BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Vučić: Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobija tri Erbasova helikoptera H215 Super Puma Još jedna zvanična potvrda nabavke H215 / Foto: Erbas Helikopters

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobija tri Erbasova helikoptera H215 Super Puma

Helikopterska jedinica MUP-a Srbije uskoro prelazi na većinsku Erbas flotu. Pored već naručenih helikoptera H145M koji bi, kako Tango Six saznaje, trebalo u Srbiju da prelete početkom aprila, Policija dobija i srednje transportne helikoptere Super Puma.

Kako je Tango Six prvi javio još prošlog aprila, prvobitni plan je bio da se za „plavce“ nabave dva nova i jedan polovni H215. Kako Tango Six takođe saznaje od te verzije plana se najverovatnije odustalo i sva tri helikoptera će biti novoproizvedena.

Sve tri Super Pume će najverovatnije biti novoproizvedene / Foto: Erbas Helikopters

Ovu informaciju je danas potvrdio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom izjave RTS-u nakon konferencije posvećene regionalnoj bezbednosti u Minhenu. On je rekao da Srbija kupuje 12 Erbasovih helikoptera:

– Tri Pume 215 i devet H145M. Devet stižu ove godine. To je ukupno 175 miliona, što su ogromna ulaganja. Ali sve što nismo imali nikada, imaćemo u budućnosti. – prenosi RTS.

Tango Six je naznaku potvrde kupovine helikoptera Super Puma pronašao prošlog decembra u budžetu Srbije za 2019. godinu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

en

Radujem se tome..Svake godine ovako i za 5 god. ko lutka…

Odgovori
La

Raduj se entuzijasto, ni sam nisi svestan koji je nivo korupcije u vojsci i policiji, prilikom nabavke naoružanja, za one polovne ruske MIG-29 neko će odgovarati, za nabavku ovih Superpuma, za nabavku H145, za nabavku Mi-17, za nabavku Lazara, za tehničku dokumentaciju Nore pre ili kasnije svi će odgovarati pred nekim sudom ove zemlje uključujući i predsednika Republike, koji je direktno umešan.

Me

Napredak je vidljiv a za vreme predhodne vlasti obecavano je mnogo od F-16 pa brzog ulaska u Nato savez….
Letelo se sa jednim Mig 29 i dva Orla! Oruzle se topilo i prodavalo u bescenje!
Sad na nebu imamo 10 Mig -29 i isto toliko orlova ….dolazi jos H-145 ,Mi-17-35M i za policiju H 215…
Presudite je li bolje sad ili pre 10 god?

ah

Oruzje se topilo….???Jeste,jos po Dejtonskom sporazumu,a tada je prvorodjeni vedrio…Pa odakle,onda ona 282 tenka koje smo prodali Pakistancima 2015 godine?

AL

@Medo
Slaba je konkurencija. Kao da poredis poslednji i pretposlednji klub sa tabele. Zasluge za Migove kupi znamo ko, a u realnosti su nam Rusi na svoju inicijativu spasili RV….da nije njih bilo, ostali bi na 4 29ke. Da tacno je, postoji napredak u tehnici, ali isto tako novih Mi-17 nije bilo dok nisu poginuli ljudi, a niko odgovarao za to nije, niti je iko dao ostavku, a trebao je(znamo i ko). Poginuli su nam ljudi u G-4, evo koliko je proslo nista uradjeno nije…..Na nekim kljucnim mestima se ne vidi napredak ni najmanji, a na nekim se stvarno vidi.
Hocu reci da nije bas sve samo crno i samo belo, a zeli se prikazati samo belo i to koristiti u promotivne svrhe(dok su mnoge nove rupe stvorene, a neke stare povecane)

Me

Ako su donacija i kupovina Mig-29 Mil-17V5 losa kupovina sta reci za nove H-145 i H-215…..ili za Mil-35M?

Br

@Medo
Za vreme prethodne vlasti helikopteri i avioni nisu bili nabavljani jer su koliko toliko bili u funkciji, par migova i mi8ice tada jos nisu bile ispale iz resursa, kao i nekoliko miga 21, zar mislis da bi Tadic i ekipa propustili priliku da se ugrade po par destina miliona u nabavku oruzja… I gde je tu pomak, ona eksplozija magacina sa skoro celokupnom rezervom municije, koja je inace zavrsila u Ukrajini i Africi, pa onda direktor Vazduhoplovnog muzeja na ovim stranicama rekao kako su dosli neki ljudi i odneli vredne avionske motore, pa Lazari koji pustaju vodu i teski po 35 tona a uz to sa slabim okloopom i nikakvim naoruzanjem, sa tockovima kji previse strce, pa onda Nore koje evidentno nisu lose cim se dobro prodaju, ali ih mi jos nemamo, ima neki ugovor za 18 komada ali u zamenu za kasarnu u Beogradu… Mazanje oci. Da ne pricamo o ministru i vrhovnom komandantu.

Br

175mil za 12 helikoptera koji nam uopste ne trebaju. Za te pare su mogli da nabave ozbiljniju kolicinu, pored 7 vec narucenih, mi17 i mi35, pa da to i lici na neku helikoptersku jedinicu, eventualno bi pretekolo mozda i za jos par modernizovanih gazela, za zajebanciju, i to je to.
Ali, nato, mito i korupcija.

Odgovori
Vl

Branko, mogao bi da nam obrazložiš svoje mišljenje o tome da nam ti helikopteri ne trebaju. Vojsci i policiji su potrebni helikopteri manji od Mi 117.
Policija nikada nije koristila Ruske helikoptere. Sa Pumama se zamenjuju Bell-ovi koji su već podosta stari.
Gazela kao jednomotorni helikopter je neupotrebljiva za neke zadatke.

Mi

Ma kupice Vucic bilo sta sa zapada samo da se iskupi za MiG-ove, da mu ne trljaju usi.
Na kraju krajeva, i nije to tako lose H145 i Super Pume.
Misljenja sam da zbog logistike netreba ulaziti u nabavke drugih tipova helikoptera za policiju.
A za vojsku, zna se: Mi17 i Mi35.

Sa

Taj Mi-35 ce bas da bude koristan, ceo zivot da leti nad Pasuljanskim Livadama. I daj Boze da samo tamo lete.

Imate ovaj tekst sa tango six: https://tangosix.rs/2018/04/06/sta-je-hems-sta-je-sar-da-li-su-u-hrvatskoj-drugim-drzavama-adekvatno-rijeseni/ . Tu je i Alenov komentar koji opisuje neke stvari iz prve ruke.

Treba nam civilna avijacija, verovatno zato ovi helikopteri. Mozemo da diskutujemo koji su bili najbolji izbor, ali mislim da se necemo pokajati sa ovima. Ginemo na sve strane kao pilici na putevima, po brdima i zabitima. Infrastruktura nam je komedija, prolecne kise odnesu puteve i mostove po ruralnim krajevima kao da ih bilo nije. Bog nas cuva od pozara, ali kada bi negde buknulo, nece valjda Mi-35 da leti sa korpama. Ne znam za vas, ja mnogo vise respektujem ove namene, umesto onih koje mogu oduzeti zivote. Ako nam je do bitke, to mozemo i toljagama.

RI

Jos se nije rodio ko bi narodu ugodio.. Da su uzeli 10 Mi-35 nasao bi se neko ko bi rekao a sto niste uzeli 5 novih Airbus ili Bell helikoptera!!!

De

Nije se moglo naručiti više ni MI17 helikoptera, jer im je cijena otprilike tu negdje, oko 13 miliona dolara dodje MI17 bez opreme. U ovom slučaju imamo odlično opremljenje H-145M.
Vojska neka ostane na MI17, a ovo je za policiju zaista odlično, nove mašine, najbolje u klasi.

За специјалне јединице ВС су H145M преко потребни.

Ne

Čestitke susjedi .

Još upotpuniti transportnu eskadrilu Mi – 17 i eskadrilu desantno- jurišnih Mi – 35 ….tada imate helikoptersku komponentu za respekt.

Odgovori
Br

Upitno je kolko je ovo dobra vest, te pare mogle ici u kompletiranje eskadrile Mi-17, da ne pominjem da Mi-17 moze da prodje i u policiji. Logisticki otezavamo pricu a da ne pominjem da nam ovo nije ni prioritet niti jedini nacin da balansiramo u nabavi

di

Poštovani,
Nenad,traser i drug….
Objasnite zašto je Hrvatska kupila airbus 135 i AW 139,kao i zašto vam je privatna firma iz Italije radila HEMS operacije za 4miliona € za par meseci!
A vi “znalci” zapamtite da Mi 17 nema EASA sertifikat,u civilne svrhe ga koriste Makedonija,Ukrajina,…
HJ MUP-a R Srbije koristi vazduhoplove koji se mogu civilno registrovati a Vama kojima to nije jasno možete i dalje koristiti Italeri,…i druge makete i mudrovati šta je najbolje za Srpsku avijaciju!!!

Ne

Direktor

AW 139 nismo platili iz vlastitog đepa. Kupljeni su sredstvima iz Schengen facility fonda za SJ policije .
Prije svega radi nadzora granica i drugih civilnih zadataka .
EC 135 isto tako.

Zato kažem,što je vojno,neka služi za vojne potrebe bez obzira dali se može registrirati u civilne svrhe ili ne.
A nemože.

Za Vojsku Srbije srednji transportni helikopter ,ozbiljan jurišnik ( a ne kao mi Kiowe ) plus Gazele koje već imate.
Kao što rekoh,to će biti respektabilna helikopterska flota koja pokriva sve .

Što se tiče “mudrijanja i brige“ za srpsku avijaciju, kako si napravite,tako će vam i biti.
Nisam od onih – “neka susjedu crkne krava“.

Btw
Molio bih jedan đir na Mi – 35 kada stignu 😉

AL

@Direktor
Ili ja ne znam da citam ovu listu(moguce) ili Mi-17 od 2017. ima EASA sertifikat? https://www.easa.europa.eu/download/typerating-lists/EASA-T_R_List_Helicopter.pdf
a koliko ovde pise https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country?easa_relationship%5B0%5D=field_easa_country_mbmo_target_id
mi uopste nismo EASA „member state“ i ne podlezemo njihovim pravilima, posto sigurno helikopter policije ne planiramo koristiti na terotiriji EU.
Mi-17 u civilne svrhe koristi 15 zemalja, to nije malo.

yu

prva misao – šta će policiji toliki heli. ipak mislim da ovo i nije toliko loše. jedan za medicinski transport kod masovnih povređivanja i dva za brzi prevoz policije, žandarmerije, at jedinica, gašenje požara, pomaganje stanovništvu u vanrednim situacijama (nadam se da nude vitlo) . za zadatke kao što su potere, pretrage terena i nadzor saobraćaja je preveliki imaju h145.

Odgovori
Ne

Baš tako.

U HR se Mi -17 i Mi- 8 ,znači vojni helikopteri ,koriste u civilne svrhe.

Gorska služba spašavanja,vatrogasne intervencije,medicinski transport …

Tako se troše resursi vojne opreme.

Od

Još da uzmemo par (ne više od 4-5 komada) kineskih Z serije i 2-3 indijska Dhruva i Bog da nas vidi….

Odgovori
Ek

Moramo nešto i od AgustaWestland, ipak su nam Italijani najbliži zarad dobro-susedskih odnosa

Od

Slažem se. I Sikorski i IAR ne treba zanemariti. Opet po par komada. Onako, svega, bogato da bude…

AL

Ako je ovo bio uslov za neku intenzivniju saradnju sa AirBus-om onda ok, inace mimo toga je jako glupa ideja. Previse razlicitih tipova tehnika, premalo mehanicara za odrzavanje, bespotrebno zakomplikovana logistika i podignuta cena, a ne dobija se nista…Bukvalno budalastina cista. Bolje da su opremili one postojece Mi-17 kako valja i uzeli jos H145m sa punim paketom opreme.

Odgovori
Ni

Ovaj text se odnosi na Mup R Srbije a ne na vojsku, Tako da neće biti puno različitih tipova, Ne izmišljajte više o logistici jer se u istu očigledno ne razumete. Mi-17 ne postoje u Mup-u niti će postojati dok ne dobiju easa sertifikat. A o broju mehaničara ili pilota…tek tu niste kompetentni.

di

Da li može neko može gospodinu ,Al41 F1, da objasni da već više puta gleda pogrešno.
Čoveče Mi 17 ne može da se upise u civilni registar vazduhoplova,gledaš pogrešno i kada bar to gledaš vidi šta piše ili neka ti neko prevede!
Imaš dva dokumenta,jedan se odnosi na mogućnost upisa u civilni registar a drugi se odnosi na pilotske dozvole!

AL

Imam nekoliko pitanja. Kako su upisani u Rumuniji, Turskoj ili Makedoniji? Konkretno u Rumuniju su registrovani na ministarstvo unutrasnjih poslova(znaci nije vojska) tj. u civilnom registru su(pride je Rumunija u EU), sto je to problem kod nas?
Nisam ni insistirao da policiji uopste treba Mi-17, nego se radi o razlici u novcu jer za isti vec imamo remontni centar, obucene pilote, instruktore, delove, sve se moze obaviti u zemlji vrlo brzo, dok za super pumu nemamo. Ono sta je mene bunilo najvise je da li uopste postoji potreba za ovolikim helikopterom u policiji? Razlika izmedju 212ke i super pume je skoro duplo u tezini(5 vs 9 tona, 14 vs 24 osobe). ako nisam nesto pogresio, po svemu su blizi H145m i 212ka nego super puma i 212?…kako oni pripadaju onda istoj klasi? Zasto h145 ne moze da zameni sve(gazele, 206, 212)? To mi izgleda kao bolje resenje.
Jos jedno, na vezbi „zajednicki udar“ je pokazano sadejstvo jedinica mup-a i vs, tako da ako se i nadje potreba, zar nije logicno da se moze iskoristiti helikopter vs?
I za kraj, zar nije bilo bolje za isti novac nabaviti jos H145? Jednostavno kako god razmislim, nema mi logike ova nabavka osim ako nije teznja za nekom dubljom saradnjom sa airbus-om, to mi jedino ima smisla, sto bi i bilo opravdano. A to da policiji treba ova grdosija pored novih h145, me najverovatnije necete ubediti.
MIsljenja sam da se treba odluciti za jedan tip helikoptera po klasi i da se oba koriste u VS i MUP-u(kao nrp. H145m ili gazela), isto vazi i u klasi puma/mi-17(mozda Mi-171A2). Bio je nedavno dobar tekst na T6 bas na ovu temu.

Ž

Румунија и Македонија МУП, Турска Жандармерија. Ту је и Пољска где полиција користи прастаре Ми-8Т.

Мислим да не би био проблем да Ми-17 лете у МУП-у.

Бел 212 и Супер Пума нису иста класа, Белу је наравно далеко приближнији Х145М.

Đ

@ AL-41F1
Dobro si ti namirisao da je super puma u letačkom smislu NEPOTREBNA. Radi se o sledećem, iako su Nemačka i Francuska suvlasnici Erbasa, broj delova, zemlja proizvodnje, lokalni profit – NIJE ISTI. Francuska je nosilac posla Super Puma a Nemačka H-145. Videćeš gde će se piloti obučavati ;) Koliko se sećam izjave dr. Miloradovića od pre dve godine, namera je da Srbija bude jedan od dva remontna centra za Gazele u Evropi ali i DOVOĐENJE Gazela kad je kokpit (elektronika) na nivo H-145. Pretpostavljam da se zato radi sertifikacija srpskog naoružanja u Nemačkoj. To naoružanje će moći da se posle dobijanja sertifikata prodaje kupcima H-145 širom sveta ali će biti automatski kompatibilno sa Gazelama sa glas kokpitom i elektronikom H-145. Francuzima ćemo se odužiti i nabavkom njihovog PVO sistema ali i izgradnjom metroa. Da li ste primetili da se preko jedne decenije u Beogradu priča o izgradnji metroa i da su za taj posao najbolji Francuzi – ta teza o Francuskim umetnicima za metro je konstantna a političke opcije u Srbiji se menjaju. Imam utisak da je Srbija 1999. kapitulirala, da smo danas okupirani a svaka sila je dobila po jednu okupacionu zonu. Francuzima cementare, Tigar, metro i aerodrom, nemcima u budućnosti Telekom i EPS, talijanima Zastava automobili i u budućnosti Zastava oružje (Bereta), Rusima NIS i gasovod, remont hidroelektrana, Kinezima rudnici, čeličana, remont termoelektrana, putevi i mostovi, Austrijancima banke i osiguravajuće kuće a SRBIMA jedan veliki K.

Ac

Djole

Srbima namenska industrija i ono sto najbolje znaju da rade POLJOPRIVREDA.

Ro

Beda se ne popravlja helikopterima.

Odgovori
Me

Pogresio si mesto i vreme……ovde se razgovara o avijaciji……

Ro

Sa medom je lakše,a jel video senku?

da

Да ли неко стручан може да нам искоментарише разлику у цени између ове летелице и руског или кинеског пандана уз додатну информацију о предностима и манама свих ових летелица? Не сумњам да је летелица врх али да ли то вреди толике паре и да ли нам је нешто толико добро уопште потребно.
А ако је реч о политичком договору и то је у реду, али надам се да нешто добијамо заузврат. По понашању лидера косовских Албанаца рекао бих да не добијамо ништа, или да нам преко њих чак и прете.

Odgovori
П

Мислим да је ова компонента средње транспортне вертикалне авијације са Супер -Пумам у реду и да нам је потребна јер ови хеликоптери превозе и око 20 припадника Полиције или Жандармерије на нека одредишта,да могу да учествују у спасавању,а може да буде и за поревоз повређених и рањених….Наравно ,за војску куповати искључиво руске прозводе..Ми-17В5,Ми-35,“Панцир С-1″БУК М2….планирати неку верзију С-300….па неки МиГ-35…..

Odgovori
Dr

Jednog dana…jednog lepog dana doci ce vreme kada ce posle svake odluke u ovoj zemlji neko morati da potpise istu i obrazlozenje na osnovu cega je takva odluka doneta imenom i prezimenom i svojim ovlascenjem te da isto ucini pod punom krivicnom i materijalnom odgovornoscu…..

Odgovori
Be

Da sumiramo od 2016:

2+3 = 5 Mi-17V5
4 Mi-35M
9 H-145M
3 H-215

To su 21 skroz novih helikoptera.

Mislim da su potrebe policije zadovoljene.
I mislim da će vojska u sledećim godinama dobiti još nekoliko Mi-17V5 i Mi-35.

Ove pume će se verovatno koristiti i kao VIP prevozno sredstvo za predsednika i ministre, investitore, itd.

Odgovori
sE

gde si ti care video te helikoptere???

ma

@sEx_vazduhoplovac Jel to isto kao “A gde su vam ti MiG-ovi iz Rusije“? Eno ih lete iznad Novog Sada, i to prilicno cesto. Nocu se nazalost ne mogu videti ali se itekako mogu cuti. Prava muzika za usi..

Ro

Od ovih 21,una stanju su „OBA“

Be

@sEX

Gde sam ih video?

2x Mi-17 su od Juna 2016 u Srbiji. Ima milion slika i snimaka.
Da su još tri naručena višestruko je potvrdjeno i od Rusa. Šta ti misliš da Rusi zajedno sa Vučićem obmanjuju narod? Neverujem da su tako neozbiljni!

H-145M za vojsku i policiju je više puta fotografisan i sniman. Ima onaj, kako ga vi zovete, tetkin, kako leti u helikopteru. Mozda misliš i da Nemci i Airbus obmanjuju narod.

Za ove Super Pume nema još dokaza, nema još slika. A šta i da ih ima, ionako ćeš reći da su to fotomontaze.

Nekome nevredi ništa, neće da veruju ni kad lete u toj mašini.

Takvim ljudima se ne moze pomoći.

Sl

Stefan Aleksić on T6 09.08.2018.
……Očigledna je stoga tendencija da se savremene vojske sve više transformišu u svojevrsne policijske snage (a i suprotno: policijske se snage, posebno u SAD, sve više militarizuju) prilagođene kontroli… Hm… Pobuna i manje ili više organizovanih… Hm… Otpora (Neko se možda seća filma „Plavi grom“? E upravo se tu radi o ideji da se kroz „vojnu tehnologiju“ i „borbu protiv terorizma“ zapravo podvaljuje tehnologija za kontrolu mase. No nisu li se istom strategijom legitimisale i tehnologije prisluškivanja i kontrole masovne komunikacije? Ili fake news?). Pa je krajnje pitanje oko kojeg se valja zapitati ono političko: čemu će u budućnosti služiti vojska. Možda baš prvenstveno: kontroli.

Respect.

Kao što piše, izgleda da je namena ovih igračaka ipak za domaću, najstrašniju upotrebu. Nadam se da se varam.

Odgovori
Sl

MUP nadzire i kontrolise celokupnu granicu R. Srbije (sem KZB) i to pored unutrasnjih poslova, SAR, EMS…
Realno, MUPu treba jos najmanje 4-5 manjih ili srednjih helikoptera kako bi „pokrio“ sve rupe…

Sl

Možda prethodni komentar i nije namenjen mom, ali nije loše dodati i potvrdu o kvalitetu kontrole granice „banana-nistana“, koju već godinama obavlja gore pomenuto ministarstvo.
Potvrda dolazi već godinama od napaćenih naroda Sirije, Iraka, Avganistana… Kažu ne da rade pos“o, nego razbijaju kako rade.
Malo malo pa vozila MUP-a Austrije, Mađarske, Slovenije….prodefiluju auto-putom ka Nišu, ili u povratku odozdo. Možda idu rekreativno?
Deluje, ali stvarno tako izgleda, da zaposleni u MUP-u i Vojsci Srbije čekaju novog poslodavca, koji će njihov trud nagraditi većim iznosom novca kojim bi platio posao koji obavljaju.
A sve zato što „auto-kolonijalisti“ ne plaćaju koliko bi trebalo da plaćaju svoje sunarodnike zaposlene u MUP-u i VS. A možda im je kolonijalista rekao da baš tako rade i toliko plaćaju.

Ne znam šta mi bi da ulećem u ovu temu. Mirnije i zdravije je kod Alena, ali Banković, Aleksić, Božinovski … rade posao

Al

Gospodo, hocemo Erbasov remontni centar, certifikate za Momu i Orla…..Pa moramo imati i nesto novihErbasovih letilica !
Mislim da je odluka ispravna , Policiji Erbas , vojsci MI#.

Odgovori
А

Aleksa To једино објашњава ову набавку.

Ni

To vam je slobodno tumačenje ove kupovine, niti će vojska raditi remont helikoptera Mup-a niti je do sada radila. Uzimaju se helikopteri koji su preko potrebni da zamene 40 godina stare Aguste. A ne da bi se dodvoravali Airbusu.

А

Niko – Oнда се поставља питање што овај тип хелихоптера. Што се шарени флота.

Ni

@Aпок
Zato što je H215 medium-size helicopter, H145 je light-size helicopter i menjaju flotu Agusti 212 i Bellova 206. Sa logističke strane odličan posao a o resursima da i ne govorim.

ni

mislim da je ovo dobar potez mil za vojsku erbas za policiju belovi su ionako zreli za zamenu

Odgovori
LS

Da li neko zna koliki je godišnji naled helikopterska jedinice MUPa? Koliko sam ja procitao Bell 212 u MUPu ima prosjecan nalet 100 sati godišnje ? Ovakve mašine bez 1000 sati godišnje je razbacivanje resursa. Tj ove mašine bi trebalo da preuzmu protivpozarnu zaštitu. Iskreno se nadam da će nove mašine pokrenuti i stare, da će se paralelno povećati broj ljudi i nalet/iskustvo istih. Neka im bude sretno i bericetno!

Odgovori
Sa

Tesko… Ovi helikopteri su zamena za Bell-ove, ne dopuna.

Ni

Lepo je videti novu tehniku, pogotovo kada volite vazduhoplovstvo. Samo ovako realno, mnogo su smesna obrazlozenja planirane namene ovih preskupih masina. Kazu sluzba traganja i spasavanja, kada je poslednji put na teritoriji Srbije neko zatrazio pomoc za spasavanje te vrste, a podseticu vas da u ovoj zemlji svako malo se kroz humanitarne akcije prosi neki novac za spasavanje zivota bolesnih ljudi, znaci tu gori. Drugo, kazu sumski pozari i gasenje heliopterima, neuporedivo je jeftinije odrzavati pozarne puteve u sumama i tada pozara nece ni biti i lako ce se kontrolisati, malo je smesno i ne efikasno da pripremate neki mi35 za to, bar jedan Kanader da su planirali. Sto se tice sanitetske uloge, to nam zapravo jedino, treba i to hitno, jer su medicinski centri sve redji i udaljeniji, ali koliko vidimo oni naoruzavaju ove helikoptere i sanitet im nije primarna delatnost. Lepo nazvati stvari pravim imenom, velika je promaja u mozgovima globalno…

Odgovori
re

Ima tu još jedan aspekt, a to su UN i EU mirovne misije. Tehnika nikad nije bila problem za te operacije ali obučene posade i mehaničari uvek nedostaju.

Odgovori
П

Полицији би требало бар још 4-5 Х-145 М за надзор границе,обзиром да војска то више не ради.Али то је супер,набавићемо Ми-17 В5,набавићемо и Ми-35,биће их још и у следећој години(чују сан нека говркања о „Ноћном ловцу“ МИ-28)искључиво борбеном хеликоптеру и да су наши стручњаци били одучевљени на сајму у Москви…све је то супер и ад комплетирамо ескадрилу Ми-35…али без „Панцира С-1“,без БУК М2 ми смо потпуно не безбедна земља што се тиче ваздушног простора…а сви знамо који смо били по ратиштима,територија није заузета ако не дође пешадија,и земља није сигурна ако је небо не заштићено…И џаба и МиГ-29,и хеликоптери ,и оклопна возила и норе Б52 ,али ако ти је „кров“ бушан-Кућа пропада!!

Odgovori
Mi

Drago mi je da su novi. Moramo cuvati taj odnos sa Erbasom. Ide nam u korist na vise nivoa. Imati nive ruske i erbasove helikoptere je san snova koji mozemo samo da sanjamo da se ispuni. Vlade moze da se menja ili da cirkulise, ali ve ovi novi da nam ostanu is sluze narodu narednih 20-30g

Odgovori
Ve

Pod jedan. U MUP Srbije nikada nije bila blagonaklonost prema ruskoj tehnici. Leteo sam na njoj. Za novi kadar bitno je da mogu da dobiju ovlascanja za IFR i saobracajnog pilota. I za nauk oni nisu prosli 98, godinu kada su obe jedinice bile na braniku otadzbine.

Odgovori
Vl

Bravo na komentaru.
Sažeto i jasno objašnjeno. policija dobija zapadne a vojska istočne letilice, tako je bilo kroz istoriju a tradicija se nastvlja.
Razlozi za takve odluke stručnih ljudi mnogi ovdašnji komentatori u velikoj meri ne znaju ili u suprotnom, ne žele da razumeju.

П

Хвала Богу да се опрема и све остало обнавља!!

После 30 година!

Ако желимо да будемо војно неутрални, неопходно је да набављамо војну опрему са више страна.

И дао Бог да се користе и као платформе за развој наше опреме!

Odgovori
mi

dolazak kuguara u Srbiju je dobra stvar, jedino me inte-resuje razlog zasto vojska i policija ne kupuju iste he-likoptere, policiji H-215, zasto vojsci ne H-225M, treba se truditi da tehnika bude unificirana, a posade zamenljive

Odgovori
Ni

Vojska i policija nisu isto.

Mr

Cestitke susjedi… Zaista impresivne brojke!!! Steta sto kao kod nas nije ni u planu ni u govorima HEMS i SAR helikopteri

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sv na: SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

Koji razlog imaju da daju otkaz. Ako im ne odgovara vrata su im otvorena.

13. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Branko Nemate predstave koliko je to jeftinije. Koliko je kg tereta brodskog transporta u odnosu na avion? Razlika je nebo i zemlja, pardon, more.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj