Slovenska Amelia International Airlines (bivša Aero4M) pokreće liniju Rodez-Paris Orly. Kompanija ima sjedište na Aerodromu Ljubljana, pretežno slovenske djelatnike, iako je dio francuske Regourd Aviation Group. Svi avioni su registrirani u Sloveniji. Aero4M se do sada bavio ACMI buisnessom i charterima, a vrlo malo letova je napravio iz Slovenije.
Amelia u floti ima tri aviona: jedan turbopropni ATR 72-200 (S5-ACK) star 26,5 godina u konfiguraciji 64 sjedala ekonomske klase i stacioniran u Toulouseu, i dva mlazna Embraera ERJ145, prvi (S5-ACJ) star 20,6 godina i u konfiguraciji 44 sjedala ekonomske klase, a drugi (S5-DZA), star 21,5 godina i u konfiguraciji 49 sjedala ekonomske klase.
Reguard Aviation Group u portfoliju ima tri kompanije, uz Ameliu još i Equaflight Service iz Konga koji u floti ima jedan ATR42-200 (star 30,5 godina) i jedan ERJ145 (star 20,2 godine), te Fly CamInter iz Kameruna kojem će se vjerojatno prebaciti ATR 72-200 iz Amelie, a za sada nema aviona. Sam Reguard u floti ima 9 aviona, jedan ATR 72-600 star samo 4,5 godina, 8 Embraera 145 u prosjeku starih 16,6 godina od kojih je najmlađi 12,1 godinu, a najstariji 20,6 godina.
Nije jasno zašto Slovenija ne pregovara sa ovom grupacijom i ne pokrene sa njom manju nacionalnu kompaniju? Reguard ima znanje, stručnjake, flotu, AOC i na dispoziciji je odmah. Letove doslovce može pokrenuti u par tjedana. ATR 72, od kojih su dva na dispoziciji, jedan u Ameliji, drugi u Regardu, je idealan avion za dobar dio potencijalnih slovenskih linija (prema Zurichu, Munichu, Beču, Pragu, Skopju, Sarajevu, Tirani, Prištini, Sofiji), dok bi sa ERJ145 mogli početi subvencionirane linije (Regard i Amelia ih na dispoziciji imaju čak 10 komada). Sam ERJ145 nije isplativ za komercijalno letenje i sve kompanije, osim onih koje lete PSO, su ga se rješile, pa bi kompanija u idućoj fazi sa njime mogla letjeti PSO linije, dok bi za ostale linije trebala nabaviti neki od E-jet obitelji. Takva kompanija bi uz dva ATR72 mogla imati još najviše 1-2 ERJ145 za PSO linije i još 1-2 manja jeta od 70 ili 100 sjedala (E170, E175, E190 ili E195) za komercijalne linije.
Zračna luka Rodez ima tek 73.000 putnika godišnje. Na liniji koju sada preuzima Amelia, leti britanski Flybe (uskoro Virgin Connect) kojem PSO istiće 19.1.2020. Na liniji leti sa Embraerom ERJ145 unajmljenog od Easterna (48 sjedala). PSO ima 18 tjednih frekvencija (tri radnim danom i 1-2 vikendom). Minimalni kapacitet sjedala na liniji godišnje je 86.016. Flybe je u 2017. uspio na liniji ostvariti 49.843 putnika, sa load faktorom od 57,95%, što je dobar razultat za PSO. Za ovu PSO dobivao je godišnje 1.157.750 EUR (tj. u četiri godine 4,6 milijuna EUR). Za očekivati je da će Amelia letjeti pod istim uvjetima sa jednim od svojim ERJ145. Ovo je prva PSO linija Regourda za Francusku. Uz ovu liniju Rodez ima još samo sezonsku liniju Ryanaira za belgijski Charleroi, preko kojeg Ryanair omogućuje konekcije na brojne linije prema Europi.
BB
Znači nije 4K već 4M? 😏
Alen Šćuric Purger
Ne, ovo je ozbiljna kompanija. Starno. I na tržištu su već više godina. Samo za nju ne zna javnost, nažalost ni slovenski političari.
BBB
Sta se desilo sa 4L ? :)
Alen Šćuric Purger
4L?
BB
Vjerovatno im je mala pa je ne vide. Svi traže velike priče, a to znaju ovi šro prodaju velike priče. Megalomanija je gafna bolest…
Ali za mene: small is beautiful…
Alen Šćuric Purger
Pa plan je bio pokrenuti kompaniju sa 5 aviona.
Dragan
4M nema veze sa 4K, jedan od direktora je bivši CEO CAA Slovenije. I več su rekli zašto jih ne interesira – u ovim uslovima nema šansi. A i javno mnjenje u Sloveniji je preparirano do te granice, da bi svi radije odsekli ruku nego dozvolili novu Adriu, pa makako ona bila uspešna.
Alen Šćuric Purger
To je maksimalna glupost. Ali glupost nad glupostima. Sloveniji treba prijevoznik koji će pokriti strateški bitne linije. Komercijalno ili kroz PSO. Amelija ili neka druga.
POW/LJPZ
Dragan,Alen: nikako ne treba zaboraviti da su Šarec i Počivalšek ne tako davno bili u,ako se ne varam,jednodnevnoj poseti Mađarskoj.Saopštenje za javnost je bilo veoma šturo.Pozdrav iz SLO…
Dragan
pa Alene, po pitanju prevoznika se slažemo. Ali je njihov predstavnik rekao javno, da ih ne interesira….
Alen Šćuric Purger
Ako ih interesira Rodez-Orly, onda ih sigurno interesiraju i slovenske linije. Samo pitanje pod kojim uvjetima bi ih to interesiralo.
Milovanov Srbislav
Niko vise nece na Slovenackom avio trzistu da se igra sa svojim novcem a ni ugledom praveci domacu konpaniju Svi koji su pokusali doziveli su finansiski krah Zato treba traziti alternativna resenja Za pocetak mislim da je ovo ispravan pristup Da bi nesto zazivelo treba vreme strpljenje i dosta novca