BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Mađarskoj isporučeni prvi remontovani helikopteri Mi-24 Među 4 isporučena helikoptera nalaze se dva Mi-24P / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

Mađarskoj isporučeni prvi remontovani helikopteri Mi-24

Prva četiri desantno-jurišna helikoptera Mi-24 koji su remontovani u Rusiji, isporučeni su Mađarskoj u ponedeljak 10. septembra. Njih je iz Sankt Peterburga, gde se nalazi 419. avijacijski remontni zavod, dostavio teški transporter An-124-100 iz sastava ruskih Vazdušno-kosmičkih Snaga čija je posada sletela u mađarsku vazduhoplovnu bazu Kečkemet.

Sutradan, 11. septembra dva primerka u varijanti Mi-24P (evidencijski brojevi 335 i 336) su kopnenim putem odnosno kamionima prevezeni na svoj matični aerodrom, vazduhoplovnu bazu Solnok gde će leteti u sastavu 86. helikopterskog puka. Druga dva isporučena helikoptera u verziji Mi-24V su stigla u Solnok 12. septembra.

Nakon remonta mađarski Mi-24 moći će da lete 7 godina ili 1000 sati / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

U Rusiji će biti remontovano još 8 mađarskih Mi-24, po 4 Mi-24V i P a ugovor za remont ukupno 12 helikoptera, vredan oko 69,35 miliona evra potpisan je 31. oktobra 2017. godine. Prethodno su mađarski Mi-24 prizemljeni 2013. godine a prva 4 poslata su na remont 22. novembra 2017.

Osim remonta helikoptera, ugovorom je predviđena i isporuka rezervnih delova kao i obuka odnosno osvežavanje znanja tehničkog osoblja i posada s obzirom da ti helikopteri u Mađarskoj dugo nisu leteli. Nakon izvršenih radova remontni zavod garantuje upotrebu ovih letelica još 7 godina ili 1000 sati naleta.

Postoje informacije da će mađarski Mi-24 pretrpeti dodatne izmene odnosno da će biti osavremenjeni modernom elektronskom opremom što u zavodu u Sankt Peterburgu nije odrađeno jer su na snazi sankcije prema Rusiji. Za ovaj posao očekuje se potpisivanje ugovora sa trećom stranom kako bi se helikopteri ne samo modernizovali već i uskladili sa NATO standardima.

Video snimci isporuke prva 4 remontovana mađarska Mi-24:

 

 

Komentari

P

Nema prakticne zamene za 24 u bivsem sssr a i sire.

Odgovori
B

heh, što znači biti dio NATO-a. Bez problema Rusi ti ga lijepo donesu u komadu, gdje samo moraš elise staviti. Za srbiju se mora rastaviti na najmanje komade da bi donijeli helikoptere ili avione.

Odgovori
D

Nije baš sve to tako jet , NATO jednostavno maltretira i Srbiju i Rusiju jer ne želi da Srbija poseduje takve letelice pa na svaki način pokušavaju da to spreče , sa druge strane Ruse zezaju i otežavaju prodaju i dostavu Državama poput Srbije.
A onda nam postavljaju pitanja zašto smo toliko averziju protiv NATO i posebno protiv USA Establishmenta….
Usput moram da napišem da ja takođe ne razumem tvoj ton pri pisanju komentara i tvoj podrugljiv način komentarisanja.

B

Ali su ipak tu.

i

A mozda Rusi vole kes, puknes lovou na sto i sve moze! A sta i kako ce Srbija da plati to ce biti jedna zanimljiva prica.

P

Burki,
ne stoji komentar kako smo ruske heliće dobili u delovima.
Stigli lepo bez elisa preporučenom poštom u An-124, kao što uglavnom i ostatku sveta isporučuju. Evo i linka sa prijema…
https://tangosix.rs/2016/28/06/foto-novi-helikopteri-mi-17-stigli-u-beograd-placeni-25-miliona-evra-u-upotrebi-od-4-jula/

Migovi 29 su stigli na sličan način, skinutih krila, vertikalnih stabilizatora i skraćenog nosa kako bi stali u avion i zauzimali što manje prostora (tako da opet ne stoji komentar),
ponovo evo linka…
https://tangosix.rs/2017/16/10/analiza-da-li-donirani-avioni-iz-rusije-zaista-pripadaju-4-ili-4-generaciji/

Dovoljno je samo baciti pogled na fotografije ; )
Pozdrav!

M

E da je bilo pameti i da nase 24-ke nisu propale do nepopravljivosti…. Velika šteta! Sta rec bravo i pametno za nase susjede! Nebi me cudilo i da osposobe koju 29-ku!

Odgovori
P

Propale su zato što to ni jedan remontni zavod ne bi hteo ni da takne helikopter nabavljen na crno bez ikakve dokumentacije i da posle da garanciju za izvedene radove tokom remonta ne delovima i sklopovima bez papira pa makar bili to i braća Rusi.

S

A čemu bi služili?

M

Pa mogli smo dati nasim dragim prijateljima Izraelcima! Oni sruseni avion poprave bolje od originala, od pogođenog t55 naprave MERKAVU! Sve se moze kad se hoće i kad se ima pameti i keša😉

@ Perislaw
Jednostavno nije tacno da ni jedan zavod ne bi hteo da uradi remont srpskih Mi-24. Bili su predstavnici zavoda iz Rostova i rekli da je moguc remont. Cak i osavremenjavanje opreme i dovodjenje na neki hibrid koji bi bio najslicniji Mi-24P sa savremenijom elektronskom opremom. Medjutim trenutno bas i nije isplativo remontovati helikopter kome vek upotrebe istice nakon maksimalnih 36 godina tj jednoj od masina koja je proizvedena 1985. istice recimo 2021 godine. A remont bi trajao do 2019. godine tj taj helikopter bi mogao biti u stroju maksimalno 2 godine. Zasto nije radjen remont ranije to je pitanje koje ne bih komentarisao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend