BEG airport status
Slovenačka Amelija pokreće redovne letove Amelia u floti ima tri aviona od koja su dva mlazna Embraera ERJ145 / Foto: Amelia International Airlines

Slovenačka Amelija pokreće redovne letove

Slovenska Amelia International Airlines (bivša Aero4M) pokreće liniju Rodez-Paris Orly. Kompanija ima sjedište na Aerodromu Ljubljana, pretežno slovenske djelatnike, iako je dio francuske Regourd Aviation Group. Svi avioni su registrirani u Sloveniji. Aero4M se do sada bavio ACMI buisnessom i charterima, a vrlo malo letova je napravio iz Slovenije.

Amelia u floti ima tri aviona: jedan turbopropni ATR 72-200 (S5-ACK) star 26,5 godina u konfiguraciji 64 sjedala ekonomske klase i stacioniran u Toulouseu, i dva mlazna Embraera ERJ145, prvi (S5-ACJ) star 20,6 godina i u konfiguraciji 44 sjedala ekonomske klase, a drugi (S5-DZA), star 21,5 godina i u konfiguraciji 49 sjedala ekonomske klase.

Reguard Aviation Group u portfoliju ima tri kompanije, uz Ameliu još i Equaflight Service iz Konga koji u floti ima jedan ATR42-200 (star 30,5 godina) i jedan ERJ145 (star 20,2 godine), te Fly CamInter iz Kameruna kojem će se vjerojatno prebaciti ATR 72-200 iz Amelie, a za sada nema aviona. Sam Reguard u floti ima 9 aviona, jedan ATR 72-600 star samo 4,5 godina, 8 Embraera 145 u prosjeku starih 16,6 godina od kojih je najmlađi 12,1 godinu, a najstariji 20,6 godina.

Nije jasno zašto Slovenija ne pregovara sa ovom grupacijom i ne pokrene sa njom manju nacionalnu kompaniju? Reguard ima znanje, stručnjake, flotu, AOC i na dispoziciji je odmah. Letove doslovce može pokrenuti u par tjedana. ATR 72, od kojih su dva na dispoziciji, jedan u Ameliji, drugi u Regardu, je idealan avion za dobar dio potencijalnih slovenskih linija (prema Zurichu, Munichu, Beču, Pragu, Skopju, Sarajevu, Tirani, Prištini, Sofiji), dok bi sa ERJ145 mogli početi subvencionirane linije (Regard i Amelia ih na dispoziciji imaju čak 10 komada). Sam ERJ145 nije isplativ za komercijalno letenje i sve kompanije, osim onih koje lete PSO, su ga se rješile, pa bi kompanija u idućoj fazi sa njime mogla letjeti PSO linije, dok bi za ostale linije trebala nabaviti neki od E-jet obitelji. Takva kompanija bi uz dva ATR72 mogla imati još najviše 1-2 ERJ145 za PSO linije i još 1-2 manja jeta od 70 ili 100 sjedala (E170, E175, E190 ili E195) za komercijalne linije.

Zračna luka Rodez ima tek 73.000 putnika godišnje. Na liniji koju sada preuzima Amelia, leti britanski Flybe (uskoro Virgin Connect) kojem PSO istiće 19.1.2020. Na liniji leti sa Embraerom ERJ145 unajmljenog od Easterna (48 sjedala). PSO ima 18 tjednih frekvencija (tri radnim danom i 1-2 vikendom). Minimalni kapacitet sjedala na liniji godišnje je 86.016. Flybe je u 2017. uspio na liniji ostvariti 49.843 putnika, sa load faktorom od 57,95%, što je dobar razultat za PSO. Za ovu PSO dobivao je godišnje 1.157.750 EUR (tj. u četiri godine 4,6 milijuna EUR). Za očekivati je da će Amelia letjeti pod istim uvjetima sa jednim od svojim ERJ145. Ovo je prva PSO linija Regourda za Francusku. Uz ovu liniju Rodez ima još samo sezonsku liniju Ryanaira za belgijski Charleroi, preko kojeg Ryanair omogućuje konekcije na brojne linije prema Europi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Alen Šćuric Analitičar nill@nill.com

Komentari

BB

Znači nije 4K već 4M? 😏

Odgovori
Al

Ne, ovo je ozbiljna kompanija. Starno. I na tržištu su već više godina. Samo za nju ne zna javnost, nažalost ni slovenski političari.

BB

Sta se desilo sa 4L ? :)

Al

4L?

BB

Vjerovatno im je mala pa je ne vide. Svi traže velike priče, a to znaju ovi šro prodaju velike priče. Megalomanija je gafna bolest…

Ali za mene: small is beautiful…

Al

Pa plan je bio pokrenuti kompaniju sa 5 aviona.

Dr

4M nema veze sa 4K, jedan od direktora je bivši CEO CAA Slovenije. I več su rekli zašto jih ne interesira – u ovim uslovima nema šansi. A i javno mnjenje u Sloveniji je preparirano do te granice, da bi svi radije odsekli ruku nego dozvolili novu Adriu, pa makako ona bila uspešna.

Odgovori
Al

To je maksimalna glupost. Ali glupost nad glupostima. Sloveniji treba prijevoznik koji će pokriti strateški bitne linije. Komercijalno ili kroz PSO. Amelija ili neka druga.

PO

Dragan,Alen: nikako ne treba zaboraviti da su Šarec i Počivalšek ne tako davno bili u,ako se ne varam,jednodnevnoj poseti Mađarskoj.Saopštenje za javnost je bilo veoma šturo.Pozdrav iz SLO…

Dr

pa Alene, po pitanju prevoznika se slažemo. Ali je njihov predstavnik rekao javno, da ih ne interesira….

Odgovori
Al

Ako ih interesira Rodez-Orly, onda ih sigurno interesiraju i slovenske linije. Samo pitanje pod kojim uvjetima bi ih to interesiralo.

Mi

Niko vise nece na Slovenackom avio trzistu da se igra sa svojim novcem a ni ugledom praveci domacu konpaniju Svi koji su pokusali doziveli su finansiski krah Zato treba traziti alternativna resenja Za pocetak mislim da je ovo ispravan pristup Da bi nesto zazivelo treba vreme strpljenje i dosta novca

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

LingLi na: Rumunija dobila prve borbene avione F-16 nabavljene od Norveške

"Sto se vazuhoplovstva tice i avio industrije tu su negde i srbija i rumunija". APSOLUTNO NETACNO! Do sredine 1980.ih avio industrija ex SFRY i SR Rumunije je mogla da se uporedi,da. Danasnja avio industrija Rumunije i Srbije su nebo i zemlja. Neporedivo po bilo kojem parametru. "Sve ove nabavke moze i naša zemlja ali ne…

06. Dec 2023.Pogledaj

LingLi na: Rumunija dobila prve borbene avione F-16 nabavljene od Norveške

Nabava vazduhoplova nije samo to vec i politika. Srbija nije i nece tako skoro biti,ako uopce ikada , ni EU ni NATO zemlja kao sta Rumunija to jest. Jedina eventulna carka koja moze da nam zapreti ,jeste ona glede KiM. A u tom slucaju, EU /NATO bi nam uveo sankcije drugi dan. To sve znaci…

06. Dec 2023.Pogledaj

Neko na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

Ništa neobično, svaki ciga hvali svoga konja. To kao kad bi mi rekli da je J-22 Orao najbolji jurišni avion na svetu. A on ne da nije najbolji, nego je jedva srednja klasa.

05. Dec 2023.Pogledaj

Neko na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

@Vaste - Samo što je taj pakistanski F-16 Blok 10/15 inačica, ako se ne varam. (To jest, tehnologija samog početka 1980-ih). Taj ne da ne može da koristi AIM-120, već malko sumnjam da može da koristi i AIM-7M kako treba. (Može da ga koristi, ali BEZ radiokorekcije u međuptanji rakete). A MiG-21 koji ga je…

05. Dec 2023.Pogledaj

Branko na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

Nije vazno, slicna prica je bila i za Alzir, kupuju Rafale sto posto... Alzir Ima S300PMU2, i to mozda cak 8 diviziona, kao i gomilu novijih BUK-ova M2E, puno Pancira (stotinak narucenih, a puno su vec i isporuceni), Tor M2, Ose, plus Kubove, Neve, razne Strele i Shilke itd... Kao i ruske i kineske radare…

05. Dec 2023.Pogledaj