Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024
Ministar odbrane: Tražimo nove vojne pilote, njihova služba biće kvalitetna i nagrađena
Povod obilaska vazduhoplovne komponente Tehničkog opitnog centra: "Verifikacija otklonjenosti nedostataka aviona Lasta" / Foto: Ministarstvo odbrane

Ministar odbrane: Tražimo nove vojne pilote, njihova služba biće kvalitetna i nagrađena

Ministar odbrane Aleksandar Vulin obišao je danas u pratnji komandanta RV i PVO general-majora Duška Žarkovića vazduhoplovnu komponentu Tehničkog opitnog centra, a povod posete bio je poslednja faza ispitivanja 14 aviona Lasta, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.

Kako navode, Vulin je prilikom današnjeg obilaska naglasio značaj obuke i istakao da je veoma važno to što imamo avione kao što je Lasta, koji omogućavaju našim kadetima da se usavršavaju brzo i efikasno i da budu pripremljeni za prelazak na ozbiljnije vazduhoplove:

– Uvođenje aviona Lasta u naše naoružanje daje nam mogućnost ne samo da obučavamo naše kadete, već da obučavamo kadete iz čitavog regiona, pa i iz mnogih zemalja koje su veoma zainteresovane za našu obuku i za naša iskustva.

Vojska Srbije se oprema i jača i zato pozivam sve mlade ljude koji žele da se oprobaju u vojnom pozivu, koji žele da postanu piloti i vazduhoplovci, da se prijave i da vide da će život koji će posvetiti svojoj zemlji i svojoj vojsci, odbrani svoje zemlje, biti i dobar i kvalitetan i nagrađen. –

 

Obilazak Laste / Foto: Ministarstvo odbrane

Pripadnici vazduhoplovnog sektora Tehničkog Opitnog Centra / Foto: Ministarstvo odbrane

Pomoćnik direktora Tehničkog opitnog centra za letna ispitivanja potpukovnik Zoran Lunić istakao je da je povod današnjeg obilaska verifikacija otklonjenosti nedostataka aviona Lasta, odnosno poslednja faza ispitivanja u Tehničkom opitnom centru:

– Današnjim obilaskom smo završili ispitivanja, pripremili vazduhoplove i stvorili su se uslovi za dalje procedure i uvođenje u naoružanje i vojnu opremu.

Tokom posete, ministru je predstavljena i komponenta TOC-a koja se bavi ispitivanjima na polju vazduhoplovstva, kao i bogata istorija koju naša zemlja baštini na tom polju. –

„V-54“ u novom hangaru na aerodromu Batajnica / Foto: Ministarstvo odbrane

Kako naglašavaju iz Ministarstva odbrane, Vulin je prilikom obilaska imao priliku da se informiše i o stanju u toj jedinici, opremljenošću sredstvima, kadrom, svim zadacima koji se trenutno realizuju, kao i doprinosu TOC-a u opremanju sistema odbrane savremenim sredstvima iz vazduhoplovstva.

Instruktor letenja u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili major Goran Đurić iskazao je svoje zadovoljstvo što posle nekoliko decenija imamo novi vazduhoplov domaće proizvodnje koji služi za osnovnu i naprednu obuku kadeta pilota, a kasnije i usavršavanje mladih oficira pilota:

– Ja bih se zahvalio svim tim momcima koji su u teškom vremenu odlučili da postanu vojni piloti. Sa letenjem smo započeli početkom novembra prošle godine, a avion je nov i za nas nastavnike letenja. –

 
Đurić je kadete na obuci ocenio ocenom „vrlo dobar“, a jedan od mladih pilota na obuci je i Vukašin Bandić, koji je na četvrtoj godini Vojne akademije, na smeru vojno vazduhoplovstvo- pilot aviona. On je istakao da nije mala stvar biti prva generacija koja je na obuci na avionu Lasta dodavši da je avion dosta izazovan te nije baš lako svaki dan ići na letenje:

– Zaista je veliki izazov, ali ako volite to, onda nije nikakav problem. Ja sam jako zadovoljan i mogu u ime svih nas da kažem da smo prezadovoljni obukom, jer tri godine smo se školovali i učili teorijski kako to izgleda doći i leteti, ali sad kad smo ovde, počinje ozbiljna priča. –

„Tražimo nove vojne pilote“ / Foto: Ministarstvo odbrane

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

VP

TOCu svaka čast, i super je vest da opituju 14 Lasti i to u završnoj fazi, pred uvođenje u jedinicu. I lepo je što ćemo imati nove, mlade pilote, nego… Toliko godina od uvođenja beretki u našu vojsku i visoki i viši oficiri još uvek izgledaju kao kuvari kada ih nataknu na glave.

Odgovori
Rp

Kuvarske beretke!

А

Зар није уведено већ 6 или 8 комада? Oво се ваљда односи на преостале.

Ev

Beretke promeniti , Ali vaznije od toga:bez. dobro opitanog I savesno strucno obavljenog ispitivanja u Tocu bez politickog ili komercijalnog uplitanja ni iglu ne Dari I upotrebu,to mora ministar da garantuje, verujemo da hoce!

BB

Ja bih uveo šajkače…

Da li oni odmah sjedaju u Laste? Nekako mi je to preozbiljan avion za prvi let…

iv

Sajkace? Ok , mozda ipak da ostanu tepsije .

ox

heheh a jesam se nasmijao :D Ali baš kada malo staneš i pozornije pogledaš, baš izgledaju kao „kuvarske“ beretke XD

Ba

Bravo momci. Samo naprijed!

Odgovori
Al

NE TREBA BERETKE MENJATI , VEC IH TREBA NAUCITI KAKO DA IH NOSE !

Odgovori
Ai

Mislim da nije samo stvar u tome, vec su beretke ocajne, tj, sam kroj i kvalitet istih.

Š

Slažem se sa Aleksom, ako mislite da su beretke loše pogledajte kako ih Mojsilović nosi, još čovjek pri svakom obilasku nosi beretku jedinice kojoj je u posjeti… Dakle ovdje je u pitanju klasičan javašluk… M-10 ne vrijedi ni komentarisati, ne znam šta je gore, kragne, maskirne košulje ili opasač koji ide preko džepova, pa još kad je u maskirnom dezenu…

Ma

Bože sačuvaj kakve su nam ove uniforme sve visi ,a još ovi opasači grozno i neugledno .Ko li dizajnira ove radničke bluze da mi je znati.

Odgovori
Iv

Uzeo si mi prijatelju rec iz usta.
Dajte molim vas da neko resi ovaj problem s beretkama. Ovo izgleda tragikomicno. Ja bi ovo kaznjavao jer ovo je izrugivanje. Ili i savijte kako Big zapoveda ili ih batalite, ovako izvgledate ko onaj kuvar iz mapetovaca.
Sto se tice opreme, novih pilota, Lasti – svaka cast!!!

Odgovori
iv

Te beretke tesko da se mogu bolje namestiti, mora se naci mali broj, sto je obicno dosta tesko, pocepati postavu i onda je jedno godinu dana nositi i na kisi i na suncu. Tek onda lepo legne i izgleda kulturno.
Sto se mene tice najlepsa je Grcko/Engleska sapka i francuska titovka(il vec kako se zove taj tip kape)

PP

Познато ми нешто презиме овог малог питомца, упс. cadeta.

Odgovori
Da

Pa zar ispitivanja otkonjenih NEDOSTATAKA nisu završena sa obzirom da je pre nekog vremena T6 pisao da je avion uveden u upotrebu i da se na njemu školuje mislim 140. klasa VA. Kao laiku nije mi jasno kako se u avion sa ne završenim ispitivanjima i to uočenih nedostataka može uvesti kadet da uči da leti. Unapred se izvinjavam ako nisam dobro razumeo reči oficira čije reči su citirane. Zanimljiva su ta imena kadeta. Što su geni moćna stvar. Što bi rekli sa tate ostanulo sinu a posebno ptičiji gen te samo što im ne nikne perje. No kao i svuda u društvu nepotizam a u vojsci još i nadogradnja kroz tzv. zemljaštvo i klasićstvo. Dobrom sociološkom analizom došli bi se do zaključka da deca proletera kao što je bio otac jednog vašeg saradnika, poznatog pilota (evo i danas njegova slika na portalu), a sada i pisca, nemaju više šanse da preskoče iz jedne u drugu društvenu kastu. Da li je moguće da u i onako minimalnim klasama (,može se pobrojati na prste jedne ruke) smera vazduhoplovstvo na VA moraju da budu uglavnom deca oficira. Pa makar da se to prilikom objavljivanja prikrije ovako ako ništa bode oči. Šta reći o Lasti? Sjajan bezbedan vrhunski opremljen i pouzdan avion što se u praksi od nastanka projekta sredinom devedesetih do danas pokazalo. Na žalost praćen i nekim ne tako bitnim problemima u konstrukcijskim rešenjima ( npr. komandi) zbog kojih su neki i pali, a koji su uslovili u kombinaciji sa neadekvatnom finansijskom podrškom, zanemarljive logističke probleme što je za posledicu dalo isteke resursa ugradjenih pojedinih reklo bi se nebitnih rezervnih delova ( npr. elisa), nedostatak stokova rezervnih delova i zemaljske opreme ( npr. deponažnih kompleta, koji inače tako pouzdanom avionu i ne trebaju) i spacijalnih alata, ili ovladavanja tehnologijom složenijih opravki i remonta ugradjenih motora. Ali dobro to su tzv. dečije bolesti nakon uvođenja aviona u upotrebu, a koje će se svakako uspešno rešiti do skorašnjeg isteska prvog međuremontnog roka. Neki zluradi pokvarenjaci tvrde da od operativnih ovih šest aviona leti samo jedan u šta lično ne želim kao laik i gradjanin da verujem. Zanimljiva je konstatacija da su naša ina državna rukovodstva kroz tri decenije uspešno uništila izuzetno močnu industriju poljoprivrednih mašina u SFRJ uglavnom skoncxentrisanu u u Srbiji. U Srbiji za koju se mnogi ekonomisti izjašnjavaju da je po vokaciji agrarna te joj je svakako undustrija poljoprivrednih mašina bila neophodna i postojalo je ozbiljno domaće tržište., Istzovremeno ulagali su i ulažu sve napore da bi sačuvali UTVU kao „strategijski“ potencijal koji je kao produkt za svo ovo vreme dao 30 tak aviona Lasta koji svakako nisu u korak sa savremenim svetskim trendovima školskih aviona. Ekonomski opravdano? Za pilote nije jasno zašto lično ministar mora da se angažuje u cilju povećanja interesovanja pučanstva za odaziv za školovanje ove vrsta kadra u VS. Moguće zbog sistematičnog urušavanog standarda od početka raspada one države pa sve do danas. Na primer: marginalizacija izrazito sofisticiranog vida u odnosu na druga dva opretativna sastava ( KoV i KzO), otežana mogućnost napredovanja, permanentno podvođenje i izjednačavanje pripadnika vojske sa civilnim strukturama, degradacija prinadležnosti i beneficija, nemotivišuća novčana primanja za vrstu posla kojim se piloti i tehničari bave-plate po principu uranilovke ( svima isto), rasturen sistem stambenog zbrinjavanja, potpuna demontaža vojnog školstva za potrebe RV i PVO (kadeti na a. Batajnica borave u vojničkim kasarnama. Od internata do kasarne!!! Itd.), a što je sve pored lepote letenja moglo motivisati mladog, zdravog, ideološki ili patriotski idoktriniranog, prosečno inteligentnog i nadasve poslušnog čoveka da se opredeli za vojnu avijaciju. Neobjašnjiva je razlika u primanjima pilota npr. tih kako kažemo vrhunskih aviona MiG 29 ( koji usput štite komercijalne koridore za bezbedan rad i posredno zaradu kako kontole leta tako i aviokompanijhe) i pilota AS iako su obe organizacije u državnoj nadležnosti. Zašto VS nabavlja kerozin po regresiranoj ceni bez uračunatih akciza i poreza, a aviobenzin ( koji koristi pomenuta Lasta) plaća u punom tržišnom iznosu. Pa zato što putnički avioni lete samo na kerozin. A gde i za šta ode razlika.Nekada je na VVA bila navala kandidata i šta se u medjuvremenu od skoro 30 godina dogodilo? E da setih se skorijeg teksta T6 o izveštaju neke revizorske institucije o stanju kanadskog vazduhoplovstva kao izrazito lošeg. Čemu ovaj tekst po kvaliteu i načinu izrade kao da ga je pisao novinar časopisa Odbrana. Koliki je put pred kanađanima da dostignu ovakvo optimističko stanje iz teksta? Možda za početak da pored njihovog ministra odbrane u razmatranju stanja avijacije stoje visoke vojne starešine predstavnici generalštaba i vida po vokaciji protivavionci i oficiri kopnene vojske. O uniformama šta reći, ali postoji ogledalo, a pojedinci imaju i tehničke sekretare koji bi mogli da im obazrivo ukažu na propuste u pravilnom nošenju uniforme ( što je inače na osnovu člana 148.stav 1. tačka 4. Zakona o VS lakša povreda vojne discipline).

Odgovori
iv

Slazem se sa vecim delom komentara ali moram da kazem sa druge strane sta to znaci, dete nesme da nastavi struku svog roditelja? Da li to dete ima prednost na konkursu , naravno da ga ima, ima ga u Srbiji i verovatno u vecini drzava sveta. Bush mladji zavrsio Harvard, zato sto je pametan?!? Nekazem da je to dobro ali je skoro pa normalno! Sve u svemu i tom decku i ostalim zelim uspesnu karijeru i sigurno nebo!

Pe

Davno je ovde recena Laka noc..nazalost i pored super ljudi i velikih profesionalaca koji rade u jedinicama gluposti koje dolaze iz komandi ugasice svaku nadu….ova klasa pilota imace svu naklonost sistema zbog vaznosti dece koja se skoluju u njoj…da se radi o deci pustih seljaka ni minut paznje ne bi im se poklanjao…i naravno kad posao bude gotov mozda bude i neki cin vise za poslusne izvrsioce…licno kadetima zelim mirno nebo i meka sletanja a ostalima da se malo dozovu u pamet i stvarno sagledaju gde smo gde trebamo biti i kako stici tamo…

Odgovori
Go

„…nije baš lako svaki dan ići na letenje…“ Oh, kako bih voleo da je ovo istina, samo sumnjam da ti momci lete svaki dan. Mozda neko moze da podeli kakva je zaista situacija, ali ja bih bio srecan da lete jednom nedeljno.

„…da se prijave i da vide da će život koji će posvetiti svojoj zemlji i svojoj vojsci, odbrani svoje zemlje, biti i dobar i kvalitetan i nagrađen.“ E, moj Juline… Dajte ljudima pristojne plate da ne zive na ivici siromastva! Koji crni dobar i kvalitetan zivot ti pominjes? Ljudi odlaze iz vojske zbog siromastva, neki rade jos jedan posao (iako je zabranjeno) samo da sastave kraj sa krajem, nose pocepanu odecu i obucu, izgledaju kao gomila prosjaka, a ti fantaziras o mladim ljudima?! Mladi ljudi beze iz ove zemlje glavom bez obzira.

Ako zelis vazduhoplovstvo, tetkin ministre, kreni od temelja – sredite skolstvo, uvedite vazduhoplovne sekcije, pomozite vazduhoplovne klubove, povecajte standard ljudi u vojsci. Videces onda koliko ces imati pitomaca. Ovako, samo prazna prica! Godinama pokusavaju da uvedu te nesretne Laste u upotrebu, uzeli par 29-ki i helikoptera i ocekuju valjda da klinci nagrnu u vojnu akademiju? Prebroj koliko imas tinejdzera koji lete u sportskim klubovima, pa ces videti koliko imas potencijalnih pilota! Ono malo dece sto im roditelji imogu da priuste letenje sasvim sigurno nece ici na vojnicki kazan. Nesposobni ljudi koji sve sto rade, rade zbog marketinga, a ne temeljno i posteno.

Odgovori
Ma

„…nije baš lako svaki dan ići na letenje…“

Da, meni je to takodje zapalo za oko, ne kapiram sta bi tu trebalo da bude tesko. Mozda je lakse studirati na ETF-u??? Mislim ili si u tom fazonu ili nisi. Stotine hiljada ljudi sirom sveta placaju debele pare da lete…

al

malo sa kapom, malo bez kape, salutiranje u hangaru, 50 nijansi SMB uniforme i naravno djeneralov mali… sta zna ministar sta je PS i VES vazno da smo na vazduhu…srecom da smo sirotinja zamisljam da imamo neke skupe avione i tehniku koliko bi nas sav taj cirkus kostao…

Odgovori
Ba

Jezivi su mi komentari pojedinaca. Ako je neko ugasio svjetlo- onda to prevashodno ima veze sa tim što se bilo kome kome ko nešto pokuša da radi podapinju noge iz čiste zavisti, bez potrebe da se razmišlja o bilo kakvim činjenicama.

Ko ste vi jadnici jedni da insinuirate ovdje na nepotizam samo na bazi prezimena? Zavežite gubicu- djeca su u pitanju. Govori se sa jedne strane da NEMA INTERESA za zvanje vojnog pilota kod mlađih naraštaja- ali eto, nekome smeta što mali hoće da krene očevim stopama u tom zvanju? Vi odmah znate, i kakav je i ko je? Kakve su mu ocjene? Kakav je bio na prijemnom? Četa djece seljaka su bili bolji od njega, ali su odbijeni? To govorite? Ima li neki papir, ime, bodovanje?

Pozivate se na red i čast, a insinuirate ovakve bljuvotine, bez kapi znoja. Trebate znati da bi se za takvu rječ u neko drugo vrijeme mogao očekivati sekundant na vratima jer je bilo normalno da zaštitiš čast djeteta sa „Iudicium duelli“. A djete jeste. Upisao akademiju, davao ispite, šta je već radio, ali to sada- na trećoj ili četvrtoj godini nije više bitno- jer je tebi stao na žulj zbog toga kako se preziva? Treba on da se dokaže momče- džaba mu prezime ako nije materijal za pilota- to će kroz školovanje doći. Zato postoji ocjenjivanje i zbog toga letenje ide kada ide. Pustite mladića na miru, nije dobro ogriješiti se.

Valjda bi on bio dobar momak da nema oca, ili da se je neki kriminalac iz naselja. Tada bismo bili mirni- jer eto, to je tipični sin generala. Bezveze.

Još dvije stvari da kažem. Prva: Mnoga djeca visokih oficira su našla sebi mnogo lakši hljeb, za nekim stolom, u nekom Telekomu, „Elektroprivredi“ i slično. Razne vi tu šefove ovoga i onoga imate- za više para i za manje rada nego da se školuju za srpskog pilota.

Druga: Iako sam se vidio i nekoliko debelih slučajeva nepotizma u visokom obrazovanju- jedna ekstremna stvar mi je zagolicala pažnju. U mom rodnom gradu na PMF-u sin je nasljedio od oca katedru za matematiku. Ne zezam se. Znam ih obojicu. Otac je čuveni profesor matematike, a sin mu je bio prvo asistent. Zapanjeni? E pa nemojte biti JER: Mali radi svoj posao fantastično. BOG dragi nebi bolju osobu postavio na to radno mjesto, jer momak otkad je prohodao diše i živi za matematiku. Oduvjek je bio vrhunski matematičar, uz oca je napredovao kao djete i prirodno kada je trebalo da studira- studirao je matematiku, gdje će? Nije momak imao uslove da ide na MIT ili živi u Beču- tamo idu djeca naših političara, nema on para za to. Nakon završetka mastera i doktorskih studija, lagano, dođe vrijeme da se bira redovni profesor. Šta je trebalo? Da ga zaobiđu radi prezimena? Glupost. U BL nema pet prirodnomatematičkih fakulteta- gdje on da ide?
Kud da ide ovaj momak ako hoće da leti? NIJE nepotizam upisati školu. Škola je samo uslov da ti se da mogućnost da se dokažeš, a ne garancija! Zapamtite to! Pika se ovo „vrlo dobro“ od ovog čovjeka koji ih vodi u avion.

Dobrodošao on tu gdje jeste! Živio ti nama momčino, završi tu školu i ostani u svojoj zemlji. Budi za ponos ocu i državi, a za hejtere ne brini- manjina koja uglavnom pravda svoje neuspjehe kroz pelin koji im iz usta izlazi. Ima u ovoj zemlji vojnika četvrtu generaciju, a ne drugu. Ovo što ti pišu to je samo normalno breme koje brišu rezultati, lagano kroz godine.

Pozdrav svima!

Odgovori
Ev

Bravo banja Luka zlonamerih izfrustiranih Pa i srbomrzackih cini mi se je precivise. Kritika samo konstruktivem a ne maliciozna treba da Bude dopustena na jednom strucnom sajtu.Redakcijo povedite Molim vas recuna o kvalitetu na blogu derogira vas lepi trud.

Pe

Banja Luka nije to bila poenta pisanja…Da si u tom sistemu video bi kako se za neciju decu sve radi a za neku drugu nista….treba deca da budu jednaka….zamisli sad kako se osecaju deca koja su godinu starija ili mladja i gledaju da za njih ide mucak a recimo nisu tako losa…sistem treba da radi bez obzita ko je ciji…nisu deca kriva…krivi su ovi oko dece ovde poltroni koji veruj za jedan cin rade sve …

Pe

Lijep komentar Banja Luka!

Nego mi zanimljivo..kao bivsem studentu iz BL-a, samo mi reci prezime profesora starijeg:) :) .. da to nije onaj cuveni doktorant Lomonosova, omiljeni nam profesor vecine studenata ETF-a.

al

@ Banja Luka

Koliko god se slagao sa vasim iznesenim konstatacijama, smatram da je vrlo nekulturno ucesnike pisane diskusije nazivati jadnicima i porucivati im da zavezu gubicu. Prosto ne prilici razini ovog portala a ni vama jer iz dosadasnjeg vaseg pisanja sam stekao utisak da niste neki klinac sa tabloidnim izrazavanjem. To sto neko ima drugacije stavove od vasih ne znaci da mu spas svekolikog srBskog RV nije na srcu ili mu zeli propast. Prosto svi smo mi oduvek fudbalski selektori, odnedavno teniski strucnjaci pa svasko od nas „zna“ kako treba da….

Sto se tice komentara o „generalovom malom“… Kao sto nisam da se neko iz nekih razloga protezira tako nisam da se neko drugi zbog porekla diskvalifikuje. Po toj analogiji Marina Maljkovic nikad ne bi trebala biti kosarkaski trener a znamo sta nam je sve donela, je li tako? Ima nebrojeno primera i g Banja Luka je naveo sjajan. Vreme ce pokazati da li mali vredi za pilota a prezime koje nosi mu je verujem bilo vise puta teret nego pomoc… Pomenu neko vec, mogao je da se skoluje i za druga, mnogo bolje placena i bezbednija zanimanja…

Pozdrav za sve ucesnike pisane debate sa malim podsecanjem: nije tesko biti fin.

AL

Igrom slucaja znam decka sto je pokusao 2 puta da upadne na akademiju skoro, vrhunskih predispozicija. Znam kako je prosao, znam sta su mu ljudi „iznutra“ rekli sta se desilo i zasto….isto tako znam da su prodju dobili neki sto su bili ispod njega. Pao matematiku dva puta, a evo na masinskom dobio 10ku eto tako, pala mu s neba….
Nisu jednaki uslovi za sve to je 100% provereno i to nije korektno. E sad sto konkretno ovog momka napadaju, ne znam, mislim da nije u redu jer kao sto ste rekli ili moze ili ne moze da leti, na kraju mu ne vredi pomoc, a kao sto vidimo moze.
Uostalom primati jednocifren broj kandidata na godinu je stvarno jadno, a zale se da fali pilota…tu bojim se drzava nije kriva nego sama vojska

Ba

@alexanto

Na mjestu. Prihvatam. U moju odbranu-post na koji sam inicijalno reagovao je izbrisan. Vrlo zlonamjerna prozivka momka koji, što se mene tiče, nije stigao nikome da bude kriv.

@AL-41F1

Uvjek je bio povlaštenih prilikom upisa. I kod nas i bilo gdje. Djeca grčkih, američkih, italijanskih visokih oficira, funkcionera, pop zvjezda, upisuju redom akademije, fakultete, gimnazije i slično, i često su tretirani „sa pažnjom“ koju ne zaslužuju. Ipak, nebih rekao da se radi o praksi.

Ja imam poznanika koji je svojevremeno napustio na drugoj godini. Plaćao troškove boravka naknadno. Džaba veza (ako ju je zaista imao). Imam poznanika koji je završio kao potpuni autsajder, nije imao para za jaknu, majka mu nije imala šta da šalje. Svi su govorili da je za VA i konkurisao jer nije imao para da studira nešto drugo. U grad kad je išao- išao je tiho, nije se imalo. Ali imao je najboljeg druga sina funkcionera iz CG, koji je para imao. Jeste tatin sin, ali čestit momak, kao i ovaj, družili se- ispomagali. Obojica u službi, poženili se, porodice, ostali dobri. Tako to ide. Život briše porijeklo, boriš se za sebe, živiš-onda ostaje samo život. Ako ćete o poznanicima- zaista raznih priča tu ima. Što se VA tiče- kod mene mnogo, mnogo više pozitivnih priča nego negativnih.

Lično, kada već razgovaramo o tome- mišljenja sam da je priča o „šta država učini za ovog, a šta za nekog drugog“ potpuno redundantna za ovo zanimanje. Konfora je i previše. Po mom iskustvu- budi dobar u tom šta radiš, nemoj da budeš u donjoj trećini liste i niko ti neće moći ništa. Kandidati sa vrha tabele se ne diraju. Oni znaju koji su i nisu im potrebni „ljudi iznutra“ da im išta kažu- vrlo često su to djeca koje nema pas zašta da ujede, a najbolji su.

143 klasa prima samo 8 pilota. Što se tiče Vašeg poznanika- trebate znati da su rezultati za sve vidove javni, osim za RV. Postoje i dobri razlozi zašto je to tako. Rezultate, sa imenima, a i testove iz matematike možete naći ovdje:

http://fakulteti.edukacija.rs/wp-content/uploads/2018/08/vojna-akademija-beograd-konacna-lista-2018.pdf

Da bi ušao u rangiranje morao je da ostvari minimalno 10 od 45 bodova na testu iz matematike. To zaista nije drastično gradiranje za prijemni. Ne kažem- Moguće je da je momak napravio 40 bodova, a oni mu pisali 7?, ali, priznaćete- doima se nevjerovatno. Vidite da su za neke smjerove kandidati imali skromne rezultate iz matematike?

Mnogo, mnogo lakše je odbiti kandidata za RV na psiho testu ili posebnoj fizičkoj ili bezbjedonosnoj provjeri predviđenoj za ovaj vid vojske. Znate ono- imate jakog matematičara, a manjak mjesta za pilota- navedete u nalazu „nezadovoljavajući refleksi“ i ćao! Mnogo lakše nego lagati za bodove na matematici.

Osim ovoga, ako je kolega već jak matematičar, trebate da znate jednu pojedinost: Ako je u III ili IV razredu srednje škole učestvovao na bilo kakvom takmičenju iz matematike i osvojio bilo koje od tri prva mejsta- Uopšte NE MORA da polaže prijemni iz matematike i upisuje mu se maksimalni broj bodova. Pošteno, zar ne?

Pored svega ovoga- Momak mora biti na javnoj rang listi- čak i kad nema dovoljan broj bodova. Jedino kandidati koji ne prođu bezbjedonosnu provjeru ili inicijalni test fizičkih sposobnosti nisu rangirani. Tako je nekada govorio nekakav pravilnik, kako je sada- nije mi poznato.

Slažem se za broj mjesta za RV. Radi se na tome ubrzano i već ove godine biće više, ali sve ostalo, uzimam sa velikom dozom skepse. Koliko se trubi o mnogim stvarima- nije VA ni blizu najgori dio sistema ove države, naprotiv jedan je od svjetlih primjera. Mnogo ima zluradosti, neprovjerenih informacija, gluposti i plasiranja svega i svačega ko zna zbog čega. Pogledajte u okruženju- najčešće ni te rang liste nisu javne- kandidati samo dobiju obavještenje jesu li upali ili nisu.

Puno još treba da se radi. Pred kraj ove godine predviđen je početak ciklusa velikih promjena vezanih za strukturu Vojske. Postoji problem u materijalnom opremanju i kadrovski za promjene te magnitude. Po meni- biće potrebno barem pet godina da se pripremi teren za implementaciju- ali ako se to završi kako treba- sistem će postati mnogo efikasniji, a mnoge „kozmetičke“ stvari od kojih se neprekidno boluje biće prevaziđene. Ima dosta kvalitetnih prijedloga, ići će to.

Mr

Poštovani gospodine pratim vaše pisanje kao i pisanja mnogih drugih na ovom portalu. Neka su krajnje kritička a neka idu u drugu krajnost i ekstremno su prorežimska, pa neka se svako prepozna. Očigledno je da stavove često iznose i pripadnici vojske barem sudeći po pseudonimima a i po sadržaju komentara. Međutim vi ste mi zaista nepoznanica prorežimski ste i dogmatični kao neki stereotipni pripadnik vojske a poku[avate da prika\ete kao da niste. Kritikovati neke pojave ne znači istovremeno biti neprijatelj čak suprotno. Čak i u Uputstvu za operativno planitranje VS stoji u opisu potrebnih osobina kakve treba da ispolji štabni oficir da je isti u stanju da predpostavljenom prikaže realnu situaciju koliko god ona loša ili nepoviljna bila. Inače to je uputstvo dobijeno i izradjeno po NATO standardu organizacije koje se gnušamo, ako se gnušamo, a visoki oficiri i komande su ga zdušno prihvatili. Čak je i tata jednog kadeta završio visoke NATO škole a sada je u sedištu NATO-a u Briselu. Siguran sam da on bolje tumačio napisano od vas. Očigledno je da sam portal koji je po vokaciji vazduhoplovni ima dodira i sa politikom, čim se piše i o aktivnostima političara i na žalost najčešće državnih rukovodilaca, ekonomista. novinara, pa i vazduhoplovnih stručnjaka. Samim tim ljudi po meni imaju pravo da pišu o temi a i o društvenim pojavama vezanim za istu. Neosporna je činjenica da je avion Lasta i sve vezano za njega praćen mnogim problemima da je odneo do sada dva života a da se vojni upravni organi i posle više od 20 godine ne snalaze baš najbolje u vezi sa njegovim uvođenjem u upotrebu tako su izvršni organi odnosno jedinice i ustanove prepušteni često sami sebi da bi održali kakvu takvu operativnost. Školovanje niza generacija budućih pilota je opterećeno godinama u nazad značajnim problemima ispravnosti tehnike nedostatka smeštaja neodstatka letačke opreme problemima organizacijske nadležnosti ( npr ko obezbeđuje kacige za pilote kadete jedinica ili škola( i sl. Nekada zavidan nivo obaveznog broja časova naleta drastično je redukovan što svakako ne može dati kvalitet. Još veći problem je kada tek svršeni piloti dođu u jedinice pa čekaju “ na red“ kako bi ostvarili kakav takav nalet zbog nedovoljen ispravnosti i dostupnosti vazduhoplova. To za upit ima nivo osposobljenosti i na kraju nivo operativne sposobnosti. Svakako nabavka nekih aviona i helikoptera pozitivno će uticati da se taj trend izmeni makar po pitanju časova naleta ako ne po pitanju veza sa savremenim tehnološkim trendovima u vazduhoplovstvu. Podsetio bih da vojna avijacija kakvu poznajemo je ostatak onoga što su naši predhodnici naučili sredinom pedesetih godina kada smo se sticajem istorijskih okolnosti okrenuli od istoka ka zapadu. Sve što imamo danas počev od infrastrukture pa do organizacije (osim tehnike) u korenu je zapadno poimanje vazduhoplovstva. Nadam se da će doći vreme i umni ljudi koji će reći dosta je bilo sa 20. vekom sada je 21. vek pozovimo u pomoć pametne da nas ponovo poduče. Što se tiče nepotizma nadam se da je kadet najbolji u klasi pa je zaslužio da da intervju.Ako nije naćiče se već neko ko će mu pomoći u karijeri tata jer nezaboravimo letenje je ipak veština pa tek onda onda nauka.

Yo

Ne zavaravajmo se – „svetlo je ugašeno“ od strane kastinsko-sektaškog sistema koji bi da neograničeno i neodgovorno vlada nad svima i time polako ali sigurno se lišava svakog kvaliteta…
Problem je veći što se i samo društvo lišava kvaliteta odlivom mozgova i para…
Ne mora da znači da je tako i u ovom slučaju, niti u vojsci uopšte – ali je to savršeno nebitno kada društvom upravljaju i fajde se oni ni koji nemaju namere da ga brane – već da se ofajde i na njegovoj nesreći…
Sagledavanje činjenica nije defetizam niti hejterizam ili sl. već akt čistog rodoljublja u aktuelnoj samoubilačko-genocidnoj situaciji, što ne znači ni da je suprotno stanovište automatski takvo – ali ga takvi exploatišu…
To je sociološki problem proučavan poodavno još u vreme hladnog rata ne bi li se istakle prednosti jednog nad drugim sistemom, pa je na opšte iznenađenje ustanovljeno da npr. i u Francuskoj kao i u SSSR-u preko 90% državnih službenika, vojnika/oficira, pandura i sl. vuče isti pedigre u 3-oj generaciji – ne uvek na istoj poziciji – ali na budžetu… Matrica se naruši u revolucionarnim periodima, ali se „spontano“ uspostavi u 3-oj generaciji i nakon takvih promena.
Para na paru, vaška na vašku..
Problem je rešiv ako je uočljiv i ne sklanja se pod tepih, ali samo u transparentnim sistemima suštinske demokratije koja ne favorizuje tzv. negativnu selekciju.
Svakako je korak napred skretanje pažnje mladima na ovu mogućnost uz adekvatne ekonomsko-socijalne uslove koji ih ne bi opterećivali dok lete…

Ba

@Mrkobrada Gvozden

„Nekada zavidan nivo obaveznog broja časova naleta drastično je redukovan što svakako ne može dati kvalitet…“

U ovom djelu, nakon kaciga, govorite o naletu u sklopu letačke obuke. Ajmo malo preciznije, kad već dobronamjerno „skrećete pažnju“. Koliko je to redukovan broj časova leta ovoj djeci? Koliko treba da bude, a oni će letjeti koliko? Nisam ja prorežimski ništa- neboj se. Ali dosta mi je paušalnih ocjena i insinuacija raznoraznih polustručnjaka koji, ustvari ni ne raspolažu nikakvim informacijama.

Evo ti si dobronamjerno skrenuo pažnju na nalet pitomaca. Nikakva tajna nije u pitanju- niko ti neće niti može napraviti nikakav problem- ako neko koga se pita čita ove komentare- možda će i da reaguje pozitivno, pomoći ćemo svojim zapažanjem, pa zato…

Koliko je drastično smanjen obavezan nalet pitomaca ove klase u odnosu na planirani program? Vrlo konkretna stvar koja je vama očigledno poznata jer „skrećete pažnju“ na taj problem.

Ba

@Mrkobrada Gvozden

Oj Gvozdene? Šta je sad? Ima li šta za nalet? Ućutao si se naglo, pa ne saznadoh koliko je djeci redukovano letenje na obuci? Nije valjda laganje i izmišljanje opet?

„Kritikovati neke pojave ne znači istovremeno biti neprijatelj čak suprotno…“ – Nikako. Ali lagati, optuživati ljude bez argumenata, čak i indicija, podbunjivati javno mjenje, stvarati paniku, širiti dezinformacije- znači.

U tom smislu poštedite me svog viđenja sretnih vremena iz pedesetih kada „smo se okrenuli zapadu“- meni indoktrinacija takvih „pametnih“ nije potrebna, pa ih i ne zovem u pomoć. Takođe, ovog momka i njegov „interviju“ ostavite na miru. Pa valjda bi bili zadovoljni, mirni, uspješni i demokratični samo da ga nekako nema? Užas.

Džaba svima, biće tu i biće ih sve više. Oni prevashodno, a i hiljade drugih dobrih ljudi koji ustvari RADE u Vojsci će se pobrinuti da RV i Vojska Srbije imaju nadu i sigurnu budućnost. Prije neku nedelju pukovnik Popović reče: „Moram Vam reći da smo dobili prvog potporučnika pilota na MiG-29- a to nije bilo nikad“. Bravo.:)

ma

Ako je beretka, ime i prezime glavni problem u ovom trenutku onda mi nikuda necemo stici? Valjda treba birati najsposobnije ljude za takav posao ni po babu ni po stricevima. Beretke mogu se promeniti preko noci ostalo ne moze.

Odgovori
al

Kad dozivis nepotizam drugačije gledaš na stvari…u zemlji gde je korupcija pojela sve ništa ne može biti zaštićeno od skepse…

Odgovori
Л

Имају ли ове ласте 95 избациво сједиште?

Odgovori
Pa

Ima jedan tester na portalu, javice se.

М

Интересантно је видети пп Ристића и Милорадовића на истој слици…Рица замало да заврши каријеру због овог…

Odgovori
Du

Joooj žalosti nekada se u pilote išlo iz patriotskih pobuda i ljubavi prema letenju a danas nema kandidata.

Odgovori
Pe

prvo potporucnik pilot na 29kama…ja se radujem ali iskreno tim stvarima..ali da li znate kako su se prema mladjim pilotima odnosili sefovi ovde kad su dosli iz Rusije…pa oni nisu seli u avion 6 meseci da bi pukovnici mogli uzeti jos koji sat i jos koju dnevnicu….moramo svi da zapnemo i da damo 110 posto da spasemo sta se spasti moze…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor