BEG airport status
ATR u 2018. isporučio 76 aviona, primio 52 narudžbine i ostvario godišnji promet od 1,8 milijardi dolara Priča ATR-a i jugoslovenskog i srpskog nacionalnog avio-prevoznika traje od 1987. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

ATR u 2018. isporučio 76 aviona, primio 52 narudžbine i ostvario godišnji promet od 1,8 milijardi dolara

Kompanija ATR isporučila je u 2018. godini 76 aviona, primila 52 narudžbine i ostvarila promet od 1,8 milijardi dolara, saopštio je taj proizvođač danas na svojoj redovnoj konferenciji za medije u Tuluzu.

Kako navode, ATR je sa ukupno 165 narudžbina i 154 isporuka u periodu od 2017. do 2018. godine ostvario „book to bill ratio“ iznad 1:

– Od 52 narudžbine za 2018. godinu, 20 je bilo za ATR 42-600, dok je sa udelom od 62% u ukupnom broju narudžbina na globalnom tržištu ATR 600 nastavio da bude najčešći izbor regionalnih avio-kompanija.

U veoma teškim uslovima uspeli smo da preraspodelimo i avione koje nismo mogli da isporučimo Iran Airu, dok su nam rezultati u 2018. godini omogućili solidan broj rezervisanih narudžbini koje podrazumevaju još gotovo tri godine proizvodnje.

U prethodnoj godini prodali smo avione u svakom delu sveta, dočekali smo tri nova operatora u ATR porodici (Silver u Sjedinjenim Američkim Državama, Ewa Air u Majoti u Indijskom okeanu i HAC u Japanu), a potpisali smo i prve ugovore za opremanje aviona sa našim ClearVision™ sistemom. ATR je u 2018. godini uspostavio i 113 novih ruta, opslužujući 1.346 aerodroma širom sveta što je za 56 aerodroma više nego u 2017. –

Infografik: ATR
Godišnja ATRova konferencija za medije / Foto: ATR

Protekla godina je bila uspešna i zbog tri ključne isporuke i to – hiljadite isporuke ATR 72, zatim isporuke petstotog aviona iz serije 600 (samo sedam godina nakon prve isporuke) i, ukupno, 1500. isporuke ATR aviona, ističu iz kompanije i dodaju:

– U 2018. ATR je značajno povećao i svoje aktivnosti korisničkog servisa. Instalirajući svoj novi trening simulator u Tuluzu i predstavljajući novi 24 časa dostupan Centar za korisnike, ATR je privukao 15% više klijenata za svoj „pay-by-the-hour“ program održavanja Global Maintenance Agreement (GMA).

Uspeh kompanije je u politici kontinuiranog unapređenja, te smo u 2018. godini predstavili i nekoliko inovacija, koje uključuju nova Neo-Classic i Neo-Prestige putnička sedišta, koja su postala standard u svim novim ATR avionima, kao i pokretanje novog opcionog i bežičnog in-flight entertainment sistema „Cabinstream“. –

Prema rečima proizvođača, prognoze za 2019. godinu su povoljne, jer će globalno tržište za turboprop avione zahtevati više od 3.000 takvih letelica do kraja 2037. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Dr

    Bilo bi interesantno videti kako izgleda sadasnja moderna kabina / unutrasnjost ATR-a sa novim sedistima Neo-Classic i Neo-Prestige. Ovo cime se mi vozimo po regionu su vec prevazidjeni drevni primerci koji su za zasluzenu penziju.

    Odgovori
    Mi

    Kratak video ATR Demo in China, vidi se unutrašnjost , kabina i putnička sekcija, kao i spoljašnost.
    http://www.atraircraft.com/mediagallery/videos.html

    Odgovori
    Sa

    Da li je to Air Serbia nabavila „nove“ ATR72-600??
    Naime primetio sam na FR dva primeraka kako su sletela sinoc (subota 2. feb.) na NT. Kompanije Jet Airways.

    Odgovori
    BA

    Samo u tranzitu..Sledeci stop Danska (SGD)..

    Sa

    BAW hvala na inforamaciji.
    A tako se obradovao da ce AS da nas iznenadi…

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Cinik na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

    Istorija se ponavlja, početkom 20 veka u Kraljevini Srbiji je bila velika debata oko nabavke novih topova za srpsku vojsku, u igri su bili Krupp, Škoda i Francuzi i izbor je pao na francuske Schneider topove i ispostavilo se da je to bio pun pogodak i sa tehničkog i sa vojnog i sa političkog stanovišta.…

    13. Apr 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

    @Petrovic Dusan Rusija je uz sankscije razvila i zapocela serijsku proizvodnju Su-57 i Ohotnik S70 koji su letelice potpuno nove generacije koju nijedna Evropska zemlja nije do sada razvila i isti jos uvek modernizuju svoje avione iz Osamdesetih kao sto su Rafal i EF2000. Uz to lako pravi moderinizovane Suhoje 35/34/30SM isto kao sto i…

    13. Apr 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

    Su-35 ima 70% zapadnih delova :-) izuzetno precizna procena jednog ovdasnjeg "eksperta", proroka, i "obozavaoca" ruske vojne opreme. Boze me sacuvaj. Sve sto valja iz Rusije je zapadno, a sto ne valja je 100% rusko. Znaci ruka vojska je bar 70% super po tebi :-) ..Eto kad se zezamo vec...:-)

    13. Apr 2024.Pogledaj

    Feline na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

    @Aleksandar O kakvim to “domaćim zadacima” i “ocenjivanju” je reč? Pa još i “mi govor”. Takva frazeologija je prvo dovela na vlast AV a sve vreme ga održava u sedlu. Biće Rafali, F16 nije dovoljan dobar, niti je u ponudi.

    12. Apr 2024.Pogledaj

    Gandalf na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

    Srbija 70 % nabavlja od sopstvene proizvodnje. Stoga nam u dođe jeftinije. Srbija proizvodi sve osim aviona lovaca i dalekometnog i srednjeg PVO. Vi nabavljate strano i skuplje. Tako da tvoja ekonomska analiza je dostttttta netačččna.

    12. Apr 2024.Pogledaj