Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

4. jun 2021

[FOTO REPORTAŽA] Vežba Decisive Strike 21: Grčki F-16 blistali nad Krivolakom, vozila JLTV prvi put u prašini Makedonije

4. jun 2021

[SEAS 2021 premijera] Prezentacija Nenada Miloradovića o aktuelnim i budućim projektima u segmentu vazduhoplovne i PVO tehnike

3. jun 2021

[SEAS 2021 premijera] Erbas projekti u Srbiji: Saradnja je tek na početku

3. jun 2021

[SEAS 2021 premijera] Kanada ozbiljna u regionu: Posle Crne Gore sledeća je Severna Makedonija

2. jun 2021

Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

2. jun 2021

Rusija razvija AESA radar koji je sposoban za praćenje dronova veličine lista papira, prvo ispitivanje sa sistemom PVO Pancir

1. jun 2021

SAAB: Naša ponuda je delotvornija za Hrvatsku

28. maj 2021

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska zvanično izabrala Rafal, 12 polovnih aviona biće plaćeno „999 miliona evra“

28. maj 2021

Suhoj radi na razvoju prvog ruskog savremenog jednomotornog borbenog aviona

28. maj 2021

Jedinice RV i PVO Vojske Srbije izvele zajedničko taktičko uvežbavanje

27. maj 2021

[ANALIZA] Hrvatska sa Rafalom, Srbija sa MiG-29SM: Ko je bolji?

27. maj 2021

LOM Praha preuzima posao remonta helikoptera Mi-8/17/171 Severne Makedonije

26. maj 2021

BIS za Dvadesetjedinicu: Kad jedan mladić penzioniše svog starijeg kolegu

22. maj 2021

Srpsko ministarstvo odbrane ponovo transparentno: Objavljeni prvi snimci modernizovanog MiG-a 29 SM

22. maj 2021

Ivan Selak: Da li Hrvatska sebi može priuštiti Rafal u ovom trenutku?

21. maj 2021

[VIDEO] Iza scene: Kako smo organizovali SEAS 2021

21. maj 2021

[POSLEDNJA VEST] Jutarnji list: Hrvatska kupuje Rafale

20. maj 2021

Gledajte prenos 2. dana Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope: Obuka vojnih pilota, helikopteri, svemir i restauracija starih aviona

19. maj 2021

[SEAS 2021] Nenad Miloradović ekskluzivno za Tango Six o opremanju i modernizaciji RV i PVO Vojske Srbije: Nastavljamo da nabavljamo Erbas helikoptere, razviće se turboprop Lasta

18. maj 2021
[FOTO REPORTAŽA] Letenje Helikopterske jedinice na Danu MUP-a Srbije
"Čarli Alfa" je jedan od najstarijih državnih vazduhoplova. Krajem februara obeležio je svoj 40. rođendan / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[FOTO REPORTAŽA] Letenje Helikopterske jedinice na Danu MUP-a Srbije

Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije obeležilo je juče svoj dan na platou ispred palate „Srbija“. Svečanost, namenjena između ostalog i promociji 400 novih mladih pripadnika policije, čuva i sećanje na 1862. godinu kada je srpska Žandarmerija odigrala ključnu ulogu u sukobima kod Čukur-česme.

Pored pitomaca 21. klase Centra za osnovnu policijsku obuku, MUP je predstavio i svoje druge jedinice kako kroz pokazne vežbe tako i putem tehničkog zbora.

Helikopterska jedinica ministarstva učestvovala je u prikazu sa većinom tipova helikoptera koje poseduje uz demonstraciju nadzora tokom pratnje štićene ličnosti i iskrcavanja pripadnika Specijalne antiterorističke jedinice iz helikoptera.

Kako je Tango Six prvi javio prošle nedelje MUP-u će ove nedelje biti isporučen i četvrti Erbasov helikopter H145M.

Erbasov H145M „YU-ICE“ lebdi dok pripadnici SAJ-a desantiraju „fast rope“ dehnikom koristeći uže sa visine od 18 metara / Foto: Branislav Milošević, Tango Six
Originalna Gazela, „YU-HEC“ sa novijom policijskom šemom farbanja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six
Suprotno atraktivnosti, upotreba vatrenog oružja iz helikoptera u letu ne garantuje preciznost pa samim tim ni efikasnost / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six
SAJ se spušta alpinističkim užadima koristeći tehniku „Dilfer“ / Foto: Branislav Milošević, Tango Six
Razni načini prikazivanja državne zastave, Foto: Uroš Mitrović
Narodna Milicija i dalje u srcu / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Pogledajte i ovaj interesantan video svečanosti u produkciji MUP-a snimljen iz drona:

Komentari

A

Ono sto sam ja mogao da vidim jeste da se belo-plava gazela najmanje vidi na nebu, neverovatno teska za detektovanje u odnosu na tamnije helikoptere koje se vide nekoliko km daleko (gledao sam sa terase preko puta). Pomislio sam odma na nove h-145m a pre toga na mi-35m koji su preporuceni da budu tamno sive, koja se poprilicno vidi na vedrom nebu, a treba da predstavljaju udarnu silu i faktor iznenadjenja.

Odgovori
V

Postoji li neki poseban razlog zašto ta siva na Mi-35?

A

Postoji, preporuka Ruske strane na manju uocljivost…ali i dalje u odnosu na beli ili svetliju boju se bas vidi.

I

Mi35 je trebao biti ofarban kao H145M i Mi 17.

z

Pa valjda je pretpostavka da ti helikopteri kad idu u akciju ne lete na visokim visinama nego verovatno izleću tik iznad drveća, brežuljaka i brda i onda ta njihova boja dolazi do „ne izražaja“. Mislim da je to prava uloga ove boje, a koga briga dal se u mirnodopskim uslovima vidi na visini od 5km!

Odgovori
s

Tako je!

V

Ovaj Fićon nisu mogli ni da srede da liči na nešto. Nije čak ni verodostojan. Plastični retrovizor. Mogli su da se obrate klubu ljubitelja Fiće da im sredi, pozajmi jedan.
Mada je ovo prava slika kako MUP vodi računa o voznom parku :)

Odgovori
A

Taj ficon je stajao ispred supa u mom gradu do pre 10ak dana… ;)

B

Fića zakon 👍

Odgovori
З

Овај Х 145 је војни зар не?
Зашто је он учествовао у вежби МУП-а?

Odgovori
m

Nije vojni, taj je policijski.

A

Zna li se hoce li Bell u penziju kada stignu Pume ili ostaje neko vreme? Gusla stvarno 40. god junacki, svaka cast.

Odgovori
N

Nikad mi nece biti jasno zbog cega su kupovali one Mi17 za vojsku, zar nije bilo logicnije uzeti Super Pume ili Kuguara kao za policiju i plus bi se odrzavanje unificiralo sa ovim H145M jer su istog proizvođača. Neko ocigledno izvrsava logisticko samoubistvo u vojsci, po ko zna koji put se pokazala da nasa policija ima mnogo sposobnije ljude koji se bore za svoj sektor za razliku od vojske

Odgovori

Nikola
MUP ima u helikopterskoj jedinici helikoptere od Bell-a, Sikorskog, Aerospatiale-a, Airbus-a… I to sve po par komada.
Vojska ima helikoptere od Aerospatiale-a/Sokola (Gazela/GAMA), Airbus-a (H-145) i Mil-a (Mi-8T/17/17V-5/35M).
Kako ste zaključili da je u Vojsci veći logistički problem? Verujte i da je manji problem preobuke izmedju bilo koja dva tipa Milovih helikoptera nego između H-145 i Pume/Kuguara. Iako su pod istom „kapom“ H-145 i Puma nisu proizvod iste firme. Puma vuče francuske korene od Aerospatiale-a dok je H-145 proizvod MBB-a i nemaju baš mnogo dodirnih tačaka sem menadžmenta sa kojim se pregovara o kupovini.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend