Prema podacima Mreže za bezbednost vazduhoplovstva (Aviation Safety Network – ASN) tokom 2018. godine zabeleženo je ukupno 15 nesreća u komercijalnom civilnom avio-saobraćaju, što je rezultiralo sa 556 smrtnih slučajeva, saopšteno je iz te organizacije.
Kako navode, ovo čini 2018. trećom najbezbednijom godinom kada je reč o broju fatalnih nesreća i devetom najbezbednijom u pogledu smrtnih slučajeva od kada traje prikupljanje podataka:
– Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života. Gledajući petogodišnji prosek od 14 nesreća i 480 smrtnih slučajeva, prošle godine je bilo gore u oba slučaja.
Dvanaest nesreća uključivalo je putničke letove, tri su bile kargo letovi. Tri od 15 aviona koji su učestvovali u udesima bili su avioni avio-kompanija koje se nalaze na „crnoj listi“ EU, što je za dva takva slučaja više u odnosu na 2017. godinu.
S obzirom na procenjeni svetski avio-saobraćaj od oko 37.800.000 letova godišnje, stopu nesreća čini jedna fatalna nesreća na 2.520.000 letova. –
Tim povodom izvršni direktor ASN-a Harro Ranter kaže da se nivo bezbednosti značajno povećao:
– Da je stopa nesreća ostala ista kao od pre deset godina, prošle godine bilo bi 39 fatalnih nesreća, a ukoliko se posmatra stopa nesreća iz 2000. godine, bilo bi čak 64 nesreće sa smrtnim ishodom. Ovo pokazuje ogroman napredak u pogledu bezbednosti u protekle dve decenije. –
Kako objašnjavaju iz ASN-a, u proteklih pet godina nesreće uzrokovane gubitkom kontrole glavni su problem bezbednosti, jer je ta vrsta nesreća bila uzrok za najmanje deset od 25 najvećih nesreća, a većina njih nije se mogla preživeti:
– Statistike se zasnivaju na svim fatalnim nesrećama komercijalnih aviona širom sveta (putnički i kargo letovi) koji uključuju civilne avione od kojih je osnovni model sertifikovan za prevoz 14 ili više putnika.
Ipak, nesreća 11. aprila u kojoj je učestvovao alžirski transportni avion IL-76 i u kojoj je stradalo 257 putnika, nije uključena u statistiku. Kada se u obzir uzmu vojni transportni avioni, ukupan broj smrtnih slučajeva bio bi 917 u 25 fatalnih nesreća. –
BB
Baš me zanima da li je Lion air uključen kao firma sa crne liste i da li će se njima pripisati nesreća sa novim Boeing – om…
I šta da radi firma da ne bude na crnoj listi? Kupi nov avion. I opet ne može na zelenu granu…
JU500
Mislim da je u tim kompanijama u tom delu sveta problem sa treningom pilota.
Stevan
Pad 737MAX se desio zbog greske Boeing-a. Posada je bila nemocna.
Alex
@ Stevan
Boeing ce naravno da opere ruke od svake eventualne krivice. Pitanje je samo zasto avion koji je ‘not airworthy’ na prethodne 3 rotacije, radi cetvrtu, fatalnu. Znaci, ne moze da bude iskljucivo krivica proizvodjaca.
Bosko
Lion Air nije na EU listi zabranjenih kompanija (skinut sa liste 2016. godine).
Inace, lista je, makar na nivou regulative, bazirana na objektivnim bezbednosnim kriterijumima. Kriterijumi su dati u Aneksu Regulative EU 2111/2005, ovde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32005R2111&rid=6
SSir
Vidljivo je da je nesreća uključena po grafikonu u tekstu, 29 Oktobar, Indonezija, 189 mrtvih.