BEG airport status
Rekordan odaziv: Održan Seminar bezbednosti u padobranstvu u Beogradu Jedan od najvećih skupova padobranaca u poslednjih deset godina / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Rekordan odaziv: Održan Seminar bezbednosti u padobranstvu u Beogradu

Seminar bezbednosti u padobranstvu održan je 12. januara u Beogradu (splav „Vilenjak“ na Savi) u organizaciji Udruženja žena letača Srbije, a ekipa Tango Sixa imala je priliku da bude među prisutnima.

Početak seminara bio je posvećen incidentima koji su se dogodili na teritoriji bivše Jugoslavije. Ti događaji učesnicima su pojašnjeni kroz analizu incidenata, kratki teorijski osvrt na ustanovljene procedure da se oni ne bi ponovili, kao i praktičnu vežbu i metodologiju obuke za vanredne situacije.

Učesnicima objašnjeno kako da se ponašaju u rizičnim situacijama prilikom sletanja / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Tokom predavanja, instruktor padobranstva Boban Babović pokazao je kroz praktične primere na koji bi način padobranci trebalo da reaguju u različitim situacijama tokom skoka, a posebno kad im je bezbednost ugrožena.

Tim povodom, Babović je za Tango Six istakao da je cilj seminara primena dosadašnjeg znanja o padobranstvu u praksi i podizanje svesti o mogućim rizicima prilikom spuštanja:

– Seminar je osmišljen u cilju upotrebe već postojećeg znanja iz oblasti padobranstva, posebno u praktičnoj primeni prilikom skoka.

Procedure, zakoni i ostali propisi ne mogu da nas učine bezbednim, koliko može promena prirode našeg ponašanja i našeg stava prema bezbednosti. –

Kako se obezbediti prilikom skoka / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Na događaju je bilo prisutno više od 60 učesnika među kojima su, pored naših državljana iz Beograda, Niša, Novog Sada i Subotice, bili i gosti iz Crne Gore, Bosne i Hercegovine.

U okviru dela posvećenog standardizaciji bezbednosti, predstavljeno je unapređenje obuke u prinudnim postupcima, a padobranci i instruktori imali su priliku da razreše situaciju koju im je zadao predavač.

Kako treba reagovati na različitim visinama za vreme spuštanja padobranom / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Jedan od učesnika seminara bio je i bivši instruktor 63. padobranske brigade Mirko Đorđević, koji je objasnio kako se obavlja obuka za prvi skok i koliko je bitna upotreba visinomera:

– Visinomer stalno morate proveravati jer je svesnost o visini veoma neophodna, to je stalan proces. Imajte u vidu da je visinomer samo jedan instrument, a da ste vi glavni za razrešavanje problema. –

On napominje da je potrebno razviti kognitivne veštine i emotivnu stabilnost, a pre svega da treba uspostaviti koordinaciju, zatim promišljeno, automatsko i staloženo reagovanje i razvoj svesti o visini.

Kako je tom prilikom za Tango Six objasnila potpredsednica Udruženja žena letača Ana Vujčić, potrebno je podići bezbednost u srpskom padobranstvu na viši nivo:

– Naš osnovni cilj je da srpsko padobranstvo podignemo na viši nivo i da postane bezbednije. Glavni fokus seminara je kako skakati malo, a bezbedno. –

Učesnici razmenjuju padobranska iskustva / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Ipak, vest o organizovanju ovog seminara na našem portalu naišla je kako na pozitivne, tako i na komentare čitalaca koji nisu bili saglasni sa načinom finansiranja Udruženja žena letača. Tim povodom, Vujčićeva je objasnila da njihovo udruženje dobija pomoć kroz određene resurse od Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, a da se finansira sopstvenim sredstvima:

– Kotizacija se isključivo odnosi na organizaciju događaja, tako da Ministarstvo odbrane nama jeste dalo resurse, ali nije platilo drugi deo organizacije. Mi smo finansirali hranu, smeštaj, majce i ostali deo propratne opreme koje jedan padobranski kamp treba da ima.

Dakle, vojska nam je dala besplatno helikopter i mogućnost da koristimo njihov aerodrom, ali sve ostalo je od naših sredstava.

Mi kao članice, samostalno skupljamo novac za ono što nam je potrebno tokom održavanja padobranskog kampa. Najčešće su to stvari poput kamera, diploma i majica. Zato pre početka događaja vršimo kotizaciju da bismo znali sa kojim sredstvima raspolažemo. –

Diplome dobile i članice Udruženja žena letača / Foto: Suzana Dimić, Udruženje žena letača

Tokom trajanja seminara, učesnici su imali priliku da u pauzama između predavanja razmene iskustva, a kako saznajemo iz Udruženja žena letača ovo je jedan od najvećih skupova padobranaca u poslednjih deset godina.

Na kraju seminara učesnicima su uručene diplome.

Učesnici Seminara bezbednosti u padobranstvu / Foto: Suzana Dimić, Udruženje žena letača

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ž

Postoji li snimka seminara

Odgovori
Ma

Postoji

Ki

Bilo je sjajno.

Veoma pozitivna atmosfera, puno stečenog znanja i divnih ljudi!

PS Mogli bi smo češće…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj