriji, u smislu sposobnosti savlađivanja terena- nisu čak ni blizu.

3.3 Koliko je meni poznato „Fennek“ nije amfibija?- BRDM-2M jeste.

3.4 Autonomija- Fennek 950km, BRDM-2M koje smo dobili: 1400km.

BRDM-2M koje smo dobili posjeduju bočna vrata za izlaz posade (stari to nije imao, što je bila tragična slabost), nove ekonomične dizel motore (stari su bili benzinski), antigeler podnicu, klimatizaciju kabine i bio hemijsku zaštitu posade (stari BRDM je imao samo ABHO senzore), daljinski upravljanu borbenu stanicu sa stabilizatorom dejstva (provjerite- Fennek ima DUBS- ali nije predviđen da puca u pokretu zbog toga što nema sprege po vertikalnoj stabilizaciji (ovo važi kako za standardni 40mm bacač granata, tako i za .30 teški mitraljez i za sve ostalo što na njega ide). Novi BDRM, kao i Fennek posjeduje temovizijsku opremu komandira sa laserskim daljinometrom, koji omogućava označavanje cilja, te njegovu uspješnu detekciju na 5km danju i 3 km noću, u svim vremenskim uslovima. Ovaj BDRM nema teleskopski jarbol za opto-elektronsku opremu, ali ga ima planirana iteracija SDPR-a „Kurijak“. Sve u svemu potpuno pristojno lako oklopno izviđačko vozilo.

Iako sam pristalica nabavke zapadne opreme u mnogim segmentima- u ovom slučaju to jednostavno nije tako. Da se ne radi o donaciji, da kupujemo nešto za „žive pare“ i da moram da biram između „Fenneka“ i unaprijeđenog BRDM-a, po mogućnosti sa nekom Thalesovom/Safranovom opremom- izabrao bih uvjek ovo drugo.

Pozdrav!

A

@Dead1
Možemo se složiti po pitanju ulaganja u vojsku u celoj istočnoj Evropi. Ovaj problej je glavni razlog zašto sve vojske nastoje da izvuku maksimum iz svoje zastarele opreme kroz razne modernizacije i modifikacije. Njihovi nedostaci se nadohnađuju adekvatnom upotrebom tih sistema. I tu je poenta cele priče. Normalno da T-55 ne može 1 na 1 sa najsavremenijim tenkovima. Ali to i ne mora, ako se pažljivo koristi.

Kada se upoređuju trenutni ratovi na Bliskom istoku i potencijalni ratovi na Balkanu, moramo imatu na umu da postoji velika razlika u balkanskom i bliskoistočnom terenu i geografiji. Ta razlika ima veliki uticaj na efektivnost pojedinih borbenih sistema. Ta razlika je jedan od razloga zašto je BRDM-2 na bliskomistoku beskoristan, a na Balkanu upotrebljiv.

Još jedna stvar koju treba imati na umu da su ovi ratovi puni primera stručne i nestručne upotrebe borbenih sistema. Tenkovi predstavljaju glavne primere. Usamljen par saudijskih M1A2 ili turskih Leoparda je laka meta za bilo koju dobru opremljenu oružanu formaciju. Turci su to brzo shvatili i promenili su način upotrebe, te su smanjili gubitke. Isto važi i za SAA. Zarazliku od njih, saudijci tu lekciju još nisu naučili. Jedna od glavnih pouka ovih ratova je da svi tenkovi (T-55, T-62,T-72, T-90, M1A2, Leopard) mogu biti izuzetno korisni ako se upotrebljuju adekvatno i sa svim mogućim merama zaštite samog tenka i posade. Njihovu efikasnost značajno poboljšavaju napredni sistemi za osmatranje, zaštitu i sistemi za upravljanjem vatre.

@Al-41F1
Sređene T-55 ćeš pre prodati nego raspadnute T-55 sa livade. Postoji velika potreba za uvođenjem T-55 po nekim mojim saznanjima iz nekoliko razloga (mogu ali ne moraju biti tačni): daleko jednostavniji za obuku rezervista u poređenju sa M-84, veliki broj tenkova, rezervnih delova i municiji koji su ostali iza, po nekim pričama je bezbedniji za posadu u poređenju sa M-84 (ali ja u to lično ne vereju) i td. Ako na ovo još dodate da postoje ozbilje namere da se uvede ponovno služenje vojnog roka, remont, mala modernizacija i konzervacija u rezervu ovih tenkova ima logike.

Jedino što znam u vezi modernizacije M-84 da će neke francuske firme prodati podsisteme koji će biti korišćeni u modernizaciji.

Nabavka T-90 ima jedino logike u velikim količinama, ali to bi bilo izrazito skupo rešenje, jer bi opet morali da modernizujemo M-84. Ako još dodate da je lakše obučiti rezervistu da koristi T-55, nego M-84, onda je to daleko skuplje rešenje u poređenju sa ovim trenutnim.

B

@Al-41F1

„samo toliku gvozdjuriju koristiti u ulogama podrske pesadije bas i nema smisla, ako ne mora, zar ne?“.

Smisao te strateške rezerve bi i bio da se koristi „kad mora“. Obično se planiraju za 30-tak godina stajanja, a onda se poklone ili pretope kada zaista postanu potpuno neperspektivna. Trenutno T-55 i rezerve koje imamo vezane za ovo sredstvo nisu potpuno bezperspektivne- isplati ih se modernizovati do predviđenog nivoa, konzervirati i držati u strateškoj rezervi (100 komada, ne više).

Što se tiče Vašeg pitanja za T-84/T-72 i AS standard- ne. Radi se o nagađanjima „baziranim“ na dva paketa SDPR-ove modernizacije koja su pokazana sad već veoma davno. Situacija sa modernizacijom oklopa prvog poziva je dosta komplikovanija.

U slučaju da se realizuje ono što ljudi iz Vojske planiraju zaista niko neće moći da prigovori ništa vezano za optoelektronski sklop tenkova, a tu računam i elektronsku opremu koja se tiče situacione svijesti posade i borbene grupe, a ne samo sistem upravljanja vatrom.

Govori se o vrlo ambicioznom projektu modernizacije koji bi bio, koliko je meni poznato, jedini takav u svijetu, te priličan adut namjenske industrije prema zemljama koje imaju tenkove iz porodice T-72 i teže njihovoj modernizaciji. Govori se o najmodernijoj francuskoj optoelektronici koja uključuje, naravno i termalni panoramski „imager“ za komandira. Ovaj je navodno napredniji od Talesovog ChaterineXP/FC za koji i ovako nisam vjerovao da ćemo ga dobiti- kao što znaš T-72B3 prikazan u Nišu nema nikakav.

Osim ovoga- nišanski sistem će se takođe zasnivati na zapadnoj opremi i navodno je bolji od „Sosna-U“ varijante na T-72B3. Govori se o integraciji „Safranovog“ SAVAN 15 sistema- što mi izgleda poprilično nevjerovatno, kako zbog pitanja cijene, tako i zbog kompatibilnosti i pitanja licenci za ovo…Ide naš DUBS za mitraljez na tenk (što, opet- T-73B3 nema). Ide moderan umrežen GPS/BMS sistem. Govori se o savremenom detektoru radarskog ozračenja na 4 tačke. Govori se o cijenama koje nemaju mnogo smisla AL. Trebalo bi da se radi o 120 miliona eura kroz 4 godine- ali to je malo za ovo o čemu se govori.

Trebalo bi da se dobije tenk koji ima situacionu svjest na modernom ratištu koja je bolja ili jednaka modernim MBT-ovima sa zapada (namjerno koristim taj redosljed- jer je ovo mnogo bolja oprema od one kojom raspolažu mnoge zemlje sa svojim „neunapređenim“ Leopardima, Challenger-ima i Abramsima.

Kada bi ovo uspjeli da urade na 50 tenkova- ja bih bio presretan. Ipak- plan modernizacije uključuje SVE naše tenkove T-84 serije. Ništa rezerva- ništa smanjenje- sve operativno. Kažem vrlo nevjerovatno i ambiciozno- pogotovo znajući da se na ovom polju nekih dvadesetak godina nije uradilo apsolutno ništa.

Ako ljudi urade bilo šta od planiranog- ovo će biti kvantni skok, ali veliko pitanje. Svakako odluke o degradaciji modernizacije oklopa „zbog cijene“ nije bilo. Ako ovo zaista bude prva prava sinergija ruskog oklopa i najsavremenije zapadne opreme, a sve to „made in Serbia“ vidim jedan očigledan problem. Oklop tenka je nešto o čemu niko ne govori- a jasno je da se aktivni sistemi zaštite poput „Trophy“-ja ili „Afganita“ ne isplate na staru platformu.

Koliko je meni poznato Rusima ne pada na panet da nam prodaju „Relikt“ po nekoj razumnoj cijeni- nego smo, kao i ostatak tržišta osuđeni na „Kontakt-1“ i „Kontakt-5“. Izrazito je loše što se većini „poznavalaca“ veoma dopada ideja o integraciji „Kontakt-5“ oklopa na naše tenkove- iako je to ustvari lošije rješenje za nas. Da li je stvar u marketingu, većem broju, modernijem izgledu tenka…tek ogromna većina ljudi (velik broj u Vojsci) misle da je „Kontakt-5“ sjajna stvar za buduću modernizaciju. Istina je da je ovaj oklop prevaziđena zaštita na modernom ratištu u sukobu sa modernim tenkovima. Naravno, ne sa ovim što ima Hrvatska, Rumunija, druge da ne pominjem- ali moderni APFSDS projektili mogu lako da ga savladaju. Ako je to već tako- pa u borbi tenk na tenk oklop ne pruža potpunu zaštitu od podkalibarnih zrna- ajde da ga što bolje zaštitimo od modernih ATGM sistema, odnosno dejstva pješadije- što je nama ustvari bitnije. U tom smislu- „Kontakt-1“ je bolje rješenje, jer osim što je jeftiniji, lakša je zamjena segmenata- činjenica je i da pokriva mnogo veću površinu tenka. U kombinaciji sa odličnim sistemom radarskog ozračenja u sprezi za ispljivačima dimnih patrona- ovo je sasvim ok.

Treba još da dodam- ne odustaje se od „Štore“- iako mislim da je ovo poprilično prevaziđen koncept. Planirano je da Štora takođe ide na sav oklop- ako bude tako- bezveze- poprilično rasipanje para (mnogo veće nego na konzerviranje 100 T-55 ica). :)

Što se tiče APFSD- ona igračka od M88 koju je pravila JNA i koju koristi HR i Bosna se i ne razmatra. Napravljen je novi APFSD, ali nije zadovoljio na testovima. Dakle stari M88 je imao probojnost od 310mm za podkalibarni, odnosno pola metra za kumulativni. Novi podkalibarni je puuuno bolji. Ostvaruje 555mm na 2,5km daljine. Ali i dalje nije na nivou aktuelnih Ruskih ili zapadnih- testirali su u TOC-u. Fali mu malo do zahtijeva Vojske, ali ih ne ispunjava. Vjerovatno će se kupovati od Rusa popuna za prvi poziv, kao i vođeni projektili. (M86P1 ostaje, naravno).

Sitnice poput sistema za daljinsku aktivaciju postavljenih mina, ometač radio signala, tri kamere za olakšano kretanje, novu radio opremu nisam pominjao- ali to je ukratko to.

A

@Banja Luka
Hvala za opsiran odgovor. Da i meni se cini da su mali izgledi sinergije tolikih sistema razne proizvodnje(znaci na nama je da odradimo SUV i integraciju kako treba), no ako uspe stvarno svaka cast. Cena koju ste pominjali mi takodje izgleda malo obzirom koliko tenkova posedujemo(zaista mnogo), videcemo, mozda stvarno jeste tako kako kazu.
Za granate sam i mislio da se direkt ide na nabavku iz Rusije jer i pored nasih strucnjaka prema kojima osecam duboko postovanje, mi prosto znanja u toj oblasti nemamo dovoljno, bar ne u poredjenju sa vodecim zemljama.
Ako stvarno bude tako kao sto ste preneli, resenje bi bilo i vise nego odlicno, sta vise fenomenalno.
Otprilike, analogno kad bi nase 29ke digli na SMT+ standard sa AESA radarom….tolika je otprilike razlika. Da ostaju neke konstrukcijske mane od ranije, ali „ubojitost“ ide na skroz druge nivoe.

D

Fenek nosi I kontrolira Aladin BPL. Ima puno laser rangefinder, thermal imager I drugu opremu tako da se moze koristiti u svim uvijetima a I nocu. Koliko znam cak BRDM-2M I dalje ovisi na dvogled!

U redu BRDM je amfibiozni I koristi manje goriva.

Sto se tice autonomije, sta ce Srbiji 1400 kilometra dometa – idete li osvajati Grcku ili Svicarsku. Pa cak je Ljubljana oko 530 kilometra od Beograda ili Pristina oko 350km!

A T-55 nema nikakve logike odrzavati u rezervi (ili rezervnim bataljunima kao sto neki medij tvrde). To je tenk za muzej.

Cak na Balkanu ima puno naprednijih oruzja sto ce lagano unistiti T-55. Sama Rumunjska ima 2000+ Spike ATGM. A cak starija Ruska oprema poput Bugarski T-72 I 9K115-2 Metis-M ili Hrvatski 9M113 Konkurs ili M84 (a nesto se govori da Hrvatska ce kupiti Spike za Patriju).A Madzari kupuju Leoparde.

Ti T-55 su danas kao Renault FT-17 I R-35 1940-e.

Sto se tice vecine – sva novija zapadna vojna vozila su sve veca – pogledaj Boxer naspram LAV varijantu:

https://4.bp.blogspot.com/-96FTaZOuqbQ/WLNqylCEJ5I/AAAAAAABYKk/nDRVhaFSKNAVYeMO_b-_qSCywVdvBFNeACLcB/w1200-h630-p-k-no-nu/C5j5wxbUoAA1f3Z.jpg

Y

@ svi

Kako god, ali nam opstanak vojske zavisi od opstanka i prosperiteta sopstvene vojne industrije.
To prosto bode oči i eventualna strana spremnost da nam se omogući da je razvijamo je ključni element u određivanju dobronamernih odnosa.
Druga je priča što neki od nas ne bi dinar uložili, a drugi bi i zadnji dinar izvukli i usput tradicionalno ubacili pesak u brašno…
Najteži je prvi korak, a izgleda da smo već u laganom zaletu…

P

@ Fennek vs BRDM-2M

Najdraža mi je beloruska varijanta izviđačkog vozila – ,,Kajman“.
Mislim da u pokupili dobre strane od oba pomenuta u dosadašnjoj raspravi. Doduše malo više liči na Fennek-a, ali ima rešenja i sa BRDM-a. Nisam na testovima video ni da su nakačili neke optoelektronske uređaje na Kajmana ali ne verujem da Belorusima to pretstavlja nekakav veliki problem.
Pozdrav!

https://www.youtube.com/watch?v=OnGCBdov1Co
https://www.youtube.com/watch?v=ZGxYlRLd5Qc

B

@Dead1

„Koliko znam cak BRDM-2M I dalje ovisi na dvogled!“

Pa ne znate dobro- zato sam vam u svom postu i objasnio da posjeduje optoelektronsku opremu za korištenje u svim vremenskim uslovima, danju i noću.

„Sto se tice autonomije, sta ce Srbiji 1400 kilometra dometa?…“

Dead, da li vi razumijete da su ovo izviđačka vozila čija je namjena da posade u njima budu na terenu po 7 dana? Shvatate li da je potrošnja goriva na teškom terenu između 2 i 5 puta veća?

„A Madzari kupuju Leoparde…“ A Hrvatska će valjda nabaviti Spike, a i mi imamo moćne ATGM rakete, a Egipat će kupiti nešto treće… Kakve veze ovo ima sa temom?

Ako želite da kažete da „Spike“ lako može da uništi standardni T-55 ako ga pogodi- ne morate dokazivati ništa- potpuno se slažemo. Ali jasno vam je da „Spike“ isto tako lako uništi „Leopard“ ako ga pogodi? Niste valjda mislili drugačije? Gori kao baklja- potpuno isto. Zastarjelost T-55 platforme može se posmatrati samo kroz kapacitet protivtenkovske borbe- nikako kroz njegovu ulogu kao oklopne podrške pješadiji. Tu još može dobro da se iskoristi.

Rekao bih vam još neke zanimljive stvari vezane za oklopna vozila- čisto da vam otvorim oči. Ispostaviće se da je stari T-55, sa sekundarnim ERA oklopom bolje (bezbjednije) mjesto da se bude od tenkova T-72 platforme u slučaju pogotka ATGM sredstvima. Ispostaviće se da je „Leopard“ izrazito ranjiv tenk, čak i u nešto novijim iteracijama, koji ni blizu ne prati deklarisane vrijednosti proizvođača vezane za otpornost oklopa, i ne može ni blizu da se mjeri niti sa eksportnom verzijom američkog M1A2. Ni blizu. Papir je jedno- realnost je nešto potpuno drugo.

Pozdrav!

B

Fenek i Kajman su nova vozila dok je BRDM projektovan u SSSR pre vise od 50 godina… Smesno je uporedjivati.

A

@Banja Luka
Ooo da, svemocni Leopard sto ga otvaraju kao konzervu. Na papiru(reklamnom) „najbolji tenk na svetu“, u realnosti bas i ne, isto je i sa EuroFighter-om, samo to neki jos nisu shvatili.
Postoji snimak na YT, sigurno ste videli, gde T-90(bez reaktivnog oklopa) dobija hitac od moderne ATGM, posada uredno izadje napolje, tenk jeste onesposobljen, ali su ljudi prosli bez posledica sto znaci da je odradio posao, dok Leopard izgori kao vatromet na torti.
Kad mozemo ocekivati ozvanicenje ovih zelja vojske sto se oklopa tice? Ova godina, sledeca?

S

Bas mi je drago da cujem da ce MiG-21 jos leteti. To je sigurno MiG-21UM 16185! Bice veoma lep i atraktivan u onoj semi bojenja!
Pretpostavljam da ih zadrzavaju u operativi zbog potrebe za dodatnom i ubrzanom obukom pilota lovacke avijacije.

Odgovori
A

Sve sve, ali kako mozete reci za Mig-21 da je lep? Jedan od najruznijih aviona ikad napravljenih. Kao hemijska kad dete ispod snale zakaci trouglasti lenjir i igra se aviona. Eto tako izgleda. Uzas!
Nije da nema svoje vrlo respektabilno mesto u istoriji, ali je nakaza u svakom slucaju, pogotovo u UM verziji!

V

Al-41F1
Uz dužno poštovanje, ali zašto raspravljati o ličnim ukusima?
Ako se gospodinu Strahinji sviđa linija Mig-a 21 a vama ne, gde bi tu onda bio problem?
Valjda čovek ima pravo na lično mišljenje?

s

„Sve sve, ali kako mozete reci za Mig-21 da je lep?“ – Zato sto svako ima pravo na svoje misljenje. Osim toga, o ukusima se ne vrijedi rapsravljati. Vi kao da niste taj izraz nikada culi? Kritikujete covjekov subjektivni pogled kroz vas subjektivni pogled?

S

@AL-41F1
Uz svo duzno postovanje ja vase dosadasnje komentare nisam ni na koji nacin osudjivao i komentarisao na ovakav nacin.
U pitanju je stvar licne estetike i licnog mog ukusa.
Poz i sve naj

F

@ Vlad

Pa i Al-41F1 samo iznosi svoje mišljenje, nije nikoga lično prozvao.

Jednostavno mu se ne sviđa dizajn MiG-21 a ne Strahinja, ne vidim šta je tačno loše rekao za učesnika foruma?

I meni MiG-21 liči na vrh ašova a mitraljez PKT na grabulje sa redenikom, pa šta?

A

@Falcon
Ne vidm ni ja kako sam uvredio coveka, ali evo izvinjavam se.
Asov je dobro poredjenje za keca, a i za letenje je blagi uzas, pogotovo one prve verzije zato smo i imali toliko udesa

M

Svka cast na imenu i ceremoniji…….
Ps .Ocekujemo tekst dokle se stiglo sa radovima za dezurnu par,konacno da nisu na otvorenom..

Odgovori
P

Bravo za RV i PVO!

Odgovori
Т

Свака част,
Могло би да се мало поради на авионима летећим топовњачама ето нпр АН 26 са топовима до 57мм би унео доста промена на бојном пољу

Odgovori
a

Slatko me nasmeja! Prosto si mi ulepsao dan sa ovom genijalnoscu :)

X

Koliko Migova 21 imamo u funkciji?Zar nije bilo govora o samo jednom?
Koliko orlova je modernizovano?Zar modernizacija,nije trebala da bude zavrsena krajem 19 i pocetkom 20?

Odgovori
D

Bilo je oko 2-3 spomenuto tu na Tango 6.

Citao sam na paluba.info da jedan od tih 3 nije aktivan vec 2-3 godine, a druga dva nisu letjeli barem godinu dana.

Tesko vjerovati da ce ti 2-3 aviona uspijeti letjeti do 2025-e.

D

Velesile polako gase vazduhoplovstvo na prostorima bivše SFRJ

Odgovori
D

Velesile nista tu ne rade. Istina je da sto je doslo nakon pada Jugoslavija je gomila puno manjih I puno siromasnijih drzavica s smanjenim industrijskim sposobnostima.

Jedino se razvijala Slovenija ali oni su ipak mala drzava koju ne interesira ulaganje u vojne sposobnosti.

s

Ma, da. Nista ne rade velesile. Dejton, Kumanovo, Sporazum o partnerstvu sa Natom. Sto je to? Dobre namjere velesila u kojima se definise OGRANICENJE nase vojske, a narocito vazduhoplovstva. Godine ekonomskog embarga u koji je bila ukljuceno stratesko razbijanje nase vojske. Danasnji „skrivene“ zabrane na uvoz vojne tehnike koja nije odobrena od strane velesila sa Zapada.

Volio bih da vidim Srbiju u paralelnom svemiru o kom vi pricate. Mora da nam je super tamo.

A

@srx
Bojim da je tacno, samo isto tako i nasa „samo da se ne zameramo“ politika, pristajanje na sve i namesnko unistavanje sopstevnih snaga.
Red bi bio da neko za to u zatvor ide, ali eto prima nagrade i sl.

D

Dayton nije smanjijo Srpsko RV na 30 borbenih aviona (14 MiG-29 + 16 J-22). To je uradila Srbija zato sto nije imala novca da ulaze u spobnosti.

Sjetimo se da je Srbija 1999-e imala preko 100 borbenih aviona racunajuci MiG-29, MiG-21 I J-22. A to je nakon sto su povuklli avione zbog Daytona.

Hrvati a I cak mnogo bogatijih poput Ceha su se odrekli velikog ulgananja u odrbanu kad su usli u NATO.

Sjetimo se da je Hrvatska imala do ulaska u NATO cak 2 eskadrile MiG-21 I jednu jurisnih helikoptera Mi-24. Da su htjeli mogli su odrzati te brojke. Mogli su ih cak povecati ali su odlucili da trose novac na druge stvari.

A Bosna, Makedonija I Crna Gora su pre male I previse siromasne da odrzavaju vojne snage. Sloveniju ne interesira vojska.

A o drugima da neprecimamo – da drzava poput Ceske sa populacijom od 10 milijona I GDP od $23,209 per capita ima svega 14 JAS-39 I 24 L-159 (to jest modficirani L-39 trener) pokazuje koliko ih interesira odbrana.

A

@Dead1
Tacno je, isto tako je tacno da VJ nije predstavljala nista u odnosu na NATO i da su ta ogranicenja samo posledica njihove pregovaracke pozicije tada(jedina sila u svetu) i da su ta ogranicenja namerno postavljali. Dodao bih sto se tice Ceske i sl. zemalja, ako ne daj boze zatreba, oni izdvajanje za vojsku mogu da utrostruce jer imaju kesa, a mi svi kolektivno i sa ovako malo smo nategnuti skoro do maksa tu je glavna razlika.
Zato je Finska najbolji primer kako oruzane snage treba da izgledaju i kako da se finansiraju.

M

Junake nikada da ne zaboravimo!!!

Odgovori
B

Koliko znamo do juce nije poleteo ni jednom ni onaj jedan Orao 2.0 opitni, pa nedavno tek donesena odluka da se od skolskih dvoseda prave jurisnici pa tek onda da se modernizuju i jednosedi, a sad vec zavrsena modernizacija!?
Ako je modernizacija Orla zavrsena onda bi svi Orlovi trebali da imaju stakleni kokpit, integrisano novo vodjeno i nevodjeno naoruzanje i ostale ranije pomenute sisteme, sto je nemoguce…

Odgovori
A

@Branko
Izjava je konfuzna sama po sebi…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend