Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024

Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

5. sep 2024

Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

4. sep 2024

Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi

3. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Veliki aero-miting u Vršcu 22. septembra: Učešće RV i PVO, Policije, domaće i inostrane generalne avijacije

2. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Daso će Srbiji isporučiti prvi Rafal 2028. godine

29. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku 12 višenamenskih borbenih aviona Rafal za 2,7 milijardi evra

29. avg 2024

„La Tribune“: Francuska i Srbija okončale pregovore o nabavci Rafala; Vučić: Još nije gotovo

27. avg 2024

Slovenački Pipistrel nastavlja sa osvajanjem projekata u američkoj vojsci: Posle Virusa, Sinus za Marince

22. avg 2024

[RECENZIJA] Jedan od najboljih: „The Blue Max“

20. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci već 10 dana dejstvuju unutar ruske teritorije, uspešni napadi na vazduhoplovne baze u Rusiji, pogođen i aerodrom sa avionima MiG-31I koji nose rakete Kinžal

16. avg 2024

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

15. avg 2024

Poljska potpisala sporazum za nabavku 96 borbenih helikoptera Apač

14. avg 2024

Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

13. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci napali rusku Kursku oblast, postignut prvi dokazani pogodak borbenog helikoptera FPV dronom

9. avg 2024

Istovremeno sa Srbijom, Saudijska Arabija vodi pregovore o nabavci francuskih borbenih aviona Rafal

8. avg 2024

[ANALIZA] Vučić ponovo najavio isporuku naoružanja za koje je mislio da neće stići: Šta sve od RV i PVO tehnike Srbija čeka da joj se isporuči?

7. avg 2024

Šta smo uočili na premijeri prvih borbenih aviona F-16 koji su isporučeni Ukrajini

6. avg 2024

Zlatni Jeleni: Major Robert Jelen odlikovan Zlatnim letačkim znakom, 40 godina nakon svog oca Marjana

2. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Međusobni napadi na vazduhoplovne baze, zapadni mediji pišu da borbeni avioni F-16 već lete iznad Ukrajine

2. avg 2024
U Belorusiji izvršena primopredaja 4 lovca MiG-29 za srpsko RV i PVO, isporuka najverovatnije do kraja godine
Beloruski MiG-ovi 29 u Srbiju stižu nakon završenog remonta koji je počeo 22. februara / Foto: Ministarstvo odbrane

U Belorusiji izvršena primopredaja 4 lovca MiG-29 za srpsko RV i PVO, isporuka najverovatnije do kraja godine

Drugog dana zvanične posete Belorusiji, ministar odbrane Aleksandar Vulin prisustvovao je primopredaji 4 lovačka aviona MiG-29 između Ministarstva odbrane Belorusije i Ministarstva odbrane Srbije, koji su od danas i formalno u vlasništvu Srbije, saopšteno je iz tog Ministarstva. Kako navode, tokom posete ministar Vulin obišao je i 558. avijacijski remontni zavod u mestu Baranoviči gde se nalazi i istoimena vojna vazduhoplovna baza u kojoj su stacionirani beloruski MiG-ovi 29, a koji će u našu zemlju stići nakon završenog remonta koji je počeo 22. februara.

– U protekle dve nedelje stručni tim Ministarstva odbrane i Vojske Srbije je, zajedno sa svojim beloruskim kolegama iz Ministarstva odbrane, AO „Belteheksport“ i 558. remontnog zavoda, izvršio prijem četiri aviona MiG-29 sa pratećim kompletima zemaljske opreme.

Avioni su odmah predati na generalni remont i modifikaciju opreme kako bi bili opremljeni kao i ostalih 10 aviona koji sada štite nebo Srbije. Beloruski MiG-ovi imaju dvostruko duže vreme patroliranja u odnosu na starije verzije MiG 29. – ističu iz ministarstva.

Ceremonija primopredaje / Foto: Ministarstvo odbrane

Tim povodom, ministar Vulin govorio je o rokovima, istakao da su oni dogovoreni i precizni i dodao:

– Računamo da ćemo u najkraćem mogućem roku završiti prvu fazu, fazu remonta, a onda i drugu fazu modernizacije. Mi ćemo imati 14 MiG-ova na nivou generacije 4+ što znači da su jedni od najsavremenijih aviona na svetu. Naši piloti sada mogu da računaju na časove naleta kao u vreme JNA, mogu da računaju da će upravljati najsavremenijim sredstvima. –

Prijemu MiG-ova 29 prisustvovao je i komandant RV i PVO general-major Duško Žarković koji je istakao da su „srpski piloti spremni za još četiri aviona“:

– Imamo dovoljan broj pilota, podižemo nivo njihove obučenosti i spremni smo za prijem ova četiri aviona. Istovremeno sa prijemom ovih aviona mi u Srbiji raspolažemo avionima na kojima se vrši obuka. U poslednje vreme smo imali obuku petorice pilota koji su završili preobuku u inostranstvu kao i dvojicu pilota koji su preobuku završili u 204. vazduhoplovnoj brigadi. –

„Srpski piloti spremni za još četiri aviona“ / Foto: Ministarstvo odbrane

RV i PVO trenutno raspolaže sa 10 aviona MiG-29 od kojih je 6 primeraka Rusija donirala Srbiji decembra 2016. godine. Među njima se nalazi jedan jednosed MiG-29A 9.12A, tri jednoseda MiG-29 9.13 i dva dvoseda MiG-29UB 9.51. Pre nego što su stigli u Srbiju na njima je u Rusiji izvršena predizvozna priprema a Srbija je platila i njihov transport (to je između ostalog spadalo u tzv. Fazu 1).

Isporuka je obavljena u periodu od 2. do 4. oktobra 2017. transportnim avionima An-124 ali je tada jedan jednosed 9.13 vraćen na generalni remont u Rusiju. Prvo javno prikazivanje 5 bivših ruskih aviona dogodilo se već 20. oktobra iste godine na vežbi ‘’Sloboda-2017’’ koja je održana na Batajnici.

Odmah nakon završetka ove vežbe u hangarima batajničkog aerodroma na njima su započeti radovi koji su obuhvatali remonte manjeg obima kao i dovođenje na nivo aviona koji su se već nalazili u naoružanju (deo Faze 2) a koji su tokom remonta koji je urađen u periodu 2007-2011. dorađeni na približan nivo verzije MiG-29SD.

Prvi završeni avion bio je jednosed 9.12A koji je svoj prvi let imao 27. jula 2018. a četiri dana kasnije i dvosed MiG-29UB 9.51. Ubrzo zatim započeti su remonti i produženje životnog veka na tri aviona koji su nasleđeni od bivše Jugoslavije i to na dva jednoseda 9.12B i jednom dvosedu 9.51B. Četvrti avion, jednosed 9.12B, nije morao na radove jer je njegov remont urađen 2011.

Od danas i formalno / Foto: Ministarstvo odbrane

Do vežbe ‘’Vek pobednika 1918-2018’’ poletelo je svih 8 remontovanih i dorađenih aviona (uključujući i jednosed koji nije leteo od 2010. godine) a na samoj vežbi je letela u tom trenutku celokupna flota od 9 MiG-ova 29. Poslednji deseti i šesti donirani primerak kome je u ruskom 121. avijacijskom remontnom zavodu u Kubinki urađen generalni remont, isporučen je 1. novembra 2018. Njegov prvi let nakon dorada odnosno dovođenja na nivo SD obavljen je krajem decembra 2018. da bi u jedinicu bio primljen već u januaru ove godine.

Još od objavljivanja da će Rusija Srbiji donirati 6 MiG-ova 29 srpski zvaničnici govorili su i o njihovoj modernizaciji u tzv. Fazi 3 u kojoj bi se pre svega značajnije poboljšala njihova borbena moć. U izjavama je spominjan radar ‘’Žuk’’, aktivno radarski samonavođene rakete vazduh-vazduh, vođena ubojna sredstva vazduh-zemlja a sve to je ukazivalo da bi srpski avioni mogli biti dovedeni na nivo MiG-29SM ili da to bude nešto između varijanti SM i SMT.

Sva 4 aviona su jednosedi 9.13 / Foto: Ministarstvo odbrane

Za sve tri faze, dakle za čitav proces od predizvozne pripreme, remonta, dovođenja na nivo SD, remonta motora, nabavke veće količine rezervnih delova do veće modernizacija koja uključuju i nabavku novog naoružanja, zvanično je bilo saopšteno da je planirano izdvajanje finanisjkih sredstava u iznosu od 185 miliona evra.

Direktor za međunarodnu saradnju kompanije ‘’Rosteh’’ Viktor Kladov potvrdio je 15. februara ove godine da su prilikom nedavne posete ruskog predsednika Vladimira Putina Srbiji potpisana tri sporazuma koji se tiču vojne tehnike, uključujući i avijacionu. Agenciji Sputnjik su izvori iz ruskog vojno-industrijskog kompleksa potvrdili da se radi o lovcima MiG-29 ali nisu dali više detalja. Kako Tango Six nezvanično saznaje jedan od ugovora vezan je upravo za modernizaciju srpskih MiG-ova 29.

Mogućnost da Srbija dobije još MiG-ova 29 i to kao poklon od Belorusije, nagovestio je još krajem januara 2017. godine tadašnji ministar odbrane Zoran Đorđević koji je u izjavi za ‘’Politiku’’ rekao da Belorusija donira Srbiji 8 aviona. Tokom 2017. godine u nekim domaćim medijima se spekulisalo da će iz Belorusije stići 6, 7 ili 8 aviona a da se i dalje razmatra nabavka dodatnih 29-ki potvrdio je sadašnji ministar odbrane Aleksandar Vulin 3. aprila 2018. godine prilikom posete Belorusiji. Samo 20 dana kasnije Vulin je u intervjuu za ‘’Politiku’’ rekao da je Belorusija donirala Srbiji 4 MiG-a 29.

Video Ministarstva odbrane sa primopredaje MiG-ova 29:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

sl

ja koliko vidim ovi beloruski su 9.13 a duže vreme patroliranja se odnosi na to što 9.13 može da nosi potkrilne rezervoare na dve tačke za razliku od 9.12 koji može samo mali podtrupni rezervoar. sve u svemu ovo nije i ne liči mi na S-300. lovci su lepi i atraktivni za parade, mitinge i vojne vežbe na pasuljanama, ali 99 su nas efikasno čuvali samo raketaši i HVALA im!

Odgovori
Ir

Hvala im. Ali znaš i sam da avijacija, čak i da je bila tehnički ispravna, čak i da ih je bilo više i uz pravilnu upotrebu teško da je mogla mnogo protiv tako tehnološki i brojčano superiorne armade. Jednostavno, premoć u vazduhu im je bila bez premca. Čak i raketaši su imali gubitke, ali i bolje mogućnosti manevrisanja, lažnih položaja, maskiranja itd. Nesrećni piloti su bili glineni golubovi.

Da

A ko kaže da su bili neispravni. Šta su piloti RV i PVO VJ bili suicidalni tipovi koji poleću na zadatke nemogućih misija sa saznanjem da je avion neispravan da dejstvuje. Gde je tu logika i smisao. Pa čak i vojna pravila definišu tehničku i funkcionalnu ispravnost ( pri čemu ova potonja podrazumeva nižu kategoriju, a šta u suštini predstavlja takvo stanje vazduhoplova da je u stanju da izvrši zadatak u okviru propisanih taktičko tehničkih karakteristika). Neispravan avion nije dozvoljeno upotrebljavati i to je kategorija koje se svi pridržavaju.Komandanti jedinica nikada ne bi naredili, a piloti nikada ne bi seli u neispravan avion ni u miru a kamoli u ratu (pogotovo u avione u kojima su neispravni navigacijski, oružni sistemi ili radari, a čime bi bio obesmišljen i sam smisao njihovog postojanja i zadataka koje izvršavaju). Bilo bi zanimljivo čuti sada već radi istorije imena tih ljudi koji su tako nešto naredili i imena onih koji su ta naređenja izvršavali. I zanimljivo da nikada ni u kakvim medijima se nisu pojavili ljudi iz tehničke službe da javno govore o tom krucijalnom problemu koji je navodno uslovio krajnju neefikasnost lovačke avijacije. ili bar da pokušaju da se odbrne od tvrdnji njihovih kolega pilota. Iznošenje tvrdnji da lovačka avijacija nije tehnički bila spremna za upotrebu znači da neko nije radio slučajno ili ne daj bože namerno svoj posao. O tome smo čuli samo od pilota. Da, postoji i ona mogućnost da su avioni poletali kao ispravni i baš u letu je dolazilo do kvarova. To onda govori o pouzdanosti same tehnike i diskredituje avion kao uspešno tehničko rešenje a mi ga opet nabavlajmo. A možda je i psihički pritisak koji je nedvojbeno bio ogroman mogao uticati na sposobnost posada da upotrebe tehniku na odgovarajući način. Mislim da se sve svodi na urbanu legendu i potrebu da se opravda činjenica da nisu ni jednom bili u prilici da dejstvuju na neprijatelja. Ono što je jedino neosporno je odnos snaga, ali što bi rekao vojvoda Bojović “ Srbiju je uvek napadao brojniji, bolje naoružan i bolje organizovan neprijatelj, a ona je mogla da mu suprostavi svoju upornost, hrabrost i odlučnost“ , te činjenica da su piloti poletali na zadatke potpuno svesni tih okolnosti. Istine radi diskutabilna je efikasnost celog RV i PVO ( uključujući i raketaše) kao i vojske u celini jer je krajnji rezultat da je neprijatelj ostvario svoje ciljeve a da nije morao da krene kopnenim snagama ( mislim na kopnene trupe NATO raspoređene u susednim zemljama) čemu u prilog govori današnja situacija u kojoj se Srbija kao pravni naslednik SRJ nalazi.A činjenica je da su jedinice već u maju informisane o mogućnostim početka kopnene invazije. Ko smatra da je angažovnje VJ dalo za rezultat bilo kakav uspeh ili ti vojničku pobedu zaista ima problem sa logikom. Ono što bi se VJ moglo oceniti kao pozitivno je uspešna disperzija i početni razvoj snaga i operativno i taktičko maskiranje koje je za posledicu dalo da je vazduhoplovna operacija neprijatelja trajala duže nego što je verovatno planirao. Činjenica je da državno rukovodstvo, vojska i narod nisu u celini bili spremini da podnesu teret ovog neravnopravnog i nepravednog sukoba kako bi odbranili teritorijalni integritet države. Sve ostalo je prazna priča. Što se tiče legendarnih MiG-ova eto opet ih imamo skoro kao i JNA koja ih je nabavila pre 32 godine. Opet smo na početku sa tim na osnovu iskustva RV i PVO i iskustva mnogih drugih korisnika dokazano uspešnim ratnim avionom, samo još da ih modernizujemo na 4++ pa smo mirni narednih trideset godina naravno ako ne bude rata.

AL

@Daleko je sunce
ko kaze? Piloti prijatelju. Imas intervjua na tu temu koliko hoces, svaki opisuje dataljno sta od sistema mu nije bilo ispravno i u kom trenutku. Ne znam cemu pokretanje davno apsolvirane teme?

Co

@Daleko je Sunce
Poštovani,
Nakon čitanja Vašeg posta nisam bio u mogućnosti da procenim da li je upitanju klasičan slučaj internet „troll“-a ili zaista verujete u to što ste napisali? U svakom slučaju kako Vam niko drugi nije odgovorio a videvši gomilu laži i neistina koje ste izneli u svom postu, osetio sam potrebu da Vam odgovorim što inače veoma retko radim na ovom portalu iako ga svakodnevno pratim.
Pitate ko je rekao da su avioni bili neispravni. U više različitih video i štampanih zapisa zabeležene su izjave pilota koji su govorili o otkazma različitih ključnih sistema na avionima kojima su leteli. Opšte je poznata činjenica da su sankcije koje su bile nametnute našoj zemlji uzele danak i da na tim avionima nisu odrađeni propisani remonti niti su isti odžavani po propisima. Verujem da su piloti bili svesni stanja mnogo bolje nego što to danas možemo biti Vi ili ja i da njihovo poletanje nema nikakve veze sa suicidom koji Vi spominjete. Pozivate se na logiku i smisao a jasno je da isti gube na važnosti u ratnom sukobu sa tolikom disproporcijom snaga. Ubedjen sam da su piloti poletali zbog osećanja časti i dužnosti prema narodu i državi a UPRKOS tome što su bili svesni i stanja naših aviona i sile protiv koje su kretali. Dovodjenje u pitanje istinitost izjava TAKVIH ljudi jedino svedoči o Vašem nevaspitanju i nepoštovanju i verujem diskredituje Vas u očima većine.
Diskutujete o efikasnosti vojske u celini a zanemarujete disproporciju izmedju upotrebljene sile i uništenih VOJNIH ciljeva. Zanemarujete eskalaciju agresije koja je kako je vreme prolazilo sve više u fokus umesto vojnih postavljala civilne ciljeve kako bi na taj način izvršila pritisak. Dovodite u pitanje spremnost naroda a uprkos nemogućoj i bezizlznoj situaciji narod je pokazao svoje najbolje lice, iskazujući hrabrost i požrtvovanje, zajedništvo i spremnost da „gine do poslednjeg“.
Ono u čemu bih se složio sa Vama jeste da rukovodstvo zaista nije bilo spremno za nastalu situaciju. Na kraju su i narod i vojska i država prodati i izdani ali to je već politika u koju ne želim ovde da ulazim.
I da se ogradim, ne mislim da je Mig 29 najbolji avion na svetu i voleo bih da vidim mnoge druge letelice u nasem RV, moj odgovor je motivisan isključivo napisanim neistinama u vezi sa narodom, pilotima i vojskom.

Ne

@Daleko je sunce

Nemam nameru biti mnogo pametan,, ali samo ću ti postaviti ovaj link, pa proveri molim te: https://youtu.be/IZKMP8gnMCA

Da

Neistine ili laži, kako god svako čita i shvata kako želi. Pitanja i tvrdnje su bile sledeće: tvrdnja da su piloti uprkos svesti o nadmoći neprijatelja ipak poletali.Tvrdnja da je Pravilom vazduhoplovno tehničke službe ( izdanje 1986.g.) koje je tada bilo na snazi definisana ispravnost vazduhoplova odnosno zabrana upotrebe neispravnih vazduhoplova. Tome bih dodao da je pomenuto pravilo u vrlo šturom poglavlju upotrebe RV i PVO u ratu definisalo između ostalog da su svi akteri avijacije dužni da se u ratu pridržavaju svih propisanih normi kao i u miru a u skladu sa trenutnim uslovima. Za mene su to jasne okolnosti koje definišu profesionalan pristup izvršenju zadataka, a ne mogu i ne želim da verujem da su pripadnici RV I PVO i tada pre svega bili stručni profesionalci a ne ideološki isprani mozgovi. Pretpostavku da je do kvarova moglo dolaziti i u toku samih letova, kao i relativnost da su posade trpele veliki psihički pritisak u sukobu sa evidentno nadmoćnim neprijateljem (tome bih dodao da sam izneo mišljenje da su potpuno bili svesni tehničke brojčane i organizacijske inferiornosti ali da su ipak poletali na zadatke). Tvrdnju da ni jednom nisu dejstvovali ni po jednom cilju (zar to nije istina). Stav da je ukupuna učinak PVO diskutabilan što se potkrepljuje činjenicama da su raketaši RV i PVO (ne trupne) evidentno oborili tri aviona ( F 117, F 16 i MiG 29 pilota pod nadimkom Grof o čemu je ovaj i dao izjavu u nekom od intervjua). Ostali učinci su pretpostavke uz upotrebu klauzule “ verovatno“. Stav da su rezultati sukoba bili napuštanje dela teritorije tadašnje SRJ na kome RS danas ne može da ostvari svoj uticaj koji proizilazi iz važećeg ustava. Stav da je teritorija napuštena a da nije ni došlo do sukoba kopnenih trupa (odnosno da je teritorija napuštena iz razloga i uslova apsolutne vazduhoplone premoći neprijatelja što je bio aksiom koji nije bilo potrebno dokazivati). I dalje mi ostaje upit ako su piloti bili svesni tehničke neispravnosti aviona (sa posebnim potenciranjem na radar aviona, barem na osnovu TV priloga dostupnih nama gradjanima) koji je bio smisao njihovih poletanja na zadatak svesnih da ne mogu nauditi agresoru. Lično sam ubeđen da ni jedan od njih ne bi poleteo na zadatak a da nije verovao u mogućnosti svog oružja koje su mu dali tehničari na upotrebu. Karakteristično je da piloti LBA koji su takođe izvršavali zadatke vatrene podrške jedinicama na KiM u borbi protiv terorista nisu ni u jednom trenutka javno izneli tvrdnje da su upućivani na zadatak sa neispravnom tehnikom, a leteli su na neuporedivo inferiornijim avionima. Pravdanje sankcijama je samo maskiranje teških optužbi koje su ti ljudi najverovatnije nehotično izneli u svojim izjavama na račun njihovih kolega iz tehničke službe. Ovako ispada oni su dali sve od sebe a tehničari (ionako ljudi iz senke- iz tamo neke barake) su podbacili. U svim tim video zapisima niko da njih pomene iako su zadatke izvršavali boraveći u najlegitimnijim i najprioritenijim vojnim ciljevima. Samo optužba avioni su bili neispravni! Na žalost posle sukoba ostalo nam je da lementiramo nad sudbom kletom kao što smo to činili posle aprilskog rata 41 slavimo pojedince koji su dali i više nego što se očekivalo što na žalost ne može promeniti ukupan rezultat. Na ovakvo pisanje potakla me je tvrdnja jednog od komentarora koji je izneo stav da eto samo da su MiG 29 bili ispravni mi bi smo im uzvratili na adekvatan način. U bajke i iluzije teško je verovati, ali dobro. Očigledno je iz svega što se desilo 1999.godine izvučene dobre pouke i aktivnosti usmerne da sen tadašnji propusti isprave, ili se pak samo pokušava da se preživi u miru do nekih boljih vremena koja će možda doći. Do tada živeli.

ni

daleko je sunce- hvala bogu neko da zucne i da brkne u oko ucmaloj porazenoj vojsci drzavi i politici. zasto se onda milosevic kurcio kada se znalo da nema tehniku da se brani. ’95. sve sto je preteklo je popisano viskovi unisteni a ostalo ostavljeno da propadne. alo narode 50% ljudi je 2000. glasalo za slobu. ta klica jos zivi. najebali smo tek.

Ma

@Daleko je Sunce

Iz onog videa koji si (jel’ ti bese?) postirao, a na osnovi prica pilota, cini se da je samo u jednom slucaju otkazao radar, sto ide u prilog tezi da su avioni bili ispravni. Ostali piloti se nisu zalili na neispravnu tehniku koliko sam ja mogao da cujem i razumem. Pilot Arizonov je bio veoma kritican u vezi upotrebe nalazeci sve to besmislenim (mislim da je rekao da je kreiran pritisak da avijacija mora da poleti) dok je jedan drugi pilot ustvrdio da je smisao bila da se delovanjem avijacije podigne moral celokupnoj vojsci te da bi on poleteo na bilo cemu. Ja sam verovao u neispravne avione a sada mi se cini da to moguce i nije bio glavni problem. Fascinantno je da se u nasoj javnosti nikada nije povela rasprava o svrsishodnosti takve upotrebe lovacke avijacije kada se znalo koliki je rizik i kakav ishod je izvestan.

Ze

Ha ha ha ha ha ha ha ha, Ti i 4++++++Generacija.Sramota za Srbiju, koju predstavlja ovaj Dezerter(ministar)

Odgovori
Ne

@ Željko

Vidi ,mislim da ovo nikako nije
sramota, kako ti kažeš.
Uskoro ćete imati eskadrilu 29 ki i ono
što je najvažnije,vaši piloti će imati na
čemu letjeti. Kako sadašnji,tako i budući.

Znači,stvara se gro pilota koji će za neko buduće
vrijeme,ako kupite eskadrilu ozbiljnijih
borbenih strojeva, lakše iste i usvojiti .
Isto vrijedi i za logistiku.

Dali će piloti imati sate naleta kao u bivšoj jna,
možda ne,ali nećete gubiti ljude.

Mislim da ,iskreno , i nije bitno dali su avioni
4 + generacije ili ne ,dali će imati ŽUK radar,dali će
moći nositi R 77 rakete ili ne itd.

Sami ćete imati nadzor nad vlastitim zračnim
prostorom i nećete izgubiti tu sposobnost .
Nećete izgubiti sposobnost vlastitog RV a.

Kod nas u Hr se ta sposobnost polako gasi.
Imam takav dojam i mislim da ćemo kroz 2-3
god ,a možda i prije ,morati izvijestiti NATO da nismo u stanju
čuvati vlastiti zračni prostor.
Na našu žalost a možda i sreću. Tko zna.

Nisam ti htio popovati i mudrovati ,ali zaista
mi nije jasan tvoj tako žestok komentar.

BB

Pa šta hoćeš? Dok je on ministar odbrane nabavilo se puno toga a ne kao kad je to bio AV… 😂😄😂

Me

2012 imali smo jedan Mig 29 i dva J-22 u letnom stanju…..cija je to sramota?
Vazno je da se avijacija nije ugasila a bili smo na putu……

Be

@Zeljko

Upravo zbog ovakvog tvog razmisljanja mi Srbi smo zaostala nacija.

Ovde na zapadu, u Austriji, je vazno kakvi su tvoji rezultati i samo to i nista drugo.
Nije vazno dali si veliki ili mali, lep ili ruzan, sluzio vojni rok ili nisi, homoseksualac ili heteroseksualac, simpanza ili gorila, itd.

Pogledaj te rezultate i sve ce vam biti jasno. Ja mislim da on dobro radi svoj posao.

Hajde da ga poredimo sa Draganom Sutanovcom.

Fl

Nenad
Nije da branim Zeljka,posto si u pravu za sve sto si napisao-potpuno si objektivan.
Ali Vulinova tvrdnja da ce biti 14 29-ki na nivou 4+,pa jos i medju nasavremenijim na kugli zemaljskoj (u svetu) je krajnje neozbiljna.
Bitno je da ce se nastaviti kontinuitet,bice aviona,jedna eskadrila,imace na cemu da se leti.Daleko od 4+,ali ogroman korak napred.

Ne

@ Flyku

Vulin je političar i to je idealna situacija
za skupljanje bodova kod birača.

Sl

Za neko prelazno rešenje ovo je dobra stvar,da se poveća broj aviona,pilota i sati naleta. Da se sačeka neko bolje vreme,sa boljim stanjem u ekonomiji pa da se pristupi kupovini novog avoina.

Odgovori
Vl

Navodno je planirana kupovina novih aviona od 2025, i to verovatno Mig 35…
Lepo bi tu pasovala još i eskadrila Jak-ova 130…

al

Ako bude modernizacija (za koju smatram da je itekako potrebna) ovo je odlican potez (koliko god ne mogu da smislim i ministra i vrhovnog vodju mu).
Ako je teznja da se za 10-tak, 12 godina predje na taj famozni MIG-35, 29M ili kako ce se vec zvati, ovi avioni ako budu na nivou priblizno SMT (bez tankanja u vazduhu) su odlicna platforma da nase RV usvoji i osvoji upotrebu raketa VV srednjeg (a za nas) dugog dometa, vodjenih ubojnih sredstava, avionike bez da su sami analogni pokazivaci, modernijih sistema komunikacija, novijih i mocnijih radara i sl. Ukratko odlicna priprema za vreme kad na red dodje uvodjenje novih aviona sa svim drangulijama koje oni nose i imaju u sebi. U slucaju da ostanu na ovom nivou, imacemo problem kao Rumuni sa uvodjenjem F16, posle Lancera, da nam treba nekoliko godina do pune operativnosti istih (mozda ne u toj meri ali razumete na sta mislim)
Ovo je prilika da se bez velikih potresa usvajaju novije tehnologije postepeno. Te price: „protiv NATO-a i F-16,18, bla, bla, ne moze nista, nemaju osnovu. Jaka vojska se ne stvara preko noci! Ovo je cini mi se jedan dobar pravac oporavka i jacanja RV i ako u narednim godinama bude pracen jacanjem PVO i materijalnim statusom pripadnika – skidam kapu!
Vreme ce pokazati…

Odgovori
Ir

„Te price: „protiv NATO-a i F-16,18, bla, bla, ne moze nista, nemaju osnovu. Jaka vojska se ne stvara preko noci!“

Upravo to! Jer ako bi se vodili tom logikom, isto tako možemo i da raspustimo vojsku. Do skoro nismo imali ništa, sad imamo nešto. Neki ljudi su nerealni pa misle da je RV spisak želja i pozdrava. I ja bih voleo mnogo toga da vidim u našoj floti, ali ne može. Lično sam, kada je vazduhoplovstvo u pitanju, naklonjeniji zapadnoj tehnologiji. Tehnologiji, ne politici. Ali ovo je najbolje što možemo u ovom trenutku. I na kraju, jaka vojska se ne stvara preko noći. A jaka vojska služi i kao faktor odvraćanja.

Da

Slazem se svaka ti je zlatna…bravo

М

Да ли постоје прецизнији подаци о тачном месецу и датуму доласка наших нових МиГ-ова 29 ?!

Odgovori
Ne

U sredu

Al

Odlicno ,samo neka sve ide po ugovorenom palnu i sto se tice ,modrnizacije ovih nasih 10 komada ,i sto se tice jos ova 4 iz Belorusije.To je potvrdio i ,gospodin Miloradovic ,bas za TNAGO SIX .Uskoro i 5-6 H145M helikoptera,3 MI-17 i 4MI-35M.Tu ce biti sigurno i ozbiljnih PVO sistema …Sve u sve lepe vesti za Srbiju i za nasu RV I PVO,kao i generalno za VS,i to moze se reci bez lazne skromnosti dobre vesti posle 25 – 30 godina ,sasluzili su momci iz RV i PVO ,koliko njih je pre 20 godina ,dalo ono najvrednije svoj zivot,SLAVA IM !!! Zasluzila je i nasa Srbija,da konacno dobije nesto modernizovano i nesto novo .

Odgovori
Ig

Vulini, nece to biti avioni 4+ generacije i nece piloti imati nalet kao u bivsoj JNA, na nasu veliku zalost. Koliko su poletanja imali sirijski MiG29, koji su dovedeni na taj nivo o kome ti pricas da ce nasi biti, na izraelske F16 i F15?

Odgovori
Du

Ja se kladim da od novih radara Zuk-M za srpske Migove nema nista, jer je neisplativo kupovati nove radare za avione koji ce sluziti jos 7-8 godina. Mislim da ce na srpskim MiG-29, onda kada bude radjena modernizacija, biti uradjen paket koju nudi upravo beloruski 558ARZ:
http://www.558arp.by/en/products-and-services-eng/services-eng/modernization-aviation-materiel-eng/mig-29-aircraft-eng
Ovaj paket omogucava koriscenje rakete R-77 RVV-AE.

Odgovori
Vl

Aman čoveče, nemoj više da se kladiš u vezi bilo čega sa našim 29-kama…
Ostade sijaset ljudi bez ekstremiteta i još nečega zbog ovih Mig-ova 29.
Opasni neki avioni po pristalice Nato tehnike i ljubitelje F16. Još će da traže i status ratnih invalida…
Izvini Banja Luka, nisam mogao da odolim i ne citiram te…

А

Није уопште то лоша модернизација. Занимљиво да има могућност прослеђивања откривених мета ка јединицама на земљи. Питање је само јел би Руси то дозволили да Белоруси раде и да остану без доброг дела пара.

Jo

Ako si jedan od onih koji je prvo za ruske tvrdio da nece doci, pa onda da nece poleteti, prihvatam opkladu. Na Tangu vec imam iskustva sa opkladama. 2016. kad stigose prva dva Mi17 rekao sam sledeci je Mi35 jedan kolega rece „nema sanse, NATO je rekao nista jace od 17-ce“ opklada pade, epilog je poznat. Druga opklada je jos aktuelna, a tice se S300, moja tvrdnja da je to gotova stvar i mislenje jednog drugog kolege da od toga nema nista. Vreme je i za trevu opkladu. Ja kazem bice sigurno Zuk uz integraciju R77 i jos neceg. Nazalost nece biti H31P/PT i to je mozda jedini propust.

Ma

Interesantan link (ozbiljno). Najbolji je ovaj neki Satelit ECM sa kontrolnom kutijom „Conrol and display panel“ – dizajn iz pedesetih. Bas me zanima gde nalaze ove bakelitne saltere/prekidace kao na sporetu Sloboda Cacak koji je imala moja baba pre 50+ godina. Jel se to jos proizvodi ili imaju neke na lageru iz vremena SSSR-a? Kako god, vizuelno harmonira sa ostatkom kokpita Mig-29…

Al

Ja cu odmah da se kladim sa tobom,posto su ugovori o trecoj fazi ili ti modernizaciji vec potpisani.Imas bas intervjunovinara TANGO SIX portala , sa gospodinom Miloradovicem…Znaci sve je to vec dogovreno sa Ruskom i sa Beloruskom stranom…Ocemu ti pricas,barate moj,i koliko vas takvih ima,prosto je neverovatno ,kakve nebuloze pricate..Ti si inzenjer atomske fizke,pa znas bolje od svih , koji su otisli da pregledaju te avione,da ih kupe i sada da ih remotuju i modernizuju ,da nisi dobio nobelovu nagradu ,a da mi nismo upoznati izvni molim te ,nesiplativo?!?! Bolje stavi prst na celo ,pa razmisli.Isplati li se, dati skoro 700 miliona dolara za 12 komada, F-16 napravljen 83 godine kao rumuni sto su uradili.Doticne F-16 aparate prvo su uz duzno postovanje „jasili“ Amerikanci svi znamo koji je nalet ,kod njih jedno 15-20 godina ,pa jedno 10-15 godina portugalci…Sada ih „jase“ Rumuni i to je za cuvene avijacijske strucnjake „strasan potez i vrhunski avioni“…Nas naj stariji MIG-29 je mladji 4 godine od Rumunskog -F-16 .Ja mogu da se kladim sa tobom da nasih 14 MIG-29 aviona zajedno nema naleta ,koliko jedan rumunski F-16.Posle modernizacije nasih MIG-29 aviona sa ZUK M/ME radarima ,novim raketama…Nisam bas siguran da je Rumusnki F-16 bolji avion ,zato prestanite vise sa tim idiotizmima,ti ces da se kaldis ti si finasisjki strucanja i strucanja u domenu avijacije,pa ces da nam objasnis da je nesiplativo,nesto sto ispativo i da nece Biti modernizacije iako je vec dogovrena??!?

Prvo je bilo nema od tih 6 Migova iz Rusije nista ,kada su stigli to su kante,kada su remontovani ,onda je bilo ,ima ih malo .Sada ih ima 14 komada ,sta ce nam to, nisu modernizovani,kada je dogovorena modernizacija.Onda je bilo ja se kladim da nece biti modrnizovani jer se neisplati.Daj bre vise usaglasite se sa samim sobom .Trebe da stignu MI35M novi helikopteri ,a t to nevalja,bolje da su uzeli KA-52 ili MI-28. STA JE SLEDECE NA REDU KOD VAS!?!?.Da je kupljen MIG-35 bilio bi ,to nevalja trebalo je f-22 ,ili su-57.

Br

Ne isplati nam se da radimo modernizaciju na jednom delu aviona vec na celoj borbenoj floti. Jedino sad ako su rusi dozvolili belorusima da zarade na njihovom poklonu, usta sumljam. Belorusi rade prvu i drugu fazu

Prelepo, samo mi je zao sto nisam vise u Batajnici pa da gledam i slusam tu grmljavu… Sto se tice opreme i modernizacije uopste nije bitno, neka samo bezbedno i sigurno lete, i da nikad ne budu korisceni za sta su namenjeni.

Odgovori
ma

Ne moras biti u Batajnici. Dodji do Novog Sada :). Vrlo cesto mozes videti MiG-29. Neretko lete i nocu, a grmljavina prava muzika za usi :)

Me

Odlicne vesti za vojsku Srbije,nadam se da ce uskoro da dodju i sistemi S-300 ! Samo PVO nije dobilo obecani sistem …

Odgovori
De

Komšije neka su vam srećni i u miru da ih koristite…………..

Odgovori
bu

Poštovani,
Što mora imati v.b.avion da bi se mogao zvati 4+generacija??

Odgovori
BB

Ministra Vulina… Ali je to ipak bolje od Krstičevića

Vu

Zhuk radar

Pe

@BB
Komentar dana…

mi

licitiranje oko generacije ne znaci puno, vise je pitanje opreme aviona i koje oruzije moze da nosi na T6je neko izbacio post o generacijama aviona 4+ 4++

29-ka ima problem, a to je nemanje mogucnosti vodjenja tkz mreznog ratovanja net centric war, tj sposobnost raz-mene podataka sa drugim avionima, ali i zemaljski stani-cama,

Al

Da li se znaju godine proizvodnje Beloruskih Migova-29, odnosno ovih letelica koje su danas predate RV i PVO Srbije?

Odgovori
Ni

Ovo je super vest , mene samo zanima koliki je ako se zna godisnji sat naleta vojnog pilota u Srbiji .

Odgovori
RS

Negde sam procitao oko 30 sati. Kazem, procitao, tako da ko zna koliko je istina…

Cr

U SFRJ/SRJ (1987-1997) nalet na jednosedima je bio u proseku 45-50h godišnje.
Za dvosede malo veći 18301=57, 302=78h

Ni

Iz price pilota koji su leteli na Migovima 80tih I 90tih sam cuo da su se zalili na los radar I cinjenicu da su mogli da ostvare zahvat raketom na 16 km. Ima li ekipa iz tangosix-a informacije o karakteristikama radara u remontovanim 29kama tj sa koje max daljine je moguce gadjati ciljeve u uslovima vazdusne borbe.

Odgovori
Vl

Bio je članak na Tango Six-u o našoj modernizaciji Mig-ova 29. Pretraži sajt, sve je odlično opisano…

67

Neko te je lagao, zahvat se ostvarivao na mnogo vecim udaljenostima za cilj velicine Mig21…provereno u realnim uslovima. Inace u osmatrackom modu cilj F16 je otkrivan na daljinama vecim po deklarisanim specifikacima proizvodjaca. Problem je bio u redovnom odrzavanju i servisiranju usled poznatih okolnosti.

AL

U osnovi jesu, ali u praksi ne bi trebali biti bas isti radari na 29B, ruskim A(izvozne za Varsavski pakt su bile malo degradirane, barem deklarativno) i 9.13 jer ih trenutno sve posedujemo. Verzija koju je SFRJ kupila (29B) je bila najslabija. Ne znam koliko su mogli da se zale na „los radar“ kad je najbolji radar sa kojim su do tada imali iskustva bio u 21Bis koji je neuporedivo slabiji po svim mogucim parametrima od N019? Mozda u nekom kontekstu u odnosu na sta se do tada znalo o zapadnim radarima. Sve u svemu, taj problem ce se uskoro resiti novim radarima

Pe

Radar na ovim nasim modifikovanim SD je nesto unaprijedjeni N019. Izvor Gen Dragan Katanic. Znaci prati 6-8 ciljeva dejstvo na dva istovremeno. Dva zasticena kanala vodjena rakete do cilja. Domet za cilj lovca ca oko 100njak km. Ovo je vec bilo primjenjeno na manjem broju verzija S u ruskom RV 90tih, ali eto sad je neki standard u Srpskom RV. Tako da jesu nesto ubojitiji, pored nove navigacijske opreme.
A sledece godine ga svakako ceka opseznija modernizacija.

Iv

Kolko je sat leta tog aviona?

Odgovori
ma

Manje nego za 30 godina star F-16 ;)

Ni

Madpal nikad nista ne moze biti jeftinije nesta sto ima dva motora od onog sa jednim ma koliko bili stari…

AL

Trebalo bi biti nesto ispod 20.000$ ipak je to dvomotorac. Za F-15C je recimo 45.000$ i to Amerikancima koji ih proizvode, mogu misliti u izvozu koliko je, sigurno 50+. Skupi su za odrzavanje stariji avioni svakako, ali kad nemamo par milijardi da izdvojimo za nove.

Ma

20K dolara??? Cek, dakle jedan solidno treniran pilot koji leti 100 sati godisnje (manje od NATO standarda?) kosta u principu 2 miliona dolara? Nas ce 10 takvih pilota kostati 20 miliona svake godine? Pa to je kao sve ove fabrike sto ih vodja i svita mu otvaraju po zemlji! OMG, kapiram da bi super poslovni potez bio avion dovoljno brz za air policing a sa recimo satom leta od oko 1000 dolara. Interesantno je sto bi to verovatno bilo izvodljivo kad bi neki startup krenuo da radi na tome.

AL

@Mayer
Zapravo i ne bas. Postoji nekoliko vazduhoplova kineske proizovdnje koji nude dosta nizak trosak naleta, ali nisu se proslavili na trzistu. Konkretno za nase avione trenutno je cena 20k dolara(mozda ce rasti, mozda opasti), ali recimo za nov Mig-29/35 je mnogo nize, skoro duplo, cak i za SU-30SM je niza, samo da li mi imamo novac da kupimo te vazduhoplove nove sad u ovom trenutku? A u pitanju su cifre od pola milijarde pa na gore? Ovde se konkretno ne radi toliko o mogucnostima samih aviona u tim i tim okolnostima, nego je glavni razlog da se dopuni znanje trenutne gen. pilota i da oni to prenesu na sl. gen. Zasto? Pa eto npr. Rumunija koja jos uvek nije u potpunosti usvojila F-16, jer je jako tezak prelaz za Miga-21 na F-16(isto vazi i za HR, te price od 2-3 godine dok se ne postigne FOC su totalni nonsens). Tako da bi bez ove zaista male investicije, mi izgubili sigurno 10 godina i nekoliko milijardi dok se ta sposobnost ne obnovi. Konkretno cena tog naleta nije prevelika jer bezbedan VAP znaci novac od preleta(koji nije mali). E sad da li se izdvajanja za samo air-police mogu smanjiti? Pa naravno da mogu i to bi najbolje bilo zamenom J-22 i G-4 sa necim sto moze vrsiti te zadatke, a ujedno i zadatke koje trenutni avioni obavljaju(JL-9, L-15 JF-17), dok 29ke moramo zameniti novim 29kama, SU-30 ili cime god vec.
Konretno startau takvo resenje ne bi doneo, jer razvoj borbenih aviona kosta najcesce nenormalne svote novca i gotovo nikad ne ode u „plus“, a poenta startup biznisa je upravo da posle nekog vremena postane profitabilan. Zato razvoj borbenih aviona finansiraju drzave, pa cak i u privatnim kompanijama poput Boeing-a. „Profit“ se ogleda u tome, u nasem slucaju, sto potencijalna steta koju bi neki konflikt doneo je mnogo veca nego cena koju bi platili za kvalitetno RV. Sad pominjati ’99 i sl. je jako jako glupo jer ta drzava nije poslovala slobodno na trzistu u toj deceniji. I ono sta se sve desilo, mislim da smo dobro prosli obzirom s kime smo imali posla i ko je sedeo u administraciji naseg tadasnjeg neprijatelje(zaista umno bolesni ljudi, ali bez preterivanja).
I za kaj koliko su donele neke fabrike ili nisu nema smisla komentarisati jer mnogo ugovore uopste nismo ni videli, a ujedno nasa privreda je mnogo sira od necijih fabrika(ima tu raznih sektora i hiljade domacih privatnih i drzavnih firmi). Preko 800.000 miliona godisnje ode na razne subvencije, neke jelke i jarboli znaju da staju milione tako da Mig-29 od koga stvarno imamo neke koristi nije problem u budzetu, nego neke druge stvari. Alata kao alat, nista posebno ne treba filozofirati.

Ma

Pazi, ko je verovo pre 20 godina da ce SpaceX da postoji 2019 i da ce moci da ponudi danasnje cene te da ce skoro pa preuzeti trziste? Takve se stvari stalno desavaju (disruptive business model). Za air policing ti treba mali avioncic odredjenih (srednjih) karakteristika koji nosi par raketa najkraceg dometa. inace:

>> bezbedan VAP znaci novac od preleta(koji nije mali).

Koliki novac od preleta Srbija prihoduje godisnje? Da Srbija nema lovacku avijaciju svi bi prestali da lete preko njene teritorije? Meni ovaj argumeni zvuci koa neka urbana legenda, on se iznosio takodje i u Hrvatskoj zadnjih meseci. Koliko africkih zemalja nema avione za air policing pa se ipak leti preko njihove teritorije i naplacuje navigacija. Moj prosli i ovaj komentar inace nisu direktno povezani sa ovom pricom o Mig-29 niti ja mislim da je to los deal nego cisto generalo razmisljanje.

Ma

@AL-41F1

Zaboravio sam, prelaz pilota sa Mig-21 na F-16 sigurno nije tezak. Prvi avion je mnogo tezi za let jer je analogan i leti se na sajlama dok board computer i fly by wire F16 sigurno znatno pojednostavljuju let pilotu, kapiram da je F-16 uporediv sa putnickim avionom u tom smislu. Ovo je izjava hrvatskih zvanicnika koji jesu kitili tu pricu oko F-16 ali zvuci to sasvim plauzibilno. Problemi sa tim modelom su ako ih zaista ima ja mislm pre u vezi sa infrastrukturom, podrskom itd…

Te

In march, this year, the RoAF F-16s will reach full operational capability. This means they have all weapons and certifications for starting the air defence and air police duty.
All the 12 are fully operational, as defence minister stated.

AL

@Mayer Iskreno nisam fan Maska i njegovog biznis model…mislim njegovi investitori nikad postenu dividendu nece ugledati(daj boze da nisam u pravu).
Naravno da je neuporedivo lakse leteti na F-16, pa i Migu 29 nego na kecu koji je mozda i najzahtevniji lovac trenutno u upotrebi. Letenje ces lako savladati nego se radi o usvajanju svih sistema, kako od strane pilota tako i tehnicara, razvijanje doktrine itd. pa napredni sistemi menjaju plan i na kopnu u jednoj meri, znaci i tu mora modifikacija da se odradi. To traje i zahteva rada. Nije to posao neko sedne, malo razmisli i odredi „tako cemo“….pretpostavljam da znas i sam, sve i da imas novac, treba vremena. Ovako posle modernizacije ce RV vec imati iskustva sa bukvalno svim naoruzanjem koje bi novi avioni imali i skoro svim sistemima, znaci kad dodje nov avion, preobuka ce ici glatko, a stok naoruzanja ce vec biti tu, a i moze tokom godina postepeno da se povecava.
Ne kazem da ne bi leteli iznad Srbije, samo Srbija nije u Africi nego u sred Evrope gde je najgusci avio saobracaj na svetu, moramo imati ili svoju LA ili platiti tudju(o bezbednosti na odbrambenom planu da ne govorim). Desavale su se situacije kad su Madjari slali svoje avione da izvrse presretanje, a nasim avionima su falili „akumulatori“….sreca nista nije bilo, neka greska u kom. valjda, ne bih da se to desava opet, nije bezbedno, ne treba se igrati.
Iskreno voleo bi da vidim neku ozbiljnu reformu, da domaca privreda malo ozivi, da se strani ulagaci ne bore sa korupcijom i da konacno imamo novca za odbranu kakvu zasluzujemo. Ako moze Grcka 200+ lovaca, mogli bi mi 70 kroz 20 godina, a da ne odvajamo od usta.

Ma

@AL-41F1

Fan ili ne, SpaceX je upravo uspesno probno lansirao Dragon Crew kapsulu sto je (usprkos svim doncijama i subvencijama) za jednu privatnu firmo koja postoji oko17 godina to je fascinantno! Za to vreme oni su razvili celu paletu motora, raketa i na kraju samih letelica. Necu da budem maliciozan, ali pogledaj koliko decenija Rusi dogradjuju Soyuz ili kako napreduje Angara (na kojoj se radi nekih 30+ godina)…

Cr

Da ne bude zabune, drago mi je što ćemo najzad imati punu eskadrilu.

Ali “Rokovi su dogovoreni i precizni”
A onda odma’: “RAČUNAMO da ćemo u NAJKRAĆEM MOGUĆEM ROKU završiti prvu fazu…”
Vrlo, vrlo koncizno gosp. ministre.
Nego, niko nije spomenuo koliko će remont da KOŠTA?
Toliko o “transparentnosti”.

Onaj deo o “NAJSAVREMENIJIM sredstvima” neću ni da komentarišem.

Odgovori
en

Super zaista.Dobro nam dosli,u miru da ih koristimo. Nadam se skorijoj nabavci savremenijih PVO sredstava.

Odgovori
An

Zna li neko koje rakete vazduh-vazduh trenutno kortiste nasi MiG-ovi, a koje su u planu da se uzmu? Koliko znam nemamo nista bolje od R-73 ili gresim? Ako ste upuceni tacno i koji modeli tacno bilo bi odlicno.

Odgovori
Gu

Super.Cekamo modernizaciju pa da vidimo kakve ce te masine biti…

Odgovori
Mi

Rv je spaseno od sigurnog gasenja

Odgovori
Mi

Moze li neko da mi objasni razliku izmedju SD i SM? Hvala

Odgovori
А

СД се врти око навигације/комуникације и да се приближи НАТО стандардима. СМ је модернизација са тежиштем на ново наоружање и дораду радара.

:)

SD je varijanta koja ima slabiji radar,ne moze da nosi rakete vazduh zemlja tj ne moze da dejstvuje po zemlji. Nema mogucnost da nosi rakete srednjeg i dugog dometa. Itd itd… SM sve ovo ima.

Ž
Pe

@Miroslav Prema srpskim novinama, SD oznaka na ovim Migovima znači „Srpska nadogradnja“. :D Ako ne vjeruješ, potraži stare članke. Dan danas me dobro nasmije XD

Ga

Kad bi nam natovarili i koji BUK na tu isporuku nebi bilo lose :)

Odgovori
Zo

Ako zanemarimo klasično preterivanje , da ne kažem težu reč, odlična prilika da Srbija sačuva kontrolu svog neba.

Odgovori
Dr

Mozemo biti za i protiv nacina na koji se modernizuje ili vrste ovoga ili onoga -jedno je istina/
U Vojsku se ulazu ogromna sredstva ,za jednu siromasnu Srbiju to je ogroman korak unapred.
Znaci da privreda radi,i da se malim korakom ide napred.
A vecina ovde je plitkog secanja kako je bilo pre 10,20 godina.
Setimo se toga…

Lep pozdrav svim na T6

Odgovori
Vi

Xa jako se dobro secamo ko je bio pre dvadeset godina..xm cekaj malo zar nisu bili isti ovi..

ni

daj Boze da dodje do faze 3 ne verujem nista dok ne vidim

Odgovori
Vl

Već potpisano …

V

Nemojte biti naivni da će sve informacije o nabavkama i verzijama tehnike završiti u javnosti.

Odgovori
Jo

Srbija je dobila šansu da sačuva nadzvučnu avijaciju i zadrži nadzor nad sopstvenim vazdušnim prostorom. Ovaj broj aviona omogućava stalno dežurstvo, redovno uvežbavanje, ali i (pre)obuku novih pilota. To je razlog zašto su npr. Mađarska i Češka nabavile po eskadrilu.

Trenutna situacija, to što je Srbija na neki način zaštićena time što NATO kontroliše vazdušni prostor oko nje, nije nešto što je uklesano u kamenu. Vremena se menjaju, a sa njima i geopolitička situacija. Ko je pre 40 godina mogao zamisliti da će npr. Željava biti jedna velika rupa u zemlji? Zemlja koja ima vazduhoplovstvo će se brže prilagoditi novim okolnostima u odnosu na onu koja ga nema.

Odgovori
Yo

Dobro na kraći rok, potencijalno loše na duži..
Izbor vojnih nabavki iz Nemačke i Rusije ukazuje i na geopolitičko opredeljenje i eventualno „neutralno“ svrstavanje na stranu Nemačke, Rusije i Erdogana u vreme kada USA polako ali sigurno kreću na njih i u čemu možemo samo izgubiti (čak i da pobede) jer su oko nas u svim okolnim zemljama stacionirani američki vojnici…
Vrlo loše ako ne nabavimo i moderni PVO – naročito ako je već naručen i isplaćen – što onda jasno ukazuje na horo(r)skop takvog savezništva..

Odgovori
Fa

Kakav prelaz, sa prethodnog članka o F-21 na ovaj o beloruskim MiG-29. Prvo čitam o novoj verziji BMW M3 a onda o modernizaciji Trabanta, cool.

Srpsko RV je samo kalendarski u 21.veku, mindset i retorika ostali iz perioda SFRJ.

Ali ćuti, moglo je i gore, nikako bolje…

Odgovori
Mi

Modernizacija BMW M3 E21, je l o tome govorimo? Automobili i borbeni avioni teško se porede. Srdačan pozdrav.

vl

@Sokol,
mene kad nešto ne zanima, ja preskočim – ne čitam. A apropo usporedbe BMW-a i Trabanta, čuj, radije bi vozio potonji, nego čitao o prvom i išao peške.

Jo

Mozda i USAF pilot u pauzi za dorucak cita o novom F21, ali kad proguta poslednji zalogaj ode kod svog starog eFa od 30g jer ovaj drugi postoji samo u planovima i nacrtima u praksi ga nema. A sto je Turgenjev svojevremeno govorio “ slika koja nam se stvara u glavi dok citamo slova na papiru je uvek lepsa od one u stvarnosti. Cak i onaj ozenjen princezom u svojoj masti zamislja lepsu princrzu, od one koje ima u svojoj postelji“
Eh, to ti je ruska literatura i ruski avioni. Migonja je tu, stvaran, leti, moze i da pripuca ako treba, a F21 je samo pokusaj Holivuda da se ubaci na trziste Bolivuda, nista vise, dobri moj sokole.

Be

@Falcon

Nije bas tolika razlika.

Maksimalna brzina BMW M3 je mozda 260km/h
Maksimalna brzina „mod. Trabanta je mozda 120km/h

Maksimalna brzina F-21 je mozda 2.300km/h
Maksimalna brzina Mig-29 je mozda 2.450km/h

Plafon leta F-21 je mozda 15.500 km
Plafon leta Mig-29 je mozda 18.000 km

Znaci da je sam zmaj aviona Mig-29 cak bolji od F-21. Tako da u tom smislu netreba porediti kao BMWa i Trabanta.

Ovde je najvazniji radar, naoruzanje, itd. i tu ce F-21 biti sigurno bolji od bilo koje modernizacije Miga-29.
Ali nece biti toliko superioran kao BMW prema Trabantu. Vise mozda kao kad poredis tog novog BMWa sa VW Pasatom koji je 10 godina stariji.

Hocu samo da kazem, nemoj te biti toliko zlonamerni i naivni.

Ma

Drazi nam je ruski trabant nego americki BMW M3! A pazi ovi Belorusi mu dodju kao neki ruski Izrael pa nude budzenje migova u sopstvenoj reziji :-). Kakva USA takav i Izrael…

ja

Nemacka kola su obicne kante koje pocnu da se raspadaju posle 5 godina, ne prave vise kola da traju kao pre, vazniji im je stalni obrtaj u prodavanju. Svi delovi su od plastike i auta su prepuna elektronike. Jeste lepo izgledaju i udobni i dobri za voznju ali ne traju, cena popravke i servisiranje preskupo, i sama cena auta drsticno pada jako brzo.

А

@Falcon Па и F-21 је био „трабант“ кад је био F-16А.

Sl

Falcon svi znamo da si veliki zaljubljenik u F-16,ali počeo si više da smaraš sa stalnim pljuvanjem 29ke. Upoređivanje baba i žaba nema nekog značaja u realnom životu. Svi bi mi da vozimo novog Ferarija ali želje su jedno a mogućnosti su drugo. Zato prijatelju zaobiđi ove postove o našim 29kama,ko što ti je već neko predložio,i uživaj u 21(F)veku…

Pe

Pozdravljam ovo resenje, kojim se cuva lovacka avijacija kao rod vojske, a bila je pred gasenjem.
Mudro je izvedeno da se ne kupuju sad novi avioni, vec to ostavi za kasnije, a ulaze u ljudske resurse, pilote,tehnicare, i td
Verujem da ta modernizacija iskljucivo znaci dovodjenje aviona u letno stanje kao sto su bili 1989 – sto je sasvim dovoljno za ispunjavanje ovih zadataka.
Naravno, predizborne price o tome da ce dovesti ove avione na 4+ generaciju (a to je samo SU-30MK, i SU-35C) su samo propaganda, ali nam realno i ne treba.
Nadajmo se da ce u sledecem koraku biti kupljeni i kvalitetni novi lovacki avioni 4 generacije, zapadne proizvodnje, negde kroz 10 godina.

Odgovori
Tv

retorika koga i o cemu?
kako nama ne zapade taj f-21 ili barem neki svemoguci hvaljeni barak…pf

Odgovori
Ma

Jedno „laičko“ pitanje – koliko VS ima trenutno helikoptera Mi-17?
Znam da su 2 stigla 2016. Hvala

Odgovori
Be

Na današnji dan, 27.2.2019 ima ta dva nova Mi-16V5 i jedan stariji Mi-17 još iz 90ih.

Ž

ВС има три, један старији Ми-17 и два нова Ми-17В-5.

Br

Jesu li ovo modernizovane varijante BM ili standardni 9.13?

Odgovori
Be

Ovo nisu BM. Radi se o 9.13

Ž

Обични 9.13.

Al

Bice Zuk radar . Rusi ga imaju a njima ne treba…Neki govore da nam ne treba modernizacija , neka piloti samo lete .Neka lete ali na najmodernijoj opremi u kojoj avioni koje smo nabavili mogu da budu .
Super je ovaj F21, ruzan , al dobar, nemam reci !Ko moze da ga priusti, odlican ! Ja ne bih uzeo nesto sto Indija sklapa ni kao donaciju. Oni nisu u stanju da odrzavaju ni ono sto su kupili, a kamoli da sklapaju novo !
Srbija sa 14 aviona MIG29sm, je spasila lovacku avijaciju, spasila i obnovila letacki kadar, obnovila tehnicki i remontni kadar, obnovila infrastrukturu ……Piloti ce da se „igraju “ i vezbaju sa prilicno naprednom navigacionom opremom i bojevim sredstvima , tako da u buducnosti nece biti problem sesti u ovaj Indiski F21 , hahahah, ja se nadam Mig 35……I sve to za manje od 200mil ( 10 mil po godini , ako je plan da lete 20 godina ), nije to lose za nase mogucnosti !

Odgovori
Ma

Mig-29 je odlična platforma sa super manevarskim karakteristikam a to šta se kači od elektronike, sistema upravljanje vatrom , radare to zavisi koliko love imate.Na primer izraelski f-16 i jordanski su kao nebo i zemlja upravo iz razloga što je ovaj napakovan elektronikom po izraelskim standardima.Mislim da ljudi greše kad porede mig-29 i f-16 danas je ratovanje van vizuelnog dometa ko dalje vidi i čuje taj ima veće šanse za preživljavanje.Moje mišljenje je da je mig-29 savršen avion za našu zemlju ako se dobro napakuje kvalitetnom avionikom čuda pravi.

Odgovori
om

Marko, mislim da je Mig-29 preskupo i gotovo nemoguće napakovati kvalitetnom avionikom. Pogledaj unutrašnjost i instumentaciju Mig-a.
Ne možeš ti od njega napraviti Baraka. Po meni može se napraviti samo ograničena modernizacija i možda ga dići na nivo 4 jer je to zrakoplov , 3+ generacije. Nisu niti prvi F16 bili zamišljeni za nadogradnje ali su Izraelci svojim eksperimentiranjem započeli podizanje blokova ,počevši od bloka 30 kojem se je mogao garantirati produženi životni vijek a shodno sa tim smisleno ugrađivati digitalizacija. Znači nivo 4+ ili 4++ nije moguće postići bez digitalizacije, a na Mig-u 29 to nije moguće. Molim vas bez ljutnje ispravite me ako griješim.

Ma

Pa ne znam da li se isplati ali sve je moguce. Recimo sta je izrael sve napakovao na rumunske Mig-21 gde ima mnogo manje prostora za moderan radar i struje za elektroniku. Ovi migovi bi teoretski mogli da se opreme recimo nekim izraelskim AESA radarom, uredjajima za protivelektronska dejstva, nisanskim kontejnerom, raketama, modernim kokpitom, da se skine prasina i ofarba itd. i onda bi bio 4+

al

Sve stoji sto si napisao ali ako budu na nekakvom SM(T) nivou – puna saka brade… Mani te politikanske uzvike 4 sa gomilom pluseva i „vodece slike u regionu“ – to je za birace…
Ta stalna uporedjivanja sa F16 raznih blokova su za klince i navijace… Ti avioni modernizacijom treba da budu na nivou da se mora vise puta razmisliti pre nego se krene na njih. E, a da bi tako bilo, gomila faktora treba da prati tu nelagodu nekakvog buduceg agresora:
1. Maksimalna ispravnost flote, (kvalitetan tehnicki sastav,
opremljenost delovima),
2. Dovoljan broj pilota,
3. Maksimalna trenaza, nalet i uvezbanost pilota,
4. Kvalitetan i kvantitativan PVO sistem,
5. Naravno, snazan KOV, sto je i osnov svega…

Svakom realnom, iole upucenom ljubitelju avijacije (kamoli struci) je jasno da je ta modernizacija budzotina ali na zalost mi smo u stanju da je ta budzotina kvantni skok sa onoga sto smo do sada „jahali“, prakticno jedino moguce sto mozemo priustiti i koristiti kao prelaz za nesto novo i moderno kojem se svi nadamo za neko vreme. A da li ce to stici i kada – videcemo…

U situacijama kad su nam stanja u vojskama bivse nam drzave takve da dve trecine drzava nema avijaciju ko svet (ili uopste ako ne racunamo helikopterske jedinice), gde nam piloti sa ratnim iskustvima peku rakiju, raketasi koji su oborili stelt avion prave vasarske kolace, veliki saveznik udara pecke jer mu odabir VBA nije po volji, komletne akro grupe odu da lete za Arape a sve mlado i sposobno bezi iz svih naslednica – pricati o tome da je bolji F od M i da treba „ovo i ono“ su filter divani… Svaki pomak napred je evolucijski iskorak.

Ba

@Omnia

„Pogledaj unutrašnjost i instumentaciju Mig-a.
Ne možeš ti od njega napraviti Baraka…“

F-16 Barak:

https://media.tangosix.rs/2018/04/1090a450c4e9fc0c4a96ee3e22becb1d.jpg

MiG-29SMT (prije 20 godina):

https://thaimilitaryandasianregion.files.wordpress.com/2016/01/airforce_ru_mig-29smt_070.jpg?w=625

МiG-29K (prije desetak godina):

https://thaimilitaryandasianregion.files.wordpress.com/2016/05/mig-29k_9-31_loadout.jpg?w=625

MiG-35 (danas):

https://i.stack.imgur.com/tQEe2.jpg

Tolika razlika između Baraka i MiG29SMT? Pilot ga nebi mogao letiti koliko je kokpit arhaičan i nema FBW? Sve se može napraviti omnia, samo je pitanje koliko novca želiš uložiti u opremu koju kupuješ. Mi smo se odlučili da je to nekih 200-njak miliona. E sad postoje zaista neke stvari koje nemožeš „prišarafiti“ a zaista jesu borbena komparativna prednost, koju komentatori ovdje ponekad „zaborave“ da pomenu, a koje ZAISTA jesu razlike između ove dvije letjelice:

1. Na F-16 fali jedan motor. Taj što nedostaje zna biti koristan jer se s njim možeš vratiti kući nakon što je prvi onespobljen pticom, man-padom (često se dešavalo sa Su-25) ili kvarom (da znam da je motor na F-16 pouzdan i da su Izraelci i Krstičević „stvarno, stvarno garantovali“ još ko zna koliko sati- ali realno- da letim nešto 30 godina polovno, kao što su ove 16-ke ili naše 29-ke- volio bih drugi motor (samo kažem).

2. Koliko je meni poznato F-16 nema IRST, jel’ tako? O ovome niko ne govori- ali to znači da MiG može da uđe u okršaj ne emitujući nikakvo radarsko zračenje ako je to potrebno- a F-16 nc. Ispravite me ako griješim. Mislim- znam da je to glupa ruska tehnologija koja je bezveze…Ali zašto ga nema? Pa od viška glava ne boli, lijepo bi bilo da F-16 može pasivno da prati cilj, da lokuje stelt letjelicu ili tako nešto putem video kanala. Može li? Ljudi prave pod, pa kad misle da im treba- kače ga pod avion i nose- jeli tako? Pitam ne tebe omnia, nego nekog ko zna više o F-16 od mene, prvenstveno Ed-a, možda Falkona- nekoga ko prati F-16 konkretno i znaju šta i kako. Ja samo kucam ovo po sjećanju.

3. Manervabilnost. Na srednjim i malim brzinama MiG-29 briljira u odnosu na F-16, iako imaju odnos potiska i mase tu negdje. Tako je momentalni zaokret na F-16 26 stepeni po sekundi, dok se kod prolongiranog zaokreta radi o 18 stepeni po sekundi. MiG-29 pravi 28 stepeni u sekundi za momentalni zaokret, ali čitavih 26 stepeni za prolongirani zaokret. Znam, znam- kome još to treba- pa sve se to rješava na 100 kilometara i više- ali eto- ako slučajno padne na blizu- glupi Rusi su napravili zmaj koji ne gubi energiju kod zaokreta….

4. MiG-29 u srpskom vazduhoplovstvu je stvarna letjelica kojom možeš da letiš, treniraš i štitiš VAP. F-16 Barak u hrz-u koji ruši sve pred sobom je stvaran kao što je stvaran Patuljak Gimli koji jaše jednoroga po imenu Petrović Dušan! Dakle- trenutno ne postoji i ne može da štiti ništa- tako da bi realno SpitFire sa dva mitraljeza i kokpitom iz 1942. godine predstavljao problem za poluispravne 21-ce kojim stvarni ljudi i piloti hrz-a lete.

Pozdrav svima, ne zamjerite na šali- dobro sam raspoložen nakon ovih vjesti iz 558.VZ-a. Našim pilotima želim puno bezbjednih sati naleta na ovim letjelicama, da dobiju u budućnosti mnogo novih, mlađih kolega koje će podučiti poslu, a kasnije, ako Bog da, da se ponove i eskadrilom novih aviona. Domaćinima u Baranovičima svako hvala i sretna 75 godišnjica zavoda koju su, ako se ne varam, proslavili skoro?

om

Da, ali je li isplativo sve to na zmaj koji je star i nije pedviđen da traje. To su zmajevi koji mogu uz znatna ulaganja trajati još deset godina.Zmaj na koji bi se moglo postaviti dosta toga je zmaj F16 ali blok 30 i dalje jer mu se može produžiti život za dvadeset do trideset godina. Nisam neki stručnjak ali sam mišljenja da se od Mig-a 29 ne može modernizacijom napraviti ono što se može od F16, zapravo neisplativo i neizvedivo. Mig-29 nije konstruiran da traje. Da imate nov zrakoplov onda bi bilo isplativije, ali ne bi bilo baš sve izvedivo, a ovo je ruska koncepcija iz osamdesetih. Zapravo stvarno me zanima što će od svega toga biti napravljeno, jer zrakoplovi su tu i skromnih su mogućnosti,a kad već letite ne bi samo trebali plašiti vrane ,već odvraćati nečije sulude zamisli.

om

Govorio sam o Mig-29 iz osamdesetih koji ste vi dobili. Barak još nitko koliko je meni poznato nije uslikao iznutra.
Ja i govorim o stvarnim migovima koji imaju životni vijek još deset godina uz modernizaciju naravnoi postavljam si pitanje koliko je isplativo ulagati i koliko novca jer ipak to je nemali broj zrakoplova. Velim ne zavidim vam ako neko misli, već me živo zanima što ćete vi od toga napraviti. A eto ja se neću naljutiti ako ti budeš špekulirao što ćemo mi sa našim zrakoplovstvom. Jer i mi se pitamo ,ja bih F16 ne stariji od dvadeset godina iako je do takovoga najteže doći i onda bi nas to zadovoljilo do polovine stoljeća uz slep koji bi ti zmajevi podržavali i naravno modernizaciju na blok 50. Jedino sam stariji zrakoplov mogao zamisliti u izraelskoj režiji i u njihovoj nadogradnji.

Ma

@Omnia

Gospodine pogledajte cocpit f-15c pa procenite da li ima mesta za nadogradnju MIG-a.

om

Marko ne govorim ja o raspoloživom prostoru nego o analognom cockpitu koji posjeduje Mig-29 koji se ne može a da se sve živo ne rasturi preurediti, što je preskupo pa da ga se značajno podigne na nivo 4+ ,o čemu ovdje govore neki. Blok 52 nije 4+generacija ,pa mi nije baš jasno kako vi od Mig-29 možete napraviti nešto bolje od bloka 50 ajde nek mi neko objasni .To ja pričam. Mig 29 je mašina kojoj se ne može produžiti život više od 10 godina i zato su zahvati tipa rasturi pilotsku kabinu i još štošta, te postavi digitalnu avioniku nezamislivi neizvedivi i neisplativi. To je moje mišljenje.

Te

First of all, I salute your determination in building an air force. Congrats!
Second. About the MiG-29 vs F-16 talk. Let’s compare the MiG with, let’s say, the F-16AM/MLU, a quite modest tier level.
As you can see in many images on the net, the F-16 pair has 1 Sniper targeting pod, which is, in my opinion, far superior to the MiG’s IRST. Then, all the F-16s can share infos with the Link-16, so they operate in a network system.
As I know, the F-16’s IFF, the APX-113V, can scan and determine infos about the target up to 185 km.
The MLU has an integrated EW system.
All we know the F-16 is a high energy fighter, being able to maintain 9G turn and loosing speed less rapidly than the MiG.
The engine, let’s say an F100-PW-220E, has an inspection interval around 4300 TAC’s and it’s life is even longer.
Every 30 years old, 1984 born, F-16 crap has a life of 4500 hours to live and can be upgraded to V.
The radar. The modest AN/APG-66 v2a has a range of 150 km and a detection range in heavy clutter and jamming up to 83 km can track 10 targets and engage 6, as public sources say.
The AIM-9x-JHMCS combination has denied the MiG’s superiority al low speed, high AOA.
So, the old, tired, F-16 is not already dead.

Ma

@Banja Luka

Postiras sliku prelepog kopita EF-a kao Mig-29??? Znaci ladno si kao malo googlovao cim ti je naletela neka slicica potpisana sa Mig-29 odmah i se primio, nemam reci…

Ma

>>omniameamecumporto

„Analogni kokpit“ nije prepreka. Cisto hipoteticki, ugradi se displeji i onda recimo nisanski kontejner ide na jedan od njih (IR, TV). Slicno je sa starim radarom, izbaci se ili se njegov signal eventualno digitalizuje, odradi se dodatni DSP i poboljsa osetjivost, otpornost na ometanje i prezentacija. Navigaciona oprema (inercijalno + GPS) takodje, mision kompjuter nije nikakav problem. Jedini problem je mozda ako recimo nisanski kontejner zahteva spregu sa avionikom koja je analogna i to bi zahtevalo nek uvrstu ekstra interfejsa ali ja mislim da je smisao takvog kontejnera upravo u tome da moze da radi potpuno nezavisno od platforme. Sta je problem? Pa sto se nema para a i samo Izraelci rade takve modifikacije realno…

Ba

@Tedy

Nobody is saying it’s dead. Au contraire! You have just stumbled on latest part of neverending discussion between one part of population who are satisfied with steps taken in direction od saving and future developing of Serbian Air Force, and haters. :)

First part of population generally thinks that F-16 and MiG-29 same tier variants can be compared in real combat situation (Not MiG-29A and F-16V), and the other part thinks that „made in USA“ badge gives You invurnability and God-like attributes. They also think that nothing Russian in origin can be combat worthy, in any situation.

F-16 is great aircraft and I really like it. Pilot visibility, seating position, radar characteristics in older versions of same tier, fuel consumption and peace time matience are some of comparative advantages of F-16 over MiG-29. Lack of second engine, war time matience, better overall dynamics of Russian counterpart, lack of IRST (except via pod) and lack of middle/long range IC missiles as planed and build in basic tool for air combat (I think that combination of R-73/R-27ET/R-27ER/R-77 is better balanced than AIM-9/AIM-120 combination) are some of comparative advantages of MiG-29 over F-16. I really like MiG also. I think it’ wonderful platform that have a lot more space for upgrades- and that new iterations like MiG-35 shows exactly that. I would always choose new squadron of MiG-35s over 10-15 yrs old F-16Block 52 or similar- regardless of “integration”, but this is only my opinion.

So- this is not conversation about “better”, but “cost effective”, “economical” and “possible” in situation when you don’t have possibility to invest 2 billion USD, but only 200 million to spare on saving your motherland’s air force.

Best regards Teddy!

Te

Best regards to you too Banja Luka!
I’m not a fan neither a hater. I’m trying to be a decent man.
The MiG and the F have strong and no so strong points, so both are dependent of their drivers and their support networks.
Neither is best. Both are still worth to have.
I’m hopping your MiGs and ours Fs will meet only in common training exercises. There is nothing better than two good neighbours.
Best regards!

Ba

@teddy

Thats right my man. Future „AirSolution“ exercises are going to be real treat for both pilots and airforce enthusiast in both countries. Here are some oldies, always nice to see and remember:

http://media.tangosix.rs/2015/06/IMG_5198_1024x683.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=JRHNaIAzoRs

https://media.tangosix.rs/2013/05/2013-05-28-09.14.501-850×350.jpg

http://www.mod.gov.rs/multimedia/fotogalerija/foto/BAN_5923.JPG

Te

@Banja Luka
Agree, bro. I can’t wait..

Mr

Meni je ovde najzanimljivije da su potrojeni belorusi svi iste visine.

Odgovori
Me

Ima li nekih novosti o isporuci 2 aviona AN-26 i BUK sistema o kojima se ranije pregovaralo?

Odgovori
ma

Lazanski rece da se AN26 ocekuje ove godine. Receno je da ce novi PVO sistem stici do kraja prosle godine, da ce neko naoruzanje doci sa Putinom pa nista. Ne znam zbog cega se nesto najavljuje za neki rok a isporuke se pomeraju na duzi rok. Najavljuju se Mig29 iz Belorusije za kraj godine a to ce biti negde 2020god. Volen bih da gresim. Mig29 treba modernizovati iz vise razloga. Obuka na modernijim sistemima, bezbednost, tehnicko osoblje itd. Sa novim sistemima i raketama se menja donekle sami pristup vazdusne borbe u odnosu na ovu verziju Mig29 koju sada imamo. Govori se da ce Mig29 ostati i do 2013god. sto je ipak dug perijod da bi ostali na sadasnje zastarele analogne sisteme. Ako modernizacija bude na znatno visem nivou naravno?
@Falcon
Na youtube ima snimak gde Audi Q7 ne moze da mrdne iz smetova, Lada rastura. Sto se tice automobila @JA je potpuno u pravu.

Odgovori
Se

Pre svega,
gospodine Bankoviću Vama svaka čast na objektivnom i profesionalnom informisanju tj. upoznavanju javnosti i pratilaca ovog sajta o aktivnostima opremanja vazuhoplovima našeg RViPVO.
S obzirom na sad već činjenicu da smo primili još 4 MiG-29, da će se tamo na njima izvršiti GR, modifikacija na ICAO standard i modernizacija, kao i na postojećih 10, sad bi pretpostavljam, svi oni „pametnjakovići“ koji su vas u nekom smislu i vredjali svojim komentarima, trebalo da se izvine. To je odraz civilizovanosti….
Medjutim, i dalje, čitajući ove komentare, vidimo da pojedinci furaju neki svoj fazon, u smislu: Što više pljujem-to sam „pametniji“. Ne, to je karakter ličnosti, za koji medicina ima konkretan naziv….
Ono što je činjenično je da je u RViPVO od 2016. Godine uloženo mnogo para. Povećan je broj 29-ki sa 4 na 14; kupljeno je 2 Mi-17, pa još 2, pa još 3Mi-35M. Kupljeno je 6 H-145. Značajno je povećana raspoloživost Orlova; uvedene su u naoružanje Laste. Uložena su ogromna sredstva u nabavku rez.delova za održavanje sve te tehnike. Potpisan je Ugovor sa Airbus o industrijskoj saradnji da naš VZ vrši regionalno servisiranje njihove tehnike, potpisan je sličan Ugovor i sa ruskim nadležnim predstavnicima za helikoptere Mi-8/17 za regionalno servisiranje. Pored toga, najavljuje se i nabavka novog raketnog sistema….
I sve to nije dovoljno nekom idiotu, bilo koje „političke obojenosti“ da pre svega sebi kaže:“Kapa dole“ svima koji su doprineli za navedeno. Idiotizam sa političkim prefiksima ide dotle da se pljuje po svemu tome, ministru, državi itd…
Kao državljanina Srbije, apsolutno me ne zanima ko je ministar, pa čak i da je sam Djavo. Ka pripadnika ove države gledam samo rezultate. A, oni su evidentni. Za idiota nikad neće ni biti, jer idiot će u svemu naći „hranu za svoj bolesni mozak“!
Kao što pre nekog vremena napisah, posle informacije g-dina Bankovića. Tačno, svi jednosedi MiG-29 će biti modernizovani na verziju koja do sada nigde nije radjena i koju ruski proizvodjači rade samo za naše 29-ke, i to na verziju, tehnološki mnogo savremeniju od MiG-29SMT.
Vi, skeptici, licemeri itd…uživajte i lupetajte koliko vam je volja, samo to i možete, a Srbija diže svoje RViPVO, baş u vreme tog ministra koji, bože moj, nije služio vojsku.

Odgovori
Br

Nabavljeno je 3 Mi-17 i 4 Mi-35M. Usput ne znamona kom ce nivou modernizacija biti, sanse su da ce biti na hibridu SM/SMT. Sve ostalo stoji

Sl

Brad @ Razlika između SMT i SM je u dodatnom ugrađenom rezervoaru za gorivo,koji se nalazi iza pilotske kabine,popularna „grba“,što povećava daljinu doleta aviona.Pošto je Srbija relativno male površine,nema potrebe za dodatnim rezervoarem,znači SM je dovoljno za nas.

Se

Nisam baş siguran u to Slobodane.
Ima bitnih razlika u SUV, koje su rezultat potpuno drugog radara, računara itd…Sve to SMT-u omogućava da istovremeno prati više ciljeva, i veoma bitno, da istovremeno gadja 4 „zahvaćena“ cilja…..
Razlika je i u opremi za samozaštitu….

Sl

Sekula u pravu si,ima tu još svega,sad sam se malo podsetio koja je varijanta SM. Onda je i Brad u pravu,verovatno nešto između SM i SMT. Hvala na ispravci i pozdrav.

Do

Aman ljudi s tim komentarima vise,Srpska sloga na delu……Zar je bitno na koji ce nivo i kojoj ce generaciji pripasti ovi avioni.Mislim da je mnogo bitnije da budu potpuno ispravni i pouzdani tj bezbedni po nase pilote ne bi li isti uspesno leteli i trenirali i obavljali svoje redovne duznosti u vazduhu.Prica se o ovim raketama,onim radarima,bombama,a sustina je imati ispravnu,noviju tj malo mladju eskadrilu,ne bi li RV malo stalo na noge.Pricate ko sutra u rat da se ide,pa nam sad treba pitaj boga sta.A pokazalo se 99 e koliki je vek trajanja vazduhoplova u borbi sa nadmocnim protivnikom!Neko je gore spomenuo YAK ,mislim da bi to nama bilo sasvim dovoljno,moderan skolsko borbeni avion,za ono sto bi nama trebao ne daj boze da sluzi…….odlican.Sve u svemu,napred RV i da nam jos dugo i bezbedno letite

Odgovori
Se

Slažem se s tobom Petre.
99-ta je pokazala mnogo toga. 5 eskadrila modernih lovaca da smo imali, ne bi zaštitili svoju teritoriju od „milosrdnog andjela“.
Posmatrati opremanje borbenim sredstvima jedne male ili srednje zemlje kroz prizmu eventualne ponovne odbrane od neke „milosrdnosti“ je utopija.
Takve stvari se uglavnom rešavaju državničkom diplomarijom, a ne ratom sa SILOM.
Ali….kad o tome, onako razmišljam, prvo što mi pada na pamet je šta su one generacije i generacije srba razmišljale kad smo onoliko bili pod SILOM-Osmanlijskim carstvom.
Imam utisak da vrlo često mislimo samo o 3 generacije: prethodnoj (roditelji), svojoj i budućoj (svojoj deci).
Šta će biti za 100, 200 i 500 godina….ko o tome da razmišlja. Nekako sam ubedjen da su naši preci pod Osmanlijskim carstvom tako razmišljali i prenosili svoje razmišljanje na sledeće generacije, sada ne bi imali svoju državu.
Verujem da bi i mom pradedi Soluncu sigurno bilo bolje da je ostao u Grčkoj, verovatno i meni, možda bih sada iznajmljivao apartmane svojim precima…
Ali moj pradeda je razmišljao drugačije, moj deda i otac su me vaspitavali drugačije. Država je jedna jedina, u njoj živim i njoj pripadam.
Vojska je stub te države.
Vojsci treba obuka, trebaju trenažno/školski vazduhoplovi.
Ali ni jedna Vojska ne posroji samo zbog toga….

ma

@Sekula
Kamo lepe srece da smo imali 5 eskadrila modernih i ispravnih lovaca 99god. Da smo imali 4 do 5 diviziona S300, modernizovane KUBove, NEVE, modernije radarske sisteme otpornijih na ometanja, sisteme TOR, TUNGUSKA i sisteme Z-Z do nekih 300km garantujem da do agresije ne bi doslo ili bi bila vrlo ogranicena. Ja vise ne mogu da shvatim ove price ne bi nam pomoglo ovo, ne bi nam pomoglo ono. Ako nemas drzavno i vojno rukovodstvo na nivou koji to zahteva onda ti dzabe i atomsko oruzje. Koju veliku silu USA pobedise do danas?????? Pa nisu oni bauk majku mu. Pa i ovo sto smo imali itekako nam je pomoglo te godine. Sacuvali smo Srbiju osim privremeno KIM. A plan nato je bio u Ranbujeu da se okupira cela Srbija. Zato dosta sa tom pricom vise ne bi nam pomoglo ovo, onog. Pre svega je bio ogroman moral naroda i vojske. Gde su mocna sredstva odbrane te zemlje USA NATO izbegava sa direktnom vojnom intervencijom vec pribegava drugim sredstvima ratovanja: psiholosko, propagandom, revolucijama itd… Odoste vi u Osmanlijsko carstvo.

Odgovori
Se

Mateus, haha, pa ja bas zbog toga pominjem Osmanlijsko carstvo. Da su tada srbi razmisljali to je Sila, ono….protiv sile se ne moze, nikada ih se ne bi resili. Ne stvara se vojska za godinu do dve. Vojska se stvara i održava za mnogo veci period.

Odgovori
ma

@Sekula
Onda ti se izvinjavam, nisam ukapirao iz prve.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor