BEG airport status
Udes helikoptera Gazela Vojske Srbije, posada lakše povređena Gazela je najbrojnija letelica u RV i PVO Vojske Srbije, a ovo je prvi udes ovog tipa helikoptera u poslednjih 14 godina / Foto: Dimitrije Ostojić, Vojska Srbije

Udes helikoptera Gazela Vojske Srbije, posada lakše povređena

Kako je saopšteno iz Ministartsva odbrane, sinoć je oko 19:10 časova, u rejonu sela Rutevac u opštini Aleksinac prilikom redovne letačke obuke i vežbe “vanaerodromsko sletanje“ došlo do oštećenja helikoptera HO-42 Gazela iz sastava 98. vazduhoplovne brigade. Kako Tango Six saznaje u pitanju je letelica evidencijskog broja „12836“.

Fotografije udesa možete videti ovde i ovde.

Posada koju su činila dva pilota tom prilikom, prema prvim pregledima, nisu zadobila teže povrede i nisu u životnoj opasnosti.

Gazela je najbrojnija letelica u inventaru RV i PVO Vojske Srbije, koristi se u više namena, između ostalog za obuku i trenažu, izviđanje, za vezu, prevoz putnika a tu je i laka borbena verzija GAMA (Gazela-Maljutka) koja je pre svega namenjena za protivoklopnu borbu.

Radi se o izuzetno pouzdanoj letelici. Poslednji udes ovog tipa helikoptera u našem RV-u odnosno u tadašnjem V i PVO Srbije i Crne Gore dogodio se 14.12.2005. godine na aerodromu Golubovci kojom prilikom je posada u sastavu poručnik Darko Veličkovič i student Vojne akademije Marjan Sokić lakše povređena.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Br

Pilotima želim brz oporavak i povratak na nebo.
Kako se na prvi pogled čini helikopter?
Hoće li moći da se popravi ili je za otpis?

Odgovori
Pr

Da li je ova iz 119. mhe iz Nis. Da li je tačno da je jedna iz Ladjevaca zapela za dalekovod 2016.g sa ozbiljnim oštećenjima kabine transmisije, nišana i strukture od posljedica električnog pražnjenja. Tačno najbrojnija u ukupnom skoru ( oko 45 komada svih varijanti). od čega većina iz raznoraznih razloga ne leti ( istekli resursi, nema dijelova Moma nema tehnologije ili osposobljene ljude i sl). Da li posjeta francuskog predsjednika otvara mogućnosti nastavka i završetka višegodišnjih pregovora o unapređenju saradnje VZ Moma Stanojlovic sa francuskim proizvođačima motor i helikoptera čak na industrijskom nivou ili su ti pregovori posle angazovanja Madjarske o kojima je pisao T6 upali u corsokak. Mislim da ako održavanje ovog tipa helikoptera ostane na dostignutom nivou u buduće će stanje biti još rizičnije i ne može biti dobro sa aspekta bezbednosti letenja. Leti u prosjeku 10 do 15 u svim varijantama i to uz maksimalne napore tehničkog sastava principom kanibalizma tj. seci uši krpi d..s. Bilo bi zanimljivo saznati nešto o resursima konkretne letjelice posebno po pitanju održavanja po stanju i rokova za izvršenje C2 pregleda.Moma ako remontuje dve godišnje super. I da sada je moguće jedna manje zavisno od obima oštećenja a fotografije prikazuju izvrnuti letjelicu na bok. Svake godine po neki udes u RV. Posadi želje da sto pre prebole posljedice i vrate se na branik otacastva.

Sm

Treba navesti da je jedna Gazela pala i 2003.godine u popularnom padu sa „deda mrazom“ i svi preživeli :)

Odgovori
Ž

Јесте то је било 30.12.2003. у Крагујевцу али то није био последњи удес Газеле.

S-

Da li se zna uzrok pada Gazele 2003. godine u Kragujevcu? Kada se pogleda snimak zaista nestvarno izgleda nezgoda!?

Ž

Хеликоптер је запео за каблове који су бии развучени између зграда.

vl

Secam se toga kao da je juce bilo! Cekao sam na laboratorijske vezbe iz Grejanja i klimatizacije, kad dolazi kolega i kaze: “srusila se Gazela sa deda mrazom“. U prvi mah sam pomislio da ga jos uvek drzi pivo koje je popio na zurci noc pre, al ispostavilo se da je stvarno bilo tako :)

S-

Nevjerovatno da je onako naivno izgubljen helikopter. Onaj ko je odobrio let da helikopter sleti na onakav teren, u sred naselja sa visokim zgradama i stablima, morao je debelo odgovarati. Samo puka je sreca da niko nije poginuo u tom letu.

В

Ја сам присуствовао удесу тог хеликоптера. Не знам одакле та верзија о кабловима. Ту нема места шали јер су проблеми настали изнад глава деце окупљене испред општине, док се хеликоптер споштао, а пилоту треба дићи споменик јер је успео да пребаци летелицу да падне иза општине на паркинг између зграда. Тада је вероватно било контаката са кабловима.

Ra

Snimak iz 2003:
https://www.youtube.com/watch?v=U64K_DE_J0M
Jedan od komentara:
„Nije odjednom izgubio kontrolu vec je pokusao da izbegne sajlu koja je bila razvucena izmedju dve zgrade vidi se na snimku , kasno je ugledao i u naglom povlacenju doslo je do gasenja motora sto se i cuje i vidi na snimku „

Ya

Nikakvi kablo, nikakav kvar. Pogresno mesto u pogresno vreme, pogresno povucena palica. Ishod je bio gubitak uzgona. Precvikao je jelku od 20 metara, kabl bi mu dosao kao dlaka ili paucina. Te glasine su i tada kruzile. Moj otac ih je vadio iz Gazele. tako to… pozzzz…

Mi

Ovo mi lici posle bitke svi su generali u pravuGospodo kada ovako komentarisete moje pitanje dali ste profesionalni piloti bilo helikoptra ili aviona Drugo helikopter je i napravljen za van terensko sletanje sto mu je i osnovna namena Koliko vidim to je bio trenazni let Kiksevi u avijaciji se desavaju Za vasu informaciju oni helikopteri koji lete sigurno su u svim resursims i kvalitetno se odrzavaju Da Moma Stanojlovic ima vece resurse bilo bi manje helikoptera koji cekaju C2 pregled ili pak reviziju motora i komponenti Delove hvala bogu francuzi proizvode a ima in i ovde u vojnim magacinima Da se nama desilo da su se sudarila dva borbena avion kao skoro na trenaznim letovima Natoa verovatno bi nasi duzebriznici trazili za svo vojno rukovotstvo dozivotni zatvor Gospodo avijacija a posebno vojna je zivi organizam gde se pojavljuju i ovakve /pre bi rekao nezgode nego udes/NASIM CENJENIM PILOTIMA ZELIM BRZ OPORAVAK I STO PRE DA IH VIDIM ZA PALICAMA A ovo moze biti kroz analizu jos jedno iskustvo vise,koje treba da se publikuje kao edukacija za sve pilote

Odgovori
Yr

Po fotografijama deluje da je pri samom sletanju elisa nešto zakačila, jer se vide samo oštećenja na elisama, kabina deluje netaknuta. Važno da su piloti živi i zdravi.

Odgovori
St

Bitno je da su piloti dobro.

Odgovori
ID

Kao i za svaki udes u ratnom vazduhoplovstvu reći će se NIŠTA.
Taj zid ćutanja i guranja pod tepih će povećati verovatnoću daljih neželjenih događaja,kojih obzirom na mikronalet ima poprilično.
PS-ovci će reći da pretpostavljeni znaju šta rade, oni će zataškati. Piloti neće smeti da pisnu(kao onaj preživeli iz G-4). Ja stalno pričam da nam letelice padaju posle remonta u enormonom procentu imajući u vidu nalet i broj letno sposobnih. I pored toga se preleću gradovi i naseljena mesta. Bojim se da to povećava verovatnoću civilnih žrtava na zemlji. Dok ginu profesionalni pripadnici vojske zataškavaće se. Sluičaj Mi 17 je posebna bruka, general Sreto Malinović je javno rekao zašto je Omer Mehić nateran da sleće na Surčin. Posle će biti đavo kriv, sreća, sudbina i slična primitivna objašnjenja. Pogibe nam više pilota nego u ratu sa NATO.
U ovom konkretnom slučaju pad sa male visine i ne mora biti do letelice, može biti i iznenadni udar vetra pri sletanju…
Sreća da su obojica živi, a ovom sa povredom kičme želim da nije teška.

Odgovori
Oi

uff koji je to već put. Stvarno je dobro što Srbija kupuje helikopere, jer ovo već prelazi sve mjere.

Odgovori
Mi

Posle ovakvog komentara gospodina sa pseudonimom ID pitam koju letacku dozvolu ima koliko je sati naleteo ili se samo vozio avionom ili helikopterom Ako je vazduhoplovni inzinjer na kojim je letilicama radio kad ovako komentarise Mislim da imenovani gospodin zajedno sa generalom Malinovicem treba da se pridruzi setacima JEDAN OD PETMILIONA na celu sa Djilasom i Vukom Jeremicem oni ce sigurno oberucke prihvatiti njegov i generalov komentar

Odgovori
67

Evo ja cu da ti odgvorim za moju malenkost- preko 2.800 sati naleta na Migu 21, G-2, An26 i An2, vodja vazduhoplova, probni pilot itd…

ID je u pravu ali je problem sistemski i nista se nije pomerilo ni dan danas.

Ba

@Milovanov
Bravo, zaradili ste sendvič. A sada, svoju penzionersku dokolicu iskoristite za učenje pravopisa, gramatike, znakova interpunkcije (to su tačka, zarez itd.) i svega onoga što je trebalo biti naučeno pre minimum 60 godina u osnovačkim klupama.

Mi

Znaci samo vojni profesionalni pilot To je daleko od Saobracajne pilotske dozvole instruktora Sa tim naletom tek je ispunio uslov za Saobracajnu dozvolu te komentari su suvisni Kod nas u Beogradu slusam u gradskom prevozu od sofera kako treba da se organizuje Gradsko saobracajno preduzece Gospodo drzi te se palice a ne organizacije vazdusnog sobracaja bilo vojnog ili civilnog za to su potrebne i neke druge skole a ne samo skola letenja

Odgovori
Tv

“ gospodina sa pseudonimom ID pitam koju letacku dozvolu ima koliko je sati naleteo ili se samo vozio avionom ili helikopterom“
….“Znaci samo vojni profesionalni pilot“

imas li ti pojma i o cemu o cemu kuckas ovde, na svim postovima….aman

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pravednik, slažem se! S obzirom na oblik i karakter zemlje minimum bi bio upravo taj da se ima dvije eskadrile u dvije baze, jednu na jugu u Zadru, drugu na Plesu. Hrvatskoj je osobito potreban dobar nadzor poprilično velikih morskih prostranstava a tu nastupa baza u Zadru kao idealna lokacija, na kojoj bi čim prije…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

I registrovanih hidroaviona vise od Hrvatske, a bez mora :)

03. Dec 2024.Pogledaj

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj