BEG airport status
ATR u 2018. isporučio 76 aviona, primio 52 narudžbine i ostvario godišnji promet od 1,8 milijardi dolara Priča ATR-a i jugoslovenskog i srpskog nacionalnog avio-prevoznika traje od 1987. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

ATR u 2018. isporučio 76 aviona, primio 52 narudžbine i ostvario godišnji promet od 1,8 milijardi dolara

Kompanija ATR isporučila je u 2018. godini 76 aviona, primila 52 narudžbine i ostvarila promet od 1,8 milijardi dolara, saopštio je taj proizvođač danas na svojoj redovnoj konferenciji za medije u Tuluzu.

Kako navode, ATR je sa ukupno 165 narudžbina i 154 isporuka u periodu od 2017. do 2018. godine ostvario „book to bill ratio“ iznad 1:

– Od 52 narudžbine za 2018. godinu, 20 je bilo za ATR 42-600, dok je sa udelom od 62% u ukupnom broju narudžbina na globalnom tržištu ATR 600 nastavio da bude najčešći izbor regionalnih avio-kompanija.

U veoma teškim uslovima uspeli smo da preraspodelimo i avione koje nismo mogli da isporučimo Iran Airu, dok su nam rezultati u 2018. godini omogućili solidan broj rezervisanih narudžbini koje podrazumevaju još gotovo tri godine proizvodnje.

U prethodnoj godini prodali smo avione u svakom delu sveta, dočekali smo tri nova operatora u ATR porodici (Silver u Sjedinjenim Američkim Državama, Ewa Air u Majoti u Indijskom okeanu i HAC u Japanu), a potpisali smo i prve ugovore za opremanje aviona sa našim ClearVision™ sistemom. ATR je u 2018. godini uspostavio i 113 novih ruta, opslužujući 1.346 aerodroma širom sveta što je za 56 aerodroma više nego u 2017. –

Infografik: ATR
Godišnja ATRova konferencija za medije / Foto: ATR

Protekla godina je bila uspešna i zbog tri ključne isporuke i to – hiljadite isporuke ATR 72, zatim isporuke petstotog aviona iz serije 600 (samo sedam godina nakon prve isporuke) i, ukupno, 1500. isporuke ATR aviona, ističu iz kompanije i dodaju:

– U 2018. ATR je značajno povećao i svoje aktivnosti korisničkog servisa. Instalirajući svoj novi trening simulator u Tuluzu i predstavljajući novi 24 časa dostupan Centar za korisnike, ATR je privukao 15% više klijenata za svoj „pay-by-the-hour“ program održavanja Global Maintenance Agreement (GMA).

Uspeh kompanije je u politici kontinuiranog unapređenja, te smo u 2018. godini predstavili i nekoliko inovacija, koje uključuju nova Neo-Classic i Neo-Prestige putnička sedišta, koja su postala standard u svim novim ATR avionima, kao i pokretanje novog opcionog i bežičnog in-flight entertainment sistema „Cabinstream“. –

Prema rečima proizvođača, prognoze za 2019. godinu su povoljne, jer će globalno tržište za turboprop avione zahtevati više od 3.000 takvih letelica do kraja 2037. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Dr

    Bilo bi interesantno videti kako izgleda sadasnja moderna kabina / unutrasnjost ATR-a sa novim sedistima Neo-Classic i Neo-Prestige. Ovo cime se mi vozimo po regionu su vec prevazidjeni drevni primerci koji su za zasluzenu penziju.

    Odgovori
    Mi

    Kratak video ATR Demo in China, vidi se unutrašnjost , kabina i putnička sekcija, kao i spoljašnost.
    http://www.atraircraft.com/mediagallery/videos.html

    Odgovori
    Sa

    Da li je to Air Serbia nabavila „nove“ ATR72-600??
    Naime primetio sam na FR dva primeraka kako su sletela sinoc (subota 2. feb.) na NT. Kompanije Jet Airways.

    Odgovori
    BA

    Samo u tranzitu..Sledeci stop Danska (SGD)..

    Sa

    BAW hvala na inforamaciji.
    A tako se obradovao da ce AS da nas iznenadi…

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

    02. Dec 2024.Pogledaj

    Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    @Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

    02. Dec 2024.Pogledaj

    Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

    02. Dec 2024.Pogledaj

    Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

    02. Dec 2024.Pogledaj