Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[EKSKLUZIVNO] YU-MUP uskoro stiže: Prve fotografije četvrtog Erbasovog helikoptera za MUP Srbije
YU-MUP u pogonu Erbasa u Donevortu, Nemačka / Foto: Tango Six

[EKSKLUZIVNO] YU-MUP uskoro stiže: Prve fotografije četvrtog Erbasovog helikoptera za MUP Srbije

Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, Helikopterska jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije preuzeće sledeće nedelje iz Nemačke svoj poslednji helikopter H145M.

YU-MUP je četvrti kupljeni Erbasov helikopter za policiju i pridružiće se „registracijama“ YU-MED, YU-SAR, YU-ICE sledeće nedelje.

Helikopter će prilikom preleta imati privremenu nemačku registraciju D-HADP.
 

YU-MUP sa drugom po redu dizalicom za Erbasove Helikopterske jedinice / Foto: Tango Six

Četvrti, „Uniform Papa“, će u Helikopterskoj jedinici biti namenjen za „opšte policijske operacije“ iako su svi Erbasovi u njihovoj floti, kako je Tango Six prvi detaljnije i pisao, višenamenski sa mogućnostima modularne promene i nadgradnje postojeće i buduće opreme.

Kako smo već izvestili, YU-SAR i YU-MED stigli su 9. jula prošle godine, dok je YU-ICE u vazduhu dočekan 1. avgusta.

YU-SAR juče u misiji podrške putu državne delegacije do Sofije. U pozadini Embraer Legacy 600 YU-SRB Avio-službe Vlade Srbije / Foto: Tango Six
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mi

Lepo, a kad je kupljen ovaj Embrarer za Vladu Srbije?

Odgovori
al

Mislim da je potpuno smesna cinjenica da nisu uzeli za svaki helikopter vitlo, flir i opremu za medevac. Cela poenta ovog helikoptera je modularnost.

Srpska posla.. sta ces. -.-

Odgovori
Du

Kao da nisi kupio jelkicu za Golfa.Bitno da moze,a kad ce manje bitno. Na kraju krajeva nema svaki heli sve pomenuto ni u Svajcarskoj,sto bi u Srbiji?

Be

@altec

…pa sam si napisao „cela poenta ovog helikoptera je modularnost“.

I ja sam tako mislio kada su nabavili helikoptere, ali….

…kada je bilo potrebno da sve cetiri H-145M helikoptera policije u isto vreme koriste flir? Verovatno nikad!

I skoro nikad nisu svi u isto vreme leteli. To vam je svda na svetu tako. Helikopteri dosta vremena provode na podu zbog servisiranja, pregleda, itd.

I dok je jedan na podu, sa njega se skine flir i stavi na onoga koji je u tom momentu u dezurstvu.

A vitlo nije uvek bilo nuzno. Cak tokom poplava u 90% slucajeva helikopteri su mogli da se bezbedno spuste pored ugrozenih. A u takvim vanrednim situacijama imamo i vojne H-145M i Mi-17V5 koji isto delimicno imaju vitlo.

Mislim da za onih 5 Mi-17V5 imamo najmanje 2 dizalice a za sve H-145M (vojne i MUPove) oko 4 dizalice.

Rp

Uvek neka štednja na nepotrebnom,a tamo gde treba nema.Živeli vizionari.

Beli
Svi Mi-17V-5 imaju dizalice. Nisu sve uvek montirane.

Al

Samo me interesuje da li ovi vizionari u komentarima stavljaju lance na točkove svojih automobila u mesecu junu, jer očigledno po njima treba i to praktikovati…

Mi

Helikopter je lep. Font na Embraeru je odvratan, moglo je to malo elegantnije.

Odgovori

Nisam neki poznavalac, ali na utisak od fotografije uvek mi evropski i amerticki vazduhoplovi izgledaju lepse od ruskih u zavrsnoj izradi. Gledam ovaj helikopter kako sav bljesti, lakovan, otsjaja, a ruske Mi koje smo uzeli kad ih iz blize snimis gleda se grubllja izrada oklopa, slabija ergonometrija, neramnine. Isto je i sa avionima Mig, Suhoj naspram Fantome, Eurofajtere, Gripene. Ne sumnjam da su kvalitetni i ruski vazduhoplovi, ali mi estetski uvek nesto nedostaje. Takodje i kod licnog naoruzanja kada uporedim zapadne pistolje, automate i ono sto je proizvedeno u Rusiji.

Odgovori
А

@Nenad, Skopje Богами и металик боја чини чуда.

en

Prelepo ofarban

St

Ruska filozofija pravljenja oruzija je da SLUZI SVRSI jer to je radna masina koja se ne prodaje pojedincima vec drzavama za razliku od zapasne filozofije gde je sve marketinsko- pozerski fenseraj…

Ja

Ali za svu tu estetiku moras da platis duplo vise u najbiljem slucaju.

П

Како изгледају после 5 година употребе?

Bo

Kupovat opremu koja ce posle stojati po magacinima, avimaju rok trajanja, je bacanje para. Zasto svaki da ima vitlo. Nepotrebno. Bitno je da svaki ima tu mogucnost nosenja. Mnogo je bitnije sto smo kupili kuke i vedra za vodu za gasenje pozara od vitla.

Odgovori
mr

Kako zasto? U slucaju prirodnih nepogoda, potrebe spasavanja ljudi na vise lokacija odjednom iz raznih razloga, mogunosti koriscenja vise helikoptera za recimo nocno traganje za otetim ljudima i decom, i slicne price..
Zasto..

AL

@mr.bean
Za vreme policijskog casa videli smo spremnost policije da se angazuje kao i njihovu najvecu sposobnost: okretanje glave na drugu stranu.
Dzabe FLIR, dzabe radari, dzabe NVG i helikopteri.
Pilotima svaka cast i obicnim policajcima, ali ne vredi kad komanduju neljudi

bo

Helikopter su gotovo identicno olakirani kao i helikopteri njemačke policije, ako smijem primjetiti

Odgovori
Bo

pa iz istog centra im se komanduje ;)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs