BEG airport status
DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac Uskoro razgovori o uslovno zabranjenoj zoni letenja iznad Uvca / Foto: DCV

DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac

Direktorat civilong vazduhoplovstva danas je inicirao početak rešenja problema sa potencijalno opasnim letovima nižeg visinskog profila u rezervatu prirode Uvac.

– U skladu sa novonastalom situacijom u vezi ugrožavanja zaštićenih životinjskih vrsta, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije dao je predlog da se 14.08.2020. godine održi sastanak sa nadležnim organima, na kojem će se razmotriti aspekti uspostavljanja uslovno zabranjene zone iznad rejona Specijalnog rezervata prirode “Uvac”.

Na sastanak su pozvani predstavnici Ministarstva odbrane Republike Srbije, Ministrarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, i Zavoda za zaštitu prirode Srbije. – stoji u saopštenju DCV-a.

Uprkos netačnom izveštavanju pojedinih domaćih medija i dalje nije poznato ko je zaista bio operater spornih letova. Za sada su javne demantije da su oni u pitanju uputili najveći domaći helikopterski operater Balkan Helicopters i fotograf Predrag Vučković.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

A

Za svaku pohvalu! Pisanje “mejnstrim” medija i reakcije privatnih lica na isto ne bih komentarisao.

Odgovori
z

Napokon

Odgovori
B

„Uprkos netačnom izveštavanju pojedinih domaćih medija i dalje nije poznato ko je zaista bio operater spornih letova.“
Ko kaze da nema NLO fenomena, dobro je samo da nisu neki talibani…

Odgovori
Vl

Kako je uopšte moguće da se ne zna ko je leteo nad rezervatom tog dana?

Odgovori
G

Svaka letelica ima svoju oznaku i plan leta. Sve što nije prijavljeno ili se nadgleda i pošalje letelica da proverišta je ili se obara. Nemoguće je da se ne zna. Mogu samo da lažu i da skrivaju tu informaciju.

Odgovori
Ni

Da, posebno to obaranje je ustaljena praksa, a narucito je uncinkovito poslti mig 29 da presretne helikopter ili neku cesnnu klipnjacu… to je scenario za filmove i igrice. Ovde je pitanje da li ce nekome oduzeti letacku dozvolu ili ne, zbog ne postovanja plana leta. 2018. su onim Svabama oprostili isti taj Uvac i vozikanje u sred leta, sad su u pitanju neki nasi izgleda… istina je da nije zabranjeno letenje u tom vazdusnom prostoru, samo ne kao NLO…

AL

Nase instutucije su prave, svi imaju poverenja u njih i sigurno ce resiti slucaj i kazniti odgovorne……..said no one ever

E moja „diktaturo proleterijata“ oces li crknuti vise?

Odgovori
B

@Nix

Tako je Pentagon planuo sa „cesnom klipnjacom:“. Onda se izadje sa saopstenjem da zakon nije prekrsen, a ne sa sturim saopstenjem NLO letelice (ako se stvarno ne zna onda je to bezbednosni problem), danas helikopter nije reper nego bespilotne letelice koje su mnogo teze uocljive. Pa jato ptica moge da srusi mlazni avion u slucaju sudara (poletanje sletanje), npr. efikasno resenje su specialno trenirani orlovi (ptice) koji resavaju taj problem.

Odgovori
Ni

@B zakon nije prekrsen sto se tice vazdusnog prostora, jer u Srbiji ne postoji zabrana letenja iznad nacionalnih parkova u G prostoru (nazalost, jer ocigledno da su neki vazduhoplovci neodgovorni i neotesani ljudi), problem je sto se leti van prijavljenih ruta ili na divlje, pa sad ne znaju ko je i kada bio tamo. Ja se nadam da ne mislite da neki veliki brat nadgleda vazdusni prostor i zna u svakom momentu sta i gde leti. Eto primer je i Pentagon, gde je doslo do krsenja zakona, jer je konkretno taj vazdusni prostor zabranjen za nadletanje, ali eto nisu stigli ili nisu hteli da gadjaju putnicki avion iznad naseljenog mesta. Nisu retki slucajevi da neka ‘cessna’ preleti kroz nas vazdusni prostor da ostane neprimecena, jer se nije javila iz nekog razloga. Imate i slucaj Nemca koji je 1987. preleteo iz Finske kompletno preko Sovjetskog vazdusnog prostora i sleteo na Crveni Trg u Moskvi na apsolutno zaprepascenje svih tamo prisutnih, eto i njega nisu oborili. O bespilotnim letelicama ne treba trositi reci, one su izazov i za S400…

B

Prekrsen je Zakon o zastiti prirode i Pravilnik o zastiti strogo zasticenih i zasticenih divljih vrsta. Svakako bi trebalo zakonski regulisati ako je nesto nedoreceno. Poenta je upravo u „problem je sto se leti van prijavljenih ruta ili na divlje, pa sad ne znaju ko je i kada bio tamo“ sto je vise nego zabrinjavajuci bezbednosni problem. Da mislim da bi nadlezne sluzbe trebalo da imaju sisteme za nadgledanje vazdusnog prostora na celoj teritoriji koji mogu da uoce helikoptere, avione i manje letelice radi bezbednosti redovnog civilnog i vojnog vazdusnog saobracaja itd. Za bespilotne letelice postoje mnogi sistemi PVO koji su efikasni npr. Pancir-S. A ona tri beloglava supa su mogla da budu istrenirana za zastitu npr. aerodroma od problema preleta raznih ptica a takodje i dronova i malih BPL (tipa orbiter i vrabac)

Ni

Slazem se, samo sam hteo reci da vi mozete da planirate rutu preko Uvca isl. na bilo kojoj dozvoljenoj visini tog v.p. i Kontrola leta ce vam teoretski izdati dozvolu pri normalnim uslovima saobracaja, jer njihov pravilnik nije usaglasen sa tim pravilnicima o zastiti prirode. Kao sto su vec jednom i rekli 2018. Na zalost je tako, ali sada ako opet stihijski „preko kolena’ neko krene da uredjuje i to gde se leti, a gde ne generalna avijacija moze da se ugasi, jer i onako vlada haos vojne regulative. Ovde je vise problem drzave koja nije sinhronizovana, ispade da je ministarstvo saobracaja u Brazilu, a ono koje uredjuje ekolosku zastitu negde u Sibiru i tako klackamo lagano u svetlu buducnost.
Zanimljiva ideja sa pticama kao prevencijom za BPL, zabelezeno je vec nekoliko puta u Srbiji da su neke divlje orlusine napadale ljudima letelice😀 Beloglavi supovi nisu bas pogodni za to, njih i druge ptice izjure sa teritorije zato i jesu jako osetljivi na ova proletanja kroz njihovu teritoriju.

Mi

„Uprkos netačnom izveštavanju pojedinih domaćih medija i dalje nije poznato ko je zaista bio operater spornih letova. “ I šta je tačno izveštavanje, da se ne zna ko je to uradio? Bravo, veoma profesionalno, bitno je da se zna da ovaj nije to uradio, iako se sam time pohvalio, ali koga briga šta video snimak kaže, ako ste vi rekli da je netačno, onda je tako.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: [EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

Utva je izgubila to "aero industrija" još onda kada su joj oduzete licence kao deo zapadnih sankcija. Utva je neke svoje licence dobila nazad, ali tek kada je došla pod SDPR, gde se veruje da nečemu može da posluži, pa se veslalo da joj se vrati sve što može da joj se vrati, a da…

13. Nov 2024.Pogledaj

Robert na: Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

@Fishbed, malo pretjeruješ ili ti nisu poznate javno dostupne činjenice. Vlada RH je novi RFP za nasljednika MIG-21 raspisala početkom 2020, malo više od pola godine nakon zatvaranja fijaska s Barakom. Tad se teško moglo prepoznati da cilja na Rafale, ali u jesen te iste godine, nakon što su ispali Koreanci i Typhoon, malo bolje…

13. Nov 2024.Pogledaj

Visedecenijski prijatelj Utve na: [EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

Od preuzimanja od strane SDPR Utva je izgubila i poslednje tragove onoga sto se zove "avio industrija". Majstori koji nesto znaju i umeju, koji imaju iskustva, pobegli u ZF, Brose, MTU, penziju. Iskusni inzenjeri se penzionisali, oni mladji koji su zanat ispekli na Sovi pobegli glavom bez obzira. Osim par ljudi koji pokusavaju nesto da…

13. Nov 2024.Pogledaj

Aleksandar na: Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

Što se tiče ovoliko izdvojenog novca za kupovinu 12 novih Rafala, mogu samo da kažem da se neutralnost skupo plaća. Kako god bilo, bolje da smo ostali u programu nabavke sa Kinom, i to za početak 1 do 2 eskadrile j10C a posle toga preći na j35. Kada smo već rešili da damo toliki novac…

13. Nov 2024.Pogledaj

Yrraf na: [EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

Okay ako uzmemo u obzir ekonomsku i tehnološku (ne)moć Srbije i uporedivih zemalja ovo je premija. Daće vetar u leđa domaćem razvoju, uvid u tehnologije koje nedostaju i visok stepen nezavisnosti u održavanju flote dronova u operativnom stanju. Ako još uspemo da proguramo neki od srpsko-kineskih dronova u izvoz, uboli smo jackpot. Ne potcenjujte koliko…

13. Nov 2024.Pogledaj