BEG airport status
Mađarskoj sa remonta stigla još 4 desantno-jurišna helikoptera Mi-24 Jedan od 4 Mi-24P koji su isporučeni 7. januara / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

Mađarskoj sa remonta stigla još 4 desantno-jurišna helikoptera Mi-24

Nakon što su septembra prošle godine Mađarskoj isporučena prva 4 desantno jurišna helikoptera Mi-24 koji su remontovani u 419. avijacijskom remontom zavodu (ARZ) iz Sankt Peterburga, u ponedeljak 7. januara su u mađarsku vazduhoplovnu bazu Kečkemet dostavljena još 4 Mi-24 koji su takođe remontovani u istom ARZ.

I dok su u 2018. isporučena po dva helikoptera verzija Mi-24V i Mi-24P koji su poslati na remont 22. novembra 2017,  sada su stigla 4 Mi-24P koji u Mađarskoj nikada nisu leteli.

Iz Nemačke je 1995. godine isporučeno 6 bivših istočnonemačkih (DDR) Mi-24P a 1996. godine je odlučeno da se remontuju samo dva helikoptera nakon čega su dobili mađarske evidencijske brojeve 335 (bivši DDR 422) i 336 (bivši DDR 439).

Preostala 4 primerka su u međuvremenu uskladištena u vazduhoplovnoj bazi Solnok a 2017. godine je odlučeno da se zajedno sa preostala dva Mi-24P (335 i 336) kao i 6 Mi-24V remontuju u Rusiji. Njih su prošlog ponedeljka do Mađarske prevezli teški transportni avioni Il-76TD ruske aviokompanije Aviacon Zitotrans.

U pitanju su helikopteri koji su prvi put poneli mađarske oznake i evidencijske brojeve, i to 331 (bivši DDR 358), 332 (DDR 361), 334 (DDR 415) i 338 (DDR 444). Tako su na remontu ostala još samo 4 Mi-24V a nakon njihove isporuke Mađarska će kompletirati eskadrilu od 12 “letećih topovnjača“.

Još fotografija ovde.

Video isporuke helikoptera evidencijskog broja 338:

 

Komentari

M

Jedna Nato zemlja remontuje BT u Rusiji,neka mi objasni neko zasto…?
☺😀☺😀

Odgovori
D

Pa i HR radi to isto ???

D

Jeftinije

r

Ја мислим да је права штета одрећи се оваквих летелица због чланства у НАТО јер запад нема ништа слично да понуди у замену, поздрављам овакав потез Мађарске јер за релативно мали новац добијају проверен летећи тенк.

Odgovori
А

Поштовање,
Живојине да ли можда знате шта је проблем да Србија није до сада ремонтовала два Ми-24 В хеликоптера које има. Много дуго не лете. Немамо пара или немамо нешто друго. Како то да смо ремонтовали два Ми-17… Поплаве и др. природне катастрофе које су нас биле нажалост задесиле су показале колико је битно да имамо вертикални транспорт и да је сваки хеликоптер драгоцен.

Odgovori
Ž

Ремонт хеликоптера је вероватно био неисплатив јер су они произведени 1983. и 1985. године а такође постоје информације да су имали непотпуну документацију, да су били у лошем стању и да би њихов ремонт био веома скуп.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kompanije regije moraju se prilagoditi novim realnostima

Da, Predraze u pravu ste. No, obnova flote svakako nisu dva od 20 aviona. Mislim da se u prvom redu treba poraditi na zamjeni za 737-300 (35 godina) i to sa A319/320 i ATR 72-200 (30 godina).

20. Oct 2020.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Alo bre Stojko da li može generalštab da kupi nešto ako predsednik i vlada ne odluce i ne unosi tvoj hejt ovde.Normalno je da strucnjaci analiziraju i daju predlog vlasti šta da se kupi al on odlucuje šta da se kupi voleli vi njega ili ne

20. Oct 2020.Pogledaj
20. Oct 2020.Pogledaj

Walter na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Црни,јерменски Искандери имају домет од /свега/ 280 км,јер је то извозна варијанта и Руси ту даљину ограничавају страним купцима.Па,са територије Јерменије треба видети до којих места може досегнути,а до ,рецимо Бакуа,сигурно не може.

20. Oct 2020.Pogledaj

Send this to a friend