BEG airport status
Novi detalji o beloruskim MiG-ovima: radar, rakete i serijski brojevi Istovremeno sa remotnom ide i modernizacija bivših beloruskih 9.13 / Foto: Ministarstvo odbrane

Novi detalji o beloruskim MiG-ovima: radar, rakete i serijski brojevi

Na internet sajtu poznatog britanskog časopisa Air Forces Monthly koji se bavi vojnom avijacijom, juče je objavljena vest o tome da je Belorusija predala Srbiji 4 lovačka aviona MiG-29. Autor teksta, vojno-politički komentator Aleksandar Radić, izneo je nove detalje koji se ne tiču samo ovog događaja već i modernizacije poklonjenih aviona.

Radić je podsetio da je MiG-ove donirala beloruska vlada što je prethodno odobrio predsednik Aleksandar Lukašenko kao i da će Srbija platiti cenu generalnog remonta koji će biti obavljen u 558. avijacijskom remontnom zavodu u Baranovičima. Prema izjavi direktora zavoda Pavela Pinigina, vremenski okvir radova će se kretati od 6 meseci do godinu dana, u zavisnosti od obima modernizacije koji će se izvršiti. Uz to preneta je i informacija da je remont formalno počeo u petak 22. februara.

Kada je u pitanju modernizacija, Radić je otkrio da će se istovremeno sa remontom, obavljati i radovi na osavremenjavanju i to u saradnji sa ruskom kompanijom RSK MiG a oni će obuhvatiti dorade na radaru, integraciju raketa vazduh-vazduh R-27ER i R-77 kao i preciznih vođenih raketa vazduh-zemlja. Svi donirani avioni su jednosedi verzije 9.13 sa fabričkim brojevima 2960714909, 2960715133, 2960715157 i 2960718708 koji su se u ponedeljak mogli videti na nalepnicama koje su bile postavljene na trupu ispod kabine. Prva tri proizvedena su 1987. a poslednji 1988. godine.

Iako su na njima prefarbani beloruski vojni evidencijski brojevi, oni se na objavljenim fotografijama i video snimcima vide na poklopcima glavnih i sekundarnih usisnika vazduha motora. Predmet donacije su avioni 02 (2960714909), 05 (2960715133), 16 (2960715157 ) i 52 (2960718708). Boja ev. brojeva na beloruskim borbenim avionima je crvena.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sl

Ako je sve ovo tačno,onda će ove 4 29ke biti prve modernizovane na nivo SM opreme (novi radar,napredna navigaciona oprema,mogućnost korišćenja savremenih raketa V-V i V-Z ). Živi bili pa videli…

Odgovori
Ml

Otprilike da je tako. Jel to moze da se stigne da se uradi za 6 meseci do godinu dana obzirom da se cekaju i delovi iz Rusije?

Br

U tekstu je receno jasno, cak je i zatamljeno „dorade na radaru“. Da je u pitanju nov radar, verovatno bi tako i rekli.

St

Pa ne pise novi radar, nego dorada na starom, samo integrisanje novih raketa.

Pe

Prakticno,bice dovedeni na standard 1989 godine kada su izasli iz fabrike, sto je sasvim dovoljno za to, za sta Srbiji trebaju (ulaganje u trening i rod lovacke avijacije, kontrolisanje vazdusnog prostora, odvracanje eventualne agresije od strane Hrvatske ili Albanaca.

Pe

Miloradovic je bio prilicno jasna nedavno u jednoj emisiji. Faza tri obuhvata novi radar, novi nisansko napadni sistem, novi paket senzora, uredjajo za radio elektronsku borbu, uredjaji svoj tudj i jos druga oprema. Ovde kaze zavisno od nivoa modernizacije..jos nije jasno da li ce se Faza 3 raditi u bjelorusiji, ako je tako to ce biti onda potpuno nov radar, ali za sada sasvim sigurno nesto ce se ‘doradjivati na radaru’. Ja mislim da ce ipak biti i Faza 3 u Baranovicima, jer su jako iskusni na poslovima modernizacije, a to opet podrazumjeva novi radar.

П

Не постоји модернизација СМ,већ СМТ,али то није ново модернизације ових авиона.они ће добити ремонт,продужен вел употребе за 14 година и ниво СД(сербска доработка)
Ало се буде ишло и на модернизацију,замену радара,авионике итд,онда ће бити авион 4+ генерације.

al

@Petrovic Dusan:
Ako ce ih dovoditi na standard iz 1989. na kom su sad standardu ‘leba ti? Standard iz ’82.?
@Svi ostali:
Tekst se zasniva na izjavi Aleksandra Radica za britanski aero casopis! Sa druge strane imamo najave onih koji ucestvuju u nabavci, remontu i modernizaciji koji najavljuju mnogo mocnije radare i upotrebnu vrednost pomenutih aviona…

Malo strpljenja – vreme ce pokazati ko „pali masu“ a ko je realan i tacan.

Fa

@ Petrovic Dusan

MiG-29 može da odvrati eventualno jato prepelica od pravljenja gnezda u okolini Batajnice. NATO avijaciju ne može.

Dakle ostaje da naši MiG-29 mogu da se upotrebe za:

– doček stranih delegacija
– politički marketing tipa „najjači smo u regionu i u novijoj istoriji“
– vežbanje ruske taktike jurenja zemaljskih ciljeva saćastim lanserima
– podizanje rusofilije na istorijski maksimum

Osim toga naši piloti mogu samo da se mole da se opet ne zapuca na Balkanu.

Vl

„Petrović Dušan“ i „Falkon“ hoćete da se kladite u… nogu, ruku, prst, kuću?
:-)
Ima da padnete za veliku stvar…

Ni

@Falcon jeste da sam fun 29tke moram reci da si u pravu ovaj put, jesi napljuvao, ali si i pogodio dosta ispravnih poenti.

Sl

@Patriota
Narvno da postoji SM modernezacija,evo da te uputim :
Živojin Banković 06:19, 26. feb. 2019.
МиГ-29СД

https://tangosix.rs/2018/22/08/analiza-sta-predstavlja-verzija-mig-29sd-na-kom-nivou-su-sada-srpske-29-ke/

МиГ-29СМ, СМТ и још неке модерниазције

https://tangosix.rs/2017/22/02/sve-varijante-moguce-modernizacije-srpskih-mig-ova-29/
@ Falcon
Ne znam prijatelju koliko imaš godina ali se ponašaš kao dete koje nije dobilo svoju omiljenu igračku za rođendan. Dosadio si više sa tim klinačkim forama. Idi provozaj se malo do Rumunije, nije daleko ,pa pari oči sa F16 starim 40 godina.

zl

@Falcon Dušan je mislio na eventualnu agresiju Hrvatske, ne NATO avijaciju. Ne pratiš na času, ili pišeš gluposti po automatizmu, do sad si se uhodao.

mr

Čemu toliko iskompleksirano hejtovanje prema ovom avionu. Biće modernizovan i biće respektabilan, a tastatura trpi sve. Da su pametni, treba nadalje da blokiraju svaku informaciju, pa nek hejteri nagadjaju.

Gu

Falcon
A sa kojim to avionom zivota ti mozemo otjerati Nato avijaciju?

Ne

@ Falcon

U slučaju rata u “ regionu “ ,vaši piloti
i nemaju razlog za neku preveliku brigu.
S čime to raspolažu npr. Hrvatska ili BiH ,a da bi vas moglo ugroziti ?

Igla ,Strela 2M,Bov 3×20 ,Bofors i slični sustavi malog dometa. Ok ,BiH ima KUB u inventaru ali to je uglavnom to.

Rumunjsku,Mađarsku i Bugarsku ne računam.

Molim,nemoj samo spominjati NATO i 5 članak u vezi kolektivne obrane.

Znači,u zraku ste prilično suvereni ,pa i sa tom starijom verzijom Mig – 29.
Posebno uz mogućnost integriranja precizno vođenih raketa zrak – zemlja.

R 77 i sl vam i netreba.

@ Petrović Dušan

Zar zaista misliš da postoji mogućnost “ agresije “ od strane Albanaca i Hrvata na Srbiju ?!?!

Nije mi jasna ta tvoja paranoja koju prepoznajem u već nekoliko tvojih komentara.

vl

@Sokol
Sokole, jel imaš poster Tom Kruza u Top Gun-u u sobi iznad kreveta :) Opusti se, sve je pod kontrolom ;)

De

Falcon,

14 Mig-29 je sasvim dovoljno za air policing. Za tu ulogu ti ne treba moderni avion.

A Nenad je u pravu – naspram ostatka bivse Jugoslavije Srbija sa 14 MiG-29 I 16 J-22 Orao a I sa PVO S-125 I 2K12 Kub , je super sila.

Д

@ Патриота
Постоји верзија СМ која је предходница верзије СМТ. То је прва верзија из породице 29 која је представљена као мултифункционална ловац-бомбардер. Одликује га нови радар Н-019НП Топаз. Први прототип је направљен од фабричког 9-12 број 4711. Постојало је неколико демонстратора. Борт 999 се користио за испитивање ракета ваздух-земља Х-29Т са телевизијским вођењем те корекционих авио бомби КАБ 500. Борт 331 је први приказан на западу на авио салону у Паризу и прерађен је из основне верзије 9-13. Борт 404 је коришћен за испитивање радара Н-019МП Топаз.

Pe

@alexanto U ovom momentu MiG-29 se nalaze u nivou 1980-ih kojima treba popravka.
„Modernizacija“o kojij se pise, je iskljucivo dovodjenje MiG-29 na nivo da rade, imaju ispravne radare,sisteme i td.
Ne verujete zaista da ce Rusija isporuciti Zuk radar Srbiji,koji nisu uveli ni na svojim avionima?
@Falcon slazem se sa svakom.U nedostatku para za avion, resili su da bar formalno imamo avijaciju, iako je potpuno deklasirana u bilo kom sukobu sa modernim avionom 4 generacije zapadne proizvodnje.
@Nenad nije u pitanuu paranoja, vec objektivan osvrt na moguce pretnje Srbiji.Pre svega,Albanci sa Kosova su jako neprijateljaki nastrojenj, a Hrvatska i Srbija imaju nereseno pitanje granice na Dunavu i u Hrvatska javnost je izricito antisrpska, sto pokazuju brojni vandalski ispadi protiv Srba u poslednjim godinama.
Istina, MiG-29 malo tu moze da ucini, i znatno je bolje sto smo kupili Mil-35 borbene helikoptere.Ovaj MiG-29 je iskljucivo za reklame i slikanje, kao sto je naveo kolega Falcon.

Ne

@ Petrović Dušan

Ovaj Mig 29 sa vođenim raketama zrak – zemlja može biti izuzetno opasan za kopnene snage HV i druge zemaljske ciljeve, a s obzirom na PZO sustave kratkog dometa kojima raspolaže Hrvatska. Kao što rekoh.

Ponekad se pitam : čemu projekt Orao 2.0 ?
Integrirati nosače navođenih raketa zrak – zemlja na Migove kao što je u tekstu iznad i navedeno i mislim da jurišnik Orao time donekle gubi smisao.

Ne bih o tome ,ali ipak :

Imaju li Albanci s Kosova u vojnom smislu dovoljno resursa da budu opasni po Srbiju i vašu vojsku ?!

Dali bi KFOR dopustio jednu takvu suludu “ avanturu “ Albanaca !?

Naravno da ne.

Zar misliš da će Hr uistinu zaratiti sa Srbijom zbog 4 – 5 Ada na Dunavu ?!

Što se tiče vandalskih napada …..
……Hvala Bogu ,vandali kod nas završavaju iza rešetaka i u velikoj su manjini tak da………

toliko o tvom objektivnom osvrtu.

Pe

@Nenad Ja mislim da od tog projekta Orao2.0 nema nista, kod nas ulicu ne mogu da modernizuju dve godine,a ne avion.
Sto se tice vojnog odnosa ka Hr-tu je i pitanje Republike Srpske i td.Prevencija i odvracanje zahtevaju da Srbija ima potentnu vojsku i odnosu ka okruzenju: mrze nas svi, i posebno Muslimani iz Bosne i Albanci.
Kfor je pre sa strane Albanaca nego Srba,i potpuno je moguce da ih puste na neko kratko vreme da upadnu , recimo, u uzu Srbiju gde je 99% Albansko stanovnistvo (sto smo imali 2001) ili da pokusaju da vojno rese pitanje Severa Kosova…
Ja se nadam da su ovi konkretni avioni znacajni za Srbiju kao prelazna faza ka novoj eskadrili savremenih aviona negde iza 2030.

Ne

@ Dušane

Orao 2.0 je politički projekt. Kako je to svojedobno opisao Aleksandar Radić u Defenderu.
Bacanje novca ,da konačno budem konkretan.

O ozbiljnom višenamjenskom zrakoplovu morate početi razmišljati i planirati vrlo skoro kako biste prve prihvatili već za desetak god.

Desetak godina prođu vrlo brzo i u avijaciji nema mjesta za diletantizam.

To smo mi u HR shvatili na najteži mogući način.

Ma

@Petrovic Dusan

I ako si ti u pravu, naime postoje sigurnosni izazovi zapadno od Drine i Dunava kao i u juznoj pokrajini, upravo ovi avioni ne mogu da budu od pomoci jer nemaju niti ce imati odgovarajuce vazduh-zemlja sposobnosti. Za to nama treba nesto kao F-16 u izraelskoj varijanti. U slucaju naglog izbijanja konflikta, potrebna su sredstva kojima moze munjevito da se obezglave delovi ili celokupo neprijateljsko rukovodstvo i pruzi podrska braniocima na terenu dok se ne objavi primirje odnosno ne sedne za pregovaracki sto. Ja ne vidim ko bi mogao da iznese takve akcije ako ne vojna avijacija sa preciznim vazduh-zemlja naoruzanjem.

Pe

@Nenad Iskreno sam se radovao odlicnom dogovoru Hrvatske i Izraela, to bi nateralo i nase da kupe ozbiljne avione.Steta, ali kapitalizam je kapitalizam,i Amerikanci nisu naivni, da dopuste da ih predju u trgovini.Hrvatska tu nista nije kriva, odlicno odradjen posao.

Pe

@Nenad
Ne vidim nista politicko u projektu Orao 2.0 …sasvim je logicna ideja da dobije sposobnost nosenja nove generacije precizne municije, koja se btw razvija paralelno a kako smo i culi prije neki dan to dosta je vec testirano uspjesno….e sad text u Defenderu i A Radic koji u mnogo cemu vidi politizaciju prije svega je to iz nekih licnih razloga njemu znanih..

Ne

@ Mayer

U tekstu iznad jasno je navedeno da se ide u modernizaciju koja će obuhvatiti i integraciju precizno vođenih raketa zrak – zemlja.

Ako misliš da vam odmah treba nešto “brutalnije“ od vaših 29 ki,zašto odmah niste krenuli u nabavu istih?

Siguran sam da biste našli 60 milki $/€ godišnje × 15 god. Po principu otplate kako
smo mi to htjeli izvesti.

@ Dušane

Glede Baraka

Ne, to je katastrofalno odrađen posao i za to nitko neće odgovarati,a to je još veća katastrofa.

I to nakon katastrofe u vezi remonta migova u Ukrajni !

Komentar moje majke koja ima 84 god u vezi Baraka : “kada kramari trguju, budale gube novce“.

Bez obzira na pozadinu propalog posla,mogu reći samo jedno – Ameri ,hvala i Bog vas blagoslovio.

@ Perica

Gospodina A.Radića doživljavam kao realnog komentatora u odnosu na Lazu koji je …… Čist moj dojam.

Orao 2.0 ?
Morete i pametnije potrošiti novce.

Kr

Dušane, hrvatska ima dovoljno i svojih problema. Trenutno nismo u stanju niti za obranu. A nedaj bože da u tom tvom scenariju još i osvojimo komad srbije pa preuzmemo i te probleme.
Žao mi je, morao sam se osvrnuti na to nebi li potaknuo racionalno razmišljanje

П

Говорка се да ће ти авиони бити модернизовани на 4+ генерацију(нови радар ЖУК,наоружање,авионика,заштита итд)пошто је „Барановичи“ врхунски ремонтни завод,а и само био било губљење времена те авионе довести на ниво ових наших 10 авиона нивоа СД(сербска доработка)на руском,па да их после поново ремонтујемо на 4+.Кад се све узме у обзир готово је сигурно да ће РЗ „Барановичи“ све то урадити,супер квалитетно и супер брзо.Дакле ових 4 иду одмах на 4++ ниво.

Dr

@Nenad

Smatram da je sve sto ste napisali veoma korektno i tacno.
Pozdrav za Vas i Hrvatsku.
Srbija i Hrvatska treba da su prijatelji i dobre komsije. Jer sve drugo su besmislice i ispadi pogresnih ljudi.

Ju

@Petrovic Dusan,moram samo da te ispravim ne postoji mesto u Srbiji gde je Albanaca 99%.Najvise ih je u Presevu 90%,u Medvedji je 9%.Zivim u Leskovcu i ovde jos uvek nema Albanaca

ni

daj Boze da krene modernizacija

Odgovori
Pa

Ima li informacija oko nacina dolaska? Transport ili prelet?

Odgovori
Mi

Transport, kao što je bio slučaj I sa migovima iz Rusije.

da

Hvala im puno na donaciji i na svoj pomoći tokom 90ih.

Odgovori
iv

Nebi ja bas to nazvao donacijom nego poslovni model u kome prodajes uslugu vezanu za nesto sto bi verovatno morao da bacis u smece. Kao recimo, kad ja, automehanicar, imam raspadnutog stojadina, ti si uboga sirotinja a auto ti treba i onda ti ga dam ali naplatim svu popravku oko njega. U sustini to nije los posao, sto bi englezi rekli win-win ali to se sigurno neuklapa u rec donacija.

Ma

@ivan1

Pa da, tebe bi taj stojadin kostao da ga se resis a ovako ugradis delova za 500 evra pa naplatis „modernizaciju“ na verziju Mediteran Deluxe 2K evra. Onda tvoj klijent ode kuci i hvali se zeni i deci kako si mu poklonio stojadina zahvaljujuci tome sto ste vas dvojica najveci ortaci, samo modernizacija mora da se (do)plati…

iv

Mayer
Hahaha otprilike tako,. No na kraju dana za 500 evra imas auto koji ce ti sluziti jos koju godinu i zato necu da pljujem po ovom poslu.
Meni licno,ipak je draza logika uzmi novo makar to bio i JF-17

Ma

@ivan1

Ja mislim da bi svi ovde bili skroz ok s ovim poslom da se o tome izvestava realno, recimo kako si ti napisao: poslovni model, mi za vise nemamo, oni zele da zarade i rese se aviona koji im vise ne trebaju i to je to.

М

Значи ипак ништа од Жук радара и домета преко 100Км каквог имају модернији ефови.
Вероватно ће бити модернизован на Н019МЕ из деведесетих. Можда мало јача варијанта.

По овој вести добијамо прва 4 модернизована ( дакле фаза 3 ) мига за 6-12 месеци. Свака част!

У сваком случају добро је модернизовати али не и бацати превише пара јер ће нам служити десетак година. Биће то добар технолошки мост за будуће новије мигове 35 у 2030тим. Одлично за препород и тренинг младих нових пилота наше данас али и у наредних 10-15г

Odgovori
Ai

Ovako bio je text cak i ovde u T6 , modernizacija i faza 3 podrazumeva kompletnu modernizaciju a nas nivo SD varijante je cak bolji od starog vec SM-a ili kako navodis da je drigo nesto SMT razlika SM od SMT je samo u duzini doleta ili vecim rezervoarima i dopuni goriva u vazduhu sto nama nije potrebno a to SM-T znaci T= oznaka za gorivo na Ruskom a ni u cemu se ne razlikuju SM od SMT sem u velicini rezervoara i dopuni goriva u vazduhu! Nama nije potrebna dopuna goriva cak ni dva dopunska rezervoara uz komplikovane misije koje zahtevaju vise goriva dovoljan je jedan potrupni rezervoar i nikako se nece raditi avioni na nivo iz 90tih vec na novi SD nivo a svi novi sistemi i oprema su vec naruceni za svih 14 aviona od opreme za pilote(nove kacige integrisane sa avionskim softverom, uz nove kombinezone koji bolje podnose G sile,itd), avionika, elektronika, sistemi veze ,itd a ako je sve to kupljeno kao i naoruzanje za njih verovatno da ce se i ugradi.. Zato o remontu pisite jedno kao o produzetku resursa aviona kao fazi 1, o uvođenju sistema veza faza 2, o modernizaciji je nesto sto dolazi i to je faza 3. Toliko, pozz i sve najbolje…

Pe

Faza 3 podrazumjeva potpuno novi radar, potpuno novi ubojni sistem.. To kazu odgovorni koji su ugovorili modernizaciju, a ne A Radic… A Radic u textu na enhleskom je upotrebio rec modification sto moze da ima sire znacenje jer se nije htio upustati u detalje koje ne zna pouzdano…inace ovi doradjeni ma nivo SD nazovi imaju vec taj radar nivoa N019M.

Mi

@ Airmaniac

Niste upravu,

Mig-29SD je nasa daza 2 ili ono sa cime su sada nasih 10 migova opremljeni. Mig-29SM je modernizovana varijanta Miga iz sredina devedesetih i dobio je bolji radar koji osposobljava avion da nosi rakete R-77 i da gadja ciljeve na zemlji i moru sa vodjenim raketama. To nasi Mig-29″SD“ ne mogu. Nasi cak nisu ni puna SD varijanta, al ajde bice faza 3 valda.

Procitajte jos jednom kratak clanak o SD varijanti:
https://tangosix.rs/2018/22/08/analiza-sta-predstavlja-verzija-mig-29sd-na-kom-nivou-su-sada-srpske-29-ke/

I onda o Mig-29S, SM modernizaciji iz devedesetih i onima koje su sledele sve do danas..
https://tangosix.rs/2017/22/02/sve-varijante-moguce-modernizacije-srpskih-mig-ova-29/

Pozdrav.

na

miloš77

ako nisam postao zaboravan, radari Fazatron Žuk nisu operativni, možda kineska verzija,

Mi

@ narednik miloje

Postoji vise verzija radara N010 Žuk radara. Neke nisu usle u upotrebu jos, ali neke jesu. AESA varijanta nije kolko znam jos.

Indijci ih imaju u izvoznoj varijanti N010 Žuk-ME (i to od rusa, ne kineza :-) ), i to se spominjalo i to iz usta premijera/predsednika nam bar 10 puta da ce i nasi migovi dobiti .

Ima i poboljsana varijanta verzije iz deveesetih N019ME koju su Peruanci uzeli za njihov modernizovam Mig-29SM (iz ovog veka :-) To je N019M1E sa dometom vecim od 100km. E i to be bilo super ako ne moze N010 Žuk-ME. Nek se vezbaju momci!

Al stvarno Živojin Banković je o svemu ovde vec detaljno pisao. Samo potrazite sve clanke o Mig-29.
Ako sam pobrkao stogod ispravite me.

Pe

Iz vrha drzave je receno da ce biti novi Zhuk radari…nije receno koji, neki Zhuk 3..?! …inace u svim izjavama figurise domet za cilj lovca preko 150 km, prije koju godinu se govorilo o oko 120….Inace na Air India je ponudjen Zhuk FGA-35 dometa oko 160 km za cilj rcs 0,5 m2..a to znaci za cilj od 3m2 preko 200 km..ponudjen kao varijanta za Indijski MCA Tejas….mozda se radi o tom radaru..negdje mora biti prva instalacija pogotovo sto ima malu masu i gabarite, mogao bi u dvosjede :) :)

Ž

Perica

Не постоји Жук 3.

Оно о чему пишете је АЕСА Жук, постоји Жук-А, АЕ, АМ и АМЕ.

Али ниједан још увек није оперативан.

Pe

Tako je Zivojine ne postoji zato sam i stavio upitnik, ali zato postoji tkz Zhuk 3D koji je upravo ono sto ste opisali. Ja sam samo nagadjao sta moze biti.

Ž

Нигде нисам видео ознаку Žuk 3D.

Ако Руси у својим МиГ-овима 29К и КУБ као и у МиГ-35 још увек немају оперативне АЕСА радаре онда је бесмислено мислити да ће наши 9.12 и 9.13 добити такав радар.

По свему судећи неће бити новог радара, чак ни обичног Жука-МЕ већ ће то бити вероватно дорађени постојећи радари на ниво Н019МЕ или М1Е.

Pe

Postoji takav opis u nekim starijim clancima….i jos uvijek na Wiki se moze naci…gde se navodi da se pod 3D tim definisao prvo radar FGA-29 pa zatim FGA-35 koji su AESA radari..a koji su ono sto ste naveli. U principu je to bila oznaka za novi AESA radar. Taj MiG-35 koji bude uveden u rusko naoruzanje ce biti sa AESA radarom, kako se najavljuje. Znacemo ubrzo

Po svemu sudeci Zivojine vi iznosite svoje takodje slobodne procjene, da radar nece biti novi. Miloradovic je iznio da ce radar kao i kompletan NNS i paket ostalih senzora i opreme biti potpuno novi u Januaru.
Ja sam nagadjao koji bi to bio radar.
Inace mislim da je i doradjeni M1E je sasvim dobar. Ima vise iteracija tih doradjenih…

Mi

Gospodine Bankoviću, sada kada znate evidencijske brojeve, šta nam možete reći o ova 4 vazduhoplova? Sati naleta, godine proizvodnje itd.?
Takođe, kakve su varijante ‘dorađivanja radara?
Hvala.

Odgovori
ra

Да нису само повучени из употребе због истека ресурса и Белоруске набавке Су-30 па донирани нама након дужег боравка на некој стајанци неког аеродрума???

Ž

Свакако да Белорусија има вишак ових авиона и да донирани примерци нису летели неколико година.

И када буду увели у употребу 12 Су-30СМ њихови МиГ-ови 29 летеће још неколико година.

Ma

>>па донирани нама након дужег боравка на некој стајанци неког аеродрума???

„nakon duzeg boravka“? da, da, na otpadu. Mozda gresim ali na avionima se jasno vidi da su proveli napolju odredjen broj godina. Boja izgleda bukvalno kao na eksponatima izlozenim na livadi muzeja avijacije u Kijevu.

ra

Па наравно бога питај када су их повукли из употребе модернизована је једна ескадрила на стандард БМ и они лете у Белоруском РВ и узели су Су-30, на неком старијем члабку Т6 о Белоруском РВ има и слика модернизоване верзије са системом за точење горива у ваздуху и занимљиво бројем 05 плави па ме занима шта смо ми то добили ?

Br

Nista od zhuka izgleda. Mozda i bolje nego da previse para upucavaju u lovce koji i ovako imaju vazniju namenu u air policingu nego u nekakvom ratnom sukobu pored toga da im nije ostalo puno. Ima jos dosta mesta ce gde se treba isprsiti. Mozda nabavom veceg broja V-Z projektila projekat Orla i gubi na smislu. U ostalom videcemo sta ce biti sada kad nema hrvata nema ni razloga da se vucic kurci. Piloti ce nauciti nove stvari kao bvr borba i V-Z deljstva npr. a ionako ovi avioni nece nadziveti NATO.

Odgovori
Pe

Bice i Zhuk

So

Uskoro će i oni u „Guli-guli“

Odgovori
ni

jel postoji analiza stanja i plan zanavljanja lovacke avijacije? sta je trenutno stanje i odgovornost ljudi za isto? potrebe RV i razne restrikcije mnogobrojnim kapitulacijama. sta smemo a sta ne? razumem cutanje aktivnih vazduhoplovaca, ali neka neki penzioner kaze gde se nalazimo. ne dozvolite da nas vulin i vucic zamajavaju.

Odgovori
љ

ПУТИНОВИ моћни мигови много лепше звучи него ЛУКАШЕНКОВИ моћни мигови тако да потпуно неосновано могу да закључим да да је прва руска тура 9.13 много моћнија, боља и убојитија него белоруски иако су практично исти.

Odgovori
Ma

@ -ljepomire Biće da nisu isti 9.13, isti su samo na papiru, a Belorusi su jako pedantni i održavali su svoje 29-tke vrhunski, tako da će ova 4 aviona zapravo biti najbolji deo naše LA. Posebno kada budu modernizovane, a po rečima XY biće po svemu sudeći modernizovani na standard BM. I više nego dovoljno za naše potrebe.

Br

Nije ni bitno na koji ce se nivo modernizovati vec da ljudi koji treba da lete mogu to i da rade.
Nikad Srbija nece moci da porazi svetske sile ali za borbu sa okolnim rivalima u slucaju neke agresije oni i te kako mogu da zavrse posao u sastavu sa orlovima i g4(nebi ni 21 otpisao),mogu naneti ozbiljne gubitke po njihovim strateskim ciljevima.
To je sustina cele price.Rat nije resenje i nece se voditi u vazduhu,bar ne u Srbiji. Srbija se pokorava jedino čizmo.Vazduh je nas samo dok nato tako zeli.
Mislim da resenje za srbiju nisu migovi 35. Oni su vrhunska modernozacija 29-ki.
Vise bih voleo da se srbija okrene saradnji sa Nemackom i Francuskom u proizvodnji aviona 5 geneeacije,ili cak sa nekom drugom zemljom recimo Kinom,S.Arabijom…
Tu postoji veca korist. Mi necemo moci kupiti vise od 1 eskadrile aviona niti nam trebam ali proizvodnja odredjenih delova za novi avion u saradnji sa nekom zemljom ili zemljama bi bila prava stvar. Osvakanje tehnologije,odrzavanje i generalni remonti,zaposljavanje strucnjaka u obuka istih….i na kraju kupovina.
Vrh

Odgovori
ve

Brko jeste sve Njemci i Francuzi vuku za rukave Srbiju da zajedno proizvode avione.Da hoce da otvore neku fabriku usisivaca ili pegli bilo bi super dok ne pocnemo zajedno da proizvodimo avione 5 generacije.

Br

Jeste u pravu si niko nas ne vuce za rukav ali trebamo se nametnuti.
Recimo dobri smo u izradi softvera za avione.Skoro sam razgovarao sa jednom mladom devojkom koja je bila djak generacije na Etfu i nudjeno joj je da razvija softver za modernizaciju naseg orla ali to se nije dogodilo iz njoj poznatih razloga.
U toj oblacti nemci nisu ispred nas a kao adut mozemo da pridodamo i jos neke segmente iz oblasti inzenjeringa koji su vec ispitani u nasim vojnim razvojnim institutima za avion koji smo pre 20 godina razvili i skoro poceli da ga proizvodimo.
Diplomatija je osnovna karika a verujem da bi veliki vodja uspeo da iskuka saradnju.
Pa cak i da nece nemci,kinezi su nam duzni.Setite se f 117. Stelt tehnologija nam je na dohvat ruke jer ce je Kinezi podeliti sa nama ako dovoljno dobro zamolimo.S.Arabija ima novac ali ne i znanje. Sa njima bi mogli da proizvodimo avione a trziste koje oni imaju je ogromno.

Iv

Brle lepo me nasmeja.Kinezi ce podeliti sa nama stelt tehnologiju ako zamolimo,hahaha imas pivo od mene.Kinezi ne znaju gde se Srbija nalazi na mapi a isto tako Francuzi i Nemci.Mi imamo inzinjere, mi nemamo najprostiju radnu snagu,elektricare,limare,molere,varioce a koli inzenjere.Oni sto su i nesto vredeli odavno su otisli.Ne znam sta su nama Kinezi duzni, pre bih rekao da smo mi njima duzni zbog silnih kredita sto smo uzeli od njih.Migovi iz 80tih, na zalost to je nasa tehnoloska realnost a i nase mogucnost.Pa pogledah nase najbolje fabrike, sve prljave tehologije,livnice,valjaonice,cementare,fabrike kotlova,plasticne ambalze itd, sve prljave tehnologije,sve sto na zapadu izbacuju ovde je a mi cemo da pravimo avione sa Kinezima,i kao dobri smo i visokoj tehologiji.Lepo si me nasmejao stvarno.

Br

Pivo nikad na odbijam osim ako ne moze da stane.
Problem u gledanju dali mi nesto imamo ili znamo se razlikuje od ugla gledanja i ko gleda.
Za sve ove zanate koje si moj dobri sagovornice nabrojao ja znam da ih u Srbiji ima a isto znam da za razvoj neke ozbiljne tehnologije ne moras imati sve strucnjake u proizvodnji vec jednog konstruktora i nekoliko ozbiljnih inzenjera u zavisnosti sta se proizvodi.Ono sto ne proizvodis to kupujes ali za to sto kupujes trazis da se proizvodi u tvojoj zemlji. Tako se krade tehnologija(Tako su rusi uradili 90 i pocetkom 2000) i obucava kadar.
Jednu stvar da napomenem kja je bitna. Samo ako nesto u startu odbijes ili ne verujes da mozes da budes dovoljno uporan da zavrsis do kraja tu si u startu izgubio.
Istorija je puna primera.
Nikola Tesla
Cerska bitka
Solunski front
Na kraju krajeva cela SFRJ u vojnom pogledu(t84,g4,orao,jastreb…) sve je to nastalo kao plod jednog velikog truda iako tad mnogi kao i sad misle da mi to nismo mogli.

ve

Brko Srbija u avio industriji ima svoje mjesto ako se ugleda recimo na Svajcarsku koja sa programom pilatusa pravi dobar posao.Dakle da Srbija napravi dovar avion za pocetnu obuku vojnih i civilnih pilota,da na bazi toga dodje do nekog malog transportnog aviona ,aviona za gasenje pozara,da proizvodi bespilotne letilice za civilnu i vojnu upotrebu.Pusti avione 5 generacije i ne zanosi se idejom da su Njemci i Francuzi prijatelji Srbije .

Vs

Za gospodina Brku.. softver.. imaš milijardu Indijaca koji pišu za programe za sitne pare.. đak generacije obicno ide vani.. imam primjer iz izreka porodice..plata je start oko 5000.. za dvije tri godine..10 000 EUR/ mjesec.. i ona da radi za vojsku srbije ;) Srbija trenutno ne može da napravi kola.. a kamo ki kakav ozbiljan avijon.. evo kvalitetan pistolj nismo u stanju napraviti.. treba biti realan.. ovi migovi si puna kapa.. da se odrzi trenazni proces..air policeing.. i to je to

AL

Evo oborili Indijci danas sa Migom 21 Bizon(najverovatnije sa R-77) Pakistanski F-16, ali nema veze nek od e Falcon da im kaze kako to nista ne valja i da je F-16 nepobediv u vazduhu…..
Mislim da cemo videti jos koje obaranje u narednih dan-dva.

Odgovori
ve

Da li je potvrdjeno da je indijski Mug 21 oborio pakistanski F16?Indijci su takodje izgubili jedan Mig 21 da li znate koji je tip aviona odgovoran za njegovo obaranje ili je mozda skinut od strane PVO Pakistana?

ke

Mig 21 Bison je sada kakav bi trebao biti nas mig 29 posle modernizacije.

Mi

Stvarno? Gde si to citao? Podeli izvor sa nama.
Ne branim Falkona nego me cisto interesuje.
Pre ce biti da je suprotno, i potvrdjeno da je najmanje jedan Mig-21 Bizon oboren. Mozda i dva.

Pe

Da ocekujemo zanmljive vijesti nazalost.

Pe

Pogresih malopre, na gardianu je definitivno bison, ali videh na nekim pakistanskim hawk….

Ma

Za tu tvrdnju nigde nema dokaza. Ono sto mene zanima je gde su im ti famozni Su-30MKI? Zar nije to multifunkcionalni avion? U situaciji kad de fakto napadas zemlju koja ima F-16, kakvog smisla ima slati tamo Mig-21…

De

Nema za sada nikakvih dokaza da je Mig-21Bison oborio F-16.

Za sada sta se zna da se srusio jedan Indijski Mi-17 I da je moguce da je jedan Indijski MiG-21 oboren a pilot zarobljen.

Ne zna se zasto je Mi-17 se srusio – da li je bio oboren ili da li je to bio tehnicki kvar.

Pe

@AL-41F1 U danasnjem dobu, kada svi imaju smartphone, neko bi izbacio sliku do sada da je to tacno.
Ono sto je sigurno – oboren je MiG 21 od strane F-16, sto je potpuno ocekivan ishod.
MiG-21 je legendarni avion, fantastican tehnoloski skok, do MiG 15/ i MiG 19, pre svega na planu upravljanja (MiG-15 je imao mehanicko upravljanje, a MiG 21 hidraulicno i elektricno).
Ipak, Mig 21 nema sta da trazi u sukobu sa modernim lovcima – razlog zbog koga nasi MiG-21 nisu ni leteli 1999.

La

@Petrovic Dusan
U moru bezobrazluka ovaj se definitivno izdvaja.
Bez obzira što je postavljen video kako pakistanci sa svojim pilotom koji je leteo na JF17 slave obaranje indijskog aviona ovde čitamo:
„Ono sto je sigurno – oboren je MiG 21 od strane F-16, sto je potpuno ocekivan ishod.“
Znači jedino što je sigurno je:
a. neznaš ništa
b. običan si provokator
c. jako si bezobrazan
Ja tipujem na sva tri!

P.S. Spremi lekiće kada objave koja ljuta makina je oborila pakistanski svemogući F16….

Pe

@Laza Dr Lazarevič
Postovani, vrlo ruzan komentar, umesto bioo kog argumente iznosite licne uvrede.
Nema nijednog dokaza i oborenom F-16, cak ni o tome, da je F-16 ucestvovao u vazdusnom boju.
Jedino sto je sigurno je oboren Indijski avion MiG-21.
Pre nego sto nesto pisete o modelu aviona, pogledajte bar na internetu malo o toj letelici.
Da Vam pomognem, F-16 je najuspesniji lovac 4 generacije na svetu, proizvedeno je serijski preko 4500 komada najrazlicitijih modifikacija, i od 1970-ih se taj avion pokazao jako dobro u svim mogucim sukobima sirom sveta, a ima i veliki broj apsolutno neospornih vazdusnih pobeda, i vrlo malo gubitaka.
Takodje ima jako kvalitetan motor sa dugackim resursom, a proizvodi se i dan danas u najmodernijoj varijantu blok 70 V, i cak se Indiji nudi na prodaju u jos savremenijem obliku ( o cemu mozete procitati izvrstan clanak na ovom sajtu).
Dakle, moje divljenje prema ovoj kvalitetnoj letelici je zasnovano iskljucivo na neoborivo dokazanim cinjenicama.
Moze da Vam se ne dopada, mozda mislite da je bolji Orao-Soko, ili neki drugi avion – ipak ne mozete osporiti izvanredne rezultate americke vojne industrije postignute ovim avionom.

Pe

@Petrovic Dusan

Sve sto ste naveli stoji, ali dosta navedenog su podaci izvan konteksta takticke upotrebe. Kljucno u svim sukobima je bila izrazita vazdusna premoc strane koja ga je koristila uz podrsku Awacsa koja je bila mozda i kljucna… uz tehnolosku inferiornost protivnika!

Ne

Evo ,samo da vas podsjetim na nedavno obaranje izraelske F – 16 l Sufa od strane Sirijaca.
Sada i pakistanskog F – 16 .

Još ranih 90 ih obaranje F – 16 ice od strane bosanskih Srba. Oboren je i jedan iznad Srbije 99 te.

Definitivno F -16 nije neoboriv i ne razumijem zašto nebi mogao biti oboren raketom R 77 lansirane s jednog Mig- 21 Bison koji je i dan danas u inventaru IAF a.
Očito s razlogom.

Inače, u ratnim sukobima sve strane kriju vlastite gubitke kao zmija noge
te po meni i nije čudno što ovo obaranje nije potvrđeno.

Pe

@Nenad Nijedan od ovih F-16 koje ste naveli nije oboren u vazdusnoj borbi, vec dejstvom PVO.Ja govorim o vazdusnoj borbi medju avionima,a ne dejstvu zemaljskih raketa PVO protiv aviona.

Mislim da je vec jasno da Indija nije oborila F-16, ili bar nema ni najmanjeg dokaza o tome, osim izjave same Indije.

Ba

Joj, pa obarali su ga Grci u par navrata- Prvo sa Miražom F1, pa potom sa 2000. To je bio blok 40- a skinut je sa Magic2 raketom maksimalnog dometa nekih 15km. Toliko o tome.

Ma

Evo izvora o obaranju pakistanskog F-16 od strane indijskog mig 21 Bizon, raketom R 73 Vympel. Zvuči neverovatno zaista.
https://www.strategic-culture.org/news/2019/03/06/its-mig-21-versus-f16-over-kashmir.html
A za obaranje indijskog mig 21 tvrde da je zaslužan JF 17, a ne F 16.
Tekst kaže da je sa indijskog stanovišta njihov mig 21 Bizon ekvivalent sa pakistanskim F-16 A i B.

Es

Ljudi ako „veliki“ procitaju Vase komentare otpustice svoje analiticare. Pa vi cete napljuvati ili podici u zvezde i pak fa i raptora. Zavisi kojoj opciji ste naklonjeni. Kada nemate nista, bilo sta je pomak napred. Treba obuciti nove pilote. Vreme za to se meri od 5 godina pa na dalje. Sta vredi da smo kupili i SU 50 ili F22. Ko bi pilotirao sa njima ? Ovo sad ide bas kako treba. „Vidim“ ja tu jos nekih MiGova u daljini. Kada se savlada gradivo na ovim dobice se naredna generacija. I da, star sam pa lako zaboravljam. MiG 35 nema blage veze sa MiG29. Cak ni zmaj nije isti (veci je 35) blize za uporediti je Su 27 i 35…vizuelano. A sve ostalo, blage veze nema. Totalno razlicite letelice.

Odgovori
Ž

Да, јесу различите летелице али није МиГ-35 баш толико већи од старијих верзија МиГ-а 29. Разлике у димензијама су незнатне али зато МиГ-35 има доста веће масе, почевши од масе празног авиона, преко нормалне полетне до максималне.

Д

Нешто о изменама на овој верзији Ова верзија тј МиГ 35 представља друго покољење породице Миг 29. У много чему је револуционаран у односу на старију браћу. Захтевано је да се што је више могуће задржи основни облик летелице и њене димензија уз услов повећања допунског горива и електронике. Ипак летелица је повећала димензије додуше не много. Змај је дужи је за 200 мм, а поклопац кабине је виши за 40 мм. Повећана је дужина ласте међу гондолама мотора, ваздушна кочница има само једну секцију увећане површине, на предњим крајевима стабилизатора појавили су се „зупци“, уместо једног (17квм) појавила су се два падобрана за кочење (13квм сваки), повишено је место седења пилота, у задњем делу поклопца кабине оформљена је антена аутоматског радиокомпаса, на крилима су елерони повећане површине што је повећало управљивост при малим брзинама и великим нападним угловима, ојачана је конструкција крила која је омогућила повећање корисног терета до опште масе од 4500 кг на осам подвесних тачака (уместо ранијих 6) На 6 унутрашњих је могуће качити терете до 1000 кг а на два спољашња до 500 кг. Укинуте су „шкрге“ а заштита усисника је остварена решеткама по истом принципу као на Су 27 што је довело до повећања обима унутрашњих резервоара са 6000 на 6250 литара горива Комплет граната за топ је смањен са 147 на 100 граната што је повећало обим резервоара у левом крилу. Уграђен је нови радар који има наземни режим рада, картографију, синтетизацију итд. Примењен је fly by wire систем јер је прекомпозицијом летелице тежишна тачка отишла још више уназад па би класично управљање још нестабилнијом летелицом било немогуће, летелица је дигитализована и има три колор многофункционална ЛЕД дисплеја. Такође је примењено дигитално управљање моторима (FADEC). Примењива су и вођена оружја ваздух земља.

Ž

Закрилца је МиГ-35 наследио од палубног МиГ-29К, зато имају доста већу површину. Може се слободно рећи да је К родоначелник нове генерације МиГ-а 29 која је у принципу настала на основу старог МиГ-29М 9.15.

Д

Заборавио сам оно најважније – летелица је унифицирана тако да је сада и двосед са истим радаром као и једносед тј потпуно је борбено оперативан као и једносед. Потпуно је и конструкционо иста летелица с тим да се код једноседа на место предвиђено за другог пилота ставља додатни резервоар за гориво. И тај већи капацитет горива је једина разлика између једноседа и двоседа. Код двоседа оба места су потпуно функционална у свим условима летења (обука, борбени услови). Тачније са оба места је могуће управљати летелицом како на земљи тако и у ваздуху.

Pe

@Дејан Sve je to lepo, steta da nisu uradili to jos 1990-ih, ali je veliki pitanje da li ce ikada preci u serijsku proizvodnju u uslovima sankcija, i smanjivanja ruskog budzeta, kao i u ulaganja u RSVN (raketne strateske sisteme) naustrb projekata SU-57 i T-14,koji su i vazniji od MiG-35.
Treba imati u vidu

Ne

Bolje je da smo prvo poceli modernizaciju sa pvo, a onda tek avioni, znamo kako smo prosli u nato bombardovanju…

Odgovori
П

Авион МиГ-35 ије потпуно нов,нема готово ништа заједничког са авионима МиГ-29 било које верзије,осим што их производи иста фабрика и имају веома сличан или исти визуелан изглед.то је потпуно ниов авион 4++ генерације.

Ni

Verujem da će se obistiniti najave vezane za modernizaciju i sve će to biti dobro,ali samo ukoliko je prelazno rešenje,do nabavke zaista novih modernih,višenamenskih aviona. Mi realno gledano ćemo imati 11 borbeno sposobnih aviona. Mišljenja sam da bi nam ulaganja trebalo da budu takva da u budućnosti imamo bar dvadeset,kako bi uvek bila ispravna puna eskadrila od 16 aviona,dok najvise četiri mogu biti na bilo kojoj vrsti održavanja. Ako se bude radilo o dvosedima koji su jednako borbeno sposobni kao i jednosedi. U sukobu većih razmera,videli smo,toliki broj aviona je jednostavno mali i težište odbrane pada na PVO jedinice. One su sledeće koje bi trebalo adekvatno modernizovati i opremiti,kao primarni adut odvraćanja.

Odgovori
Ni

Da li se uopšte zna godina proizvodnje aviona 02,05,16,52?
Kao što sam i mislio , svi su jednosedi 9-13,da je bilo srece da smo bar jos 2 jednoseda dobili bilo bi ekstra,pošto već imamo 3 beskorisna dvoseda,koja služe uglavnom za obuku,a o njihovim ratnim sposobnostima necu ni da govorim… nadam se da cemo uskoro modernizovati sve ovo da lici na nešto,i da cemo vidi što pre da krenemo da razmišljamo o MIg-35… Ali mnogo je bolje nego što je bilo pre,ono je bilo katastrofa.

Odgovori
ID

Ovde je već pisano o ovome.
Da li ima svrhe raditi neku „veliku“ modernizaciju kada su ti avioni na kraju životnog veka? Da li ima mozda prevoditi analogni avion na digitalni? Koliko to sve košta i šta sa novom opremom kada kada ostatku istekne resurs? Ja volim da kažem da posle pre prepravke Golfa 2 na Golf 6 on i dalje ostaje Golf 2…Tj. ostaje Lada u konkretnom slučaju. Lepo je što su došli, sigurno da od ozbiljne modernizacije nema ništa. Ostaje samo sporno pitanje cene. Sada se cifra i ne spominje, jer je onih čuvenih 185 miliona za rusku „donaciju“ mnogo. Realno više nego dovoljno. Ja mislim da se za te pare moglo kupiti nekoliko novih aviona. Neka sa srećom služe i ne zatrebaju.

Odgovori
Ž

Ми не знамо колико је до сада потрошено на дониране руске и наслеђене авионе.

Урађена је Фаза 1 а на делу авиона и Фаза 2.

Ако узмете у обзир да је планирана набавка веће количине резервних делова, ремонти мотора и набавка наоружања које је веома скупо, онда 185 милиона евра за 10 авиона и није нека велика цифра.

Могли сте да урадите само 1. и 2. фазу и да не извршите модернизацију, не купите делове, земаљску опрему и наоружање.

У том случају то би коштало далеко мање можда 30-40 милиона.

Pe

Ovi donirani avioni su tek u prvoj trecini svog zivotnog vijeka…toliko se zna (to rece onaj iz zavoda Baranovichi). Tako da mi nije jasno otkud vam takva ocjena.

Inace sta je ‘ozbiljna modernizacija’?
Koji je to nivo modernizacije isplativ i ozbiljan? U kojem pravcu je moguca? Koja je nama potrebna?
Ovi su pitanja kojima se sigurno bavio neki strucni Vazduhoplovno tehnicki tim koji ima uvid u sve bitne detalje…ne ide se sa takvim ocjenama pausalno tipa jasno je…

Pe

Verujem da je ovo najjeftinija moguca varijanta koja ima iole smisla,ako Srbija uopste zeli da ima lovacku avijaciju, pod uslovom da je neko resi oda Srbiji treba taj rod vojske.
Da li neko zaista ocekuje da Rusi ugrade u nase MiG-29 svoje najsavrenije radare, kao sto su Zhuk za Mig 35 i td?
Cak i da oni hoce, to bi kostalo mnogo vise nego sto Srbija moze da plati.Zbog bliskosti Srbije sa NATO,ne verujem da bi Rusi rizikovali da njihove vojne tajne dodju u ruke NATO, i ne bi ni dozvolili da se ugradi vrhunska oprema.
Dakle, rec je o jednom kvalitetnom remontu, i kozmetickoj modernizaciji nekih delova, koji se mogu dograditi bez rizika po Ruse, da „procure“njihove vojne tajne na zapad.

Pe

Zanimljivo….koliko je Srbija spremna da odrijesi kesu?? ..ne znamo ni sta nam je nudjeno ni koliko se mozemo isprsiti a izgleda da se ima cime sada…
Koliko smo to bliski sa NATO..ako izuzmemo one nazovi vojne vjezbe?? vecina tih aktivnosti su neke stabne vjezbe ispred Desktopa, ali tu se racunaju i vjezbe koje bilateralno imamo sa susjedima kao Madjarima i Rumunima, neke zajednicke patrole i slicno tome itd..
Prave borbene vjezbe su sa Ruskom Vojskom a i sa Vojskom Bjelorusije..to su cinjenice. Mene je iznenadio podatak da cak VS i Vojska Belorusije ima cak 39 zajednickih aktivnosti gdje im je VS prakticno najveci partner posle Rusije!
Tako da price tipa kako eto sto samo nismo u NATO ostavite po strani…ko zna mozda se i ne potpise novi IPAP sporazum ili bude drugaciji nego postojeci.

ID

@Perica
U prvoj trećini svog životnog veka? Mig 29 star oko 30 godina.
Da nije malo komično?

ra

Господине Банковићу наравно да ће летети али само оних 12 који су модернизовани на стандард БМ ови остали су изгледа давно приземљени.

Odgovori
Al

Ako vas interesuje na koji nivo ce biti modernizovano MIG 29, pogledajte video od 29.52min.Svakakvig se gluposti ovde napisalo , a covek lepo kaze , i to vise puta !!

https://youtu.be/A6jbbwAyvns

Odgovori
Al

Avioni ce biti modernizovani na standard izmedju SM I SMT,verovatno neka nasa varijananta,bas je i receno na ovom portalu pre neki dan .. .Uz produzenje ,resusa samih aviona koji nisu mnogo habani ,ocigledno i po slikama,i po tehnickoj dokumentaciji,avioni ni pola radnog veka nisu odluzili .Ove 29-tke su verzija 9.13 sto znaci novija bolja varijanta od starta,bice ozbiljno modernizovani .A to je i novi radara,nove rakete …Je naravno vise verujem coveku ko je upucen u sve to a to je gospodin Miloradovic .Gospodina Radica uz duzno postovanje ne cenim,toliko o tome.

PS „FALCON BORN IN THE USA“ leci se prijetelju ,idi u Rumuniji poseduju vrhunske FALCONE ,starije od boga tri dana ,da budm precizniji iz 83 godine,copavi bio tek tri godine mrtav ,sto bi ti amerikanofil rekao,“vrhunski avioni“…prvo su ih „jahali“ amerikanci“ 20 godina pa Portugalci jos 15 godina,sada ih jasu Rumuni,nema sta „vrhunske masine pune zivota“…Zivotom garantujem da nasih 14 ,29-tki imaju manje sati naleta , sve sa J-22 i G-4 zajedno ,kada se sabere .Od jednog „Rumunskog falcona“ … Pravac la Temisoare .

Odgovori

Ajde nomoj zivotm, stani nekim parama, posebno oko ovih gluposti koje si napisao oko zivotnog veka i modernizacije, ja cu odmah da prihvatim opkladu.

Te

@Aleksic
Boss. The idea is not how much hours they flyed, but how much life is in it.
If we took a 15-20 yo MiG-29, who flyed 2000 hours, we’ll see that his resourse is no more than 500-700 hours.
Each ’16 has 4500 hours to spend. This means more 20 years, if we’ll fly it 220 hours/year. They went through structural reinforcement programs and their life can be prolonged up to 8000 hours. The electronics, wires, engines are not from the original aircraft. They can be upgraded further to V, wich is the new MLU level. By the way, the portuguese mainlt kept them in storage and do not fly them much.
They are definetely not top notch, but they are not something to not be taken in consideration..

Te

Agree that western technology is not cheap, that is a sure thing, but we are not so poor after all. GDP 239,44 bil USD in 2018.
https://www.statista.com/statistics/373193/gross-domestic-product-gdp-in-romania/

Te

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

@Branimir da, cijeli HR paket je bio (prvobitno dok su bili dostupni podaci) 999 milijuna, a PDV 160 milijuna eura. PDV se ne plaća na rabljenu robu tj. na avione. To iznosi 400 milijuna eura za rabljene avione i 600 mil nove opreme (na koju se plaća PDV) Što znači da su sami rabljeni avioni…

25. Mar 2025.Pogledaj

NixPix na: Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

Blue, ok, nisam dobro napisao, no postoji razlika između nadogradnje i modernizacije. Nadogradnje su tehnički zahvati koji poboljšavaju performanse bez promjene temeljne arhitekture stroja ili sustava. Modernizacije su pak znatno širi i strateški zahvat – prijelaz na viši standard ili verziju.

25. Mar 2025.Pogledaj

Branimir na: Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

Blue Kakvih 100 milijuna eura je Hrvatska platila po avionu??Ako računaš obuku,simulator, rezervne dijelove i osnovno naoružanje za avion 4,5 generacije onda je ta cijena..Inače sam Rafale nas je ispao oko 50 milijuna eura..

25. Mar 2025.Pogledaj

Blue na: Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

@NixPix Modernizacija nikako ne moze biti “nabavka kacige” niti kupovina “dodatnog naoruzanja”. Modernizacija kao sto sama rec kaze podrazumeva modernizaciju odredjenih sistema na samoj avionu, to moze biti radar, spektra, novi motori, instalacija novih sistema i podsistema koje na primer nema F3 ali ima F4… Pitanje od milijardu dolara na koje ministar nema odgovor je…

25. Mar 2025.Pogledaj

NixPix na: Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

Nadogradnje su predviđene samim kupoprodajnom ugovorom i namjera MORH-a na čelu sa Anušićem je pratiti u stopu nadogradnje zrakoplova koje provode Francuzi. Javno je već iskomunicirana tehnička podrška proizvođača od - do datuma, te je prošle godine saborsko povjerenstvo za obranu dalo zeleno svjetlo za novi ugovor u vezi te tehničke suradnje oko održavanja zrakoplova.…

25. Mar 2025.Pogledaj